/fotboll/osk/forum/1556.aspx/fotboll/osk/forum/1556.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Benny Böckling
2014-02-18 22:36
Mahlangu klar för IFK Göteborg enligt sportbladet.
Örebro kenya
2014-02-18 22:35
May klar för Gbg?
Örebro T8
2014-02-18 22:33
Minns inte vilka vi var som diskuterade det här för några veckor sedan. Men här ser vi i alla fall tydligt att vi hamnar på en tioendeplats i år. Såg nu att det inte bara var allsvenska lag, men ja, det kanske går att läsa den på samma sätt ändå. :)
Örebro Kuba for president
2014-02-18 22:02
Hittade denna artikel från mars 2012.
5200 inklusive företagskort var dåvarande slutprognosen.
2014-02-18 21:59
@ Ösk-groda:

Perfekt, tackar för länktipset!
2900 årskort i jämförelse med förra årets 2000 vid samma tillfälle.
Undrar hur detta står sig jämfört med allsvenska-året 2012?
Örebro Restalundsvägen
2014-02-18 21:54
Idag vart det klart att ÖSK butiken på Krämaren lever kvar,dock i en annan lokal än tidigare. Forza Sport!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Ösk-groda
2014-02-18 21:53
Den här länken står det bl.a ÖSK:s försäljning av årskort så här långt m.m.
Örebro Häståvagn.
2014-02-18 21:44
Såg nånting om årskort nånstans, kan det ha varit aftonbladet? Vi låg rätt högt upp av lagen iaf!
2014-02-18 21:23
Förresten, det var länge sedan man hörde statusen på försäljningen av årskort.
Någon med insyn, hur ser det ut? Man borde väl redan nu kunna se en vettig slutprognos.
2014-02-18 21:03
@Saywee:

Tror även jag på att spelarmaterialet står sig i konkurrensen för att åtminstone slippa nedflyttningsplatserna.
Hoppas på att det momentum vissa nykomlingar verkar ha inträffar för oss under våren och sedan kanske mr X, Y och Z kan bli finfina sommarvärvningar.
AIK Saywee
2014-02-18 20:56
Benny och Kuba, en åttondeplats tror jag fortfarande på, med eller utan X och ev. Y. Men det kan bli bättre och för att helgardera mig, även sämre. Jag tycker dock som Nordahl, det finn flera lag som inte imponerar på mig. En bra start för ÖSK och svårslagna på BA, räcker för etablering i AS 2014 :)
2014-02-18 20:50
@Kuba for president:

Och jag ska själv tänka på det från och med nu. :-)
2014-02-18 20:48
@En örebroare:

Kom igen nu, lite självdistans tack!
Jag undrar vems inlägg "folk" har tröttnat på. Ensidiga inlägg är ointressanta oavsett vem som levererar dom.

Kom igen nu forumister, ett enkelt förslag:
Om inte ert pågående skrivna inlägg är fotbollsrelaterat i allmänhet eller Svartvitt i synnerhet, utan istället innehåller personangrepp eller diskussioner om tummar hit eller dit. Tänk en extra gång innan ni trycker på "Skicka"-knappen.
Benny Böckling
2014-02-18 20:35
@Conjuration:

Om man ska tänka à la Nordahl så tycker jag ÖSK absolut ska komma före: FFF, BP, HBK, Gefle. Mjällby, Åtvid, Peking är också inom räckhåll.
Örebro Conjuration
2014-02-18 20:25
Jag träffade Thomas Nordahl idag, passade på att fråga hur han tror det går för ÖSK i år och han svarade "det kommer gå bra, det finns många sämre lag" :)
Örebro En örebroare
2014-02-18 20:20
Minatankar/ Så är det säkert. Tummarna upp på Saywee är nog från forummedlemmar då det är ju ganska uppenbart att folk tröttnat på hans inlägg. No offense Gnaget-Saywe :)
Örebro ÖSK FANS
2014-02-18 19:44
S#S#S
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-02-18 19:39
Namn: En örebroare
Sänt: 2014-02-18 19:20

"Okej jag tyckte du var en aning löjlig när du börja snacka om att jag fått tunmar upp, totalt oväsentligt!

Ja så måste det vara för 70 tummar lät otroligt mycket."

//

Nu minns jag. Tycker inte antalet tummar är viktiga.

Blev bara förvånad när du fick massor på kort stund när så få var inloggade och fick du sedan 70 när du hade synpunkter på mitt inlägg, så är jag lika förvånad.

Undrade bara hur det kunde bli så, men fick förklaringen av datorkunniga.

Till bilden hör att man också gått in och skrivit inlägg i andras namn/pseudonymer.
Är helt emot all sådan manipulation och tycker inte den på något sätt är humoristisk.
AIK Saywee
2014-02-18 19:21
Man ser inga tummar i iPhone- inläggen :)
Örebro En örebroare
2014-02-18 19:20
@minatankar (för sm-guld):

Okej jag tyckte du var en aning löjlig när du börja snacka om att jag fått tunmar upp, totalt oväsentligt!

Ja så måste det vara för 70 tummar lät otroligt mycket.
Örebro DaSa
2014-02-18 19:18
Jag tycker fortfarande att det kan vara värt att signa May på ett halvårskontrakt om det är det som krävs för att få hit honom. Skulle det ha varit en spelare som skulle behövt anpassningstid för att kunna prestera så hade jag varit emot det, men nu så tror jag att han går direkt in i startelvan.

Tror inte att Hifs riskkapitalister vill satsa ngr större pengar på en spelare som de garanterat kommer att tappa gratis till sommaren.
Örebro DaSa
2014-02-18 19:12
Att vi lånar ut Nilsson istället för att sälja/släppa beror ju på att han tjänar säkert minst det dubbla i ÖSK jämfört med vad Husqvarna vill betala. Varför skulle Nilsson vilja tacka nej det till när han kan få bådeoch. Däremot så förstår jag inte varför vi vill ha in en klausul att kunna få tillbaka honom till sommaren.

Sen så tror jag att Husqvarna kan vara en perfekt klubb för Nilsson, för han har potential att dominera i SE i rätt lag. Så jag tror det blir win-win för alla parter om han går dit.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-02-18 19:06
Namn: En örebroare
Sänt: 2014-02-18 18:20

"Jag har varit på din vän hockey-Kalle och Minatankar (som jag för övrigt tycker har riktigt bra inlägg) du som räknar tummar, när jag riktade kritik mot
Minatankar sist fick jag något på 70 tummar upp det var helt galet."

//

Har du riktad kritik mot mig? Det har jag ingen aning om. :-)
Måste väl i så fall varit mot något uppfattning jag haft, inte mot mig personligen.

Vet bara att datakunniga berättat för mig att när det blir 30-70 tummar på kort tid fast bara några få är inloggade, beror det oftast på att någon har kunskapen om att manipulera systemet.
Örebro En örebroare
2014-02-18 19:04
@Saywee:

Skönt jag lyckats få dig att vända dig emot tummarna ;-)

Givetvis är det så, gissningarna något jag njuter av? Du vet så mycket om mig, vi skulle blivit bra vänner.
Jag försöker bara ge info utan att avslöja något (vilket du själv är väldigt mån om)
Givetvis kan vem hitta på vad som men när saker visar sig stämma gång på gång så blir de skillnad än en som bara gissar.
Skrev senast igår pm med ÖSK fans om att Tobbe o Berger är nära bort.
AIK Saywee
2014-02-18 18:55
Senaste tiden har jag hyllat ÖSK's organisation och tror på en svartvit framtid. Men för några år sedan gillade jag inte gänget som sakta men säkert sänkte mitt ÖSK ...
AIK Saywee
2014-02-18 18:52
Nu är det faktiskt så att jag fått information från en källa som har haft rätt tidigare. Men jag lider inte av något större behov att lämna en massa ledtrådar och njuta när andra gissar hit eller dit. Sedan är det ju som så, att precis vem som helst kan hitta på vad som helst, Det är ju ingen som kan kolla upp liksom ...
AIK Saywee
2014-02-18 18:48
Skiter i tummar, de säger mig ingenting längre.
Örebro En örebroare
2014-02-18 18:20
@Saywee:

Jag har varit på din vän hockey-Kalle och Minatankar (som jag för övrigt tycker har riktigt bra inlägg) du som räknar tummar, när jag riktade kritik mot
Minatankar sist fick jag något på 70 tummar upp det var helt galet.

Så nu är min fråga Saywee, varför återigen hittar du på information? För att du hellre gnäller än hyllar Sköldmark och Co.?
Ena dagen vet du ingenting och andra dagen så påstår du dig veta.
Du hittar på och det blir uppenbart.
Jag har lovat att jag ska vara på dig tills jag märker du lagt av med ditt trams så jag tycker du står en hel del på det här forumet.
Och folk får gärna rikta kritik till mig, angående super1 spelaren så sprack det, sånt som händer i fotboll.

Ps: Fotboll är den sport ÖSK spelar, du borde testa prata om den med någon gång.
Husqvarna fredohva
2014-02-18 17:57
@Bastard on Parade:

Vi hade ju inte råd med Rinnes lön och jag tror inte Nilsson tjänar mindre. Men gör han det bra hos oss så kan ni ju ta tillbaka honom eller kränga honom till någon SE-klubb med bättre ekonomi. Noterar att Tobias gjorde en riktigt bra säsong 2011 men poängmakeriet från andra säsonger -är inget som imponerar- Å andra sidan ska vi inte vinna serien utan målsättningen är att hänga kvar
Örebro ÖSK FANS
2014-02-18 17:03
Money talks..
Annons: