/fotboll/osk/forum/1622.aspx/fotboll/osk/forum/1622.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-01-06 17:42
@En örebroare:

Att man söker en vänsterfotad vänsterback har klubben givit uttryck för. En sådan skulle jag tro blir klar inom några dagar eller några få veckor.

Om man sedan är intresserad av en playmaker och en forward, tror jag till stor utsträckning har med att göra om man lyckas på ett bra sätt avveckla 3-4 av de spelare man inte anser kommer att få speltid i AS.

Därför lär dessa eventuella nyförvärv dröja några veckor eller månader. Allt annat skulle i alla fall överraska mig
Örebro DaSa
2014-01-06 17:09
En örebroare/ Du kanske har skrivet det tidigare, men är du nöjd om vi får spelaren? Är det en värvning som ngn utanför ÖSK kommer att bry sig om?!:)
Örebro En örebroare
2014-01-06 15:14
ÖSK fans/ Spelaren har inte bestämt sig utan bett om extra tid.
Kan kolla mer ikväll hur de ligger till.
AIK Saywee
2014-01-06 14:41
I morgon, tisdag, börjar arbetsveckan. Hoppas på ett bra arbete från Sköldmark :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Aspen.
2014-01-06 13:25
Test
AIK Saywee
2014-01-06 13:23
Jag bryr mig inte om gissningsleken ännu. Det är för långt kvar till premiären helt enkelt och alltför mycket kan hända, både positivt och eländigt, Vill nog se några träningsmatcher dessutom.
Örebro bison Forumkung
2014-01-06 12:15
@Tommy Skulle inte Rinne lånas ut till S1?
Örebro utbytt
2014-01-06 12:15
TommyS/// En blåvit spelare på mitten? ;-)
Örebro TommyS
2014-01-06 11:56
Jag ska väl också ge mig in i gissningsleken (alltså inte vad jag hoppas utan vad jag tror):

Jag är också ganska säker på att som läget är nu så startar Hagge, Moberg och Wikström i premiären. Vänsterbacken kan bli en ny, annars gissar jag på Mensah. Så småningom tar Berisha en plats från den mittback som varit minst bra, Mensah tar också så småningom Hagges plats.

På mitten måste nytt in centralt, men med nuvarande trupp är det RÅP och Moe som startar centralt. Yasin till höger, stenhård kamp mellan Kalle och DG om vem som ska starta (den andre mer eller mindre garanterad inhopp). Tror att DG får första chansen. På topp Crespo/Hasani.

Alltså - om jag skulle spela pengar på en startelva och bänk i premiären
Jansson
Hagge, Moberg, Wikström, Mensah
Yasin, RÅP, Gerzic, DG
Crespo, Hansani

Bänk: Rinne, Björnquist, Wiktorsson, Moe, Nkili, Holmberg, Wille. 19:e man: Pode. Om Berisha är fräshare än jag tror tar han plats på bänken på Wiktorssons bekostnad.
AIK Saywee
2014-01-06 11:10
Sparkabollenimål (Örebro) 2014-01-06 10:58 Bra test av dig, välkommen om du är ny och kör på bara, även om du bytt nickname. Ser att du outtat (stavning?) dig och att du befann/befinner dig i mina gamla fina kvarter.
Örebro Sparkabollenimål
2014-01-06 10:58
AIK Saywee
2014-01-06 09:43
mr olafski, 01:06, underbart inlägg !!! Då är vi två som längtar tokmycket, enda skillnaden är att jag går hem från vår hemmaborg, bor helt enkelt för nära. Som vanligt blir det en hel del bortamatcher för mig eftersom jag säsongsvis bor vid havet, men det är nice att få skåda giganterna i den snygga bortadressen ibland. Vet att några älskar sillasäsongen mest och jag har också börjat gilla den lite mer, men den är inte i närheten av träningsmatcherna och framförallt inte i närheten av tävlingsmatcherna :) Ge oss korta oxveckor, låt snöslask, kyla halka utebli. Jag vill ha vår och fotbollsmatcher live, snarast möjligt :)
Örebro Willy Foo Foo
2014-01-06 01:39
@Hahne:
Hagge - Wikström - Moberg - ? Jag är väldigt säker på att dessa herrar kommer bemanna 75% av backlinjen och det har jag varit länge. All annan spekulation är totalt överflödig. Detta oavsett om Berisha tillfrisknat. Han lär vilket fall behöva rätt lång träning innan han är fit. Och Peo kastar inte in nytillfrisknade spelare direkt. Och ackompanjerar Wikström - Moberg väldigt bra kommer inte Berisha in alls förrän någon skadas eller stängs av eller möjligen om Wikström visar tydliga ålderssymptom vilket kan vara svårt att sia om nu. Bersiha är som bekant ovillig också att förlänga med ÖSK vilket kan påverka. Åtminstone var han det tidigare. Men det kanske är annat ljud i skällan nu efter alla skador. Underskatta inte värdet i dessa herrars rutin och att det är skandinaviska spelare som vet hur svenskt zonförsvar fungerar
Örebro mr olafski
2014-01-06 01:06
Gud så jag längtar till den allsvenska säsongen 2014 nu! Att få ställa sig på sitt andra hem på västra stå, att få känna den speciella nerven som alltid infinner sig på matchdagar. För mig finns inget bättre än att en varm sommarkväll få trampa hem på cykeln genom staden och analysera dom tre nyinspelade poängen med mina vänner. Ge mig säsongsstart nu!!
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-01-05 22:41
Värva brandeborn?
Örebro S&V is the shit
2014-01-05 22:34
@Bat Back
Santiago Bedoya är assisterande tränare i ett ungdomslag som heter FC Bolts i en förort till Boston. Verkar som att han har lagt ned sin spelar bana...
Örebro ÖSK FANS
2014-01-05 21:59
En Örebroare

Var det i morgon en spelare skulle bli klar?
Örebro Vegurra
2014-01-05 21:46
Testar
AIK Saywee
2014-01-05 12:58
Självklart minatankar, men varje gubbe kostar pengar. Det kanske är rimligt med en trupp på 30 i allsvenskan då, men jag tycker det verkar aningen för stort ....
2014-01-05 12:47
@Saywee:

Det handlar inte bara om att ha råd med en viss storlek av trupp. Det gäller också att nå optimala träningar och spelare som är motiverade och som får spela matcher.

Viktigare än att ha råd med ett visst antal spelare är att ha råd med duktiga tränare och spelare på nyckelpositioner.
AIK Saywee
2014-01-05 12:10
DaSa, 12:02, ett mycket genomtänkt och intressant inlägg från dig, som vanligast. Dessutom en elva med spelare som finns i vår trupp för närvarande. En del önskeelvor innehåller ibland spelare som inte finns i ÖSK's trupp och då skulle man ju lika gärna klämma in både Messi och Zlatan, för att ta några skapliga exempel :)
AIK Saywee
2014-01-05 12:03
Leper (Örebro) 2014-01-05 11:58 Med "göra oss av med" spelare menar jag naturligtvis att vi tillsammans med spelaren ska hitta en ny klubb eller låna ut dom. Detta förstod jag när jag läste ditt inlägg, men ibland riskerar man att bli "nagelfaren". ... och vi har nog inte råd med över 30 gubbar i truppen, å de skulle bli synd om de som får tillbringa sin karriär på bänken, på läktaren eller i tevesoffan.
Örebro DaSa
2014-01-05 12:02
Här kommer min startelva med sannolikhet att den nämnda spelaren startar på positionen. Sen så känns det onödigt att spekulera i uppställningar som inte är 4-4-2, tror inte att Peo kommer att ändra än det ryktades om att spela 3-5-2 när vi var i allsvenskan senast.

Sannolikheten är om spelaren är skadefri dvs och använder bara befintliga spelare i truppen.

Mv: Oscar, 100 %, ingen kommentar
Vb: Mensah, 50 %, tror som sagt inte att Daniel håller ännu.
Mb: Berisha, 100 %, vår bästa mb när han är skadefri.
Mb: Mogren, 95%, han är inte värvad för att sitta på bänken. Han var Åtvids bästa spelare och de slutade åtta förra säsongen.
Hb: Hagge, 40 %, om Mensah spelar på andra kanten så tror jag att Hagge startar. Som andra skrev igår så har han rutinen och inställningen som kommer att behövas i början av säsongen. Sen så är det viktigt att behålla lite kontinutiet i backlinjen.

Vy: Yasin, 75 %, tror att det är rätt så öppet mellan Yasin, Kalle och DG vem som kommer att starta men tror att Yasin är den som kommer att starta i premiären.
Mc: RÅP, 100%, han är värvad som startspelare. Än om han underpresterar så tror jag att han given i startelvan fram till minst sommaren.
Mc: Saied, 60 %, jag tror att han kommer att blomma ut denna säsong. Tänk på att både Saied och Kalle hade sin "mellansäsong" förra säsongen efter deras genombrott säsongen 2012.
Hy: Kalle, 75%, det ryktas om att han är het på träningarna, se även motiveringen ovan för Saied.

An: Wille, 100 %, tyvärr så tror jag inte att han kommer någonsin bli skadefri igen men eftersom jag utgick från att alla är skadefria så blev det som det blev:)
An: Crespo, 100 %, tror att det kvittar om det är Hasani eller Wille som tar andra anfallplatsen, Crespo kommer att behövas.

Så sammanfattningsvis så känns centrallinjen rätt så given om vi inte får in ytterligare en central mittfältare. Däremot så känns ingen given på ngn av kantpositionerna. Jag tycker att det är en bra blandning av talang och erfarenhet, t.ex. så kan förhoppningsvis RÅP ge det stöd som Saied behöver för att ta nästa steg i sin utveckling och sen hoppas jag även att ngn av yttrarna kommer att blomma ut.

Här kommer sommarens utmärkelser:
Utropstecknet: Kalle
Kalkon: - (lämnar denna tom så man inte blir påhoppad för att sprida dålig stämning:))
Bästa nyförvärv: Mensah
Målskytt: Crespo
Örebro Leper
2014-01-05 11:58
Med "göra oss av med" spelare menar jag naturligtvis att vi tillsammans med spelaren ska hitta en ny klubb eller låna ut dom.

Örebro Bat Back
2014-01-05 11:02
Är det någon som vet något om Santiago Bedoya? Han var väl på provspel, vad hände sen ?
Örebro Bat Back
2014-01-05 10:55
Jag hoppas och tror att Berger kommer blomma ut i år.
Örebro ÖSK FANS
2014-01-05 10:31
Med allas tråkiga uppställningar så gör jag en egen ;)

-------------Oscar---------------

-Björnqvist--Berisha--Moberg--Stenman

-----------Råp--Mensha--------

-------------Nordin----------

--Yasin-------Crespo-------DG---

;)
2014-01-05 10:28
@ÖSK FANS:

Alla i ÖSK och i de allsvenska lagen är redan heltidsproffs :-)
Örebro Jonas r
2014-01-05 10:22
Hahne (Örebro) 2014-01-05 00:50 Kung Oscar
Hagge - Berisha - Moberg - Dajje
DG - Nikili - RÅP - Yasin
Hasani - Crespo

Med reservation för om berisha e skadad så spelar Wikström
Och att Holmberg kan ta en Ytterplats vid bättre form än tex DG....
Möjligtviss kan en Vänsterback värvas eller om annan värvning görs på tex mittfältet vilket kan ändra på startelvan. intressant elva men vem ska slå passningar på mitten? Jag tror själv att Moe startar tillsammans med Råp.
Örebro ÖSK FANS
2014-01-05 10:20
Mensah kommer starta!! Har sett han massa matcher och han är riktigt bra!! Han nobbade Häcken för oss och det är ju kul ;) Han blir bara kvar ett år sen blir han proffs..
Annons: