/fotboll/osk/forum/1597.aspx/fotboll/osk/forum/1597.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2014-01-25 19:21
@Benny Böckling:
Så märkligt tycker jag inte det var. Peo gillar mångsidiga spelare och Boris kan spela innermitt, mittback och ytterback. Han gjorde det dessutom bra när han och Hagge täppte till mittfältet i några matcher. Inte snyggt kanske, men bra och sådant behövs i vissa matcher. När truppen dessutom skulle bantas behövs mångsidiga spelare desto mer och då var Boris ett bättre alternativ än en chansning utifrån. Edit: Han gjorde dessutom 2 mål på 11 matcher, varav endast 8 var från start och någon som mittback.
Örebro ÖSK FANS
2014-01-25 19:20
T8

ÖSK är bäst i Sverige förmodligen i europa med!
Benny Böckling
2014-01-25 19:16
@ Willy Foo Foo:

Nej han skrev på för 2 år.
AIK Saywee
2014-01-25 19:02
"Vem eller vilka" förlängde med Boris och varför, finns det någon som har en aning eller någon gissning kring detta?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Willy Foo Foo
2014-01-25 18:56
@Benny Böckling:

Boris var den förste man förlängde med. Var det tre år? Många ögonbryn lyftes. Sen är Boris en skön person, absolut. Men det har ju inget med saken att göra s.a.s
Benny Böckling
2014-01-25 18:08
@Kardinalen:

Okej då, den matchen gladde han mig också...
trilla Tore
2014-01-25 18:02
haha träningsmatch
trilla Tore
2014-01-25 17:57
@T8:
jominsann! nu kan man inte längre vara säker på att ett enda inlägg inte är skrivet av en kapare!?
Örebro Kardinalen
2014-01-25 17:57
@Benny Böckling:

Han gjorde mig väldigt glad i juli 2012, dvs för 1,5 år sedan.
Örebro Kardinalen
2014-01-25 17:56
@ÖSK FANS:

Lugn, den blir bättre när all reklam ska smetas på den.

(minatanka: behövs det verkligen smiley på detta inlägg....?)
Örebro Kardinalen
2014-01-25 17:50
@Bastard on Parade:

Jo, Nkili glömde jag totalt bort. Tyckte jag hade analyserat ÖSK:s trupp noggrannt för att skriva denna lista men ack så bristfällig den var.

Fast: jag är en av dom som hellre ser Nkili konkurrerar om en plats på innermitt istället, så "hoppas" han inte får spela mittback ;)

(Jaså, så Sam Mensah kan spela mittback på ett fullgott sätt?)

Så här ska listan se ut.

1. Magnus Wikström
2. Erik Moberg
3. Ayanda Nkili
4. Christoffer Wiktorsson
(5. Ilir Berisha)
(6. Patrik Haginge)
(7. Boris Lumbana)
(8. Sphetim Hasani)
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2014-01-25 17:47
ÖSK FANS // De har väl aldrig tidigare spelat årets första träningsmatch i säsongens nya matchtröjor så jag tror inte att de gjorde det nu heller.

Utan att ha sett Nkili och RÅP tillsammans känns det som att de kan bilda en intressant innermitt. Kul att se Berger på plan, några sköna långpassningar fick han till och om den mannen är tillbaks på allvar är jag inte säker på att vi letar lika mycket efter ytterligare ett nyförvärv på den positionen eftersom han har det i sig, frågan är om han får ut det. Vore ju fantastiskt om vi kunde klara bra nivå i Allsvenskan utan ytterligare köp. För i så fall satte vi truppen innan jul och har haft lång tid på oss att skapa en vi-känsla och spela ihop laget. Dessutom har vi fått de vi ville ha och slipper ta smulorna. Kul att se DG tycker jag, han tog ganska många initiativ som var bra och jag tror, baserat på idag, att han kommer att lira till vänster i startelvan. Tror också att Moberg/Wiken startar som mittlås och att det blir ganska bra. Inte minst i luften och på fasta.
Mer svårtippat i omställningsspelet.

Svårt att säga om ytterbackar men jag blir inte förvånad om Hagge och Mensah startar i premiären och Dagge är första reserv. Framåt känns Crespo svår att peta. Han vänder, vrider och fixar lägen nästan hela tiden. Hasani är nog också svårpetad med sin rutin och tuffhet. Några som hade det svårare att övertyga enligt mig var Wiktorsson, Moe, Boris. De håller ej enligt mig och det är inte baserat på enbart denna match. De får gärna skeppas vidare för sin egen och ÖSK´s skull.

Som jag tror så tar vi Nordin om priset är rätt och sedan inget mer. Om det inte landar något nytt sanslöst bra i inboxen hos sportchefen.

Heja Sport!
Örebro T8
2014-01-25 17:43
Måste förresten kommentera att det fortfarande skriks efter Nordin.

En Nordin som kommer tillbaka i stort sett gratis och jävligt sugen på att visa alla som dömt ut honom i Göteborg hur fel de haft, är jag mer än villig att välkomna.

Var han det vi hade hoppats på i Superettan? Missförstå mig inte nu bara. Att få se honom briljera på mittfältet och hålla boll och utmana önskar jag mig verkligen. Så visst, får vi honom för max 500.000:- så. :)
Örebro T8
2014-01-25 17:37
Benny: Boris håller jag med om. Sköldmark sa ju också att man letar nya miljöer för några spelare. Svårt att se att tränarna inte har koll på vilka som inte håller för truppen.

Det jag reagerar på nu är att man sågar spelare och hävdar att de inte håller i allsvenskan redan nu. Visst ska vi ställa krav på våra spelare men ibland förstår jag inte riktigt hur förväntningarna kan ligga så högt som de verkar göra.

Är det bara jag som inte håller min högstanivå på jobbet första veckan efter semestern? :)
Benny Böckling
2014-01-25 17:28
@T8:

Boris har ju inte gjort en människa glad på en 3 år så det är väl inte så konstigt att många tycker att han inte håller i ÖSK. Wiktorsson är mittback och inget annat, han duger gott som reserv.
AIK Saywee
2014-01-25 17:15
T8, instämmer och tycker faktisk, att det trots allt såg lovande ut ... ... men så är jag ju obotlig optimist :)
AIK Saywee
2014-01-25 17:13
"Störst" vid sidlinjen idag, var väl ändå Ivan den store, vilket engagemang, intresse och vilken omsorg !!! Han borde vara den bäst betalda :)
Örebro T8
2014-01-25 17:11
Det kapas ju en del här inne just nu. Men herregud, lite väl snabbt att dra slutsatser redan nu. Januari är inte ens slut och det var första chansen till matchkänsla. Vilket också är det primära. Dags att byta nick till Saida för vissa?
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-01-25 16:11
@Sogen:

Håller med dig i allt förutom att jag tycker Berger var den som var bäst i första.
Örebro ÖSK FANS
2014-01-25 16:09
Var det nya matchtröjan som spelarna använde idag?? Riktigt tråkig tröja :/
Benny Böckling
2014-01-25 16:02
@ÖSK FANS:

Framförallt väldigt märkligt att han fick förlängt kontrakt inför förra året då han hade utgående och det var läge att släppa honom. Han själv kan väl inte heller vilja spendera ännu en säsong på bänken.
Örebro ÖSK FANS
2014-01-25 15:42
Jaa Boris är snudd på bedrövlig och jag kan inte förstå vad han gör i en allsvensk trupp?
Örebro Sogen
2014-01-25 15:34
Första halvlek bra.
Moberg
DG
Nkili
Mensah
Var dom som var bäst.

2a riktigt dålig.
Yasin å Crespo får godkänt.
Mest besviken jag på
Kalle
Saeid
Wikström
Men sämst var
Boris och Wictorsson ingen av de. Håller
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro ÖSK FANS
2014-01-25 15:33
Tycker man ser redan idag att det saknas en playmaker...skit i ytterback då vi har
Mensha, Hagge, Wiktorsson, Nkilii och Björnqvist där..

Dock tror jag Nkilii kan bli riktigt nyttig på ÖSks mittfält i år..

tänk om ÖSK kunde spela 4-3-3 med Nkilii RÅP och Nordin på mitten ;)
Örebro ÖSK FANS
2014-01-25 15:26
Saywee

håller med dig...
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-01-25 15:23
Mina tankar om matchen mot Brage; Dåligt motstånd där ÖSK:arna ofta tilläts ta emot bollen oattackerade, speciellt i första halvlek. 10 helt nya ÖSK-spelare i andra halvlek gjorde att alla som var tillgängliga fick spela. Första halvlek bäst då inte minst Berger och Nkili dominerade mittfältet och gjorde sig väldigt spelbara. Båda var duktiga i rörlighet och med snabba passningar. Mittbackarna Moberg och Westerlund spelade proffsigt. DG och Mensah var aktiva. I andra halvlek var det mycket lägre tempo på mittfältet. Mittbackarna gav tillsammans inte ett lika stabilt intryck som de i första halvlek. Yasin bra på sin kant.
AIK Saywee
2014-01-25 15:22
Mensah, DG och Nkili var bra i första ! Yasin och Björnqvist i andra ?
Örebro ÖSK FANS
2014-01-25 15:17
Boris håller inte!! Men det visste vi ju.. Erik Moberg kommer bli grym!! DG och Nkilii var bäst!!

Satan vad kallt det var!
Benny Böckling
2014-01-25 14:45
Jaja, 1-0 mot ett reservbetonat Brage låter väl inte alltför imponerande men men. En seger är alltid en seger och det är ju inte nu ÖSK ska vara som bäst direkt.
Örebro widemarsh
2014-01-25 13:22
Någon som får igång NA:s sändning från matchen? Funkar icke för mig.
Annons: