/fotboll/osk/forum/1520.aspx/fotboll/osk/forum/1520.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Xerzex
2014-03-26 12:26
PEO vill ha 18 lag i allsvenskan och jag är böjd att hålla med. 34 matcher bör spelarna klara och det vore kul om Hammarby/Gais/Degefors/Giffarna var i högsta serien.

Minatankar//

Kan tänka mig vilka några av dem är (Boris, Emil). Men förstår att man lite oroliga att släpppa en innermitt innan något nytt trillat in. Speciellt med RÅP:s skadestatus. Tycker förresten truppen känns lite felbalanserad. Bara två naturliga yttermittar och bara tre naturliga ytterbackar. Samtidigt är det innermittfältare och anfallare vi i första hand siktar på att förstärka med.

Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-03-26 12:12
@pemo:

Har inte hört eller läst Peo uttrycka att Mensah saknar kvaliteter för att ta plats i laget. Med Mensah och Dajje som ytterbackar och Yasin och DG som yttermittfältare, torde ÖSK ligga i topp vad gäller de fyras sammanlagdas tid på 10 resp 100 meter.

Peo sa vid medlemsmöte förra veckan att han kan spela in en ny spelare på några dagar.

Vet vilka 3-4 spelare man under längre tid försökt placera i andra klubbar. Vet dock inget eller lite om sannolikheten för att man lyckas under denna vecka.
Örebro pemo
2014-03-26 11:39
Tycker du att Mensah har visat bättre försvarsarbete än Hagge? I vilken match,i så fall?
Jag tycker att PEO har förklarat ganka klart att han inte riktigt har de kvaliteerna än. Att gå in som startspelare i allsvenskan. Mensah alltså.

Annars har du väl inte så många fel ;)

Fast jag kan inte bedöma Donald än, då jag inte sett honom IRL.
Men många säger ju att det tar nästan ett halvår att komma in i en ny klubbs spelsett. I alla fall de som intervjuas när de kommer till nya klubbar och inte dominerar från början.

Vet du om det blir något med Berger och Boris?
Tycker det var skumt att de spelade i Gefle om de är på väg bort???
2014-03-26 11:07
Vi har följande skadade spelare som förhoppningsvis successivt kommer att gå in i laget: Ilir Berisha, William Atashkadeh, Robert Åhman Persson och Alhassan "Crespo" Kamara. Om man inte planerar för eller lyckas med de två värvningarna av Donald Ngoma och Nordin Gerzic som jag hoppas på, och om flera av ovannänmda spelare inte kommer bli friska, är risken stor att ÖSK får kämpa för nytt kontrakt. Om alla pusselbitar faller på plats är chansen stor att ÖSK redan i år kommer att hamna på övre tabellhalvan, i bästa fall bland de 5-6 bästa lagen för att året därpå kunna konkurrera i den allra översta toppen. Så stor är skillnaden mellan tur och otur, skicklighet och oskicklighet. Det är alla dessa faktorer som gör både de närmaste dagarna och de närmaste månaderna mycket spännande, tycker jag. Med alla ovannämnda spelare i ÖSK och friska vill jag se följande laguppställning: Målvakt: Oscar Backlinje: Mensah, Berisha, Moberg och Dajje Defensiv innermittfältare: RÅP Offensiva innermittfältare: Donald och Nordin Anfall: Yasin, Crespo och Attashkade Två av mina stora favoriter får då vara avbytare, nämligen Nkili och Hasani. Spelsystem: 4-1-2-3 Eftersom det inte är aktuellt med alla spelare till helgen och Peo dessutom uppenbart vill fortsätta på 4-4-2 eller möjligen 4-1-3-2 eller 4-3-1-2 vill jag hoppas på följande premiärlag: Målvakt: Oscar Backlinje: Mensah, , Wikström, Moberg, Dajje Defensiv innermittfältare: Nkili Offensiv innermittfältare: Nordin Yttermittfältare: Yasin och DG Anfall: Donald och Hasani
Fotbollskungen
2014-03-26 10:59
Allsvenskan tippad!
Örebro ÖSK FANS
2014-03-26 10:21
Minatankar

blir full pott...
2014-03-26 10:08
@rirobban:

Det kan mycket väl vara så att ÖSK har klart med vilken eller vilka spelare man vill ha, att det mesta redan är klart men att man väntar på någon avgörande pusselbit innan man kan offentliggöra allt.

Förstår att många är spända och otåliga. Det är jag själv :-)

Jag har tidigare tippat på att man kommer knyta Donald Ngoma och Nordin Gerzic till laget innan helgen. Vi får väl se om jag tippar rätt, jag som aldrig brukar tippa.
Örebro Häståvagn.
2014-03-26 10:04
Riktigt tråkigt med Crespo, man kan bara hoppas på att han är tillbaka innan sommaruppehållet. Annars har ju Holmberg sett helt ok ut på försäsongen, även Pode, tror att det löser sig.
Vet någon om matchen på söndag kommer sändas på typ pitchers eller o'learys för oss som inte har möjlighet att åka ned?
Örebro YoniCarlKira
2014-03-26 09:56
@Benny Böckling:

Ja blir ett slitigt 2014 för Roger Sandberg.
Örebro Conjuration
2014-03-26 08:55
Vilket grovt faktafel, hur lyckas man?
Postat via SvenskaFans-appen
Benny Böckling
2014-03-26 08:27
Ny tränare har vi tydligen!
Örebro Marquis de Sade
2014-03-26 07:16
Ett ÖSK anfall utan Crespo? Kolla höstsäsongen 2013 så vet du hur det ser ut.
Örebro Aspen.
2014-03-26 06:41
Det är pengarna som avgör Donald Ngoma. vara inte vara i ÖSK. Se länk, man kan bläddra till Peos interjuv
Örebro Kuba for president
2014-03-26 06:04
Mycket tråkigt med Crespo!
Minns att jag oroade mig för hans "hopparknä"-skada i vintras. Undrar om det kan ha någon koppling till nuvarande skadan. Lämnar det till någon med mer fysiologisk kompetens, men spekulera kan man ju alltid göra.
Alltför många får problem med knäskador, både i nuvarande trupp och tidigare år.
Örebro ÖSK FANS
2014-03-26 00:58
riktigt ful reklam på tröjan som PEO hade på sig..konstih placering kan jag tycka.
Örebro ÖSK FANS
2014-03-26 00:43
riktigt dåligt att ge sig på någon som försöker göra det här torra forumet lite spännande..

så länge inga namn avslöjas så spelar det väll ingen roll??

Örebro Roswall
2014-03-25 23:06
Som det lät på Peo i SVTintervjuen från upptaktsträffen så handlar det bara om avtalet med Donald Ngoma. Peo nämde honom när de pratade om Crespos skada och att han har liknande kvalitéter och är en liknande talang. Så jag tror han får kontrakt. Sen är frågan om det blir en ytterligare anfallare/mittfältare. Om inte köp kanske det finns någon som behöver speltid någonstans?
Örebro En örebroare
2014-03-25 23:01
Mittfältare, you do the math
Örebro either/or
2014-03-25 22:49
Tungt, tungt, tungt med Crespo. Jag har en ganska stark känsla av att den anfallsbesättning vi har utan Alhassan inte räcker till för allsvenskan. Jag tycker ÖSK snabbt måste försöka få in en anfallare av liknande typ som Crespo som kan spela under våren. Bra att det verkar som att klubben tänker likadant. Lättare sagt än gjort att hitta någon som har tillräcklig kvalitet dock...Lider med Alhassan på ett personligt plan också.
Örebro rirobban
2014-03-25 22:22
Förstår bara inte detta hemlighetsmakeri som pågår. Det är lätt för vem som helst att skriva att "imorgon kommer ett nyförvärv". Ge oss nyfikna ett namn så blir ni trovärdigare!
Benny Böckling
2014-03-25 22:21
Position kan du väl avslöja åtminstone?
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-03-25 22:14
@En Örebroare

Vem är det då? :)

Skadar ju inte direkt någon nu..

Slå iväg ett PM annars..
Örebro En örebroare
2014-03-25 22:08
@rirobban:

Jaså har jag? Vem lovade jag då? Stefan Batan nej han har jag inte lovat.
Vad hände när jag sade Crespo skulle bli klar och han blev det exakt samma dag som jag sade? Liksom Tobbe Nilson när han skulle lämna. Jag nämnde att Malmö var ute efter Oscar Jansson dagen efter var det i NA och senare i Aftonbladet och Expressen. Folk grinar så fort det inte händer exakt den tiden folk vill. Vi har skrämt iväg flera forummedlemmar på detta vis.
Det kommer komma in en spelare det kan jag sätta mitt huvud på.
Örebro rirobban
2014-03-25 21:41
minatankar//

Exakt. Därmed lär inget bli officiellt idag/ikväll/inatt. Därmed bryts "en örebroares" löfte om att ett nyförvärv skulle vara klart "senast tisdag" (idag).

I övrigt så tror jag att vi går en mycket tuff säsong till mötes. Klarar vi oss kvar med kvalspel så får vi nog vara nöjda med det!
2014-03-25 21:37
@rirobban:

Jag hävdar bestämt att det är ÖSK som ska offentliggöra sina nyförvärv och ingen supporter oavsett om denne vet något, tror eller spekulerar vilt.

Det enda som är relevant är att kolla ÖSKs hemsida och den tror jag inte man kommer att använda sig av på sena kvällar.
Örebro T8
2014-03-25 21:33
rirobban: Näe man undrar ju varför det är så svårt att nämna namn när man nu vet grejor liksom.
Örebro rirobban
2014-03-25 21:25
En Örebroare har lovat nyförvärv tidigare denna silly season utan resultat. Tror ingen av oss behöver sitta uppe ikväll och vänta på ett sådant denna gång heller!
Örebro utbytt
2014-03-25 20:32
Bakar bullar?
Örebro En örebroare
2014-03-25 20:28
Han kommer.. Eller hon? Tyresö damer har ont om cash och en viss bra dam finns där.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-03-25 20:19
Vart är han En örebroare???
Annons: