/fotboll/osk/forum/1500.aspx/fotboll/osk/forum/1500.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Benny Böckling
2014-03-30 22:46
@ Willy Foo Foo:

Örebro Willy Foo Foo
2014-03-30 22:40
Ingen som har en länk dit man kan se målen?
Örebro "ÖSK-Karl (Rensa mer)
2014-03-30 22:31
minatankar// Jag tror även du var med om de första fotbollskravallerna, de var i Örebro, när Göteborg gick till anfall för ca 50 år sedan. Då satt jag som en liten parvel bredvid min far på första bänk på löparbanan. Det första som hände innan planinvasionen var flaskan Kummelstedt fick i huvudet, Han föll blödande ner precis franför mig, hade den träffat riktigt illa kan han ha dött. Var nog det som sedan gjorde att jag som far aödrig tog med mina barn på matcher mot Göteborg eller 08-lag. Nu måste man vad gäller barnbarnen även lägga till Helsingborg på den listan. År snart inga matcher man kan gå på med barn. När vi var rätt många vuxna till Norrköping för nägra år sedan fick man ducka för golfbollar på en restaurang. Tyvärr har man bevittnat värre saker än så på fotboll. Sedan skrev någon om att militär borde vara med på matcherna, men har Sverige någon millitär kvar innanför våra grränser? Enligt mig finns det bara en sak att göra, inför till fullo de engelska reglerna. Det borde gjorts för flera år sedan.
Örebro Eyra
2014-03-30 22:22
Efter att ha sett dagens premiär kan jag konstatera att det fortfarande känns som säsongen 2013. ÖSK vinner trots att man inte övertygar. Dessutom höll matchen stundtals ett superettan-tempo. Likaväl en underbar seger. Stor eloge till alla bortasupportar.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-03-30 21:40
@Benny Böckling:

Jag tror att en forward blir klar i morgon.
Vet vi något om Oscars skada? Han kanske är spelklar på några dagar.
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro)
2014-03-30 21:39
Kolla Mobergs spänst på NA:s bildspel, bild 25. Jisses!
Örebro utbytt
2014-03-30 21:29
@minatankar (för sm-guld):

Jo, rubriceringen är "stämpling till brott".....
Benny Böckling
2014-03-30 21:24
Det blir alltså 4-3-3 så länge Crespo är borta? För någon anfallare lär det väl inte komma in de sista timmarna?
En uttalad tredjekeeper är ju också nödvändigt att inskaffa nu. Comeback för Bergström kanske?
Örebro rirobban
2014-03-30 21:18
Detta blev det andra dödsfallet inom ramarna för "fotbollen".

NU MÅSTE DET VARA STOPP!!! DET FÅR ALDRIG MER HÄNDA!

2014-03-30 21:11
För att inte tala om sådana här idioter som får flera tummar upp Som tur är får han också massor av kritik.

"Namn: F.Reinfeldt
Sänt: 2014-03-30 19:28
Känns ju som ett hån mot Djurgårdaren som blev mördad och hans familj om vi inte hämnas detta. Om vi låter Helsingborgare mördar våra supportrar och vi inte gör något kan vi lika gärna lägga ned föreningen."

Ett sådan pseudonym anser jag säkerhetspolisen ska kolla upp vem det är och hulilganmärka honom. På med fotbojor! Om man planerar att råna en bank så får man ett hårt straff. Om man planerar att mörda människor ska straffet vara strängare!

2014-03-30 21:07
Kan rekommendera att läsa DIFs och HIfs forum. Kopierar ett inlägg på det senare:

"Namn: FiggeOls Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2014-03-30 18:47
Idag fick jag och min son 8 år erfara vilket hat det finns inom fotbollen, min och sonens älskade fotboll.
Vi satt på sektion 30 och blev attackerade av både mynt och glasflaskor. Sonen var livrädd, jag försökte visa mig lugn inför sonen men inombords var jag minst lika rädd, vi hade tur som klarade oss ut från Olympia. Ett Olympia som vi varit på så många gånger, idag blev det vårt sista besök.
Min son älskar fotboll, hur ska jag kunna förklara för honom varför det blev som det blev, att någon just tog hans kärlek till fotbollen och stoppade den i ett stort mörkt hål."

Det är just detta som är förödande för fotbollen. Barnen pratar naturligtvis med varandra liksom föräldrarna. Sådana upplevelser sitter fast livet igenom.
Örebro ForzaÖsk
2014-03-30 21:06
@Benny Böckling:

Hagge är nästan aldrig bra, iaf inte offensivt. Han slog förra året bara dåliga inlägg, förutom något enstaka bra.
Örebro jpsvartvitt
2014-03-30 20:55
Skönt att vi vann ikväll.. Men denna kväll är skakad av värre saker.. Sjukt tråkigt som sagt.. R.I.P .. Önskar jag kunde gå till Stadion och lägga en halsduk utanför så man kan visa sitt stöd..
Örebro Svartvitt forever
2014-03-30 20:42
Det viktigaste först: Lider med änkan och de två faderlösa barnen. Oerhört tragiskt, och jag hoppas att den skyldige får skaka galler LÄNGE.

Sen för att anknyta till Minatankars kloka ord nedan, så vill ingen ha en polisstat, men det är väl knappast problemet i Sverige i dag, utan snarare avsaknaden av poliser som skyddar vanliga hyggliga medborgare mot detta avskum som inför gatans lag. Och ständigt är det Stockholmslag.

Jag utgår från att Stockholmslagens ledningar är vanliga hyggliga människor, möjligen med undantag för vissa element i AIK, och på ett sätt är det väl fel att straffa idrottslag för vad deras s k fans gör. Men å andra sidan är det också fel att låta lagen svära sig fria från ansvar, eftersom dessa huliganer ju i praktiken fungerar som torpeder som tar till våld när resultaten inte går deras väg. Därför är jag för att Djurgården straffas hårt med poängförlust och spel inför tomma läktare. Det här är ju inte första gången.

--------------------------

Sen det sportsliga.

Helt otroligt underbart med tre poäng, och jag är glad som en lärka fast det var orättvist. Men jag vidhåller att det här spelet inte håller, även om effektiviteten är i världsklass, två avslut, två mål (och egentligen tycker jag det borde vara tre avslut, tre mål, eftersom Hasani såvitt jag kunde se gick ur offsiden. Vi var i långa perioder utspelade och jag skämdes som svartvit. Jag är tacksam till Peo för avancemanget, men jag är mer tveksam till hans spelidé.
Örebro Aspen.
2014-03-30 20:40
either/or // Om regering och riksdag hare tagit en flera år gammal utredning på allvar hade vi förhoppningsvis sluppit detta dödsfall.

Det är dags att Djurgården tar tag i sina supporter problem.
Örebro Grixx
2014-03-30 20:39
either/or// Instämmer. Det hade varit ett tydligt avståndstagande rakt över hela linjen.
Örebro Aspen.
2014-03-30 20:37
@DaSa:

Peo försökte med DG som djupledslöpande anfallare i höstas. Det funkade inte.
Örebro Grixx
2014-03-30 20:37
minatankar// I princip allt ligger givetvis på samhällets ansvar...förutom väder och vind.

Supporterkulturen har lika givet ett ansvar och klubbarna. Det går aldrig att skyffla över ansvaret helt åt det ena eller andra hållet när det gäller våldet i samband med allsvenskan.

Örebro either/or
2014-03-30 20:31
Jag vidhåller att det är helt fel att spela klart denna allsvenska omgång. Om det inte hade varit Allsvenskan idag så hade en 40-årig tvåbarnsfar fortfarande varit vid liv. För mig är det enkel logik att därmed i respekt ställa in omgångens övriga matcher. Men jag respekterar att man kan ha olika åsikter om det. Det påverkade dock min förmåga att koncentrera mig på matchen som jag har sett fram emot så länge. Men självklart välkomnar jag de tre poängen. Fint mål av Moe. Starkt att vinna trots dåligt spel.
2014-03-30 20:23
@Godzilla Hårddisksson:
Nej, sant. Mycket av den positiva förväntan man hade innan matchen försvann i och med det tragiska i Helsingborg. Och det sätter sordin på hela dagen även fast vi vunnit. Vad som händer innan en match måste ändå i första hand vara ett samhällsproblem. Kan tycka att polisen skulle vara beredd att bevaka och gå in med stora insatser i samband med storriskmatcher. Om man behöver militära insatsstyrkor någon gång för att klara speciella situationer så inte mig emot. Vi har ändå att göra med en liten klick kriminella människor som inte drar sig för att hota människor, misshandla dem och döda dem. Även om de själva behöver vård och hjälp, måste omsorgen om alla andra komma i första hand. När det gäller att springa in på planen under match för att stoppa den, tycker jag SvFF ska ha ännu hårdare påföljd som avhåller huliganerna från detta ofog. I första hand ska de inte släppas in på arenorna och maskeringsförbuden som klubbarna har måste följas. Alla allsvenska lag kommer annars att tappa publik, inte minst barnfamiljerna, om detta fortsätter. Inte minst är risken stor för nya, tragiska dödsfall om inget drastiskt görs. I grunden är jag emot en stark polisstat och att möta våld med våld. Men när det går så långt som när huliganer i går stormade en restaurang och misshandlade gästerna och slog sönder inredningen går det inte att vända andra kinden till.
Benny Böckling
2014-03-30 20:18
Helt sjukt att vi vann trots den galet dåliga insatsen första 75.
Haginges insats idag var det mest jävliga jag någonsin skådat, inte ett rätt hade människan. Men han var ju inte den enda som underpresterade grovt.
Hur som haver väldigt skönt med en premiärvinst!

Annars går tankarna givetvis till supportern som avlidit. Vila i frid.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2014-03-30 20:13
Orättvisa tre poäng. Har ändå svårt att glädja mig med tanke på vad som hänt.
Örebro rirobban
2014-03-30 20:07
Tänk också på att 4 av truppens kanske bästa spelare ej var på plan idag:

Crespo
RÅP
BERISHA
ATASHKADEH

Örebro Grixx
2014-03-30 19:58
BoP instämmer. Möjligen kändes försvaret oroligt några gånger men det vore konstigt annars med det trycket de fick på sig.

Hagges undanpetning var fin och matchavgörande tror jag. Rinnes längd satt fint med sin plockning under ribban.
Örebro D. McGrain
2014-03-30 19:58
Gerzic två assist, lånet betalt.
Örebro DaSa
2014-03-30 19:52
Jävligt skänt med tre poäng men med det här spelat och spelarna så kommer det inte gå vägen. HBK kommer att vara ett bottenlag och de spelade ut oss stundtals. VI kommer att bli hårt straffade för att vi saknar bra ytterbackar och saknar snabbhet i mittlåset. Har ingen tränarlicens men motståndarnakan antingen spela djupledsbollar eller inlägg från kanterna:)

Det som vi skall ta med oss från matchen är Rinnes spel och tre poäng. Tycker inte att vi skall fortsätta med 4-3-3 , ser inga som helst fördelar med att byta spelsystem när vi nött 4-4-2 i snart två år med Peo. Värva en djupledslöpande anfallare eller skola om DG så får det fungera fram till Crespo är tillbaka.

Örebro Bastard on Parade
2014-03-30 19:49
Mycket viktig seger idag. Tror det är bra för självförtroendet med 3 poäng. En bortapremiär med mycket skador och ny taktik är inte lätt så vi får ha överseende med att spelet såg ut som det gjorde. Ge det lite tid så kommer det bli bättre, även om Peo inte direkt står för någon holländsk totalfotboll.

Jag tar med mig följande från matchen:
* 9 spelare i startelvan är från vårt upptagningsområde (inom 10 mil från Örebro). Ytterligare en spelare fick hoppa in och på bänken finns 4st till.
* 3 poäng. Spelar ingen roll hur det ser ut när det är poängen som räknas i slutändan.
* Hasani gör mål och skulle nog ha fått ännu ett mål.
* Gerzic är inblandad i det lilla vi har framåt. Visar klass under perioder. Ge han lite tid och det kommer att bli ännu bättre.
* Saeid gör ett snyggt mål.
* Defensiven såg stabil ut. Halmstad skapar få vassa målchanser.
* Vi är vassa på fasta situationer, vilket kommer att ge oss viktiga poäng!
Örebro rirobban
2014-03-30 19:48
Så skönt!
Orättvisa segrar är dom skönaste :)

Backlinjen och försvarsspelet håller allsvensk klass. Även om HBK "dominerade" så hade dom inte speciellt farliga chanser. ÖSK effektiva framåt, en effektivitet som vi inte brukar se på bortaplan.

Nordin segerkreatören idag. Dels för iblandning i båda målen, men också för han förmåga att hålla i och snurra upp motståndare i slutet när man behövde lugna ned spelet.

Nkili ligger som plåster på motståndarna och ger dom inte utrymme att vända upp, mycket bra. Sämre passningsspel, men han behövs utan tvekan!

Sen den stora överraskningen... RINNE! Så lugn, så stabil och så mogen. Både våra målvakter har redan i omgång 1 visat att dom är bättre än dem vi hade 2012!

Mycket glad över denna seger, trodde på 0 poäng här inför. 2012 tog det till den 13 omgången innan första 3-poängaren! Nu har vi redan tagit en sådan. Bygg vidare på detta!
Örebro Grixx
2014-03-30 19:44
Det var ju härligt till slut. Lite oväntat efter 50-60 minuter. Vi var verkligen tillbakapressade ett tag och sett över hela matchen så var det försvaret som fick arbeta hårt mest hela tiden. Tycker ändå att något är bättre än tidigare. Lite för nätt i laget förut men nu känns det som att det finns en tyngd...men bättre spel med flyt i passningarna och bollhållning behövs. Crespo saknas med sitt kamikazespel.
Örebro "ÖSK-Karl (Rensa mer)
2014-03-30 19:43
Oj vilket rån men ack så skönt!!!

Tack till de inblandade inkl. Nordin själv som fick "hem" honom.

Men hur mycket otur med skador ska våra två stora lagsporter ha? Det räcker med råge nu, för fotbollen Crespo och nu Oscar till listan som redan finns. Stort behov av en djupledslöpande forward.
Annons: