/fotboll/osk/forum/1532.aspx/fotboll/osk/forum/1532.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane)
2014-03-10 15:52
Forumkungar är vi allihopa, allihopa.... :)
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-03-10 15:41
@ÖSK FANS:

Skojar du? Kan du bedöma hur en spelare är på bara ett tillslag? Den förmågan skulle jag vilja ha :-)
Örebro Marquis de Sade
2014-03-10 15:28
Örebro ÖSK FANS
2014-03-10 15:26
Ser ju direkt på inslaget att han är en bra fotbollsspelare!!
Örebro Aspen.
2014-03-10 15:19
Donald Ngoma ser snäll ut och låter snäll på rösten. Hoppas det finns klös i honom på fotbollsplanen.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-03-10 15:04
NA-tv: ÖSK:s provspelare nätade direkt.
Åtvidaberg Viva el bruko
2014-03-10 14:49
Det är väl inget fel med vapen, han hade ju lika gärna kunnat posera med tennisracket, golfklubba eller en hamburgare i näven beroende på aktivitet. Känns lite som att man vill ha ett "blåsväder" och mest letar efter en anledning om man hänger upp sig på nåt sånt här.
Örebro Aspen.
2014-03-10 14:06
Jag hoppas Hasani hade trevligt på Kosovos landslags gemensamma aktivitet. Jag tycker vi inte ska jaga spelarna för mycket med att blåsa upp aktiviterer till något som det inte varit avsett. Är fotbollsintresset för litet på forumet?
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-03-10 13:16
Donald Ngoma var med i Zimbabwes trupp i Afrikanska mästerskapen 2014.

Zimbabwe kom 4:a efter en förlust med 0-1 i matchen om tredje pris mot Nigeria.
2014-03-10 13:10
@kapten bölja:

Gränsfall, kan jag tycka. Det framgår av bilden att det är en skjutbana. Pistolskytte, bågskytte och skidskytte mm ingår i de olympiska grenarna där idrottsutövare bär landslagsdress.

Örebro ÖSK FANS
2014-03-10 13:08
Blåsväder?
Kalmar kapten bölja
2014-03-10 12:44
Hasani i blåsväder. Poserar med vapen i landslagsdressen.
2014-03-10 11:59
@Aspen.:

Hoppas du och andra medlemmar går på stämmorna kl 17 resp 18.45 och att man vid intresse följer matchrapporteringen via sin smartphone.
Örebro TommyS
2014-03-10 11:45
Ett par tankar om Ngoma. Först om anklagelserna. Zimbabwe är ingen rättsstat. I en rättsstat hade det funnits information om en polissak och troligen också en stämning om förtal, det kan vi inte räkna med här. Avsaknaden av information säger inte så mycket, man får helt enkelt göra vad man kan för att kontrollera informationen. Jag kan inte se att ÖSK gjort något etisk klavertramp här, det kan mycket väl vara fråga om ett falsarium och det vore ju grymt om det skulle stoppas Ngomas möjligheter till spel i ÖSK. Däremot hoppas jag att man utreder personen och dennes värderingar ordentligt om han är intressant.

Sedan om spelaren. Väldigt svårt att se om spelaren är bra nog för att vara intressant för ÖSK. I en roll som central offensiv mittfältare måste man mer än på många andra positioner vara väldigt familjär med lagets spelfilosofi och kunna kommunicera både genom språk och agerande på planen, bakåt, framåt och mot kanterna. Att komma in sent i en trupp för en sådan roll kan vara svårt nog även om man kommer från samma fotbollskultur. Nu pratar vi om en kille som vad jag förstår alltid spelat i Zimbabwe och som dessutom mestadels spelat forward. Därför måste han imponera något oerhört i Portugal för att han ska bli aktuell för ÖSK, tror jag. Och om han signas får vi nog räkna med en inskolningsperiod på några månader innan han blir aktuell för en startelva.
Örebro Aspen.
2014-03-10 11:44
Vad ska man välja?

ÖSK Elitfotboll AB:s årsstämma 2013 på onsdag kl 17-18
eller
ÖSK - Farolaget S.C. kl 16-18, utgår från att NA fortsätter sin utmärkta rapportering från Portugal
Örebro ÖSK FANS
2014-03-10 11:03
Hittar inga klipp på Ngoma?
2014-03-10 09:42
@ Willy Foo Foo:

Det finns hela tiden falska uppgifter på webben om människor, åtminstone i Sverige. Hur det är utomlands har jag ingen bra koll på, men antar att det kan vara ännu värre i länder som har låg social utveckling.
Örebro Willy Foo Foo
2014-03-10 09:20
Jag trodde aldrig en sajt kunde publicera så kraftigt allvarliga falska uppgifter om en person. Jag trodde att det måste ju finnas någon sanning i det. Det var ju till och med citat från personer i hans krets.

Men som NA skriver så förklarar ju det varför inte uppgifterna fanns någon annanstans samt att spelaren kunnat fortsätta spela i både klubb och landslag

Om det är helt falsk borde han ju kunna stämma sidan
Örebro jappel
2014-03-10 08:23
@Jobbarå:

Han verkar vara en bra värvning.
Teknisk, bra tillslag.
Själv har jag sett för få matcher för att säga hur hans speluppfattning är, men jag tror han kommer bli riktigt bra.
Östersund Jobbarå
2014-03-10 07:59
Hur har Mensah skött sig hittills? Har han överraskat positivt/negativt?
Örebro jappel
2014-03-10 07:47
Snyggt hanterat av ÖSK. Tyvärr allt för lätt att svärta ner någon idag.
Otäkt enkelt att skapa egna verklighetstrogna artiklar.

Hoppas provspelet går riktigt bra. Så att vi får konkurrens på offensiva mitten också.
2014-03-10 06:23

2014-03-10 06:21
Uppgift fanns redan 23:52.
Örebro Bastard on Parade
2014-03-10 00:09
Bäst när det gäller//

Ja, det ser onekligen suspekt ut. Bifogade en länk till en google-sökning på just den bilden.

Bra journalistik och källkritik av journalisten på sajten om han kopierar något rakt av från Facebook. Känns oerhört märkligt.
Örebro widemarsh
2014-03-09 23:50
Som de flesta kanske misstänkte var källan inte den säkraste, ÖSK låter Zimbabwiern (kan det heta så?) provspela. Men det känns ändå skumt på något sätt, tycker jag. Varför skulle en nyhetssida bara ta något sånt här helt ur luften?
Örebro utbytt
2014-03-09 22:59
Zimbabwe på plats 157 av totalt 177 studerade länder. I "korruptions-VM" alltså. Lätt att muta sig förbi rättsutredning säkert då om man är stadd vid kassa....
Örebro Bäst när det gäller
2014-03-09 22:45
Först och främst vill jag faktiskt säga; ÖSK släpp Ngoma enligt principen "ingen rök utan eld".

Sen tycker jag dock det finns anledning att vara källkritisk när bilden som förekommer i artikeln är densamma av allt att döma som dyker upp om man googlar "Rihanna beaten". Svårt för artikelförfattaren att hitta en autentisk bild från polisanmälan mot Ngoma eller skandaljournalistik ja det spekulerar jag inte i då det är tillräckligt dålig publicitet för att ÖSK ska gå vidare ändå anser jag.
Örebro utbytt
2014-03-09 21:55
@minatankar (för sm-guld):

Så måste det ju rimligtvis vara. Om det vore så att man hittat uppgifterna men stoppat huvudet i sanden och hoppats på att "ingen skulle komma på det" så är det väldigt, ja rent ut sagt korkat. Förr eller senare hade det kommit fram och om det hade gjort det efter kontrakt skrivit så hade det bara varit än värre.

Vad som gör mig lite konfunderad är att det inte går att hitta några uppgifter alls om man googlar på t ex "court Donald Ngoma" / "crime Donald Ngoma" eller andra ord ihop med hans namn som kan ge vägledning om huruvida det blev ett rättsfall av den hustrumisshandel som beskrevs i artiklarna. Ingen är ju faktiskt skyldig förrän dom fallit. Kanske blev det aldrig polisanmälan av händelsen? Kanske är inte Zimbabwes rättssystem bäst i klassen? Kanske kan man muta sig förbi anmälan? Illa isf om media blir någon sorts inofficiell dömande instans, omöjlig att överklaga...
2014-03-09 21:34
@either/or:

Jag tror för min del att de googlat men inte sett just denna artikel, precis som jag och flera andra missat. Det kan man ha synpunkter på naturligtvis. Men jag ser det som helt uteslutet att någon inom ÖSK läst artikeln och gått vidare ändå utan att ta reda på sanningshalten i den.
Örebro either/or
2014-03-09 21:20
Jag måste säga att det är faktiskt förbluffande att de inte ens har googlat Ngoma. Eller så har de gjort det och såg vad som står om honom men hoppades att inga andra skulle googla honom, men det känns ju ganska osannolikt. Nä skärpning! Faktum är att oavsett om det som står är helt sant eller inte så borde bara misstanken av att det är sant ha gjort att ÖSK inte hade tyckt att den här spelaren skulle vara något att testa. Nu börjar de backa när användare på det här forumet har uppmärksammat dem om artiklarna…Lite parodiskt faktiskt...
Annons: