/fotboll/osk/forum/1555.aspx/fotboll/osk/forum/1555.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Jonas r
2014-02-19 20:37
Vet att du skämtar med det är just detta jag försöker påpeka med att vara saklig.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Jonas r
2014-02-19 20:36
så de har ingen betydelse att Nordin får mkt speltid på försäsongen ? Redan nu kan vi ju se i örebro att Dajje prioriteras på vb, tror du inte de har någon betydelse heller då ?
Örebro En örebroare
2014-02-19 20:07
@Jonas r:

Många som får speltid på försäsonger.
Vill du ha namn? :-)
AIK Saywee
2014-02-19 20:03
GOK !!!
Örebro Jonas r
2014-02-19 20:02
jag ser inte Nordin som Messias. Jag tycker bara de vore trevligt ifall kritik var saklig och att man sätter det i sitt sammanhang. Nordin totaldominerade inte i S1 och ändå får han mkt speltid på försäsongen i ifk så totalt värdelös kan han ju inte vara. Önskar mer saklighet bara.
Örebro utbytt
2014-02-19 20:02
Klart att Nordin vid rätt pris är en tillgång för ÖSK!!
Benny Böckling
2014-02-19 19:57
Nordin för dålig för ÖSK? Nej nej och åter nej!
Örebro Restalundsvägen
2014-02-19 19:34
Vem har sagt nåt om att vi ska spela Berger?! Men vissa av er härinne tror ju att Nordin är nån form av Messias som kommer totaldominera mittfältet. Jag vill som sagt se nån annan än Nordin då jag anser att han helt enkelt är för dålig för oss.
AIK Saywee
2014-02-19 19:19
Jag vill ha någon bättre än Nordin, i vårt guldbygge ...
Örebro ÖSK FANS
2014-02-19 19:16
Nej men vi kan ju spela med trötta Berger på mittfältet.
AIK Saywee
2014-02-19 19:15
Restalundsvägen, det är svårt att inte instämma i det du skriver, jag blev nämligen mycket besviken på Nordin i höstas. Jag hade förväntat mig betydligt mer av honom, men det fanns gott om ursäkter. Som tur var lyckades dock laget återtåga till Allsvenskan i sista minut :)
Örebro Jonas r
2014-02-19 19:04
Tyckte han visa sin potential vid några tillfällen men visst sammantaget hade vi nog hoppats på mer. Hans förutsättningar var ju ej heller de bästa, lite tid att komma in i ett för honom nytt spelsystem och nya lagkamrater.
Örebro Restalundsvägen
2014-02-19 19:00
Må så vara men i ärlighetens namn var han ju inte direkt bra hos oss i SE?
Örebro Jonas r
2014-02-19 18:55
Nordin gkorde en grym försäsong 2013 sen blev han skadad innan premiären och fick aldrig en ärlig chans på rätt position i ifks brottarfotboll. Denne försäsongen har han fått mkt speltid och godkända omdömen från fans vad jag hört. Lite nyans skadar inte när man pratar om att Nordin bara gjort en bra säsong. ...
Örebro Restalundsvägen
2014-02-19 18:43
Nordin dansade en sommar för ett antal säsonger sedan,han har knappast presterat på en topp nivå sen dess. Han var ju inte ens tongivande när vi lånade in honom förra säsongen i SE. Varför skulle vi vilja ha honom? Visst att han är från Örebro och kanske har hjärta för klubben men jag anser att han helt enkelt är för dålig och det måste finnas bättre alternativ på marknaden. Forza Sport!
Örebro Jonas r
2014-02-19 18:42
visst ökar våra chanser att få tillbaka Nordin men vad säger att May petar honom det kan lika gärna bli JJ som petas, Nordin kan definitivt lyftas med May vid sin sida.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2014-02-19 18:42
Jag hoppas att ÖSK försöker låna Gerzic under kommande säsong. Gör man det tar man en mindre ekonomisk risk jämfört med om man köper loss honom och binder sig till ett längre avtal. Jag tror att Gerzic har bra mycket mer att ge, men med tanke på att det var ett tag sedan han presterade på allsvensk nivå skulle jag till en början föredra ett lån.
AIK Saywee
2014-02-19 18:30
Platsar inte Nordin i ett lag som går för topp tre ?
Örebro ÖSK FANS
2014-02-19 18:07
Tjänstefel om inte ÖSK kontaktat Göteborg om Nordin nu! Kan nog få han hyfsat billigt...

Nordin är från Örebro har hjärta för klubben och i bra form...

lägg där till den spelartyp vi inte har nu!
AIK Saywee
2014-02-19 16:02
Willy Foo Foo (Örebro) 2014-02-19 11:10 Konkurrenten IFK Norrköping har ekonomiska problem. Kanske dags att skicka Lagrells efterträdare mot Peking, så att han också kan stoltsera med att ha statuerat ett så kallat exempel ... ... vidriga meriter det dära. Lagrell kommer att alltid ha en plats i en av mina kroppsdelar som jag inte vill nämna.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-02-19 15:17
Enligt uppgifter till FD så vill Mahlangu ha cirka 2,3 miljoner kronor för tio månader. Det kunde ha blivit en dyr historia om han hade gått till ÖSK.
Benny Böckling
2014-02-19 12:00
Minns inte datumet för nästa Portugal läger men jag antar att man vill försöka att ha klar truppen tills dess så att hela laget kan spela ihop sig.
Örebro Sweet Leaf
2014-02-19 11:28
Marc imponerade inte tillräckligt mycket på de styrande för att vara vårt huvudspår för vänsterbacken. Som jag har uppfattat det är han inte helt avskriven men det finns andra spår som nu synas i första hand.

Vad jag har förstått så ska det vara aktuellt att bekanta sig närmare med en icke-nordisk vänsterback som dock har historik inom nordisk fotboll. Vet inte mer i nuläget men detta kommer förmodligen bli tydligare under de närmaste typ två veckorna.
AIK Saywee
2014-02-19 11:23
Bud-geten gör sig påmind ibland ...
Örebro Willy Foo Foo
2014-02-19 11:10
Konkurrenten IFK Norrköping har ekonomiska problem. 2010 fick man sälja klubbhuset och nu gick man sju miljoner back senast. Nu får man "bygga ungt"
Örebro Karlstruum
2014-02-19 10:44
Såg en del stavfel men tror ni förstår. Hatar att skriva "längre" inlägg på telefonen. Fick inte med det i förra men hade May skrivit på ett minst 2 års kontrakt så hade givetvis det varit årets värvning på alla plan i Allsvenskan. Men tror som sagt att det inte var aktuellt.
Örebro Karlstruum
2014-02-19 10:42
May är en riktigt bra spelare men hade varit en dålig värvning för ÖSK. Men den är riktigt bra för IFK Gbg som satsar på guldet. Vi måste satsa mer långsiktigt då vi inte är lika långt fram i vårt bygge som IFK. Därför passar det IFK mer att ge honom ett korttidskontrakt (om det är det som gäller). Viktigare för oss att fixa en längre lösning då vi inte har några utlandsproffa som eventuell kan komma hem i sommar. Det har däremot IFK som har det lättare att ta hem utlandsproffseb i sommar när den "riktiga" silly season är för Europa. Så tror jag IFK tänker och om det kan ge dom ett guld eller topp 3 så är det en lyckad satsning med May. Tyvärr har jag inte svaret på vem mittfältaren som är den rätta för ÖSK. Hoppas vi finner någon ny Lars Larsen. Såg att någon skrev om någon ung spelare som är bra att baka bullar i ugnen. Är det Raheem Sterling du pratar om, vore ett kanonnyförvärv. 19 år och gick rykten för etthalvår sen att han redan vAr trebarnsfar. Men tror att det är en orealistisk värvning faktiskt. :)
Örebro Willy Foo Foo
2014-02-19 10:09
Det här är intressant och något Osynliga handen varit inne på tidigare. Undersökningen gäller placeringar 2010-2012 så ÖSK är med
Örebro Jekl
2014-02-19 08:49
Inne på IFKs forum konstateras att dom har ett väldigt överskott på mittfältare om May skulle gå dit, och det pratas också om att de skulle behöva göra sig av med såväl Nordin som Joel Allansson. Skulle den sistnämnda kunna vara ett alternativ för oss? Ska erkänna att jag har ganska dålig koll på honom men det är en stor talang som varit skadad nästan hela förra säsongen, men spelade 20 matcher (varav 10 från start) 2012 i ett guldsatsande lag, och 23 matcher (varav 20 från start) 2011. Nordin spelade ju inte så många matcher under 2012 heller och han vet vi att han presterat i ÖSK så statistiken säger inte alltid allt. Beskrivs som en bra passningsspelare, bra skott och lätt i steget. Skillnaden mot Nordin är ju att han endast är 21 och därför kanske skulle vara mer intressant för Spelarinvest. Personligen tror jag dock att IFK hellre gör sig av med Nordin först då han har högre lön. Allansson har kontrakt över 2015 så skulle säkert kosta mer att lösa ut också. Någon som har mer information eller synpunkter på just Allansson?

I övrigt har jag kollat runt lite vilka mer eller mindre spännande mittfältare från Allsvenskan som möjligen skulle kunna vara aktuella. Fagerkrantz från Halmstad eller Nordmark från Helsingborg känns inte som några värvningar som går direkt in i startelvan. Allansson, Mauricio Albornoz och Andreas Blomqvist känns snäppet vassare. Albornoz har haft anbud från utlandet, och Blomqvist nyss gjort landslagsdebut vilket kanske gör det svårare för oss att få hit dem. Annars så ser det ganska tunt ut på innermittfältare som just nu spelar i allsvenskan, så det kanske inte är från den marknaden som Mr X skulle hämtas vem det nu är :)
AIK Saywee
2014-02-19 08:22
minatankar, jag tror som dig, eller åtminstone hoppas, att det är som så, att det inte pratas (eller skrivs) brett om förhandlingar med tänkbara spelare. Rykten och spekulationer uppkommer nog främst, när någon sett någon på stan tillsammans med någon, eller när någon sett någon på besök i BA's korridorer.
Annons: