/fotboll/osk/forum/1639.aspx/fotboll/osk/forum/1639.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2013-12-21 17:53
Nu har det vänt !!!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro utbytt
2013-12-21 15:07
@Osvaldo:
Hamarbyfansen brukar ju sjunga "Hammarby kan inte vinna, heja heja heja bajen"... så de, spelarna alltså kanske bara vill uppfylla fansens önskan? :-D
Örebro Osvaldo
2013-12-21 13:20
Har hört att typ 90 % av feedbacken till en elitidrottare ska vara positiv för att inte verka nedbrytande. På samma sätt kan spelare underprestera om pressen från läktaren blir alltför negativ. Kan tänka mig att det varit en bidragande faktor till hammarbys kräftgång. Jag anser att viss höjd i taket ska finnas på ett forum som detta, men det har varit en löjligt viss nivå, på gränsen till påhopp, när vissa spelare diskuterats (några ytterbackar och en inlånad innermittfältare, alla med ösk-hjärta).
Örebro Jonas r
2013-12-21 12:36
ang kritik och ledarskap: Pia Sundhage använder sig av beprövad metoder med evidens. När hon ger positiv feedback visar hon filmklipp där en spelare lyckats eller försökt göra nåt bra. Hon ger mer sällan negativ kritik och när det görs så avpersonifierar hon det genom att rita på en tavla istället för visa filmklipp. Detta är något som fler ledare borde ta till sig, det har bevisligen funkat för Pia.
Örebro utbytt
2013-12-21 12:36
Asbjörn # 10// Eftersom Atashkadeh är ett mycket osäkert kort, han bör verkligen vara inom den parentes du satt honom, eftersom Pode sannolikt inte håller annat än som inhoppare typ sista tio och eftersom det tydligen också finns en viss skadebenägenhet även hos Crespo så känns det som lite tunt framåt. Ok, Kalle kan spela forward, men ändå... edit: stavas parentes, inte parantes
AIK Saywee
2013-12-21 12:25
Asbjörn # 10 du får ta det, precis så, som du vill välja att ta det Jag är ingen liten forumsnut.
Örebro utbytt
2013-12-21 12:00
minatankar// Du har helt rätt. Tyvärr är det helt uppenbart så att i hettans stund, när det är match på riktigt så förvandlas även den mest skötsamme svärmorsdröm som uppträder exemplariskt i familje- och arbetssammanhang till en dr Hyde som kan vräka ur sig tillsynes vilka grova saker som helst.. Eller? Även på familjeläktaren på Råsunda när det begav sig (för att ta ett exempel) for könsorden inte sällan i luften när det gick AIK emot. Utbrottet är då nån sorts följd av en fullständigt oöverlagd impuls. Men, visst borde man kunna hejda sig när det gäller skrivna ord på ett forum. Den tid det tar att formulera sig i skrift borde ju kunna få skribenten att hejda impulsen?
Örebro minatankar (för sm-guld)
2013-12-21 11:40
@ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark):

Med jämna mellanrum diskuteras detta med kränkningar här på forumet. För mig är det enkelt. Det handlar i första hand om att skilja på att kritisera en spelares insatser och hans person. På samma sätt gäller det att skilja på vad någon skriver här och på att beskriva honom/henne som person.

Sedan väljer man själv om man vill använda svordomar eller inte, om man vill använda nedbrytande eller uppbyggande kritik.

Om jag säger till en spelare att han är slarvig sänker jag hans självkänsla och självförtroende och kritiserar honom som person. Om jag säger att det han gjort var slarvigt så kritiserar jag en handling. Det är stor skillnad! Om jag dessutom vill vara positiv och uppbyggande säger jag att "du kan slå säkrare passningar".

Om man skriver att en spelare är en sopa tycker jag man går för långt. Alla spelare har bra och mindre bra kvaliteter. Då är det bättre att vara tydlig och skriva att spelaren behöver vara snabbare eller ha en bättre bollkänsla.

När man ska coacha andra för att man vill att det ska bli bättre är det också klokt att börja med det positiva, sedan ta upp det som behöver förbättras och därefter avsluta med något positivt.

Undantag från alla dessa coachingtips finns naturligtvis. Ibland behöver man bara säga ifrån tydligt att någon passerat en gräns som man själv ställt upp, som man kommit överens om eller som är vedertagen.

Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2013-12-21 11:01
Herregud man måste väl kunna säga att en spelare är dålig på detta forum? Även fast vi är supportrar så måste man ändå kunna ge kritik
Örebro Asbjörn#10
2013-12-21 10:34
För att gå över till att prata lite fotboll istället så här på förmiddagskvisten så funderar jag på om vi är tillräckligt rustade på positionerna yttermittfältare/anfallare. I dagsläget har vi följande alternativ på dessa positioner:

Yasin
DG
Holmberg
(Mensah)
(Kvist)

Hasani
Crespo
Pode
(Atashkadeh)

Mensah ska jag erkänna att jag i nuläget har för dålig koll på för att veta hur han skulle klara en roll som yttermittfältare. Kvist är inte klar än och svårt att veta hur han skulle stå sig mot allsvenskt motstånd. Varför jag även parentesar William är ju tyvärr ingen hemlighet. Saeid skulle väl även kunna klara en vänstermittfältsroll även om det inte känns optimalt.

Vad tycker ni andra? Klarar vi oss genom en allsvensk säsong med denna besättning på positionerna yttermittfältare/anfallare?
Örebro Asbjörn#10
2013-12-21 10:24
@Saywee:

Det där tar jag som ett hot!
AIK Saywee
2013-12-21 09:13
Jag reagerade varje gång spelare i ÖSK kränktes, men förstod att det oftast under pågående matcher var mindre mening med debatt om sådant. Märker helt enkelt att flera gärna glömmer, trots att de själva bedömer att de har gott minne och väljer bara att komma ihåg det man vill komma ihåg. Sedan är det väl som så att andra än mig kan häva ur sig vad som helst om ÖSK-spelare, vilka bryr sig och vilka gömmer sig då? Är det något mer ni klurar över, om vi skall rota vidare i historien och historierna ...
Örebro Osvaldo
2013-12-20 23:14
@Jonas r (Örebro) Och jag som tycker att Grahn (och sankan) fått oförtjänt lite kritik.
Örebro S&V is the shit
2013-12-20 22:36
Lycka till Pettson i Degen! Tack för allt i den vackraste av Sportklubbar!
Örebro Jonas r
2013-12-20 21:57
Vad det gäller Grahn tycker jag han fick oförtjänt mkt kritik . Han prestera inte på topp men de var andra som inte heller gjorde sitt jobb. Jag minns hans snygga mål på Ullevi så de fanns helt klart stunder där han glänste.
Örebro utbytt
2013-12-20 21:50
@ÖSK FANS:

Ja, och beklagligt nog inläggen om att alla i ÖSK:s styrelse var "rötägg"...
Örebro ÖSK FANS
2013-12-20 21:46
Saywee

Du ska inte snacka!! Gå tillbaka och läs dina inlägg om Grahn, Sköldmark och Sixten....
Örebro utbytt
2013-12-20 21:39
I may not always love you
But long as there are stars above you
You never need to doubt it
I'll make you so sure about it

God only knows what I'd be without you

Ja, gudvete vad vi vore utan ÖSK....
Örebro utbytt
2013-12-20 21:35
Beach Boys
Örebro MrCrowly
2013-12-20 21:25
@Saywee:

Gud bara vet??

Det var en konstig 'mening'...

Är det inte bättre med 'Only God Knows' = Bara Gud Vet.

?
Örebro utbytt
2013-12-20 21:12
GOK = Gävle OrienteringsKlubb :-D
Örebro utbytt
2013-12-20 21:09
@Saywee:
Har du "brytt" dig? Varje gång vid de relativt fåtaliga tillfällen (kanske var femte match eller så) då jag under pågående match varit inloggad på forumet så har jag i högsta grad "brytt mig" och reagerat på utfall mot vårt lags egna spelare vilka jag tyckt gått utanför godtagbara gränser. Jag har reagerat och reagerat omigen. Kom nu inte och påstå att "ingen bryr sig". Jag håller absolut med dig om att många går utanför gränserna i sina påhopp på enskilda spelare, men det är väl allas vårt ansvar att stävja sånt och jag tycker minsann att jag försöker dra mitt strå till den stacken. Det bästa är väl om vi alla hjälps åt att bekämpa sånt otyg? Men minns på rak arm inga utfall mot Pettson...
Örebro Jonas r
2013-12-20 21:01
vrf uttala sig svävande om ev kränkningar? Och ifall de skett utan reaktion vrf reagerade inte du förens nu ?? Jag tackar också Peter och önskar lycka till !
AIK Saywee
2013-12-20 21:00
GOK - God Only Knows
AIK Saywee
2013-12-20 20:58
Utbytt Under pågående matcher har alltför många ÖSK-spelare kränkts utan att några verkar bry sig.
Örebro utbytt
2013-12-20 20:32
Jag tycker att det är rätt olyckligt att antyda kränkningar utan att ha något enda exempel att referera till. Om det hade handlat om Emra eller Fredrik Samuelsson (och kanske ytterligare några andra) hade det kopplat direkt hos mig. De har ju "kränkts" i tid och otid här, men Peter Samuelsson?? Förstår inte.
Örebro MrCrowly
2013-12-20 20:10
@Saywee:

vad betyder GOK?
AIK Saywee
2013-12-20 20:02
Tänker inte ta mig tid att leta bland inläggen, men nästan samtliga spelare har kränkts av olika forumskribenter och jag vill tyvärr minnas att även Peter råkat ut för detta. Troligtvis är det många som inte vill att jag rotar i historiken ...
Örebro En örebroare
2013-12-20 19:50
Jag har inte sett någon kränkning Saywee? Kan du specifera dig? Jag gillade Samuelsson även om han inte lyckades här riktigt.
AIK Saywee
2013-12-20 19:01
Även jag håller med några tidigare skribenter och tackar Peter för att han kämpade för ÖSK, trots en och annan kränkning på detta forum, utan att någon brydde sig. Lycka till i framtiden, oavsett vilket lag du kommer att lira i, du verkar vara en sjysst kille!
Annons: