/fotboll/osk/forum/1575.aspx/fotboll/osk/forum/1575.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Benny Böckling
2014-02-08 17:41
Har DG rört bollen än?
Örebro Karlstruum
2014-02-08 17:36
Jag har sett en kvart av denna halvlek. Men vilka jävla mackor Van Herden lägger. Hörnan till Crespo är det världsklass på. Där måste han näta.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Eyra
2014-02-08 17:31
Tackar för länken!

Kalle kör Björn Borg-pannband... stiligt.
Örebro Sparkabolleninimål
2014-02-08 17:12
Ajaj inge bra försvarspel av Hagge. Mensah skadad?
Örebro Asbjörn#10
2014-02-08 17:00
@zxcv:
Underbart! Kalle nätar direkt!
Örebro Glad
2014-02-08 16:59
Funkar utmärkt http://www.wiziwig.tv/broadcast.php?matchid=245313&part=sports
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro zxcv
2014-02-08 16:58
funkar
Örebro Asbjörn#10
2014-02-08 16:51
Man ska nog tyvärr inte ha alltför stora förhoppningar nu om att någon av dessa streaminglänkar faktiskt visar matchen. Jag är inställd på NA:s rapportering och blir oerhört positivt överraskad om det skulle visa sig att man faktiskt kan se matchen. Kul i övrigt att se att Mattersburg tränas av den gamle profilen Ivica Vastic som ju är ett namn som man minns från diverse mästerskapssammanhang med Österrike. Sen ändring med Moberg in istället för Wikström i backlinjen.
Örebro Glad
2014-02-08 16:45
Ev kan man se matchen på bifogad länk
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro widemarsh
2014-02-08 16:45
Verkar som om man måste sätta in pengar på kontot hos bet365 för att kunna se livestreamade matcher.
AIK Saywee
2014-02-08 16:42
Det är samma visa varje gång, många undrar över hur man kan se matchen. Men jag vågar aldrig mer föreslå en guide för detta ... Nätserve ;)
Örebro SoccerGG
2014-02-08 16:28
funderar detsamma, om konto på bet365.
Någon som vet hur det fungerar?
Har något annat tips om att följa matchen?
Örebro widemarsh
2014-02-08 15:47
Behöver man konto på bet365 för att se matchen? Någon som vet?
Örebro MaLa
2014-02-08 15:29
@minatankar - Tack, hade helt missat det!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-02-08 15:27
@MaLa:

Se två tidigare inlägg idag om olika alternativ.
Örebro ÖSK FANS
2014-02-08 15:15
Hammarby spelar ut Gefle och Batan dominerar. .

Varför snåla vid med han!?!?!?
Örebro MaLa
2014-02-08 15:11
Någon som har en idé om hur man kan se dagens match? Misstänker att NA enbart live-kommenterar och visar rörliga bilder först i efterhand?
AIK Saywee
2014-02-08 13:49
En örebroare (Örebro) Förlåt då (:
2014-02-08 13:45
Namn: Benny Böckling Sänt: 2014-02-08 13:33 // Jag delar din uppfattning att både Mensah och Hagge i första hand bör användas på andra platser i laget. Men jag valde att räkna upp dem som redan ingick i A-truppen och som i mitt tycke går före Wiktorsson, inte före U-spelare. Då återstår Berisha, Moberg, Nkili och Wikström. Är Berisha frisk kan det t o m räcka. I annat fall är det bra med en femte mittback och då föredrar jag någon av ungdomarna från U-truppen. Hur ska de annars någonsin kunna slå sig in om de inte får chansen i A-trupp och på bänk? I en trupp på 22-23 spelare kan vi dessutom inte prioritera alltför många mittbackar. I så fall kommer vi sakna backup på andra, viktiga positioner. Min argumentation bygger dessutom på att Nkili är som allra bäst som mittback och i andra hand som defensiv mittfältare i en diamant på innermittfältet, som Peo hittills valt att inte spela.
Benny Böckling
2014-02-08 13:33
@minatankar (för sm-guld):

Man kan ju lyfta in hur många juniorer som helst men det gäller ju att man får en chans att visa vad man går för i såna fall. I ditt tycke verkar ju 5-6 spelare gå före Anton på mittbacken och då ser jag ingen som helst mening att lyfta upp honom bara för sakens skull. Lipovac verkar ju Peo tro en del på som där finns det väl chans att han får ett A-lags kontrakt redan till den här säsongen(beroende på om William och Pode håller sig friska för annars går väl dem före Lipovac). Men men.
2014-02-08 13:22
Namn: Benny Böckling Sänt: 2014-02-08 13:12 // Anton Westerlund är född 1995 och är därmed lika gammal som Kalle Holmberg var för två år sedan. Christer Lipovac som spelar på topp idag är född 1996. Tror det är viktigt för att ÖSKs talangsatsning ska bli riktigt trovärdig att man varje år lyfter in yngre spelare i A-truppen.
Örebro ÖSK FANS
2014-02-08 13:20
Svårt att se Hagge som en start man i en Allsvensk guld trupp..
Benny Böckling
2014-02-08 13:12
@minatankar (för sm-guld):

Nej här var det inte tal om något gnäll! Om man ska se till truppen idag och om man ska försöka se det ur Peo's ögon så är ju Berisha borta och Hagge samt Mensah prioriteras på andra positioner. Håller med om att Wikström, Moberg och Nkili är bättre alternativ men som jag skrev så tycker jag Wiktorsson är bra som reserv och jag har hellre han där än att lyfta upp nån junior som knappt får spela något. Hellre en utlåning på t.ex Westerlund. Sen måste det här väl vara Wiktorssons sista år på kontraktet så låt han sitta av det så kan man lyfta upp nån junior till nästa säsong.
Örebro En örebroare
2014-02-08 13:02
@Saywee:

Suck och jag som tyckte du skärpt till dig med dina inlägg.
2014-02-08 13:02
@Benny Böckling:
Jag har "specialstuderat" Wiktorsson som mittback och han vinner tyvärr väldigt få nickdueller. Om man nu inte har den starka sidan så kan den eventuellt uppvägas av att man har någon annan mycket stark sida och då tänker jag närmast på snabbhet. ÖSK har under årtiondena haft några sådana i senast Michael Almebäck och långt tidigare "Munken" och ännu längre tillbaka "Pajen" som var libero. Som mittback går följande före Wiktorsson enligt mig; Moberg, Berisha, Nkili, Wikström, Mensah och Hagge. I det läget är det bättre att lyfta in någon av våra duktiga mittbackar från U-truppen och avveckla Wiktorsson, Lumbana och Nilsson ( ev Berger) så att vi får råd att köpa ytterligare två spelare. Tycker inte att man gnäller om man motiverar sin uppfattning :-)
Benny Böckling
2014-02-08 12:54
@ÖSK FANS:
Håller med dig om alla förutom Wiktorsson och Hagge. De andra kan skeppas iväg till Degen.
AIK Saywee
2014-02-08 12:52
En örebroare (Örebro) 2014-02-08 12:33 Bättre lag idag än islänningarna säger Peo men startar med betydligt sämre elva? Peo kanske inte kan fotboll ;)
AIK Saywee
2014-02-08 12:50
Närkingar får gnälla, det är helt OK :) Jag vill också ha guld, tror på det 2016 !
Örebro ÖSK FANS
2014-02-08 12:39
Sorry för mitt gnäll men jag vill att ÖSK ska ta guld någon gång och då går det tyvärr inte att ha spelare som knappt håller för super 1an..

typ: Lumbana, Berger, Wiktorsson, Nilsson, Hagge och islänning..

För dom spelarna hade vi säkert fått in 2 riktigt bra spelare!!
Benny Böckling
2014-02-08 12:39
@En örebroare:

Så mycket bättre kan de ju knappast vara och jag antar att Peo vill kunna matcha starkast möjliga lag mot Slovan Liberec som är betydligt bättre än FH och Mattersburg. Därför tror jag han väljer att lufta spelare idag(å konstigt vore väl annat när det är träningsmatch).
Annons: