/fotboll/osk/forum/1603.aspx/fotboll/osk/forum/1603.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2014-01-20 20:33
Jag kan inte släppa att det ryktas om att vi skall värva en medelmåtta från SE. Det finns två alternativ och det är:
1. Att det finns ngn sanning bakom detta. Då skall Sköldmark avgå innan veckan är slut, är en medelmåtta från SE det bästa han kan vaska fram så har han bevisat att han inte kan avsluta affärer (lex Batan och Emil) och inte har ngt kontaktnät så han kan få fram bättre spelare. Nästan jag tror att han scoutar genom att läsa på fotbollstransfer och här på forumet (precis som jag dvs:))
2. Att ryktet är påhittat av en agent för att höja "värdet" på Erik. Då skall Sköldmark gå ut och dementera att vi är intresserade och påtala att vi har högre ambitioner än att värva spelare som Hammarby har dumpat. Annars kommer han att sänka ÖSKs rykte lika mycket som han höjde Eriks. För vilken vänsterback med ngr som helst ambitioner vill komma till ÖSK nu när de bevisligen har gått bet på sina två förstaval och börjat dra i en SE-spelare?
Örebro pemo
2014-01-20 20:00
OK. Jag ska sansa mig lite. Figueroa är lite samma typ som Hagge. Bara lite bättre teknik. Men han har väl aldrig spelat i allsvenskan?
Ganska snabb och vill gärna rusa upp och slå inlägg. Men det är klart, Bajjen var väl kanske inte direkt en klubb med lugn och ro.
Nä, då tar jag Hagge alla dagar i veckan.

Och om jag nu skulle få fel, så må det väl vara så. Då skall jag erkänna min trångsynthet. ;)
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-01-20 19:42
Inget är klart för ens det blir officiellt på ÖSK:s hemsida.
AIK Saywee
2014-01-20 19:23
Allt är spekulationer och gissningar, tills officiella klargör verkligheten, men kul och spännande är det, att läsa än det ena och än det andra. Tror på en bättre säsong för mitt ÖSK, än de flesta andra :) OU
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2014-01-20 19:23
@minatankar (för sm-guld):

Det ligger med största sannolikhet mycket i det som du skriver. Vem som helst kan se att vi har ett större behov av en offensiv innermitt än en vänsterback. Men som sagt, det är nog bara bra om vi istället riktar rampljuset mot potentiella vänsterbackar.
Örebro ÖSK FANS
2014-01-20 19:20
Minatankar

ja vi får väll se...
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-01-20 19:12
@ÖSK FANS:

Jag upplever att det mesta som skrivs om potentiella vänsterbackar är sådant som supportrar spekulerar över.

Dessutom tror jag att ÖSK inte har något emot att nästan alla sedan flera veckor tillbaka haft fokus på en vänsterfotad vänsterback, medan man i själva verket har en playmaker som innermittfältare som första prioritet.

Det är i a f min tro och i så fall lyckas man hålla arbetet för en innemittfältare för sig själv utan en massa spekulationer.
Örebro ÖSK FANS
2014-01-20 19:01
Ja dom har missat massa backar och går nu på andra-sorteringen ;)

Inte ok jobbat
AIK Saywee
2014-01-20 18:55
Panikvärvning, inte vet jag ... ... klubben har nog en plan, men mellandagsrean är nog över ...
AIK Saywee
2014-01-20 18:54
Synd att inte ÖSK såg hur mycket fotboll Stellan hade i sig, för det såg både jag och framförallt många andra som kan fotboll bättre än mig, så vitt jag nu förstår. Önskar honom dock lycka till i den gamla fina klubben i Göteborg.
Örebro ÖSK FANS
2014-01-20 18:53
Panikvärvning ala ÖSK om han kommer...har vi inte nog med medelmåttor som vi inte blir av med??

Varför snåla dom med Batan!?!?

Vart är playmakern? !?
AIK Saywee
2014-01-20 18:50
Jag tycker att vi numera har en skaplig organisation, tackar uppropet för uppvaknandet, en mycket bra tränarkvartett, och mycket dugliga lirare i ÖSK, tror att många eleganter flippar, tror på ÖSK :)
Örebro En örebroare
2014-01-20 18:43
Idag gjorde Stellan klart med Öis och det är en mycket god vän till mig. Han är en av de spelare jag sett som egentligen har så mycket fotboll i sig men det är synd han inte fått ut det, unnar dock han den här chansen även om han stannar i div 1 för han kommer lyfta i lön betydligt bättre i Öis än Forward.

Angående Figuorera vi är väl inne på 4-5 val på backen. Skit i o ta in en vänsterback bättre vi kör med Mensah och Dajje o så letar vi vidare och försöker ta något vi verkligen vill ha.
Örebro either/or
2014-01-20 18:37
Sååå dålig som en del vill göra gällande är nog nte Figueroa, men jag känner mig högst tveksam till att en spelare som ratades av ett lag som vanligen ligger i botten/mitten på Superettan har så mycket att tillföra i ÖSK. OM det nu inte är så att tränarteamet ser en stor potential där som de har hyfsat konkreta planer på hur de kan plocka fram. Flera exempel på spelare som misslyckas i en miljö men lyckas i en annan finns ju. Men i nuläget känns det som sagt tveksamt...
Benny Böckling
2014-01-20 18:36
@go_osk (We are on the road again!):
Håller med där, om vi nu dissade Eriksson så har jag också mycket svårt att se att man skulle ta in Figueroa istället som är en sämre spelare.
AIK Saywee
2014-01-20 18:31
Bp-Patrik (Brommapojkarna) 2014-01-20 18:28 Haha figgäääää Krånglar gallan, eller ?
AIK Saywee
2014-01-20 18:30
Ursäkta mina svartvita vänner, det är inget tjafs från mig, som många tror när jag frågar något, men hur stor trupp har klubben siktat på 2014, eller vad tror ni själva är rimligt? Enligt Kardinalen's fina senaste uppdatering, hade väl truppen nyligen en storlek av 22 giganter, om jag inte minns rätt eller fel eller ?
Brommapojkarna Bp-Patrik
2014-01-20 18:28
Haha figgäääää
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2014-01-20 18:10
Erik Figueroa har inget i allsvenskan att göra. Men tanke på att vi nobbade Christoffer Eriksson så har jag svårt att se att vi värvar Figueroa.
Örebro kenya
2014-01-20 18:10
Anade att Figueroa skulle dyka upp i snacket redan när han lämnade Hammarby. Kass tycker jag inte att han är men han håller inte för att spela för oss om vi ska ha ambitionen att etablera oss någorlunda högt upp. Om vi ska värva en vänsterback så ska det vara en given startspelare.
Örebro Gentile
2014-01-20 18:07
visst Saywee! grabben är ju bara 23 eller 24 år gammal så att man får väl lita på att de "ansvariga" besitter nödvändig kompetens för att bedöma hans framtidspotential om det nu skulle bli så att han kommer hit,men jag vill nog vidhålla att i dagsläget slår han inte ut någon av våra andra backar,men jag grinar inte om du tror annorlunda,har ju haft fel förr och det kan jag leva med!
AIK Saywee
2014-01-20 18:01
Är vi inte tillräckligt populära, gama fina ÖREBRO, ÖSK, BA och Kubanerna .., ... varför blir vi nobbade hela tiden ? De får skylla sig själva, pengarna snackar, men de vet inte vad de missar !!!
Örebro malge
2014-01-20 18:01
MEN HERRE GUD, Erik Figueroa vad händer ÖSK. Nån här inne måste ju veta sanningshalten i detta rykte, tar lätt Wiktorsson 24 av 28 matcher som vänsterback och när kontraktet är säkrat får Ring lira sista 4.
Örebro ÖSK FANS
2014-01-20 17:52
Figueroa--Då har vi blivit nobbade av många vänsterbackar...vill inte ha Bajens skit..
AIK Saywee
2014-01-20 17:41
Gentile, instämmer lite med dig, men hur många matcher har du sett honom live, 90 + tillägg, han kan bli en flipp i ny miljö, men det vetefan ... ... vi har så olika önskningar, kunskap och tro om framtiden. Jag kan bara hoppas och tro på att våra tränare och klubben vet vad som är bäst för att nå det "slutliga målet" ... Jag vill uppleva ett GULD med giganterna !!!
Örebro Gentile
2014-01-20 17:31
tycker nog att Figueroa är hyfsad,men tycker inte att han är bättre än någon av de alternativ vi redan har!dessutom har han varit för djävla slarvig o hafsig dom gånger jag sett honom. väldigt ojämn helt enkelt. blandar o ger,kämpar o sliter men kan ibland göra rent hårresande missar!
AIK Saywee
2014-01-20 17:12
TommyS, du och DaSa är snart de enda som vågar ha synpunkter på VD's info. Jag har lagt ned, för om man kritiserar något, som kan förbättras i vårt ÖSK, så startar drevet, om man inte har bytt nickname. Å tummarna visar hur forumet skall begränsas ?? Trots allt skit är jag fortfarande Livstidskuban och medlem i klubben sedan flera decennier, och har älskat ÖSK sedan barnsben, det kan ingen ändra på! ALDRIG NÅGONSIN !!!
Örebro TommyS
2014-01-20 17:03
1. Jag hoppas innerligt att vi inte värvar Figueroa. Det kan inte ha varit han som gav mig känslan att något är på gång i morse. 2. Angående tandläkarbesöket så var det en referens till vår VD:s senaste nyhetsbrev. Jag läser allt som går att komma över om ÖSK men vår käre VD:s alster är så dåliga och ointressanta att jag använder ÖSK-Karlvokabulär för mig själv när jag läser dem. Som en lågstadieelev som fastnat i en groundhog week.
AIK Saywee
2014-01-20 16:56
Jag tror att ÖSK kommer att överraska, tror på fler flippar än floppar. Trots att det är svårt att veta hur form, träning, skadeläge, motivation etc under ett halvt halvår påverkat varje spelare, unga som gamlingar och nykomlingar ... Vi kan bara som vanligt gissa, facit får vi i höst. MEN, vi spelar i Allsvenskan många år framöver. Den nuvarande atmosfären i och omkring klubben ger mig mycket positiva vibbar :)
AIK Saywee
2014-01-20 16:47
Benny Böckling, troligtvis inte, men alla tycker så olika om spelare, så man kan bli totalt förvirrad. Tur att tränsrtrojkans kung Peo bestämmer.
Annons: