/fotboll/osk/forum/1507.aspx/fotboll/osk/forum/1507.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro berra-z
2014-03-29 22:14
Imorrn : MV Jansson ( avbytare, Rinne HB: Hagge HMB:Wikström VMB: Moberg VB: Dajje ( avbytare, wiktorsson och mensah) HM: Yasin HDM: Nkili VCM: Said VM: DG ( avbytare, Lumbana och Gerzic som går in i Andra) HA: Holmberg VA: Hasani (avbytare, Pode och Lippo Skulle lika hjärna kunna ha Nordin från start men med tanke på att det är bra att ha en defensiv och en offensiv istället för två offensiva på mitten tog jag Ayanda :) Då föll valet på "MO" bredvid eftersom dem två jobbar bra ihop och för att Gerzic kanske inte har hunnit spela in sig i laget till 100 % än FORZA SVARTVITT !
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ForzaÖsk
2014-03-29 20:59
Såhär tror jag att vi ställer upp imorgon.

MV: Oscar

VB: Dajje
MB:Mange
MB: Moberg
HB: Mensah

VY: DG
CM: Gerzic
CM: Nkili
HY: Yasin

AN: Hasani
AN: Holma
Benny Böckling
2014-03-29 20:17
Var är Crespos ersättare?
Örebro Jonas r
2014-03-29 20:12
DaSa (Örebro) 2014-03-29 18:09 Fan vad gott med premiär imorgon!!:) Men trodde inte att det skulle vara så här många frågetecken för vilka som skulle starta dagen innan, finns ett antal platser som jag inte ser som givna. Men här kommer min startelva:

Mv: Oscar

Vb: Dajje
Mb: Wiken
Mb: Moberg
Hb: Hagge

Vy: DG Cm: Nordin
Cm: Nkilli
Hy: Yasin

An: Hasani
An: Holmberg
Inte min favoritelva men tror att Peo tänker på stabilitet och rutin i backlinjen därav den. På mitten tänker jag att yttrarna är självklara, så här tidigt vill man inte förändra för mkt i positioner för spelarna. Innermitt är svårare men tror personligen att saied och Nordin får svårt i defensiven därför behövs Nkili. Bland anfallarna har vi inte mkt att välja på, möjligtvis pode med sin spelförståelse skulle kunna komplettera både Hasani och Holmberg. Det som talar för Holmberg är att han faktiskt kommer till många lägen men tyvärr missar en del också. Hasani är grym i huvudspelet därför behövs han också på plan. Fan det är svårt men jag tror på kontinuitet och stabilitet. Så här i inledning av allsvenskan är det extra viktigt.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Aspen.
2014-03-29 19:02
Är det någon som vet vad som hänt med Ngoma efter U21-matchen i tisdags. Har han åkt hem eller lurar han i vassen tills transferfönstret stänger på måndag?
Har fått intrycket att Peo vill ha honom i laget.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2014-03-29 18:57
Sjuuuuuuuuuukt taggad nu!
Örebro Xerzex
2014-03-29 18:43
Förstår att ÖSK skrev kontrakt med David Holm. Snyggt mål, bra framspelningar, bra skott och enorm arbetskapacitet. På mig imponerade också mittfältsdynamon Mirza Turan och, ett år för unge, anfallaren Marcus Karlsson. :)
Örebro Xerzex
2014-03-29 18:35
ÖSK vidare till semifinal i ligacupen för U17. 6-2 mot Djurgården efter 2-2 i både halvtid och vid full tid. Så ÖSK är nog unikt med att ha klubbar i semifinal för både U19 och U17.
Örebro DaSa
2014-03-29 18:09
Fan vad gott med premiär imorgon!!:) Men trodde inte att det skulle vara så här många frågetecken för vilka som skulle starta dagen innan, finns ett antal platser som jag inte ser som givna. Men här kommer min startelva:

Mv: Oscar

Vb: Dajje
Mb: Wiken
Mb: Moberg
Hb: Hagge

Vy: Mensah
Cm: Nordin
Cm: Nkilli
Hy: Yasin

An: Hasani
An: DG

Planen får bli att Nordin får slå djupledsbollar på DG tills han får Baffo frilägesutvisad:)
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-03-29 15:53
Peo inför premiären.
2014-03-29 15:51
Nordin och Oscar inför premiären.
Örebro _Adde_
2014-03-29 15:34
Kan rapportera att Halland idag bjuder på strålande sol och 16 grader! Hoppas på samma väder imorgon, så ta med solbrillorna!
Örebro Xerzex
2014-03-29 13:50
"Mikael Boman är också ett frågetecken. HBK:s skyttekung från ifjol drabbades under fredagen av ryggskott och kunde inte träna under lördagens taktiska och matchförberedande pass."

Halmstad kanske också saknar sin bästa anfallare i premiären. Tråkigt med skador givetvis men det hade inte gjort mig något om Boman INTE kan spela mot oss.
Örebro Bastard on Parade
2014-03-29 13:05
En 18-mannatrupp är uttagen till matchen där Nordin Gerzic finns med. Emil Berger saknas.
Örebro Asbjörn#10
2014-03-29 12:27
Nu kan man snart räkna timmarna innan det smäller!

Kalle har förresten klippt av sig håret! Säger detta i förebyggande syfte så att ingen vid matchstart imorgon blir lurad och tror att det är ett okänt nyförvärv som tar plats bredvid Hasani...
Örebro Xerzex
2014-03-29 12:14
Ja, bara drygt ett dygn kvar tills det drar igång. :)

Som Svartvitt forever skrev förut, fy bubblan vilken otur med Crespos skada som sabbar så mycket. Får hoppas att någon kan fylla hans anfallsskor.
Örebro malge
2014-03-29 12:12
DET BÖRJAR BLI NERVÖST!
Örebro Xerzex
2014-03-29 12:01
Bra fråga pemo,

Magkänslan säger att det var Nkili. Moe fick väl en del bänktid under hösten?
Örebro pemo
2014-03-29 11:59
Minnet är kort ibland och jag är av naturen lat, så därför frågar jag: Vem var det som spelade bredvid Nordin i höstas? Flest gånger alltså. Nilsson? Nkili? Moe? eller renat av någon jag glömt?
2014-03-29 11:27
minatankar (för sm-guld ) / /

Ok, då kan vi inte räkna med att en eventuell anfallare blir spelklar till imorgon då?

I så fall tror jag det blir Kalle och Hasani som startar på anfallspositionerna.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-03-29 11:16
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Vad jag vet måste man lämna in övergångshandlingar senast igår på kontorstid för att en spelare ska kunna bli spelklar till i morgon. På måndag är annars sista dag för övergång.
2014-03-29 11:11
Hoppas det kommer in en anfallare idag. Annars kan det bli tajt om tid om anfallaren ska hinna bli spelklar till premiären imorgon.
Örebro ÖSK FANS
2014-03-29 09:54
vi måste ha in en snabb anfallare som går i djupet..Kalle har inte fysiken med sig och kommer bli ett lätt byte för dom Allsvenska backarna...

som det ser ut nu skulle jag spela DG längst upp och låta Björnqvist och Mensha fixa kanten...

Men självklart kommer det in en anfallare idag eller i morgon
Örebro Svartvitt forever
2014-03-29 09:18
Jag gläder mig åt Gerzics hemkomst varigenom den saknade pusselbiten på innermitt kan anses löst.

Det skulle också frigöra Nkili att gå ner och spela bredvid Moberg på mittbacken, men frågan är om Peo är villig att göra det redan till i morgon.
Jag är nämligen väldigt orolig för att vi kommer att bli hårt straffade i Allsvenskan med Moberg/Wikström, det märktes inte minst i söndags.

Sen vet jag inte om ett innermittfält med två kortväxta spelare Gerzig-Saeid/Berger? fungerar så bra. RÅP och Gerzic hade varit väldigt intressant att se, men nu är väl Gerzic närmast betraktad som RÅP:s ersättare fram till sommaren.

Det svider verkligen med Crespos frånvaro, han gav en udd, tyngd och rivighet åt anfallet som vi saknar med Hasani-Holmberg. Flera av er har sett Ngoma och talar väl om honom. Jag hoppas att man signar honom och att han visar sig vara en pärla som behöver relativt lite slipning för att skina. Realistiskt startar han väl inte imorgon hursomhelst.

Jag väljer i alla fall att vara optimist och säger 1-2 imorgon. Hasani och DG gör målen.
Örebro Willy Foo Foo
2014-03-29 09:03
@Åter till ståplats. (Sekt. E):

Ville bara kolla om du var nykter
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2014-03-29 08:54
Willy Foo Foo/ Eftersom jag menade vad jag skrev måste jag svara nej på din fråga.
Örebro Xerzex
2014-03-29 01:34
Om någon är intresserad så kan ni se hela U19-lagets kvartsfinalseger, eller bara ett höjdpunktsklipp med målen om ni föredrar en snabbversion, på länken ovan. Tämligen bra kvalitet och även en kommentator.
Örebro Willy Foo Foo
2014-03-29 00:17
@Åter till ståplats. (Sekt. E):
Så du menar att fotboll inte är en särskild kommersiell produkt och att i ishockeyn är resultaten alltid förutsägbara till skillnad mot fotbollsmatcher?
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-03-29 00:08
Ö! Kan garantera Fish and Chips. Wärle får ta en konkurs.
Örebro bison
2014-03-28 23:57
Alla har givetvis rätt till sin egen åsikt men jag hoppas verkligen att fotbollen inte börjar med straffar i varje match, för min del skulle det göra sporten sämre. Det samma gäller ALLA former av mästerskapsserie/slutspel.
Annons: