/fotboll/osk/forum/1523.aspx/fotboll/osk/forum/1523.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Karlstruum
2014-03-23 23:04
Utbytt: Inte vad jag såg, de jag minns som kom in var Bojanic och den nya anfallaren.

Man kunde ju rösta även på Erik Lund där så nej, tror inte att någon av dom spelade. Även unga Bojanic går före Nordin, är nog jobbigt just nu för Nordin i IFK.
Örebro pemo
2014-03-23 23:01
Det är inte lätt med spelarkritik. Någon skriver att Yasin var osynlig, medans Axel nämner honom i TV som en av de bättre.
Jag har sett målen i efterhand och straffen kan man väl inte lasta Hagge för?
Det andra målet kom lite väl fritt på vår högerkant. Inget understöd från mittfältet alltså.

Men jag tycker att det är svårt att bara bedöma efter TV-sändningen. När jag är på plats är det roligare, för då ser jag hela planen och kan lättare förstå varför vissa ytor blir så fria.

Örebro utbytt
2014-03-23 22:59
@minatankar (för sm-guld):
och? Kan Haginge därmed med automatik lastas för något/några mål
Örebro utbytt
2014-03-23 22:53
@Kardinalen:

Jag har köpt båda, men inte hunnit titta i AB:s. En lustig notis från Expressens är att Falkenbergs enda utvisade spelare under 2013 var en viss Shpetim Hasani...
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-03-23 22:32
@Aspen.:
Tänkte skriva detsamma men avstod…Men du menar väl norrmännens vänsterkant? :-)
Örebro En örebroare
2014-03-23 22:15
Sticker ut hakan och är beredd på skit om de inte blir klart. Senast tisdag så har vi klart med en ny spelare av mycket bra allsvensk klass. Fick höra det från bara en timma sen.
Örebro Kardinalen
2014-03-23 22:07
@Bastard on Parade:
Själv tänkte jag gå in hit för att rekommendera alla att köpa Aftonbladets fotbollsallsvenska bilaga istället för Expressens, som jag köpte. Expressen har i sin förmodade startelva för ÖSK Haginge som vänsterback! Och Mensah som högerback. Med andra ord kan man inte lita på resten de skriver om ÖSK inför seriepremiären, heller. Men tydligen har också AB sina brister....
Örebro utbytt
2014-03-23 21:58
@Karlstruum:

ok, han fick alltså inte ens hoppa in?! Då borde han ju inte heller kunnat betygsättas på deras forum?! Femmorna han fick kan väl då tolkas som ironi främst riktad mot de som spelade.
Kanske kan Nordin bli klar (som lån) för oss nu i början av veckan? Skulle kännas bra. Det är precis som det var med Johan Wallinder, i alla andra klubbar floppade han, men (enbart) i ÖSK-dräkten blommade han ut, kände självförtroende...
Örebro Karlstruum
2014-03-23 21:42
Utbytt, pemo: Såg också matchen. Rätt kul att man vill ge Nprdin cred för ett bra betyg. Därför man inte alltid ska lita på allt man läser. Men han kanske såg lätt ut när han värmde upp. Men håller med någon annan talare, om inte Nordin ens får göra ett inhopp när deras innermittfältare var så ofantligt dåliga så måste det ha skurit sig eller att han helt enkelt inte håller. Dom har ju två innermittar som ska in nu också. Jag hoppas vi får Nordin, nu gör jag det. Men enbart för tiden är knapp. Till sommaren (om inte Nordin hittar ny formtopp och RÅP är på G) så vill jag ha in ytterligare en gubbe som gör SKILLNAD på det mittfältet.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Aspen.
2014-03-23 21:37
pemo // Båda målen har sitt ursprung på högerkanten.
Örebro Bastard on Parade
2014-03-23 21:21
Sportbladets startelva för ÖSK innehåller "Björnlund" som vänsterback. När värvades han?
Örebro ÖSK FANS
2014-03-23 21:11
Ngoma är anfallare och perfekt ersättare till Crespo!! Nordin ersätter Seid...
Örebro ÖSK FANS
2014-03-23 21:10
utbytt

Då var Erik Lund med också eller??? ;) jag såg inte Nordin hoppa in..
Örebro utbytt
2014-03-23 21:06
@pemo:

Såg inte alls blåvitts match idag, men på deras forum får Nordin ett väldigt bra betyg, så det måste ju betyda att han spelade idag!? 50% av de röstande på deras forum ger honom betyg 5...
Örebro zxcv
2014-03-23 21:05
Vi mötte ett lag som håller god allsvensk nivå. Björnkvist och DGs vänsterkant fungerade fint, matchens spelare enligt mig.

Frågetecken för hela Centrallinjen. Saeid och Nkili sprider väldigt mkt bollar trots att de har all tid i världen. Nkili fortsätter vara en bra bollvinnare, därför ger jag honom godkänt.

Magnus och Moberg verkar inte ha hittat varandra. En del tveksamma situationer som hade straffat oss direkt i allsvenskan.

Hagge gör det bra som vanligt, tyvärr har han en iskall Yasin framför sig som inte får särskilt mycket uträttat. Synd då han har enorm potential.

Kalle gör en fin insats som inhoppare. Hasani är dock inte alls med i matchen.

Men som sagt, Vålerenga är ett bra lag, perfekt genrep. Bättre värdemätare än att slå J-södra med 4-0.

Örebro pemo
2014-03-23 20:02
Såg bara första halvlek, ( på datorn ) och där fick jag lite bekräftelse på att Hagge håller som hb. Mittenmittfältarna är inte spelfördelare i PEO;s system, utan skall jaga som skållade råttor och vinna boll. Tyvärr är Nkili alldeles för dålig passningsspelare. Håller hellre honom som mittback.
Framåt har jag inte ändrat åsikt om Hasani. Håller inte fullt ut i allsvenskan.

Så, nu kan ni som såg hela matchen tala om hur mycket fel jag har.
Fast ett dåligt genrep betyder en bra premiär, sägs det.

Sen funderar jag på allas rop efter Nordin. Om han inte platsar i dagens IFK G , så måste han tappat all fotboll eller också är han osams med tränaren.
Såg deras cupmatch mot Sirius och det mittfältet var ju ett skämt.

Så nu är dt bara att hålla tummarna för Crespo och tre poäng mot HBK.
Örebro Karlstruum
2014-03-23 19:09
Benny Böckling: Förjävligt, men konstigt att Elfsborg och IFK Gbg också värvat in i det sista. IFK Gbg till och med tre spelare. Ajajajajaj. Viss ironi, men du förstår min ståndpunkt? Vi är inte ensamma om detta. Ingen som räknat med att RÅP skulle vara borta såhär länge. Eller att Crespo skulle gå sönder idag. Måate vi värva ny anfallare? Bakom honom finns Hasani, Holmberg, Pode, Wille Attack och Lipovac. Om man ansett sig inte ha bredd i anfallet innan så hade man väl kickat 1-2 anfallare och tagit in tidigare? Men riktigt olycklig och tråkigt med crespo. Hoppas bara att det inte är så farligt som det låter.
Örebro Gamla örebroar´n
2014-03-23 18:38
Nu begriper jag ingenting. Emil Berger skall bort inom åtta dagar. Ändå är han med som avbytare och kommer in med kvarten kvar.
Örebro utbytt
2014-03-23 18:30
@Benny Böckling:

Det är väl ett chicken-race som pågår. Såväl potentiella säljare som köpare tjyvhåller in i det sista. Om man ser till Nordin så beror väl möjligheten till affär på hur angelägna blåvitt är att hyra ut och på hur angelägna ÖSK är att hyra in. Och om det finns andra intressenter förstås.
Örebro Aspen.
2014-03-23 18:24
Problem med centrallinjen.
Crespo skadad, Hasani kvar i vinteride
RÅP blir han spelklar till sommaren?
Wikström har problem med passningar och snabbheten, Moberg har inte övertygat på mej ännu
Benny Böckling
2014-03-23 17:50
Det är ju för dåligt att man ska behöva sitta sista veckan av transferfönstret och leta nyförvärv. Känns som ÖSK sällan lyckas spela i sin trupp några veckor innan premiären.
Det blir ofta panik sista veckan.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-03-23 17:40
Gustav Svensson blev klar för IFK Göteborg idag.

Frågan är om Gerzic blir klar de närmaste dagarna? Eller har ÖSK någon annan på g in?

Bara en vecka kvar innan fönstret stänger. Blir en spännande vecka vi har framför oss.
Örebro ÖSK FANS
2014-03-23 17:28
ser illa ut och vi har fortfarande inget mittfält värt namnet...Crespo fastna och vred knät, förmodligen borta länge

Nu är det upp till bevis för ÖSK s breda trupp, för det har dom väll enligt många...

skit dag!!
Örebro Aspen.
2014-03-23 17:26
Yasin och DG ok. Ytterbackarna ok. Utan Crespo var vi uddlösa.
Hasani iskall. Innermittfältet var ett svart hål.
Wikström sviktar, flera direkt dåliga passningar.
Örebro Gentile
2014-03-23 17:24
hur funkade Oscar idag då? målen var ju inget att göra något åt efter vad jag kunde se på NA s klipp men jag tycker det ser ut som om Wikström är märkligt passiv på andra målet? och straffsituationen? tycker det ser ut som om Moberg har fått motståndaren ganska bra ur vinkel innan han förivrar sej och fäller? fast ett kort klipp säger ju kanske inte hela sanningen!
Örebro kenya
2014-03-23 16:57
Donald skadad idag eller? Med tanke på att han är anfallare från början hade man ju kunnat pröva honom bredvid Hasani efter Crespos skada. Kalle vet man ju var man har.
2014-03-23 16:49
Bastard on Parade (Örebro) // Tolkade Peo på medlemsmötet innan matchen att Donald ligger bra till. Han är mycket snabb i steget.
Örebro Bastard on Parade
2014-03-23 16:35
Jag tycker inte att vi ska värva Donald baserat på det jag har sett. Mot Åtvids U-21 var han inte en offensiv innermittfältare, utan spelade mer som Nkili. Han hämtade mycket boll, men det blev oerhört mycket hem- och sidledspassningar. Nej, vi behöver en bättre innermittfältare som är klassen bättre än de alternativ vi har. Jag tycker inte att Donald är bättre än Berger/Lumbana/Saied/Nkili och då tycker jag att det är en onödig värvning.

I dagsläget tror jag att Nordin är den bästa möjliga värvningen. Han har varit här förr och bör ha en kortare inspelningsperiod än andra alternativ. Vi behöver någon som kan leverera redan om en vecka. Joel Allansson är ett annat intressant alternativ annars som bör vara intresserad av en utlåning.

Hoppas verkligen att Crespo inte drabbades av någon allvarlig skada. Han skapar så mycket när han är på planen och hans djupledsspel är viktigt när vi spelar lite lägre med laget. Vi har tyvärr inte någon liknande spelartyp i laget. Behöver vi panikvärva/låna en ersättare om Crespo blir borta mer än några veckor?
2014-03-23 16:21
Om vi ger ÖSK godkänt för första halvlek idag så är det sammanlagt fyra halvlekar man spelat hyggligt eller bra på försäsongen när det gäller kvalificerat motstånd.

Jag vill upprepa det jag och andra tidigare skrivit vad gäller spel på marken och vårt mittbackspar. Tyvärr går det för sakta för Wikström både defensivt och i uppspelen. Detsamma gäller Hagge. Om inte Saeid och Nkili båda är i form samtidigt blir dessutom innermittfältet för svagt.

Jag vill se följande startelva med friska spelare och "reserver" inom parentes. Det innebär att Donald och Nordin behöver kontrakteras inom kort.

Mälvakt: Oscar
Fyrbacklinte: Mensa, Berisha (Nkili), Moberg, Dajje
Defensiv innermittfältare: RÅP (Nkili)
Offensiv innermittfältare: Nordin (Donald)
Yttermittfältare: Yasin resp DG
Forward; Crespo (Kalle) resp Hasani (Pode)

Spelsytem 4-1-3-2

Örebro kenya
2014-03-23 15:54
Riktigt synd om Crespo är skadad så han missar matcher nu i början. Av de matcher förra året som Pode och Hasani fick spela tillsammans var det inte mycket som fungerade. Måste ha en anfallare som går i djupet. Skulle säkert fungera med två targets om vi hade en innermitt som kunde ta löpningarna mot målet, men tyvärr saknar vi även det.
Annons: