/fotboll/osk/forum/1592.aspx/fotboll/osk/forum/1592.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK FANS
2014-01-25 15:42
Jaa Boris är snudd på bedrövlig och jag kan inte förstå vad han gör i en allsvensk trupp?
Örebro Sogen
2014-01-25 15:34
Första halvlek bra.
Moberg
DG
Nkili
Mensah
Var dom som var bäst.

2a riktigt dålig.
Yasin å Crespo får godkänt.
Mest besviken jag på
Kalle
Saeid
Wikström
Men sämst var
Boris och Wictorsson ingen av de. Håller
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro ÖSK FANS
2014-01-25 15:33
Tycker man ser redan idag att det saknas en playmaker...skit i ytterback då vi har
Mensha, Hagge, Wiktorsson, Nkilii och Björnqvist där..

Dock tror jag Nkilii kan bli riktigt nyttig på ÖSks mittfält i år..

tänk om ÖSK kunde spela 4-3-3 med Nkilii RÅP och Nordin på mitten ;)
Örebro ÖSK FANS
2014-01-25 15:26
Saywee

håller med dig...
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-01-25 15:23
Mina tankar om matchen mot Brage; Dåligt motstånd där ÖSK:arna ofta tilläts ta emot bollen oattackerade, speciellt i första halvlek. 10 helt nya ÖSK-spelare i andra halvlek gjorde att alla som var tillgängliga fick spela. Första halvlek bäst då inte minst Berger och Nkili dominerade mittfältet och gjorde sig väldigt spelbara. Båda var duktiga i rörlighet och med snabba passningar. Mittbackarna Moberg och Westerlund spelade proffsigt. DG och Mensah var aktiva. I andra halvlek var det mycket lägre tempo på mittfältet. Mittbackarna gav tillsammans inte ett lika stabilt intryck som de i första halvlek. Yasin bra på sin kant.
AIK Saywee
2014-01-25 15:22
Mensah, DG och Nkili var bra i första ! Yasin och Björnqvist i andra ?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK FANS
2014-01-25 15:17
Boris håller inte!! Men det visste vi ju.. Erik Moberg kommer bli grym!! DG och Nkilii var bäst!!

Satan vad kallt det var!
Benny Böckling
2014-01-25 14:45
Jaja, 1-0 mot ett reservbetonat Brage låter väl inte alltför imponerande men men. En seger är alltid en seger och det är ju inte nu ÖSK ska vara som bäst direkt.
Örebro widemarsh
2014-01-25 13:22
Någon som får igång NA:s sändning från matchen? Funkar icke för mig.
Örebro 36310099B
2014-01-25 13:07
1-0 av DG i minut 10.
Örebro Kex Gunnar
2014-01-25 10:15
ÄNTLIGEN DAX , kul att träningsmatcherna kommer igång. Ska bli spännande och se så många spelare igång. Forza Svartvitt
trilla Tore
2014-01-25 09:20
funderar lite på att sätta en slant på Sirius som s1vinnare i år, tydligen fler som gjortdet för det ger bara 10-12 ggr pengarna, lite olika mellan bolagen. Degerfors ger tex 20-22. Hammarby förstås lägst, 3,25-4 ggr pengarna trots att de väl bytt ut typ 80% av laget.. ursäkta icke ösk-relaterat inlägg, men det kan ju bli det menar jag om Sirius går upp o ösk klarar sig kvar. då får vi åka till Studenternas nästa år!!
trilla Tore
2014-01-25 09:11
ha en bra dag själv!!
trilla Tore
2014-01-25 09:08
vi går mot ljusare tider! talgoxen tjattrade imorse här på längbrotorg, tjoho! domherren har rensat pipan nu för idag kör vi! är västra stå öppen? :D
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-01-25 08:37
@Bastard on Parade:

Jag tycker/tror att Nkili och Mensah är minst lika bra som flera av de mittbackar, ytterbackar och mittfältare som många tar för givna.
Örebro ÖSK FANS
2014-01-25 08:35
Saywee

ja mot ett division1 gäng ska vi väll vinna lätt...
AIK Saywee
2014-01-25 08:29
trilla Tore, kanske syftningsfel eller bara petimetri eller svårtolkat som vanligt, men jag skiter i dig idag, för jag laddar för Behrn Arena :)
AIK Saywee
2014-01-25 08:22
Just idag är jag glad ... ... och frångår två i rad :) "En av hjältarna när ÖSK gick upp i Allsvenskan 1960" Leif Wendt pryder mitt medlemskort !
trilla Tore
2014-01-25 08:11
saywee nu missförstod du mig helt. Jag minns att en del var glada när Grahn kom, andra lite avvaktande medan andra var rent negativa o de som var mest negativa "spydde galla", inget annat.. det kan väl inte vara att förstöra en trevlig stämning? vad får man skriva o inte skriva i så fall? Men annars är väl grahnen färdig-diskuterad för denna gång kan man tänka
AIK Saywee
2014-01-25 05:59
Ur NA ... Så startar ÖSK mot Brage: Jacob Rinne - Patrik Haginge, Anton Westerlund, Erik Moberg, Samuel Mensah - William Kvist, Ayanda Nkili, Emil Berger, Daniel Gustavsson - Shpetim Hasani, Christer Lipovac. Laget i andra halvlek: Jacob Rinne - Daniel Björnquist, Magnus Wikström, Carl Ekstrand Hamrén, Christoffer Wiktorsson - Ahmed Yasin, Boris Lumbana, Mohammed Saeid, Lukman Murad - Kalle Holmberg, Alhassan "Crespo" Kamara. Lukman Murad är avbytare i första halvlek och William Kvist i den andra. Oscar Jansson, nyligen hemkommen från landslagstrippen till Abu Dhabi, behöver vila och därför vaktar Jacob Rinne målet i båda halvlekarna. Saknas av utespelarna gör Ilir Berisha, Robert Åhman Persson, Marcus Pode, William Atashkadeh och Tobias Nilsson.
AIK Saywee
2014-01-25 05:48
Jag har alltid tyckt att de helsvarta dresserna är snyggast, verkligen klass. Håller med Kardinalen i ett tidigare inlägg om dessa. Dock får inte giganternas spel vara helsvart, men det är ingen risk för sådant. Idag tror jag på 5 -1 till SPORT !!!
AIK Saywee
2014-01-25 05:41
trillaTore, jag har inte spytt galla. Vad vill du trigga igång nu då? Utbytt och lite sur kanske ... Kan inte den trevliga stämningen innan match, få fortsätta ett tag?
Örebro Bastard on Parade
2014-01-25 03:49
@Asbjörn#10:

ÖSK skrev följande på facebook för ett antal timmar sedan på frågan om matchen mot Brage sänds på webben:
"Matchen imorgon kommer inte att sändas, däremot blir det aktuellt vid kommande matcher."
Örebro Asbjörn#10
2014-01-25 00:24
Något nytt angående om det blir någon webbsändning av matchen? Sjuk som man gått och blivit så vore det ett otroligt behändigt alternativ... Om inte får man såklart ta ett djupt andetag och trots allt ge sig ut i de beräknade minusgraderna!

Känns oerhört inspirerande och underbart att säsongens första match nu faktiskt bara är ett par timmar bort!
Örebro Bastard on Parade
2014-01-24 22:54
@Kardinalen:
Har du glömt bort Nkili och Mensah?
Örebro either/or
2014-01-24 22:51
Mycket trevligt att se inslagen av Erik W på hemisdan. Bra jobb!
trilla Tore
2014-01-24 22:48
@Saywee:

minns kanske fel då ja. kanske var det ösk-kalle (lr heter han aspen?) som var eld olågor glad över Grahn-värvningen medans du spydde galla?
Örebro Leper
2014-01-24 21:37
Wärlegård verkar vara en klippa. Hoppas han får fortsätta i samma stil.
Örebro Kardinalen
2014-01-24 21:16
Hoppas bortadressen blir helsvart i år. Borde ALLTID vara helsvart.
Örebro Kardinalen
2014-01-24 21:13
Berisha har varit skadad sedan i juni(?). Nu är det januari. Atashkadeh har varit skadad sedan way, way back. Nu är det januari. Nilsson har varit skadad sedan september. Nu är det januari. Personligen räknar jag bort Berisha från allt vad laguppställningsspekulerande heter. Det blir bäst så. Min ranking av våra mittbackar: 1. Magnus Wikström 2. Erik Moberg 3. Christoffer Wiktorsson (4. Ilir Berisha) (5. Patrik Haginge) (6. Boris Lumbana) (7. Sphetim Hasani)
Annons: