/fotboll/osk/forum/1640.aspx/fotboll/osk/forum/1640.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Leper
2013-12-23 22:20
utbytt//

Jo, det låter ju kanske galet. Men om han klarar de defensiva kvaliteterna så låter det ändå lite lockande.

ÖSK Fans//

En frisk Anttonen skulle verkligen förstärka vår högerkant!

Har annars varken hört rykten om Anttonen eller Näfver.
AIK Saywee
2013-12-23 22:19
Äntligen är talgoxen i ugnen, skinkan har rymt, räkorna vilar på sina ägghalvor och sillarna har torskat för länge sedan. Gul Jod !!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK FANS
2013-12-23 22:09
Säger det igen...Batan, Ericsson eller Floren blir våran nya vänsterback.
En skadefri Batan går in i dom flesta Allsvenska lags start11a..

Hörde rykte om att ÖSK har varit i kontakt med Degerfors ang Anttonen?? Galet rykte ellet någon mer som hört det?
Örebro utbytt
2013-12-23 21:55
@Leper:
Måste erkänna att det från begynnelsen nog var mest som, ja inte skämt (för jag tycker inte att man skämtar om människor så), men snarare en liten galen idé... Med reservation för hans koll på defensiven, ja det gäller ju att hålla koll på offside-linjen och så, så tror jag att, med rätt vilja och inställning att Näfver skulle kunna gå in som vänsterback! Han har alldeles för mycket kvar att ge för att hans kvaliteter ska behöva slösas bort i de lägre divisionerna, eller? Näfver kan bli vår Kristian Bergström, "Pligg". Hålla i tio år till..
Örebro Leper
2013-12-23 21:46
utbytt//

Näfver som vänsterback, var det ett skämt eller på riktigt?

Jag kanske är ute och cyklar, men tycker faktiskt det låter intressant. Vänsterfoten, snabbheten och offensiven passar ju in som vänsterback i vårt system.

Någon som vågar spekulera i hans defensiva kvaliteter?
Örebro John CapsLock
2013-12-23 21:06
@utbytt:

Jag heter John Capslock f.n om du inte noterat det och det stämmer att jag regebundet byter nick. Men enbart för att jag tröttnar på mina egna nick. Så har ag alltid gjort. Tror aldrig jag haft ett och samma nick mer än ett halvår.

God jul själv! Springer nu tillbaka till bingolotterna. Omöjligt att hinna rätta. Det går för fort
Örebro utbytt
2013-12-23 20:48
Brus-Nilsson// Välkommen tillbaka din gamla skojare!! Kul med vettiga forum-skribenter, såna som du! Vi var tydligen helt momentana, lr vad fasen det heter (ja, alltså inlägg på samma klockslag). Helt sjysst med två kanon-målvakter, men då får man ju inte schabbla bort situationen. Sälj Oscar för minst 25 mkr och försäkra Rinne om att vi tror stenhårt på honom inom en snar framtid...
Örebro utbytt
2013-12-23 20:34
När kan Jacob Rinne tänkas vara mogen för allsvenskan? Lagom när Oscar tar över efter Isaksson så går Jacob in som andre-målis i landslaget. Typ? Ungefär som när Djurgården hade både Isaksson och Shaaban som målisar...
Örebro Brus-Nilsson (Svag signal)
2013-12-23 20:34
Utbytt 20.14//' Nu är det kanske läge att skriva på forumet igen efter en time-out...gillade ditt inlägg! Ska du lukta på glöggen gosse? :-D Själv har jag druckit frugans kartongvin från i slutet av november....hick* Apropå nickbyte......jag bytte för nåt år sen, men jag minns f-n inte vad jag kallade mig förut...he he. En Örebroare 19.06// Vore jag norrman skulle jag säga: "Gi blaffen i Oscar denne sesongen", men efter vad jag såg av Rinne i Forward så är det en oslipad diamant som på sikt definitivt är en allsvensk målvakt.
Örebro utbytt
2013-12-23 20:14
@John CapsLock:
God Jul själv John, Kurt, Jan-Stefan, Jimmy, Gooey, Franz, Maski eller vad du för tillfället "heter". Här är en till som inte riktigt orkar bry sig. Jag tycker att alla byten är ok så länge de inte är "kapade", dvs påtvingade sådana. Jag har ingen aning om hur man gör när man "kapar" ett konto och har heller inget intresse av ämnet öht. Det är väl nog om var och en sköter sig själv tänker jag. Jag önskar alla på forumet en riktigt god "Karl-Bertil Johnsson-jul", för efter alla påhopp och trams så känns det som att vi alla skulle behöva mötas i lite försoning och vänlighet (för att inte skriva "kärlighet", men det kanske ändå är att ta i?), det hör väl ändå julen till så säg!? Från mig alla till er alla en riktigt GOD JUL !!
Örebro Jonas r
2013-12-23 20:13
Låt han spela kvar å sälj efter säsongen. Då har hans värde gått upp å han slipper välja allsvenskan.
Örebro En örebroare
2013-12-23 19:32
ÖSK fans// Allt jag hört var i torsdags eller fredags så hade man kommit rätt så långt med en spelare i Superettan till klubben men inte hört något sedan dess. Påhitt Saywee? du menar som när vi lura dig att Runa o Zengin var på gång till klubben o du bekräfta det? Ja de var roliga påhitt :-)
AIK Saywee
2013-12-23 19:28
Äntligen lite fotbollsinlägg och inte en massa påhitt och påhopp :) Ingen rör våran Oscar, han är inte till salu !!!
Örebro utbytt
2013-12-23 19:15
@En örebroare:

Precis vad jag tänkte när jag läste om Dahlin, faaaan, bara de inte snor Oscar nu! Djävligt mycket ska vi ha betalt i så fall!!
Örebro ÖSK FANS
2013-12-23 19:12
En Örebroare

Någon spelare på g in då?
Örebro En örebroare
2013-12-23 19:06
Malmö FF ska förresten ha hört av sig angående Oscar Jansson.
Örebro En örebroare
2013-12-23 19:00
Vem tjafsar? Jag är nöjd när du svarar på inlägg/kritik som riktas mot dig.
Örebro utbytt
2013-12-23 18:43
@Saywee:

Ärligt tacksam för det, Saywee
AIK Saywee
2013-12-23 17:52
Håller ni fortfarande på och tjafsar? Hoppas att alla blir nöjda, eftersom jag "läxade" upp Kalle i ett av dagens telefonsamtal. Tyckte att han hade gått över gränsen i några foruminlägg, trots hans ilska över den förbannade kapningen. Kan ni vara nöjda nu, eller ?
Örebro Jonas r
2013-12-23 16:11
Jag har gett upp hoppet om forumet. Har redan erbjudit mig att vara admin/moderator utan respons., trots allt dem som bär ansvaret då de har befogenhererna att stänga av. Därmed har jag gjort vad jag kunnat.
Örebro En örebroare
2013-12-23 16:01
John// Jag har också för dålig koll på det men om det är så som Kalle säger är de skit dåligt men som sagt det är ju knappast första gången hockey-Kalle ger sig på någon verbalt o förmodligen inte sista heller.
Nu var det mest kritik mot Aik-Saywee jag riktade min kritik emot då han både hittar på saker och inte kan stå för sina ord.
Hoppas de inte var ett hot jag sade nu.
Over and out.
Örebro John CapsLock
2013-12-23 15:01
@En örebroare:
Ja - suck - Kalle verkar tämligen säker på att han är fd bulten, Tintin och allt vad han hetat mfl. Han har för övrigt bytt nick nu igen från Utbytt till "dapak" Är det så att han inte är den personen så håller naturligtvis inte mitt inlägg. Men det har ju inte känts som om han blivit synnerligen upprörd över falska anklagelser heller... Personligen håller jag aldrig koll på hur folk byter nick annars. Orkar inte bry mig. Jag har egentligen ingen önskan att delta i denna diskussion egentligen och känner att jag håller på bli riktigt insyltad men kunde inte hålla mig från att inflika att det kunde finnas en grund i detta för Kalle mot den skribenten God jul!
Örebro En örebroare
2013-12-23 14:31
John// Utbytt säger ju att det inte är han som har hackat hans konto då får hockey kalle bevisa det istället för slänga ut sig sådana saker. Jag tycker alla fall de är riktigt fegt att slänga ut såna saker och sen tacka för sig själv o gå. Något man knappast kan Göra i verkligheten. Och det var ju knappast första gången. Saywee// Som någon sade på forumet skulle du bli en utmärkt politiker om inte statsminister. Men det gör inget för det märks att folk märker att du oftas inte har en aning om va du pratar om utan ibland bara skriver för skrivandets skull.
Örebro John CapsLock
2013-12-23 13:23
Jag instämmer med @Gentile och önskar alla en riktig god jul! Vi har varit några som haft kvällen den 23:dec lite som en OT kväll medan skinkan är i ugnen men jag får nog svårt ikväll. Dessutom blir det ingen julmat jag ska göra då vi är bortbjudna i år. Men jag snikar nog in lite före läggdax

Blev pådyvlad 15 bingolotter från ÖSK ungdom och har bara lyckats sälja 4 så jag skall alltså spela med elva lotter på borde ikväll - haha

Jag hade nog kunnat sålt några fler men jag är för lat för att jaga köpare så ja köper dem själv

Men jag önskar ÖSK med personal och spelare, skribenter och SF systemförvaltare en riktig riktig god jul! Det skall bli jättekul att följa ÖSK kommande säsong och med Atlantic cup redan i februari som en extra krydda
Örebro Gentile
2013-12-23 12:03
GOD JUL på er snälla och dumma,nätpennalister,forumkungar,läktarcoacher,tyckare,läsare,skrivare,tyckare! ja ta mig fan ALLA ÖSKare o andra intresserade av det gröna fältets shack. GOD JUL!!
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2013-12-23 11:01
Jag håller med Minatankar. Rannsaka dig själv innan du uttalar dig om andra. Jag har väldigt svårt att ta vissa skribenter på allvar när de hävdar en det ena än det andra.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-12-23 10:43
Jag tycker för min del det är besynnerligt när flera pseudonymer här uttrycker sig negativt över andras kränkande påhopp, samtidigt som det är något de ägnar sig åt själva till och från.

God Jul! :-)

Örebro pemo
2013-12-23 10:25
Hej igen. Jo, Kalles sista "påhopp" på mig var väl kanske inte så rumsrent, men det var så överdrivet att jag bara log för mig själv. Jag gjorde ju misstaget att ifrågasätta två skribenters ÖSK-hjärtan. Det är ju svårt att vara ironisk i skrift, så jag beslöt att inte kommentera andra skribenters förslag/önskningar i fortsättningen. Jag har inte blivit kapad vad jag vet. Däremot finns det ett nick "pamo" som skrev en del. Men det hade inget med mina åsikter att göra, så jag antog att det bara var en tillfällighet. Jag läser här under uppehållet, men har inget att tillföra i jakten på nyheter, så jag önskar er alla forumläsare en God Jul och ett Gott Nytt År, så ber jag att få återuppta debatten när det är dags för lite riktig fotboll igen. Jag säger som tomten: Ber att få rekommendera mig. Ingen annan gör det. " Do they know it X-mas time att all? "
AIK Saywee
2013-12-23 10:18
pemo blev väl lite hotad, om jag minns rätt ?
Örebro John CapsLock
2013-12-23 09:55
@bison Forumkung:
Fast detta handlade inte om @Pemo eller @D. McGrain utan om det som hände häromdagen specifikt och ingenting annat. Jag tänker inte gå i svaromål för allting Kalle har skrivit. Jag reagerade bara på att han påstods helt sakna grund i sitt angrepp i det inlägget.
Annons: