/fotboll/osk/forum/1522.aspx/fotboll/osk/forum/1522.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-03-25 10:52
ÖSK FANS (Örebro) 2014-03-25 10:23 BoP sant! men jag börjar tro att Nordin inte är aktuell utan ÖSK jobbar med andra spelare... Wilton F? // Vad bygger du den tron på?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK FANS
2014-03-25 10:23
BoP

sant! men jag börjar tro att Nordin inte är aktuell utan ÖSK jobbar med andra spelare...

Wilton F?
Örebro Bastard on Parade
2014-03-25 09:45
@ÖSK FANS:

Behöver inte alltid stämma. Det har hänt förr att klubbarna har spelat vissa spelare i betydelselösa matcher för att det har varit klubbar på plats för scoutning, t. ex. U21-matcher. Det ligger ju i IFKs intresse att ha en spelare i så god form som möjligt om de vill sälja/låna ut honom innan transferfönstret stänger eller ha honom redo för en bänkplats.
Örebro Tvetov Nato
2014-03-25 09:35
Axel Kjäll var i Stockholm igår fick jag uppgifter om. Vet inte vad det innebär, eller om det ens innebär något alls. Kan det ha något med att någon spelare från Stockholmsregionen skriver på möjligtvis? Eller att han mötte upp någon som kom med ett flyg?
Örebro ÖSK FANS
2014-03-25 09:31
om Nordin är på väg till oss tycker jag det är konstigt att han spelar match idag. Vid ulåningar/försäljning brukar spelaren inte vara med på match och riskera något...

Nä börjar tro att Nordin blir kvar i Göteborg och någon annan är på väg in.
Örebro Aspen.
2014-03-25 09:29
@ÖSK FANS:

Han skulle åka hem i dag, bra om han blir kvar
2014-03-25 09:12
@Svartvitt forever:

Bra, då kan jag finansiera skosnörena och skoputsmedel :-)
Örebro Tvetov Nato
2014-03-25 08:43
Örebroare i Stockholm! Skam och synd för alla oss som inte kan ta oss till Halmstad nu på söndag. Som tur är har vi som vanligt styrt upp så att Retro (bondegatan, söder) visar matchen. Så slut upp och se den tillsammans med oss andra närkingar. Det kommer bli nästan lika mäktigt som att se matchen live! Dags att visa att både väst- och ostkusten ligger efter, och att det är NÄRKE som är den del av Sverige som är bäst inom allt, och så även fotboll. Och, nyheter för i år: Alla som vill kan nu bli medlemmar i Svartvita i Stockholm för den ynka summan på 50 kronor (eller mer om man så vill sponsra det vi gör eller bara har fått en väldigt bra lön) Vad ingår när man blir medlem? 1) Man får ett jättefint medlemskort. 2) 15% på all mat och icke-alkoholhaltig dryck på Retro. 3) samtliga pengar återanvänds i oss medlemmar och något vi gör gemensamt. Kanske bekostar den hela pubrundan inför AIK-matchen på friends i vår? Kanske styr vi upp någon fin borta-resa med minibuss? Kanske någon fet avslutningsfest när vi vunnit guld i höst? Det visar sig. Om du vill bli medlem kan du antingen: 1) komma till retro och njuta av vår första trepoängare nu på söndag och prata med den skrikiga killen med högt hår dvs. jag. 2) skicka ett meddelande till mig här eller på facebook (se länk) så ordnar jag det. NU KÖR VI!!!
Örebro ÖSK FANS
2014-03-25 08:17
Ngoma med i u21 ikväll..tror ni han spelar forwards? ;)
Örebro ÖSK FANS
2014-03-25 08:14
Idag blir en bra mittfältare klar enligt en Örebroare...spännande!
Örebro Svartvitt forever
2014-03-25 08:02
Aspen// Jag är absolut med. Tyvärr räcker väl min del bara till vänsterskon, så kan du ta högerskon. :)
Örebro Aspen.
2014-03-24 22:09
ÖSK har varit kloka med att inte stressa med ny VB. Vi ser nu lätt att det är innermitt och djupledslöpande forward som i första hand behöver åtgärdas.
Örebro Aspen.
2014-03-24 22:07
Välinformerat om meniskelskador
Örebro Aspen.
2014-03-24 22:03
Jag är beredd att satsa min del i Spelarinvest på Ngoma om tränarna vill ha det så. Någon annan som ställer upp?
Benny Böckling
2014-03-24 21:03
Enligt "En Örebroare" så skulle det ju presenteras en spelare senast tisdag.
Den som lever får se.
Örebro Willy Foo Foo
2014-03-24 21:00
@minatankar (för sm-guld):
Nej, det måste vara bättre att ha Ngoma som ett alternativ än inget alls. Problemet är ju balansen mellan med de forwards som är klar (exklusive Willy) . Två som gör sig bäst släpande och en tredje som vill gå ned och möta boll. Då får man lägga allt på yttrarna i djupet. Vi for hoppas en mittfältare kommer in i elfte timmen. Det skulle kunna öppna upp för Nkili som mittback om Wikström fortsätter darra. Balansen mellan mittbackarna känns inte heller 100 just nu. Trodde nog innan att de skulle gå bättre ihop. Vi får vara glada att inte Oscar rök här om veckan också och sedan hoppas på att det är den formen av meniskskada för Crespo som läker snabbast
2014-03-24 20:49
Namn: Ansiktet
Sänt: 2014-03-24 20:35
//
Peo sa på medlemsmötet strax innan senaste matchen att många lag tar in nya spelare sista veckan innan fönstret stänger och att det är möjligt att spela in spelare i laget med kort varsel.

Namn: malge
Sänt: 2014-03-24 20:41
//

Jag tror man från början varit intresserad av Ngoma just för att han kan användas både i anfallet och på mittfältet. Även om han inte kan liknas med Crespo i spelstil har han väl så goda fysiska egenskaper och är minst lika snabb i steget.

Mitt tips är att man söker skriva kontrakt både med Ngoma och Nordin.

Örebro Aspen.
2014-03-24 20:45
@Bastard on Parade:

Peo berättade på medlemsträffen för matchen att det var så man försökte göra i höstas. Man var inte nöjda med resultatet.
Örebro malge
2014-03-24 20:41
Fattar inte resonemanget med att värva Ngoma som ersättare till Crespo, ska man ha en ersättare ska det vara en anfallare som har samma kvaliteer som Crespo. Alltså någon som tar jobbet i djupet. Tror säkert Ngoma är bra men tror icke han är en lirare som springer och stressar backlinjen samt löper i djupet.
Örebro Ansiktet
2014-03-24 20:35
Känns som att allting går helvete nu! Crespo skadad och nyförvärven lyser med sin frånvaro. Även om vi lyckas få in några sena nyförvärv så är det inte optimalt, truppen behöver tid att spelas ihop, vi såg hur det gick 2012 när truppen spikades sent.

Detta känns inte bra alls..
Örebro Bastard on Parade
2014-03-24 20:25
Highlights från matchen finns på länken.
Örebro hemvändarn
2014-03-24 19:57
Pode hela våren.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bastard on Parade
2014-03-24 19:47
Vi har ju en klockren ersättare till Crespo i Atashkadeh, synd bara att han aldrig blir av med skadeproblemen. Jag tycker att övriga forwards främst passar bäst när de får spela lite släpande och det är ofta så även Lipovac har spelat, även om han också har spelat lite högre i banan ibland när jag har sett honom. En snabb djupledsspelare hade behövts nu när vi troligen kommer spela lite mer tillbakadraget och satsa mer på snabba omställlningar. Vi får inte den dimensionen i vårt anfallsspel på samma sätt med Holmberg - Hasani, Hasani - Pode, Pode - Holmberg.

Ett alternativ kanske vore att flytta upp yttrarna lite mer och fortsätta med 2 defensiva innermittfältare så att det mer ser ut som ett 4-2-3-1. Då kan både DG och Yasin hota mer i djupet samtidigt som Holmberg eller Pode kan spela som offensiva mittfältare och försöka styra offensiven. Nu är de ofta inte tillräckligt högt upp i banan för att kunna hota på riktigt.
Örebro Kex&Skor
2014-03-24 19:45
Fruktansvärt tråkigt besked angående Crespos skada...
2014-03-24 19:28
@DaSa:

Blir nyfiken på varför du menar att det inte behövs en ersättare till Crespo?
Resonerar du på samma sätt om Oscar blir skadad?
Örebro ÖSK FANS
2014-03-24 19:16
agera nu ÖSK!!!
2014-03-24 19:12
Namn: Aspen.
Sänt: 2014-03-24 18:50 Ändrat: 2014-03-24 18:55:15

"Vi får hoppas han är tillbaks i höst. Google man lite på meniskskador så handlar det ofta om 5-6 månader rehab."

//

Det är bara när man tvingas sy menisken som rehabtiden kan bli 5-6 månader. Det vanligaste är att en del av minisken skärs bort och då är rehabtiden normalt bara några veckor.
Örgryte Fredrik1887
2014-03-24 19:07
Skicka en slant till "ÖIS Hjälpen" För det var faktiskt ÖIS som tog Fotbollen till Sverige, Inget ÖIS ingen Fotboll så alla älskare av Fotboll har en moralisk plikt att stödja Fotbollens Fader. Väl Mött och vi ses 2016.
Örebro Aspen.
2014-03-24 18:50
Man undrar om det blir en titthålsoperation eller om man tar fram stora köttyxan. RÅP har läkaren som opererade honom i Stockholm. Här ska tydligen ÖSK:s klubbläkare göra operationen. Vi får hoppas han är tillbaks i höst. Google man lite på meniskskador så handlar det ofta om 5-6 månader rehab. Det är bara att köpa Ngoma som ersättare och Nordin för att täta hålet på mittfältet. Efter vad jag hört var Ngoma väl scoutad och med Peos tänk säkert tänkt även som backup till Crespo. Man lärde väl sig av i höstas. Det var troligen därför man valde en spelare som kan spela både mitt och djupledslöpande forward. Sälj han hemresebiljett på Blocket
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro)
2014-03-24 18:04
@minatankar (för sm-guld):

Precis, hur svårt kan det vara?
Ändå tycker jag att det skvätter mer granulat nu på nya mattan...eller?
Annons: