/fotboll/osk/forum/1521.aspx/fotboll/osk/forum/1521.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Benny Böckling
2014-03-25 22:21
Position kan du väl avslöja åtminstone?
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-03-25 22:14
@En Örebroare

Vem är det då? :)

Skadar ju inte direkt någon nu..

Slå iväg ett PM annars..
Örebro En örebroare
2014-03-25 22:08
@rirobban:

Jaså har jag? Vem lovade jag då? Stefan Batan nej han har jag inte lovat.
Vad hände när jag sade Crespo skulle bli klar och han blev det exakt samma dag som jag sade? Liksom Tobbe Nilson när han skulle lämna. Jag nämnde att Malmö var ute efter Oscar Jansson dagen efter var det i NA och senare i Aftonbladet och Expressen. Folk grinar så fort det inte händer exakt den tiden folk vill. Vi har skrämt iväg flera forummedlemmar på detta vis.
Det kommer komma in en spelare det kan jag sätta mitt huvud på.
Örebro rirobban
2014-03-25 21:41
minatankar//

Exakt. Därmed lär inget bli officiellt idag/ikväll/inatt. Därmed bryts "en örebroares" löfte om att ett nyförvärv skulle vara klart "senast tisdag" (idag).

I övrigt så tror jag att vi går en mycket tuff säsong till mötes. Klarar vi oss kvar med kvalspel så får vi nog vara nöjda med det!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-03-25 21:37
@rirobban:

Jag hävdar bestämt att det är ÖSK som ska offentliggöra sina nyförvärv och ingen supporter oavsett om denne vet något, tror eller spekulerar vilt.

Det enda som är relevant är att kolla ÖSKs hemsida och den tror jag inte man kommer att använda sig av på sena kvällar.
Örebro T8
2014-03-25 21:33
rirobban: Näe man undrar ju varför det är så svårt att nämna namn när man nu vet grejor liksom.
Örebro rirobban
2014-03-25 21:25
En Örebroare har lovat nyförvärv tidigare denna silly season utan resultat. Tror ingen av oss behöver sitta uppe ikväll och vänta på ett sådant denna gång heller!
Örebro utbytt
2014-03-25 20:32
Bakar bullar?
Örebro En örebroare
2014-03-25 20:28
Han kommer.. Eller hon? Tyresö damer har ont om cash och en viss bra dam finns där.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-03-25 20:19
Vart är han En örebroare???
Örebro Xerzex
2014-03-25 19:52
Jag gillar Nordin men jag undrar om han verkligen är den optimala lösningen för ÖSK i detta skede. Tycker inte han blev det lyft han 'borde' ha blivit i Superettan med tanke på att ÖSK då var mer offensivt inriktat och ofta spelförande. Så lär inte fallet bli i Allsvenskan. PO tycks inkörd på 4-4-2 (inget fel i det) och då tycker jag inte att Nordin kommer helt till sin rätt. För att klargöra, han är en väldigt duktig spelare men känns som att han är beroende av rätt spelsystem och omgivning (vilken spelare är inte det iofs?) för att komma till sin rätt. Känns helt enkelt inte som att Nordin och ÖSK anno 2014 är en optimal kombination.

Hoppas ÖSK hittar ett bra djupledsalternativ. Hade han varit tillgänglig tycker jag att ex-Gefleiten Jakob Orlov hade passat perfekt i Cresporollen.

Örebro Aspen.
2014-03-25 19:40
Torsken i Gävle
Örebro utbytt
2014-03-25 19:30
@En örebroare:

Glad kanske iaf är glad?!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-03-25 19:12
@Godzilla Hårddisksson:

Ngoma?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2014-03-25 19:00
Förbannat jävla trist med Crespo. Vem kan tänkas ersätta?
Benny Böckling
2014-03-25 18:40
Crespo borta länge... Men ersättare jagas.
Örebro En örebroare
2014-03-25 18:32
Killar och tjejer det kommer ett nyförvärv det är bara en tidsfråga.

Glad är du Saywee?
2014-03-25 18:21
@utbytt:

Jag var inte på detta forum under den tiden men har förstått att diskussionerna gick höga.

Varken chefstränare eller sportchef hade tillräckligt stort inflytande på den tiden. Sedan är det en annan sak att tränarna hade svårt att kommunicera och hade begränsade kontakter i Sverige.

Enligt min mening ska man ge befattningshavare det inflytande de behöver för att jobba effektivt så länge man har förtroende för dem. I den stund man inte ger dem tillräckligt mandat har man inte förtroende för dem och bör byta ut dem snarast möjligt.

Om det är mycket kompetenta tränare och sportchefer man "kör över", är det snarare styrelsen som bör ställa sina platser till förfogande.

Hur exakt det varit i ÖSK vet jag inte. Å andra sidan är detta historia nu och mycket har blivit bättre sedan dess. Låt oss koncentrera oss på det.
Örebro utbytt
2014-03-25 18:09
@minatankar (för sm-guld):

Tråkigt att läsa så här i efterhand. Med tanke på hur mycket spott och spe som Sixten fått utstå på detta forum. Och så får man nu i efterhand veta att hans handlingsfrihet antagligen varit starkt beskuren.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2014-03-25 18:05
Ställer mig mycket tveksam till att ÖSK lånar Nordin igen nu när vi lirar i samma serie som IFK. Ett köp känns rätt vådligt då Nordin (trist nog) inte är av samma kaliber nu som han var 2010. Men den som lever får se.
Örebro gatutsio
2014-03-25 17:59
Glad
Beror nog på att du sprider en massa trams här som inte har med verkligheten att göra
Rätt använd i Ösk så kommer Nordin att göra succe
Örebro Glad
2014-03-25 17:53
Den som lever får se:) otroligt vad minatankar går igång på mina inlägg, tur vi hejar på samma lag:)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro utbytt
2014-03-25 17:43
@En örebroare:

Håller med er! Man kan undra varifrån detta baktalande av Nordin kommer? Vore perfekt att knyta honom till truppen nu. Sedan ska givetvis han som alla andra få kriga om att ta en plats i startelvan.
Örebro T8
2014-03-25 16:55
Mina tankar: Spännande. :) Nu vill man att det ska smälla alltså. :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Aspen.
2014-03-25 16:55
@Glad:

Upprepning tre gånger = störande upprepning. För oss som är läskunnigar och har normal fattningsförmåga räcker det med ett inlägg.
2014-03-25 16:53
Tidigare kunde det vara så att styrelseledamöter, inkl representanter för Spelarinvest, hade stort inflytande på val av spelare. Senast på förenings- och bolagsstämman uttryckte Björn Åqvist att "numera är det ingen i styrelsen som påtvingar tränaren någon spelare han inte vill ha". Självklart ska det aldrig gå till så, men så har ändå inträffat under Sixtens tid som tränare i ÖSK.

Enligt min uppfattning sätter styrelsen ramarna för investeringar och Spelarinvest tar ställning till om de vill vara med och finansiera specifik spelare. Fotbollsrådet används för att samla in så mycket fakta och underlag som möjligt.

Sportchefen verkställer därefter chefstränarens beslut. I praktiken har de säkert pratat sig samman först.

Peo tar naturligtvis stort intryck av vad Axel och Alik säger, liksom när man lyssnar på spelarrådet.

Med andra ord spelar det mindre roll om någon enstaka styrelseledamot är för eller emot någon spelare och därmed faller resonemanget som flera för här.

Vilket eller vilka nyförvärv vi får se här är helt avgörande av vad Peo själv vill.
Måhända får vi dessutom aldrig veta vilken eller vilka spelare man lägger bud på och där affären inte går i lås.

Örebro Bäst när det gäller
2014-03-25 16:48
@minatankar (för sm-guld):

Den informationen uppskattar jag vilket i så fall betyder att ÖSK inte är rädda för en spelare med lite stjärnstatus men med stort (ÖSK-)hjärta!
Örebro En örebroare
2014-03-25 16:38
T8/ Ja.

För övrigt håller jag med dig Minatankar, rent skitsnack om att Örebros styrelse och tränare inte vill ha Nordin.
2014-03-25 16:35
[
Örebro Bäst när det gäller
2014-03-25 15:37
@Glad:

Jag delar, dessvärre då jag vill ha in Nordin, din känsla att Nordin är en svår fråga för ledningen. Killen tar plats i omklädningsrummet och med tanke på erfarenheten från 2012 och de krafter som finns i klubben är man försiktiga med att ha "stjärnstatus" i laget tror jag.

Personligen anser jag Nordin tillför men jag är inte beslutsfattare heller...
Annons: