/fotboll/osk/forum/1568.aspx/fotboll/osk/forum/1568.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro kenya
2014-02-11 22:12
Släpper vi honom gratis eller kan vi förvänta oss några få kronor?
Örebro En örebroare
2014-02-11 21:24
Breaking news: Tobbe kan lämna redan denna veckan!
Örebro Orlok
2014-02-11 21:00
Portugal nr 2...
Örebro Jonas r
2014-02-11 20:38
också säker på ett till Portugal läger och att man då skulle möta två lag från den inhemska ligan
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2014-02-11 20:33
Å jag har för mig att jag läst om 2x Portugal ...
Örebro T8
2014-02-11 20:18
JA till ett levande forum. :)

Är jag helt vilse när jag har för mig att det snackats om ett eventuellt Finlandsläger?
AIK Saywee
2014-02-11 20:14
T8, jag har nog drömt eller glömt, men vad händer i början/mitten av mars? Bortsett från matchen den 1 mars. Ber om ursäkt, om det är lätt att hitta på nätet, men känner mig lite slö och loj, samtidigt sim jag, liksom minatankar, upplever att det finns en stor kunskap på svartvitts forum :)
Örebro T8
2014-02-11 20:01
Saywee: Tror inte det. Minns en intervju med Oscar där de snackade om att han laddar upp med tre utlandsresor på försäsongen. Hans egen semester, januariturnen och så nu Portugal. Däremot har jag för mig att jag läst om eventuellt något mer läger.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-02-11 19:16
Har en känsla av att Van Heerden är ett andraval.
AIK Saywee
2014-02-11 18:54
Tog mig tid att försöka navigera i ÖSK's kalender men hittar inget för början/mitten av mars. Har jag drömt eller är det ytterligare ett Portugal-läger. Hittar fyra trevliga hemmamatcher mot svenska lag i februari (och 1:a mars) och efter ett "uppehåll" en match mot Vålerenga ...
AIK Saywee
2014-02-11 18:29
Vill och vågar inte avslöja något, men hoppas att mitt "läckage" inte läcker i onödan. Mina vänner och jag har stort förtroende för varandra, men jag ville bara inge lite ytterligare förhoppning om en god framtid. Men rykten är rykten och avtal är avtal och in eller ut är de ständiga frågorna för förlängtansfulla fans.
Örebro ÖSK FANS
2014-02-11 18:23
Saywee

Marc eller möjligtvis någon annan?
Örebro Lascaux
2014-02-11 18:18
@Saywee:

Ja, eftersom inget annat har sagts får vi anta att priset består av en pokal!
AIK Saywee
2014-02-11 18:09
Jag tror (?) att Sköldmark har fönstret öppet ! Och efter vad jag nyligen (nyss) hört handlar det inte om att en 100-åring kliver ut och försvinner ...
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-02-11 18:08

2014-02-11 18:05
@minatankar (för sm-guld):

AIK Saywee
2014-02-11 17:23
Lascaux (Örebro) 2014-02-11 16:15 Jag frågade om detta för ett tag sedan, men ingen har hittills svarat. Jag TROR att det "bara" handlar om att man får en pokal, äran och självförtroende.
2014-02-11 17:14
@Kardinalen:
// Delar inte din uppfattning. Peo måste ha sett att Tobias Nilsson rörde sig långsamt, slog lösa passningar som medspelarna fick vänta på och inte gick in tillräckligt tufft i närkamper. Samtidigt känner han naturligtvis till Emil Bergers sjukdom som påverkat honom under lång tid. Sveriges bästa tennisspelare kan fortfarande inte spela tennis efter två år. Emil tilläts börja spela fotboll efter några veckor… Jag tycker man måste se både på de offensiva respektive defensiva kvaliteterna hos alla spelare. Så här vill jag betygssätta dem på en 5-gradig skala jämfört med AS-spelare av god kvalitet: RÅP D4, O3 (allround-spelare med proffsig inställning) Nkili D4, O3 (stor bollvinnare, bra rörelse, klena avgörande passningar och skott) Saeid D3, O3 (bra rörelse, teknisk) Berger D3, O3 (bra rörelse, fina krosspassningar) Nilsson D2, O2 (har inte visat några allsvenska kvaliteter) Lumbana D2, O2 (gjorde en mycket bra match i Portugal, dock mot svagt motstånd) Saknar en spelare på innermittfältet med 4 eller 5 i de offensiva kvaliteterna. De övriga spelare i laget/truppen som jag tycker har 4 i de offensiva kvaliteterna är Yasin, Hasani och Crespo. DG ligger just nu på 3 plus, kanske 4, och William frisk och i form på 5. Dajje tror jag kommer växa till en av Allsvenskans bästa offensiva backar, dvs minst 4. Men kanske vi är hyggligt överens ändå? ;-)
Örebro Kardinalen
2014-02-11 16:56
Är verkligen Nilsson "självklar ut"? Han fick spela de flesta matcher förra säsongen fram till sin höstskada. Nog lär han vara med och konkurrera om plats på mittfält. Min ranking av våra innermittfältare: 1. Ayanda Nkili 2. Robert Åhman-Persson 3. Mohammed Saeid 4. Tobias Nilsson 5. Emil Berger 6. Boris Lumbana Och ser man till hur Peo formerade laget/truppen föregående säsong, så lär även han ranka en skadefri Nilsson högre än Berger.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-02-11 16:23
Vinner Köpenhamn emot Spartak så vinner de hela skiten
Örebro Lascaux
2014-02-11 16:15
Det framgår inte i NA:s artikel om en eventuell seger i Atlantic Cup "bara" innefattar en pokal eller om det finns någon prissumma? Förmodligen är vinsten endast en pokal. Någon som vet?
Örebro Häståvagn.
2014-02-11 15:42
Frågan är hur många spelare vi ska minska truppen med. I dagsläget känns det som att Nilsson, Eidur och Boris är dom enda som är självklara ut, får vi ut dom och får in Van Heerden och en mittfältare så är vi 22 man, det kan väl knappast räknas som en för stor trupp? Eller sitter någon på mer info?
Örebro _Adde_
2014-02-11 15:41
pemo// Delar dina intryck i princip rakt av, men... För att Ayanda ska kunna utveckla sitt passningsspel så måste han få spela. Därför hoppas jag att Peo & Co. har tålamod med honom, ty det känns som att det är en bit kol som sakta men säkert håller på att förvandlas till en diamant! (Vänta... ska bara torka en tår för det var så sjukt vackert skrivet, om jag får säga det själv!)

En grej till som jag uppskattade med sändningarna från Portugal var hur väl Oscars tugg gick igenom. Shit vad bra han styr sin backlinje"
Örebro pemo
2014-02-11 15:21
Det har varit kul att följa ÖSK:s matcher i Portugal. Av de två jag såg så känns det som om truppen är ganska jämn.

jag trror på Hagge - Wiken - Erik - Dajje i backlinjen.
Dels för att Berisha inte hionner bli klar till premiären och att sydafrikanen inte höjt sig över mängden.

Mittfältet är svårare. DG och Yasin är bra, men faller ur lite för ofta. Moe känns lite för tunn, trots att han ibland levererar fantastiska passningar. Nkili vinner många bollar, men jag tycker fortfarande att hans passningsspel inte är klart. Berger och Boris såg jag inte, men tydligen gjorde i alla fall Berger en bra insats.

Framåt blir det intressant. Crespo kommer antagligen att vara ÖSK:s mest varnade spelare. Hasani inte långt efter. Kalle har inte hittat sin plats ännu. Pode och Wille såg jag för lite av.

Men just idag tror jag på Crespo Hasani på topp. Frågan är om RÅP hinner bli fri skadan , så han kan göra några träningsmatcher innan nästa läger. Av tidigare kunskap så tror jag att en frisk RÅP är en startspelare. Vem han får bredvid sig är svårare.

Spännande i alla fall. :)
AIK Saywee
2014-02-11 14:16
Sköldmark JUST DO IT
2014-02-11 14:11
Tack pemo och T8 för era intressanta svar.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-02-11 13:37
Sköldmark: Prio att minska antalet spelare.
Örebro pemo
2014-02-11 13:34
1 Ja, jag är nog skadad. Ser mycket på TV på kvällarna ( spansk , fransk , tysk fotboll ) Naturligtvis även Allsvenskan och SE samt haft årskort på sittplats sedn 2004. Innan dess åkte jag in på de flesta matcherna och stod oftast bredvid gamla träläktarn.

2 Läser kvällstidngar + NA och sajer på nätet samt prenumerarar på Offside.

3. Tyvärr vet jag lite om spelarna på det privata planet, Bedömmer dem bara efter vad jag ser. Fast det är väl vad som räknas? ;)

4.Dememt? Finns det olika grader? Nä, skämt å sido, jag har spelat fotboll för längesedan och gått några tränarkurser, samt tränat på lägre nivå. Och då vet man att det finns många olika sett att se på en match. Framför allt skiljer det väldigt mycket på vad tränaren ger för direktiv och vad åskådarna har för åsikt. Men det är vä det som är charmen?

Eller som sonens innebandytränare sa till oss när han tröttnat: "- Föräldrarna får gärna heja och säga att de är bra, men ni får inte tala om för ungarna vad de skall göra"

Ojdå, långt svar på kort fråga. men av respekt för frågeställaren vill jag gärna delge varför jag har så konstiga åsikter iblasn.
Örebro T8
2014-02-11 13:32
Jag föredrar både Allsvenskan och Superettan framför internationell fotboll många gånger. Fast samtidigt känns det som två helt olika saker. Många tyckte att jag var bra knäpp förra året när jag satt och såg tex Värnamo-Varberg för att ha lite koll på ÖSKs motståndare. Och ärligt talat så funderade jag själv i samma banor ibland. Men det är bra charmigt med dessa smålag som kämpar med knappa resurser. Läser även så mycket jag kan om vad som händer i svensk fotboll, men känner mig ändå nollställd ibland jämfört med andra. Men det är ju alltid kul att lära sig nya saker. :)
2014-02-11 13:06
Karlstruum/Bastard on Parade

//

Tack för svar. Tänkte väl att ni hade stort intresse och la relativt mycket tid på detta. Är ändå imponerad av erat minne, för ni behöver väl antagligen inte som jag googla på nästan varje spelarnamn :-)

Annons: