/fotboll/osk/forum/1594.aspx/fotboll/osk/forum/1594.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Erik Wärlegård
2014-01-28 10:20
Ni missar väl inte fredagens stora kick-off? Alla spelare kommer att vara på plats på O'Learys efter matchen för mingel och studioprogrammet Sportklubben Live. Kubanerna satsar dessutom järnet för att skapa största försäsongsklacken på många år. Kolla Facebookeventet för mer info.

Ses på fredag!
AIK Saywee
2014-01-28 10:14
Håller inte Berger i Allsvenskan bör han säljas eller lånas ut, för vi kommer inte att lämna Allsvenskan. Men, det kanske är för tidigt att döma honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-01-28 10:12
@ÖSK FANS:

Håller med att det är skillnad på motstånd. Emil Berger visade emellertid när han kom till ÖSK att han klarade allsvenskt motstånd, mycket tack vare sina kloka löpningar och väl avvägda krosspassningar.
Örebro ÖSK FANS
2014-01-28 10:08
Bra!! Berger håller inte i Allsvenskan. .Alla som var på Brage matchen kunde se att deras spelare låg alldeles för långt ifrån Nkilii och Berger. Då är det inte svårt att vara bra..Brage rätta till det i halvlek och då blev det tuffare..I Allsvenskan är det skillnad på tempo och då hinner söliga Berger inte med..inte Tobbe och Boris heller...Bort med dom 3 och värva in en kvick playmaker och en vänsterback av klass..
2014-01-28 10:07
@Palermo:
Emil Berger var suverän när han kom till ÖSK. Han kunde inte göra sig rättvisa under lång tid efter sin sjukdom eftersom han började spela alldeles för tidigt. Jämför t ex med Sveriges bästa tennisspelare som fortfarande efter två år med samma sjukdom inte kan spela. Redan vid hans inhopp vid en av höstens sista matcher tycker jag att han gjorde en bra insats och mot Brage var han i gammal fint slag igen. Kan känna ungefär som när Tomer Chencinski lämnade ÖSK. Han gjorde det precis när han började spela som bäst och allt fler supportrar tog honom till sitt hjärta. Nu fick vi som tur är en synnerligen god lösning i Oscar. Vill tro och hoppas på att klubben har motsvarande på gång i det fall Emil och några andra spelare lämnar oss. Inte desto mindre föredrar jag Emil som alternativ till RÅP och Nkili på mittfältet före Nilsson och Lumbana. Skulle också prioritera Emil före Wiktorsson i det fall Berisha förväntas kunna spela.
Örebro Palermo
2014-01-28 09:31
Och jag som tyckte det var kul att Berger presterade bra mot Brage!
Örebro Orlok
2014-01-28 09:31
Berger provtränar med GAIS
AIK Saywee
2014-01-28 09:26
Jag undrar dock om En öreboare's senaste rykte om en alban eller något liknande, kan överensstämma med den sydeuropé som jag har hört om. När det gäller sydeuropéer så tror jag sällan på italienare eller spanjorer, för det är så ovanligt. Mina funderingar går då till Balkan. Troligtvis har vi inte samma källa, men det är ett lustigt "sammanträffande".
Örebro Palermo
2014-01-28 09:25
Grazie Saywee. è apprezzato! Avanti ÖSK, avanti!!!!
Örebro Kardinalen
2014-01-28 08:54
@T8:

Närå, ta de´ lilla lugna nu, jag startar ett rykte här och nu:

En spelare med svensk nationalitet har intresse av att komma till ÖSK. Jag skriver dock inte vem, för det vill jag inte avslöja pga av att jag vill ha mina källors fortsatta förtroende. Fast jag vill ändå skriva det jag vet, för det är så kul att låtsas vara intressant och insatt.

(100 % fabricerat rykte. Som så många andra på detta forum...)
AIK Saywee
2014-01-28 08:50
Palermo, jag håller faktiskt med dig och vet att jag blev en del av just gnället. Ville bara förklara och försvara mig lite. Bentornato :)
2014-01-28 08:38
@Palermo:

Bra att du läst även om du valt att inte skriva. Och alla kan vi behöva göra paus.

Hoppas ändå att det är fler läsare än du som vill göra inlägg. Ju fler som bidrar, desto intressantare för oss alla.
Örebro Palermo
2014-01-28 08:02
För övrigt så tycker jag att det är jäkligt kul att Berger gick så bra i matchen mot Brage. Ska bli intressant att se hur mittfältet kommer att utformas under säsongen!!!
Örebro Palermo
2014-01-28 08:01
Jag har varit utloggad "ett tag", men ändå läst forumet kontinuerligt!
Shit vad det gnälls på varandra och på klubben. Snälla och lägg ned. Det här är en viktig del för ÖSK. Att det finns ett supporterforum som nya supportrar och gamla ska kunna läsa med intresse. Nu är det ju bara hackning fram och åter. Snäll skriv något konstruktivt istället!
Örebro ÖSK FANS
2014-01-28 07:55
Saywee

Förstår att folk blir upprörda här inne. Ditt inlägg 19:16 är ju bara skrattretande.
AIK Saywee
2014-01-28 00:35
Om jag känner av ett drev mot mig, skriver jag om det och tycker inte att det är respektbrist. Man kan väl sällan ändra på en annan människas känsla.
AIK Saywee
2014-01-28 00:32
Så här då, ingen behöver svara på mina frågor (har jag ju skrivit tidigare) ... ... och själv väljer jag precis vilka frågor jag vill besvara. Enkelt och rättvist.
Örebro En örebroare
2014-01-28 00:21
@Saywee:

Så det som är trötta på dina inlägg och de är ju flera är då drevet som du kallar de? Snacka om brist på respekt.
AIK Saywee
2014-01-28 00:08
Jag skiter i drevets frågor !
Örebro T8
2014-01-28 00:06
Hörrni, är det dött på ryktesfronten?
Örebro En örebroare
2014-01-27 23:50
@Saywee:

Men kära Saywee nu är vi ju där igen, Jag med flera ställer dig en fråga och du svarar med en följdfråga tillbaka utan o ge några svar alls.
Om jag är aikare? Nej dem står för allt vad jag inte står för.
Korruption, hulganism eller slagsmål ständigt bara för nämna några få idioti saker AIK klubben har för sig.
AIK Saywee
2014-01-27 23:40
Är du en AIK-örebroare egentligen ?
Örebro En örebroare
2014-01-27 23:15
Och en sak till, det spårar inte ur bara för att du får kritik, ta åt dig av det någon gång istället istället för sitta svara på varje inlägg någon skriver.
Örebro En örebroare
2014-01-27 23:14
@Karlstruum:
"Hur kan du fått så många tummar?" Ah just de ja, du måste ha flertal nick. ÖSK Glenn- Akta dig för o svara på den frågan för då kommer det skrikas efter hot o spärr. AIK-Saywee/ Häromdagen läste jag ett fotbollsrelaterat inlägg och tänkte "vad skönt nu kanske han har slutat rimma o ställa frågor som han redan vet" hade dock fel och nu sitter jag och oroar mig för att räkor o Pippifåglar är tillbaka.
Örebro Jonas r
2014-01-27 23:04
saywee: Jag syftade på att det var positivt med en gammal klackledare som sen blir ordförande. Kollar man så ser man också hur mpnga supportfrågor man driver i aik.
Örebro Karlstruum
2014-01-27 22:40
Saywee: Även om Moberg och Berger (tydligen, av vad jag läst här?) var bäst i första halvlek fick de inte lira andra halvlek. Var förutbestämt med alla bytena, lika förutbestämt var det att målvakterna skulle få varsin match istället för varsin halvlek mot Brage. På alla nivåer, i en träningsmatch, kan man ha instruktioner och redan bestämda byten. Hur bra eller dålig spelaren i fråga har varit. Aldrig hört talas om någon sånt i tävlingsmatcher, men därför vänskapsmatcher kallas just vänskampsmatch. För det är av en vänligare karaktär. Sen ju närmre premiären vi kommer, desto mer kommer en startelva att ses som kommer att starta i premiärmatchen.
AIK Saywee
2014-01-27 22:35
Alltså, efter uppropet har klubben förbättrats på många områden, det tycker jag är glädjande och min optimism lever vidare för ÖSK i framtiden :)
AIK Saywee
2014-01-27 22:32
Axén var väl med i Gnagets klack för ett tag sedan, men det är väl inga större fel på honom, eller ?
Örebro Jonas r
2014-01-27 22:27
Mer öppen organisation får man leta efrer. I slutändan är det dessutom vi medlemmar som styr och ingen snubbe med cash ! Kolla på aik som har ordförande som är uppväxt med black armys ståplats !
AIK Saywee
2014-01-27 22:27
Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro) (Örebro) 2014-01-27 22:11 Jag tror inte Saywee SPELAR dum! :-) Vill du vara så vänlig och förtydliga vad du egentligen menar ?
Annons: