/fotboll/osk/forum/1583.aspx/fotboll/osk/forum/1583.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2014-02-06 22:35
Ja, då kanske islänningarna vann bollinnehavet, men vad gör det, när vi vann med 4-1 :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK FANS
2014-02-06 19:48
Ösk-groda

tack!! Testar den när det är dags... ;)
Örebro Ösk-groda
2014-02-06 19:43
ÖSK FANS

Igår när ÖSK spelade mot Islänningarna så hämta jag från en stream och det funkade.......återstår att se om de har matchen på lördag......men kolla denna stream.

www.streamhunter.net
Örebro ÖSK FANS
2014-02-06 19:24
Tror ni det finns stream på Lördag??

Kan inte NA Sända när dom ändå filmar?!
Örebro Svartvitt forever
2014-02-06 19:09
Saywee, jag kan bekräfta det du säger om bollinnehav. Jag var själv förvånad eftersom jag tyckte att vi styrde och ställde som vi ville I första.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-02-06 16:37
@Daviod Berkowitz:
Duktig och teknisk bollspelare. Han har tyvärr inte fått tillfälle att visa sig så mycket i matcher i ÖSK, men de få gånger han gjort det har han gjort bra ifrån sig. Det har gällt något inhopp i Superettan samt en cup-match och en träningsmatch. Han har också varit skadad och därför inte kommit till sin rätt, men han lär vara frisk nu. Tror att BOIS kommer att ha nytta av honom.
Daviod Berkowitz
2014-02-06 16:29
William Kvist har skrivit på ett treårskontrakt med Landskrona BoIS.
Vad har ni att säga om den killen?
Örebro ÖSK FANS
2014-02-06 16:13
Klart vi inte spelar genom mittfältet när vi inte har något sådant. .

Nee en kreativ rörlig mittfältare önskas genast!
AIK Saywee
2014-02-06 16:00
pemo, jag har för mig att jag flyktigt läste bollinnehav, typ 46-54 eller något liknande, i halvtid och att tre svartvita teveåskådare tyckte att det var märkligt ... ... men jag håller med dig, det verkar märkligt.
Örebro pemo
2014-02-06 15:36
Saywee // Tror knappast att Island vann bollinnehavet i första. Då var vi nog så bra. Däremot så föll vi igenom i andra.

Skall inte lägga så stora växlar på första matchen. Bara kul att se sitt ÖSK spela match igen. Planen och övriga förhållanden gjorde väl att det inte var något direkt skönspel. Men som några anddra tycker väl jag att det var lite för många bollar på chans, och att bollkänslan inte är på topp ännu.

Oskar gjorde vad han skulle, men hörnmålet var väl lite slappt. Elelr?
Backlinjen ? Tja, jag föredrar Hagge på höger. Dajje var snabb, och det är ju bra, men passningarna och markeringen är väl inte allsvensk ännu.
Mittbackarna helt ok. Vänsterbacken var inget utropstecken, men bör få fler chanser innan jag dömmer ut honom. :)

Mittfältet fortsätter att spela som förra årtet. Och där har vi väl alla olika åsikter. Jag tycker att DG försvinner lite för mycket, men jobbar bra så länge han orkar. Moe och Nkili är kompletteringsspelare. Moe för lätt och Nkili för dåliga passningar. vilket jag tycker är konstigt, då han är klocksren som mittback. Fast det är kanske en lättare plats att spela på? Yasin gjorde ett snyggt mål och försökte dribbla lite. Men han blir för stillastående i sina finter. måste göra dem i fart.

Kalle och Sheptim som i hjöstas. Dvs, Kalle faller lite lätt, men försöker hitta lösningar. Hasani känns lite för långsam, men är skicklig på att täcka bollen.

Det blev ett annat spel när Crespo kom in. I och för sig springer han på allt möjligt, men det funkade i går. Och ett väldigt snygt pass till Mensha , samt ribbträffen. Mensha var nog den "nykomlingen" som stack ut. Förutom målet så gjorde han ett bra jobb. Hagge som vanligt.

Men, som sagt, jag vill inte dra för stora växlar på denna match. Men det ser inte allt för tokigt ut. Det är väl en bättre bollhållare på mitten ( om nu PEO vill ha en sådan ) och att Crespo håller sig skadefri.

Sen vill jag sticka ut hakan lite. Jag tycker att Björnkvist kan spela vänsterback. Därför att han var mer noga med inläggen och spelade mer på säkerhet i höstas , och om inte det blir något med sydafrikanen klarar han nog av den platsen.
AIK Saywee
2014-02-06 15:08
Är det någon som vet var man kan hitta bollinnehavet för gårdagens match. Första halvlek vill jag minnas att islänningarna vann och troligtvis även andra halvlek ...
Örebro Svartvitt forever
2014-02-06 14:33
Kardinalen//
Willy Foo Foo har redan beskrivit det jag menade, mycket rullande runt i backlinjen och sen en långboll över mittfältet - inte bakom motståndarnas backlinje att löpa på - utan mest på chans upp på target, vilka försvaret vinnet åtta gånger av tio. Det är inte så vi ska spela, och det var inte den fotbollen som tvättade bort tråkstämpeln och gjorde oss till ett attraktivt spelande lag.
Örebro Willy Foo Foo
2014-02-06 12:54
@Kardinalen:
Det var många perioder laget hamnade i tjongbollar på Hasani eller till ingen alls. Jag minns att jag klagade på det. Passingspelet var främst mellan backar eller upp till mf och sedan tillbaka till back. Det var bedrövligt långa perioder. Stundtals den tråkigaste fotboll jag någonsin sett bland alla dessa 1-1 matcher. Tråkig och initiativlös
Örebro TommyS
2014-02-06 11:51
Blir det en nästan helt ny 11 mot Mattersburg och sedan ett toppat lag mot Slovan Liberec tror ni? Jag gissar på: Rinne - Hagge, Wiktorsson, Moberg, van Heerden - Yasin, Lumbana, Berger, Mensah - Crespo, Lipovac. De som dubblar, Moberg, van Heerden, Yasin, byts ut i halvtid mot Wikström, Dajje och DG. Wille och Hasani får också speltid. Allt för den "jämna belastningens" skull. Om RÅP är redo för spel kommer han så klart också in, osäker på status där.
AIK Saywee
2014-02-06 10:47
RÅP är en kämpe, som tål en hel del, en sådan har jag saknat på mitten, sedan Nordback försvann.
Örebro ÖSK FANS
2014-02-06 10:44
Nkilli och Moe håller inte som mittfältare i Allsvrnskan..RÅP vet vi gör det...hoppas han håller sig skadefri...det måste vara klart med en etablerad mittfältare snart, annars förstår jag inget...
AIK Saywee
2014-02-06 10:33
Instämmer Kardinalen, vi var inte alls bra de första 35 minuterna av andra, med även ett dåligt passningsspel. Men vi spelar inte i Allsvenskan ännu. Tror att våra duktiga tränare kommer att forma en mycket bra startelva i slutet av mars :)
Örebro Kardinalen
2014-02-06 10:25
Sen tycker jag att det är alldeles för mycket lyfta långt i vårt spel. Vi spelar inte i Superettan längre. Det såg bättre ut ett tag i första, men eländigt i andra.//

Va, lyfte vi långt under förra säsongen i Superettan? Snacka om vi såg olika på matcherna.... Av våra hemmamatcher var det väl bara den där matchen mot xxx där vi i andra halvlek hade en man mer på planen och Saeid fick kritik för att han började slå långt.

Och hemma mot Bajen när vi spelade 10 mot 11. Förståeligt...

AIK Saywee
2014-02-06 10:16
Svartvitt forever, jag såg matchen via Eurosport i går och delar dina omdömen om spelarnas insatser i den träningsmatchen. Egentligen ett helt klockrent inlägg, som vanligt från dig. Kanske kommer Moberg att "ta över" efter Wikström och Lipovac gav mig framtidsvibbar, redan när jag såg honom live mot Brage. "Nya" ÖSK ser mycket spännande ut :)
2014-02-06 09:43
Namn: Svartvitt forever Sänt: 2014-02-06 09:17 // Utan att ha sett matchen i går delar jag samtliga dina synpunkter kring olika spelare och bygger det på tidigare matcher och när det gäller Van Heerden av det jag sett på YouTube samt de sekvenser som visas av hans insats igår på na.se Upplever att vi flera gånger har samma uppfattningar i olika frågor kring ÖSK-spelare. Erfarenheten säger emellertid att man med jämna mellanrum tyvärr/som tur är har/får fel, så jag är lika nyfiken på att läsa vad andra skriver som inte delar mina/våra uppfattningar :-)
Örebro Svartvitt forever
2014-02-06 09:17
Några korta reflektioner efter matchen igår:

- Moberg och Wikström är för lika, jag ser snarare Moberg som Wikströms ersättare, inte hans komplement. Både Moberg och Wikström behöver en kvick och placeringssäker spelare bredvid sig. Gärna Nkili.

- Van Heerden. Man fick se hans fina vänsterfot men inte så mycket mer. Vill se honom fler matcher innan jag säger bu eller bä.

- Samuel Mensah. Han kan bli årets utropstecken. Jag tror att han kommer att vara startspelare senast efter sommaren, inte nödvändigtvis på backposition utan även som ytterbreddare.

- Crespo KAN spela fram också! Hans irrationella spel som springer sönder ett motståndarförsvar och hans genombrottsstyrka är precis vad vi saknade i höstas.

- Kalle Holmberg. Han har varit lovande länge men inte riktigt tagit klivet. Borde nog lägga på sig minst fem kilo, faller för lätt i närkamperna.

- Christer Lipovac. Med rätt coachning kan han bli en sensation. Inte för hans korta inhopp igår, utan det han visade mot Brage.

- Oskar. Skönt att vi har honom. Nuff said.

Sen tycker jag att det är alldeles för mycket lyfta långt i vårt spel. Vi spelar inte i Superettan längre. Det såg bättre ut ett tag i första, men eländigt i andra.

Till sist förstår jag inte alla som klagade på Björnqvist. Tydligen var de engelska kommentatorerna nöjda med honom.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-02-06 09:01
NA-tv: Specialfokus - Marc van Heerden.
AIK Saywee
2014-02-06 03:10
Lumbana jobbade kanske inte över hela planen, men å andra sidan gjorde han väl inte några större misstag och inte ett enda felpass ...
Örebro Jonas r
2014-02-06 00:37
;)
2014-02-06 00:26
@Jonas r:

Aspen lär ha skojat. Enligt matchrapporten kom han in i 90:e minuten. :-)
Örebro Jonas r
2014-02-06 00:21
wiktorsson kom in i andra och var väl heller inte så delaktig i spelet
2014-02-05 22:57
@Aspen.:

:-)
Örebro Aspen.
2014-02-05 22:49
minatankar (för sm-guld) // Vill bara komplettera alla inlägg med att Viktorsson var felfri och jobbade över hela planen.
2014-02-05 22:34

Har inte kunnat se matchen men nu läst alla inlägg.

Har hela tiden menat att Nkili gör sig bäst som mittback eller defensiv mittfältare om man spelar med en diamant på innermittfältet, inte i 4-4-2-system, där inte heller Berger passar in. Det verkar som fler tycker så nu.

Delar SoccerGG:s synpunkter att man behöver pröva annat spelsystem än 4-4-2.
Jag tror på 4-1-3-2 eller som SoccerGG 4-1-4-1.
Benny Böckling
2014-02-05 22:18
@ÖSK FANS:

Nej det verkar inte finnas någon stream till den matchen. Man får nog nöja sig med NA's matchrapport.
Annons: