/fotboll/osk/forum/1595.aspx/fotboll/osk/forum/1595.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2014-01-27 22:35
Alltså, efter uppropet har klubben förbättrats på många områden, det tycker jag är glädjande och min optimism lever vidare för ÖSK i framtiden :)
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2014-01-27 22:32
Axén var väl med i Gnagets klack för ett tag sedan, men det är väl inga större fel på honom, eller ?
Örebro Jonas r
2014-01-27 22:27
Mer öppen organisation får man leta efrer. I slutändan är det dessutom vi medlemmar som styr och ingen snubbe med cash ! Kolla på aik som har ordförande som är uppväxt med black armys ståplats !
AIK Saywee
2014-01-27 22:27
Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro) (Örebro) 2014-01-27 22:11 Jag tror inte Saywee SPELAR dum! :-) Vill du vara så vänlig och förtydliga vad du egentligen menar ?
AIK Saywee
2014-01-27 22:24
Nu spårar det ur igen ... Jag tycker att klubben är mycket mer öppen nu än tidigare, vet inte när jag senast klagade på VD-brevet, eller hur många gånger, det klarar andra av bättre, men inga verkar vilja hoppa på dessa av någon anledning, Jag tycker att Micke och Erik gör ett bra jobb, förstår inte varför vissa forumskribenter spårar ur totalt ibland, fattar det verkligen inte. Kommentaren om vem som skall stå mot Forward, var närmast lite fundersamt, eftersom TommyS hade med Jansson i ett inlägg och Karstruum påpekade att Peo tyckte att de som var bäst mot Brage skulle spela,
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro)
2014-01-27 22:11
Jag tror inte Saywee SPELAR dum! :-)
Örebro Karlstruum
2014-01-27 21:07
Saywee: Varför spela så jävla dum hela tiden? Hade du lyssnat på allt klubben lägger ut till alla fans så hade du hört att PeO OCH Oscar Jansson sagt innan matcherna mot Brage och Forward att målvakterna skulle få stå varsin match. Men dom hade inte bestämt vilken av matcherna målvakterna skulle stå men som att Rinne stod mot Brage så lär Oscar stå mot Forward om han inte är sjuk, skadad eller blir såld innan dess. Du var en av dom som tjatade mest här på forumet om att klubben skulle bli mer öppen osv, men ändå verkar du inte ta in av allt de ger dig. Eller jo förresten, VD-brevet verkar du läsa, för det klagar du för jämnan på. Kan avslöja att jag allt som oftast inte läser veckobrevet. Men ta in dig av inslagen Karlberg och Wärlegård gör. Hög klass på dom och spelar vi lika bra på plan som dom sköter sig utanför blir det Europaplats inom två år. Ps. Nej, jag tror inte Oscar ska bli såld innan Forwardmatchen (eller innan säsongen öht) men ville bara vara övertydlig med scenarior som kan hända. Så vi slipper mer onödiga frågeställningar. Ds.
Örebro En örebroare
2014-01-27 20:41
@Saywee:

Hjälp... Jo Jansson ska spela hela matchen!
AIK Saywee
2014-01-27 19:16
Då blir det inte Jansson i målet, för han var inte bäst mot Brage, eller ...?
Örebro Karlstruum
2014-01-27 19:00
Enlig PeO skulle dom som gjorde det bäst mot Brage skulle få spela mot Forward. Nu kunde jag ju inte kolla då jag bor 20 mil bort men av er andra att bedöma så lär då inte Moe eller Wikström starta av den elvan som kom upp idag. Men det som talar för att som startar och inte Westerlund och Berger är att det då inte blir samma par på mittbacken eller innermitten som sist om de två sistnämnda startar. Sen är det nog sak samma vilka som startar mot Forward. Vågar nästan lova att det inte lär vara den elva som startar premiären. Men enligt intervjun med PeO så skulle iaf dom som var bäst mot Brage få lira. Sen kanske inte han har samma syn som er alla andra som har givit ris och ros här på forumet. Min enda förhoppning är att dom visar matchen. Funkade kanon förra året och jag betalar gärna för att kunna se vårt svartvita lag.
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2014-01-27 18:42
Ibland undrar jag vad jag missat eftersom många verkar framhålla Moe och jag har svårt att förstå varför. Tycker din elva ser intressant och bra ut TommyS, men skulle byta in Berger istf Moe.

Sport!
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro)
2014-01-27 18:07
På Eurosport i februari: 5/2 16.45 Örebro SK - Fh Hafnarfjordur (Eurosport 2) 10/2 16:45 Örebro SK - Fc Slovan Liberec
AIK Saywee
2014-01-27 16:39
TommyS, tack för ditt svar, och det känns kanske som dagens eller veckans bästa elva ? Men det kan ju vara som så, att Peo vill testa lite andra lirare, för att få svar på eventuella funderingar. Det är ju trots allt "bara" en träningsmatch, även om det blir ett ett stadsderby i svalkan. Det är långt kvar till allsvensk premiär, det är då eleganterna skall applåderas fram till stordåd och vara den bästa för dagen. Men din elva ser mycket stark ut.
Örebro TommyS
2014-01-27 15:52
Tack minatankar. Kul att Lipovac verkar vara på gång. Mot Forward är jag alltså osäker på högerbacken men tror på Jansson-Dajje, Moberg, Wikström, Mensah - Yasin, Nkili, Moe, DG - Hasani, Crespo.
AIK Saywee
2014-01-27 11:31
TommyS, jag undrade i går kväll hur Peo kunde tänkas matcha mot Forward och du kände att uppställningen var ganska given, men hur tror du att den blir ? Förresten Kvist och Lipovac verkade lovande, åtminstone i lördags :)
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-01-27 11:15
@TommyS:
1) Ytterbackarna gick upp. Mittfältarna låg inte riktigt lika lågt som förra året. Yttermittfältarna gick in, men inte så mycket som i fjol. 2) Vet inte. Du får fråga honom hur han känner sig ;-) 3) Svårt att säga efter en halvlek. Murad gjorde sig spelbar men jag undrar om han är tillräckligt snabb. Kvist var också bra. Vet inte om han är snabbare. 3) Westerlund gav ett lugnt och stabilt intryck. Spelade moget. Måhända påverkade Wikströms mindre goda insats intrycket av mittbackarna under andra halvlek. Carl Ekstand-Hamrén gjorde ändå en bra insats han också. 5) Även Mensah var ju ÖSK-debutant. Moberg spelade mycket klokt. Jacob Rinne sattes aldrig på något riktigt prov. I övrigt tycker jag Christer Lipovac var intressant att se. Han gav ett piggt intryck.
Örebro Jonas r
2014-01-27 11:09
ang Ekstrand Hamrén så uttalade sig fystränaren om honom i ösk tv dagen innan match. Han ville framhäva hans utveckling osv.
Örebro pemo
2014-01-27 10:14
Nja, om man lyssnar på intervjuen med PEO som finns det nog en hel del att lära för Mensah när det gäller försvarsarbetet. Att han är snabb och fyller på framåt är en sak. Att sedan spela ÖSK:s försvaraspel kan nog ta lite tid att lära sig. Men det vore väl konstigt annar?

Nu såg jag inte matchen, så jag refererar bara till det jag hörde.
Örebro TommyS
2014-01-27 09:54
Jag ställde fem frågor inför Bragematchen. Om någon som var på plats vill kommentera vore jag tacksam. Klistrar in nedan. Fråga 2 och 5 har väl i viss mån besvarats.

1. Behåller vi formationen i uppspelsfasen med sjunkande innermittfältare, breddande mittbackar och högt stående ytterbackar?
2. Hur naturlig känner sig Mensah på vänsterkanten?
3. Vem känns vassast - Kvist eller Murad?
4. Vem känns vassast - Westerlund eller Ekstrand-Hamrén?
5. Moberg och Rinne - de enda riktiga ÖSK-debutanterna

Känns som uppställningen mot Forward är ganska given, förutom högerbacken där jag inte är säker på om det blir Björnquist eller Hagge.
2014-01-27 09:34
@Orlok:

Tror som tidigare att både Dajje och Mensah kommer att utmana Hagge o Wiktorsson på ytterbacksplatserna. Båda är snabba och bollsäkra samt har orken att vara med både i defensiven och offensiven under hela matcherna.

Örebro ÖSK FANS
2014-01-27 09:15
Snabb och frejdig!! Han spelade enkelt och hade väll inte en miss på hela matchen..Vill att han ska utmana lite mer dock och komma till mer inlägg..

Som jag sagt tidigare blir han kvar i ÖSK ett år innnan han säljs till utlandet... ;)
Örebro Orlok
2014-01-27 09:02
Jag har hört en del gott om Mensahs insats i lördags, kan han vara vår vänsterback i år?
Känns ju dock inte som man får svar på om han håller förrän vi mött bättre motsånd och blir utmanad defensivt. Ni som bor i stan å var där i lördags vad säger ni?a
Örebro ÖSK FANS
2014-01-27 08:53
Vilken fart det var här!!! Matcherna igång, sillatider och mycket där till..Hur är detmed intresset?!
Örebro ÖSK FANS
2014-01-26 18:52
En Örebroare

några smaskiga rykten att bjuda på?
AIK Saywee
2014-01-26 17:19
Undrar hur Peo tänker matcha på fredag. Tycker förresten att det var trevligt att se, att flera spelare tydligt visade att de ville ha boll, flera gånger, med den dära gesten ni vet. Det tyder på att självförtroendet är relativt gott. Pånyttfödda ÖSK kommer att gå bra :)
AIK Saywee
2014-01-26 17:13
trilla Tore, hur är läget på Längbrotorg ? Laddar ni för derbyt månntro ...
2014-01-26 17:13
@trilla Tore:

Nej, nu är du fel ute. Choisie var en del av det centrala Örebro.

På öster bor det människor av alla kategorier, precis som det gjorde i Choisie.
Det är därför jag trivs så bra här :-)
Örebro En örebroare
2014-01-26 16:30
@minatankar (för sm-guld):

"Skryt inte"
Örebro En örebroare
2014-01-26 16:30
[QUOTE=minatankar (för sm-guld)]Kardinalen (Örebro)
2014-01-26 10:07

@minatankar (för sm-guld):

Äääh, glöm det. Dåligt skämt från min sida. Menar bara att det var skämtaktigt skrivet av mig, men ändå använde jag ingen smiley.

Jag lägger ned....;)
//

Se svar nedan till Trilla Tore. Missförstod på två sätt...Var nog ute för sent igår...[/QUOTE

"Skryt inte"
trilla Tore
2014-01-26 16:01
Den västra stadens enkla folk mot de välbesuttna som befolkar stadsdelen Choisie med omnejd...
Annons: