/fotboll/osk/forum/1638.aspx/fotboll/osk/forum/1638.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-01-21 09:42
Hoppas att alla drar ner till årets viktigaste match på lördag. Spelarna behöver ditt stöd.
Örebro T8
2014-01-21 09:34
@Mattias69 Absolut. Även Hugosson borta från målet. Menar mer att tipset typ ser likadant ut år från år. Jag tror att tex ett AIK med nästan bara nya spelare lätt skulle tippas på övre halvan bara för att de heter AIK. Gillar underdogs. Tycker det är sjukt att Pelle Olsson inte blivit årets tränare ännu. Så som han trollat med knäna och konstant överpresterat.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Mattias69
2014-01-21 09:28
@T8:

Gefle utan Pelle Olsson ska bli intressant att se. Det kan nog bli så att tipset om Gefles degradering slår in till slut.
Örebro Conjuration
2014-01-21 08:23
Fint mål :)
Örebro 36310099B
2014-01-21 06:56
länk till Ramas mål.
Örebro widemarsh
2014-01-21 00:44
Valdet Rama gjorde ikväll sitt första La Liga-mål. Bara ett tröstmål som betydde 4-2 mellan Bilbao och Valladolid, men jäklar vad snyggt det var!
Örebro T8
2014-01-20 22:53
Såna där tips brukar ju stämma. Ser tex att det är typ sjunde året i rad som Gefle ska åka ur. :) Kom ihåg att saker händer i andra klubbar med. MFF har tappat sin "playmaker". Kalmar sin Nanne. Ishi på väg bort från Ellos? Gbg sin målspruta för att nämna några.
trilla Tore
2014-01-20 22:43
saywee trodde ju att vi skulle ta guld 2012
AIK Saywee
2014-01-20 22:36
Vi blir åtta !
Örebro ÖSK FANS
2014-01-20 22:33
Blir vi bättre än kval med dagens trupp är riktigt bra!
trilla Tore
2014-01-20 22:30
@ Willy Foo Foo:

realistiskt tips. vi får vara glada om vi kan undvika kval
Örebro Willy Foo Foo
2014-01-20 21:52
Om ni inte visste det redan så kommer ÖSK sluta 12:a i AS kommande säsong
Örebro Asbjörn#10
2014-01-20 21:48
När man snackade med folk förra året som inte förstod hur Hammarby kunde underprestera så pass i Superettan med sin "överlägsna trupp" så använde jag ofta exemplet att om spelare som Figueroa och Husidic är givna startspelare i ett lag så är det knappast ett lag för avancemang från Superettan...

Jag skulle inte vilja se Figueroa som vår nya vänsterback även om vi var kvar i Superettan efter ha sett honom gå bort sig gång på gång förra året. Att han då skulle värvas in som en tänkt startspelare till Allsvenskan? Don´t think so!
AIK Saywee
2014-01-20 20:57
Åter till ståplats, tack för ditt inlägg, ÖSK och våra duktiga tränare har lyckats bra hittills, nu får vi tillsammans göra jobbet! Nu väntar bara en bra försäsongsträning, (tackar Jimmy H), sedan en bra start på AS. Var vi behöver förstärka, om vi behöver, kan ingen veta idag. GOK !
Örebro Bastard on Parade
2014-01-20 20:51
@DaSa:

Det skulle ju kunna vara så att det är ÖSK som sätter press på en vänsterback också genom att få igång spekulationer om att vi har ett alternativ som är bosman och redo att skriva på kontrakt på en gång.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-01-20 20:48
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

Delar din uppfattning. Har tidigare skrivit att det mest angelägna nu är att i samarbete med 3-4 spelare skaffa ny klubbadresser för dem. Först därefter skapar man det utrymme man vill ha för ytterligare nyförvärv.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2014-01-20 20:45
Lite lugn. Kolla vad vi värvat hittills och när det skedde. Tror vi har fått nästan allt tränarna pekat på såhär långt plus en förlängning på vår absolut viktigaste spelare sett både ur sportsligt och marknadsmässigt perspektiv. Sen vill vi nog gärna ha Nordin men inte till vilket pris som helst. Att drivas iväg i diskussioner om vad klubben vill ha här på forumet är visserligen ganska kul, men behöver ju inte vara speciellt förankrat i verkligheten.
AIK Saywee
2014-01-20 20:39
Krille, EXAKT pemo, hehe
Örebro DaSa
2014-01-20 20:33
Jag kan inte släppa att det ryktas om att vi skall värva en medelmåtta från SE. Det finns två alternativ och det är:
1. Att det finns ngn sanning bakom detta. Då skall Sköldmark avgå innan veckan är slut, är en medelmåtta från SE det bästa han kan vaska fram så har han bevisat att han inte kan avsluta affärer (lex Batan och Emil) och inte har ngt kontaktnät så han kan få fram bättre spelare. Nästan jag tror att han scoutar genom att läsa på fotbollstransfer och här på forumet (precis som jag dvs:))
2. Att ryktet är påhittat av en agent för att höja "värdet" på Erik. Då skall Sköldmark gå ut och dementera att vi är intresserade och påtala att vi har högre ambitioner än att värva spelare som Hammarby har dumpat. Annars kommer han att sänka ÖSKs rykte lika mycket som han höjde Eriks. För vilken vänsterback med ngr som helst ambitioner vill komma till ÖSK nu när de bevisligen har gått bet på sina två förstaval och börjat dra i en SE-spelare?
Örebro pemo
2014-01-20 20:00
OK. Jag ska sansa mig lite. Figueroa är lite samma typ som Hagge. Bara lite bättre teknik. Men han har väl aldrig spelat i allsvenskan?
Ganska snabb och vill gärna rusa upp och slå inlägg. Men det är klart, Bajjen var väl kanske inte direkt en klubb med lugn och ro.
Nä, då tar jag Hagge alla dagar i veckan.

Och om jag nu skulle få fel, så må det väl vara så. Då skall jag erkänna min trångsynthet. ;)
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-01-20 19:42
Inget är klart för ens det blir officiellt på ÖSK:s hemsida.
AIK Saywee
2014-01-20 19:23
Allt är spekulationer och gissningar, tills officiella klargör verkligheten, men kul och spännande är det, att läsa än det ena och än det andra. Tror på en bättre säsong för mitt ÖSK, än de flesta andra :) OU
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2014-01-20 19:23
@minatankar (för sm-guld):

Det ligger med största sannolikhet mycket i det som du skriver. Vem som helst kan se att vi har ett större behov av en offensiv innermitt än en vänsterback. Men som sagt, det är nog bara bra om vi istället riktar rampljuset mot potentiella vänsterbackar.
Örebro ÖSK FANS
2014-01-20 19:20
Minatankar

ja vi får väll se...
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-01-20 19:12
@ÖSK FANS:

Jag upplever att det mesta som skrivs om potentiella vänsterbackar är sådant som supportrar spekulerar över.

Dessutom tror jag att ÖSK inte har något emot att nästan alla sedan flera veckor tillbaka haft fokus på en vänsterfotad vänsterback, medan man i själva verket har en playmaker som innermittfältare som första prioritet.

Det är i a f min tro och i så fall lyckas man hålla arbetet för en innemittfältare för sig själv utan en massa spekulationer.
Örebro ÖSK FANS
2014-01-20 19:01
Ja dom har missat massa backar och går nu på andra-sorteringen ;)

Inte ok jobbat
AIK Saywee
2014-01-20 18:55
Panikvärvning, inte vet jag ... ... klubben har nog en plan, men mellandagsrean är nog över ...
AIK Saywee
2014-01-20 18:54
Synd att inte ÖSK såg hur mycket fotboll Stellan hade i sig, för det såg både jag och framförallt många andra som kan fotboll bättre än mig, så vitt jag nu förstår. Önskar honom dock lycka till i den gamla fina klubben i Göteborg.
Örebro ÖSK FANS
2014-01-20 18:53
Panikvärvning ala ÖSK om han kommer...har vi inte nog med medelmåttor som vi inte blir av med??

Varför snåla dom med Batan!?!?

Vart är playmakern? !?
AIK Saywee
2014-01-20 18:50
Jag tycker att vi numera har en skaplig organisation, tackar uppropet för uppvaknandet, en mycket bra tränarkvartett, och mycket dugliga lirare i ÖSK, tror att många eleganter flippar, tror på ÖSK :)
Annons: