/fotboll/osk/forum/1600.aspx/fotboll/osk/forum/1600.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2014-01-24 04:48
Vi kanske kan fynda på Bergavallen den 30 augusti, då fyller Fjugesta 100 år :)
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2014-01-24 04:36
Kardinalen (Örebro) Instämmer verkligen med dig i ditt "mittersta" stycke. Jag var skeptisk av precis de anledningar du skriver om.
Örebro Kardinalen
2014-01-23 23:24
Minns ej exakt från återgivning i NA, men andemeningen med Sixten Boströms syn på Tobias Grahn var att han var mycket nöjd med värvningen. Sixten såg ju att vi det var ABSOLUT NÖDVÄNDIGT med en mittfältskreatör sedan b-å-d-e Nordin ocxh Bedoya lämnat. Och Kihlberg slutat. Och Nordback....

Tyvärr föll det inte väl ut. Men det kunde ingen veta på förhand. Personligen var jag inte alltför belåten med den värvningen av Grahn då den skedde, men det berodde inte på hans fotbollsegenskaper utan på hans sätt att dra på sig (onödiga) gula och röda kort. Och hans renommerade strulighet. Fotbollsmässigt hade jag däremot stor tilltro till Grahn i mars månad. Men, det gick ju som det gick....

Grahn är ju förövrigt en av alla dom som tillsammans med Samuel W satte sig i skolbänken härförleden för att sikta på en tränarkarriär.
trilla Tore
2014-01-23 22:44
skämt å sido, det blir väl som Bäst när det gäller skriver att det kommer att slås en signal till den milde den dag pusselbitarna faller på plats o då kanske man kan tänka att cirkeln blir sluten? Kreatören som försvann för två år sedan i ett sammanhang som möjliggjorde värvningen av Grahn återvänder till den spelplan som passar honom bäst?
trilla Tore
2014-01-23 22:27
Kreatören vi väntar på??
Örebro Aspen.
2014-01-23 21:40
Karlstruum // hoppet är det sista som överger oss.
Frågan är om SI har övergett ÖSK? På de värvningsansträngningsar som gjorts av vänsterback verkar det så.
Örebro Karlstruum
2014-01-23 21:24
Willy Foo Foo: Självklart är det så. Fast man kan säkert vinna på att ta in en äldre kille också för att göra laget bättre. Är laget bättre så ser man bättre ut själv och då stiger prislappen på varenda spelare. Aspen: Självklart lär det inte komma in någon utan att tränartrion vill ha spelaren i fråga. Så antagligen har SI fått indikationer på att det är en back och innermitt som sökes av våra tränare. Sen om de inte hittar den rätta så blir det ingen affär alls. Kanske skulle komma en möjlighet att man skulle få chansen att ta hem Rosenborg (lek bara med tanken, sätt valfritt namn som är anfallare annars). Tror ni att man skulle skita i den möjligheten då fastän man söker spelare på annat håll? Jag litar på tränartrion och hoppas att SI kan ställa upp vid behov. Vore gott för klubben, staden, supportrarna och alla runt om i laget om vi kan bli ett nytt Elfsborg inom tre år. Men får gärna ta tio år också, bara den dagen kommer innan jag faller av pinn. (Är 27 så förhoppningsvis har jag ett tag kvar)
Örebro Aspen.
2014-01-23 20:51
Tycker SI ska låta tränarna som är fotbollskunniga peka ut spelare man anser passa in. Den kunskapen saknar SI, se hur det gick med Grahn
Örebro Willy Foo Foo
2014-01-23 20:44
@Karlstruum:
Dessutom passar väl inte Nordin in i den profil som spelare ska för att gör denne investerings-intressant rent generellt för SI?
Örebro Karlstruum
2014-01-23 19:03
Benny Böckling: Enligt källor så vill SI ha en back och en innermitt till. Finns stora misstankar om att de inte är så förtjusta i Nordin och ser inte honom som första alternativet. Eller förtjusta är väl att ta i, men de tycker inte Nordin är den mittfältaren han var för 2-3 år sen då han kunde lyfta ett helt mittfält själv.
Örebro Svartvitt-redaktionen
2014-01-23 17:25
Magnus Wikström kan tillverka färdigmat utan hästkött.
@MangeWikstrom #Kapten
Örebro Erik Wärlegård
2014-01-23 15:42
2 dagar kvar. Vi ses på lördag!
AIK Saywee
2014-01-23 12:20
Ja just det ja, puckat av mig att halka in på istider, nu når konstgräset grönskar :)
Örebro Bäst när det gäller
2014-01-23 12:11
Saywee: Han visste vad han gjorde men han som inte var lika mild i sin bollträff undrar jag fortfarande över om han visste vad han gjorde:)
AIK Saywee
2014-01-23 10:59
Bäst när det gäller (Örebro) Foppa ;)
Örebro Bäst när det gäller
2014-01-23 09:52
Allas vår Erik lyckades få Sköldmark att berätta allt vi behöver veta häromdagen va? Slutsatsen min, absolut inga spekulationer är följande;

Vi fick veta att ÖSK letar efter och kommer ta in en vänsterback som uppfyller kriterierna för att vara en s k spetsspelare (gå in direkt på rätt position bl.a.). Vi fick även veta att ÖSK gärna tar in ytterligare en spelare, som då förutsätter att två-tre andra truppspelare kan lånas ut (Berger, Lumbana och.... Nilsson kanske), som lär vara den kreativa mittfältaren. Gör vi sen läxan och använder vår slutledningsförmåga fick vi alltså även veta att utlåningarna om de går i lås avser att finansiera vår favorit tillika en rätt kreativ mittfältare i sina bästa stunder. Så med andra ord sy ihop lösningarna för utlåning i februari Sköldmark så kan du ringa "mannen som aldrig borde slagit straffen -94" sen!
Örebro Jonas r
2014-01-23 09:35
Tror alla förstod att Figueroa aldrig var aktuell snälla kom igen! ! angående Lukman så hoppas jag också att har får chansen.
Örebro DaSa
2014-01-22 21:38
T8/ Såklart att han dementerar, jag sa ju att det var det eller uppsägning som gällde:) Tyckte att båda inslagen var intressanta. Kul att Lukman verkar vara med i a- truppen. Antar att han är vår fjärde ytter om vi inte värvar Kvist.
Örebro Jonte R
2014-01-22 21:16
Trilla Tore// Skövde är snarare Elfsborgs upptagningsområde. Men både de och vi gick inte vidare med honom. Gefle agerade snabbast och erbjöd honom just då bäst utvecklingsmöjligheter.
trilla Tore
2014-01-22 20:22
Vad blir kvar av Gefle tro? eller är det så som dom skriver att är det nåt lag som ska reda upp en sån situation så är det just Gefle? Orlov borde vi ha varit först att hugga på, dåligt att Gefle snuvade honom o vi kanske inte ens var med o bjöd, Skövde är väl vårt upptagningsområde?
AIK Saywee
2014-01-22 19:52
BB, då har även jag uppfattat det ...
AIK Saywee
2014-01-22 19:21
Även jag har hört lite sydeuropeiska rykten, men det är bara rykten, trots att mina källor brukar få rätt, ibland ...
Benny Böckling
2014-01-22 19:15
Varken Sköldmark eller tränartrojkan har väl antytt att man är ute efter någon mer innermittfältare någon gång under silly tiden efter att man tog in RÅP. Man får nog inse att de mittfältarna vi har nu de kommer vi även ha i premiären mot HBK. Möjligen att man tar in Kvist eller att man hoppas bli erbjudna Nordin.
Örebro Micke-e
2014-01-22 19:08
-Skönt att inte Figueroa är aktuell.
Låna/värva Bobby Warshaw så är kreativt mittfält-/anfallsfrågan löst till billig penning.
När det gäller VB så täcker Dajja /Mensah/Wiktorsson upp denna tillräckligt.
Örebro ÖSK FANS
2014-01-22 19:06
Låter inte på Sköldmark att en playmaker är aktuell. .?
AIK Saywee
2014-01-22 18:41
Hur är det egentligen, kan vi helt och hållet, glömma S1-spelare ?
Benny Böckling
2014-01-22 18:27
@En örebroare:

Alright, Illir kanske har rekommenderat någon.
AIK Saywee
2014-01-22 18:27
Väntar man för länge, får man ta det som blir över , men det kan oxå duga ibland ...
Örebro En örebroare
2014-01-22 18:15
@Benny Böckling:

Har hört att klubben ska ha tittat åt Kosovo/Albanien hållet efter ny back.
Benny Böckling
2014-01-22 17:16
Kan inte finnas många vänsterbackar kvar nu på den svenska marknaden. Blir nog nån från utlandet.
Annons: