/fotboll/osk/forum/1560.aspx/fotboll/osk/forum/1560.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2014-02-20 10:08
Vad jag har förstått genom det jag hört och läst tidigare, så vill väl Nordin satsa på sitt blåvitt. Han är väl så pass bra att han platsar där skulle jag tro, eller är han på tillbakagång?
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2014-02-20 10:05
pemo, jag vill ha en ny Bedoya !!! Alejandro, LADY GAGA
Örebro Bäst när det gäller
2014-02-20 10:01
Mycket handlar om vem vi "vill ha" in. Jag tycker många glömmer att det för ÖSK och vilket allsvenskt lag som helst idag handlar om att köpa rätt spelare till rätt pris. Jag skulle gärna se Arjen Robben i ÖSK men hellre Nordin av lätt förklarliga skäl!

Tycker flera sagt det nyanserat, andra lite mer onyanserat. I min värld har Nordin ett självklart symbolvärde, det fick vi uppleva vid återkomsten till stående ovationer i S1. Vad det kan vara värt i åskådare/intäkter är värt att fundera på innan vi slänger ur oss att vi ska ha någon bättre. Nordin håller hög nivå, är den spelartyp vi behöver och är uppskattad i Örebro så för mig är detta just precis därför bara en ekonomisk avvägning. Allt förutsatt att IFK vill lösgöra Nordin och att han själ vill...
Örebro pemo
2014-02-20 09:50
Jag tillhör också den skara av supportrar som inte var nöjd med Nordin förra året. Men det var nog mer därför att jag ( vi ) hade mycket högre krav på honom än de vanliga spelarna. Om det varit Gustaf Nilsson, utånad från Malmö FF, ( obs fiktivt namn ) som tagit Nordins plats i höstas, hade vi då haft samma krav på honom? Alltså kravet av att en allsvensk reserv skall dominera i SE?

Om vi sedan skall försöka värva tillbaka Nordin, eller hitta en talang som kan utvecklas i vår ( likt Nordin gjorde ) så föredrar jag det sista. Det är betydligt svårare förstås, men med hjälp av rutinerade RÅP och några till så finns väl möjligheten? Hitta en ny Bedoya, typ. ;)

Eller så är jag totalt ute och cyklar. Nordin och RÅP är kanske det ultimata innermittfältet i PEO:s uppställning. Ingen av dem är lastgammal utan skull säkert kunna hålla minst fem år till i allsvenskan. Och då är det naturligtvis klok att satsa på Nordin. Förutsatt att han vill tilbaka och att IFK inte vill behålla honom.

Sanningen lär vi väl aldrig få veta. Så det är bara att kolla på Kalmarmatchen i helgenoch se vilket spår ÖSK väljer.
Någon som vet skadestatusen till helgen? Är det dags för RÅP?
Eller blir det en blandning från Portugal? I så fall gissar jag på detta lag:

Oscar
Hagge - Wiken - Erik - Daniel
Yasin - Nkili - Moe - DG
Crespo - Hasani

bubblare: Berger , Holmberg eller någon ungdom?

skadade: Berisha , halvskadade: Wille , Pode , utlånad(?) Nilsson
AIK Saywee
2014-02-20 08:55
Jag känner också supportrar, som inte skriver här, men vill se Nordin i ÖSK, eller i annan klubb än blåvitt ... Sedan kör jag en kort sammanfattande repris Nordin var mycket bra för några år sedan, Nordin är inte dålig, men jag tror inte på honom i ett guldbygge. Jag vill ha en spelare som är bättre än Nordin.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-02-20 08:09
@either/or:

Det förvånar nog inte de som läser här på SvartVitt att jag ansluter mig till din uppfattning. Vet att det finns flera här som inte tror på Nordin. Samtidigt vet jag att det finns massor av supportrar som inte skriver här men som gärna vill se honom i ÖSK igen.

Alla spelare har för- och nackdelar i olika avseenden. Jag hör till dem som menar att när Nordin spelade som bäst 2010 var han i en klass för sig, inte bara i ÖSK utan i hela AS. Han har en spelintelligens och en elegans av internationella mått i sig. Och precis som du skriver, har man visat den så finns den också kvar och kan lockas fram igen. Den är inget man tränar till sig, den är i princip medfödd och grundläggs innan 15-årsåldern.

Menar att han i höstas i flera av matcherna visade hyggligt bra prov på denna spelförmåga, även om han spelade alldeles för långt bak i planen.

Idag är Nordin flera kilo lättare än tidigare år och dessutom vältränad.
Det är ingen garanti för att det går bra för honom i IFK eller annan klubb men men han ha en kapacitet inom sig som få playmakers i Sverige.

Risker med nyförvärv tar man oavsett vilka de är. I ÖSK har man under 2011 och 2012 bevisligen tagit stora risker. Även ett par av de senare rekryteringarna har tyvärr visat sig misslyckade. Tror att chansen till framgång är större med Nordin.

Örebro jpsvartvitt
2014-02-20 05:11
Jag följde Nordin i blåvitt under hans debut säsong! Absolut han höll inte samma klass som 2010. Men han var betydligt bättre hos oss i superettan än vad han har varit i IFK! Sen om det beror på spelsättet/hur man använder honom i IFK kontra ÖSK eller om det var för att vi spelade i Superettan vill jag ha osagt. Men de sist nämnda tror jag inte ett dugg på! Nu är det snart dags att stämpla in. Trevlig dag alla svartvita vänner!
Örebro either/or
2014-02-19 22:44
Ni som tycker att Nordin är för dålig för ÖSK får gärna komma med förslag på innermittfältare som är klart bättre och som vi kan få till ÖSK till ett rimligt pris och en rimlig lön? Kryllar inte direkt av dem eller hur? Visst, Nordin har inte varit på topp de senaste säsongerna, men det finns en inneboende kapacitet där som borde gå att plocka ut igen. I det läge vi är nu, så här nära inpå säsongen, så föredrar jag Nordin före ett helt oskrivet kort som importeras in, vilket troligtvis är alternativet.
AIK Saywee
2014-02-19 22:28
minatankar, aha, då "tänkte" jag fel.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-02-19 22:14
@Saywee:

IFK Norrköping har ett eget kapital på 15 mkr efter stor förlust och då är klubben fortfarande flera gånger stabilare än ÖSK. Därför är klubben inte föremål för SvFFs åtgärder. Å andra sidan kan det gå snabbt utför om man inte bryter mönster.
Örebro En örebroare
2014-02-19 21:56
@Jonas r:

Jag kan se att Boris har spelat mest av alla.
Klart Nordin inte är värdelös men han är inte den spelaren han var för 3 säsonger sedan och inget pekar på att han kommer bli det.
Örebro Willy Foo Foo
2014-02-19 21:42
@Restalundsvägen:

Allt är ju relativt. Man kan ju knappast påstå att Nordin var dålig och han var ju bättre än något annat alternativ som fanns tillgänglig i truppen. Dessutom tycker jag han gjorde ett bättre jobb utan boll än vad jag sett honom göra förut. Han har självklart en stor del i att vi gick upp. Värderingen bra/dålig kanske görs mot den förväntan som fanns då och då får han ett sämre betyg än om en annan spelare utan förväntan hade presterat på samma nivå. Den spelaren kanske hade fått beröm.

På samma sätt skulle Nordin vara en tillgång i truppen idag relativt sett till vad som finns i truppen nu. RÅP & Nordin på mitten anser inte jag skulle vara något att spotta på. Och sedan Saeid & Nkili som konkurenter och inbytesspelare.

Självklart att om det dyker upp ännu bättre seriösa alternativ än Nordin så ska klubben gå på det. Om det finns ekonomi för det och om man tror på bättre utfall jämfört mot investeringens kostnad. Det finns spelare som är bättre än Nordin och det finns spelare som är sämre på den positionen och i den önskade rollen.
Örebro Willy Foo Foo
2014-02-19 21:39
Örebro Jonas r
2014-02-19 20:37
Vet att du skämtar med det är just detta jag försöker påpeka med att vara saklig.
Örebro Jonas r
2014-02-19 20:36
så de har ingen betydelse att Nordin får mkt speltid på försäsongen ? Redan nu kan vi ju se i örebro att Dajje prioriteras på vb, tror du inte de har någon betydelse heller då ?
Örebro En örebroare
2014-02-19 20:07
@Jonas r:

Många som får speltid på försäsonger.
Vill du ha namn? :-)
AIK Saywee
2014-02-19 20:03
GOK !!!
Örebro Jonas r
2014-02-19 20:02
jag ser inte Nordin som Messias. Jag tycker bara de vore trevligt ifall kritik var saklig och att man sätter det i sitt sammanhang. Nordin totaldominerade inte i S1 och ändå får han mkt speltid på försäsongen i ifk så totalt värdelös kan han ju inte vara. Önskar mer saklighet bara.
Örebro utbytt
2014-02-19 20:02
Klart att Nordin vid rätt pris är en tillgång för ÖSK!!
Benny Böckling
2014-02-19 19:57
Nordin för dålig för ÖSK? Nej nej och åter nej!
Örebro Restalundsvägen
2014-02-19 19:34
Vem har sagt nåt om att vi ska spela Berger?! Men vissa av er härinne tror ju att Nordin är nån form av Messias som kommer totaldominera mittfältet. Jag vill som sagt se nån annan än Nordin då jag anser att han helt enkelt är för dålig för oss.
AIK Saywee
2014-02-19 19:19
Jag vill ha någon bättre än Nordin, i vårt guldbygge ...
Örebro ÖSK FANS
2014-02-19 19:16
Nej men vi kan ju spela med trötta Berger på mittfältet.
AIK Saywee
2014-02-19 19:15
Restalundsvägen, det är svårt att inte instämma i det du skriver, jag blev nämligen mycket besviken på Nordin i höstas. Jag hade förväntat mig betydligt mer av honom, men det fanns gott om ursäkter. Som tur var lyckades dock laget återtåga till Allsvenskan i sista minut :)
Örebro Jonas r
2014-02-19 19:04
Tyckte han visa sin potential vid några tillfällen men visst sammantaget hade vi nog hoppats på mer. Hans förutsättningar var ju ej heller de bästa, lite tid att komma in i ett för honom nytt spelsystem och nya lagkamrater.
Örebro Restalundsvägen
2014-02-19 19:00
Må så vara men i ärlighetens namn var han ju inte direkt bra hos oss i SE?
Örebro Jonas r
2014-02-19 18:55
Nordin gkorde en grym försäsong 2013 sen blev han skadad innan premiären och fick aldrig en ärlig chans på rätt position i ifks brottarfotboll. Denne försäsongen har han fått mkt speltid och godkända omdömen från fans vad jag hört. Lite nyans skadar inte när man pratar om att Nordin bara gjort en bra säsong. ...
Örebro Restalundsvägen
2014-02-19 18:43
Nordin dansade en sommar för ett antal säsonger sedan,han har knappast presterat på en topp nivå sen dess. Han var ju inte ens tongivande när vi lånade in honom förra säsongen i SE. Varför skulle vi vilja ha honom? Visst att han är från Örebro och kanske har hjärta för klubben men jag anser att han helt enkelt är för dålig och det måste finnas bättre alternativ på marknaden. Forza Sport!
Örebro Jonas r
2014-02-19 18:42
visst ökar våra chanser att få tillbaka Nordin men vad säger att May petar honom det kan lika gärna bli JJ som petas, Nordin kan definitivt lyftas med May vid sin sida.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2014-02-19 18:42
Jag hoppas att ÖSK försöker låna Gerzic under kommande säsong. Gör man det tar man en mindre ekonomisk risk jämfört med om man köper loss honom och binder sig till ett längre avtal. Jag tror att Gerzic har bra mycket mer att ge, men med tanke på att det var ett tag sedan han presterade på allsvensk nivå skulle jag till en början föredra ett lån.
Annons: