/fotboll/osk/forum/150.aspx/fotboll/osk/forum/150.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sieverto
2017-05-24 07:32
@Empes:

Skulle kunna tänka mig ett halvårskontrakt på Khalili då frågan är hur hungrig han är.
Mervan låter väl helt ok men han blir nog kvar i Turkiet och mjölkar ut så mycket pengar det går oavsett speltid och vilken klubb.
Tycker generellt sett att de är "dussin spelare" i turkiska ligan som är svenskar.
Örebro Empes
2017-05-24 00:08
Är positiv till både Celik och Khalili, särskilt Celik. Han nosade väl på skytteligaseger något år innan han flyttade utomlands. Men är lite för dåligt påläst på dem. Någon som vet mer, hur de är som spelare?
Örebro Bastard on Parade
2017-05-23 22:42
ÖSK spelar in två avsnitt av Sportklubben den här veckan. Man kan skicka in frågor till Simon och Nordin.
Örebro Gubben i stubben
2017-05-23 22:21
@Jonas r:

Mandrake the Magician sitter inne med info om allt som tänkas kan
Örebro Bastard on Parade
2017-05-23 21:32
@Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle:

Ja, det är ju en förhandlingsfråga. Vad vill spelaren? Jag tror att Mbombo har större incitament att leta efter en ny klubb om han inte får mycket speltid. Sköld är i ett annat skede i karriären och har nog svårare att hitta ett bra alternativ.

ÖSK har ju köpt ut spelare tidigare. Många gånger alldeles för förhastat då spelaren har skrivit på för en ny klubb några dagar efter. Sedan så måste man ju tänka på att ÖSK har satt en budget i år och skjutit till 2,7 miljoner kr. Har vi råd att betala lön för spelare som inte är kvar i klubben och samtidigt ta in ersättare?

Det bästa är nog att i god tid förklara för spelaren och dennes agent att ÖSK kommer att prioritera andra spelare och att de får lämna klubben för en symbolisk peng (eller gratis) om de hittar ett bra alternativ där de tror sig få mer speltid. Skulle det inte lösa sig mot slutet av transferfönstret så får man eventuellt diskutera en förlikning och köpa ut spelaren ur kontraktet eller låta spelaren konkurrera om en plats i truppen.
Örebro Pedretti - Admin
2017-05-23 21:28
Om man ska tro på spelet "football manager" så ska man kunna genomföra en "gemensam uppsägelse" av det befintliga kontraktet men detta händer nog endast om båda parterna känner att det inte funkar.

Med detta så ingår ingen ekonomisk överenskommelse där spelaren skall ha en summa som motsvarar den sammanlagda lönen han skulle ha fått under den återstående delen av kontraktet.

Alltså skulle vi, om t.ex. Sköld vill lämna, säga upp kontraktet utan att han får ett enda öre.
Örebro Jonas r
2017-05-23 21:27
[QUOTE=Empes]Ska han lämna sin nuvarande klubb? Hört något Jonas? [/QUOTE] Nej råkade bara se att hans kontrakt går ut i slutet på juni.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-05-23 21:21
@Bastard on Parade:

Jag säger inte att det skulle lyckas här, men jag har sett åtskilliga exempel genom år där spelare och klubb kompromissar. Spelare får förklarat att denne med hög sannolikhet inte kommer att få någon framtida speltid och ombeds se sig om till en annan klubb. Man erbjuder honom lön året ut om spelaren accepterar att lämna.

Oftast löser det sig då
Örebro Bastard on Parade
2017-05-23 21:06

Jag tror nog att Khalilis agent vill hitta en lösning där Hammarby köper ut honom från kontraktet. Det står att han har kontrakt över 2019, dvs ungefär 30 månader till. Han kommer absolut inte få samma månadslön i nästa klubb så det minsta han och agenten lär begära är nog att hans nästa kontrakt + utköpsbelopp motsvarar vad han skulle få om han stannar i Hammarby.

Skulle ÖSK göra så med Sköld och Mbombo så kan det bli dyrt. Sköld lär knappast ha några andra alternativ i Allsvenskan. Går han till Superettan så får han räkna med att gå ned i lön ordentligt förmodligen. Om det inte finns några klausuler i kontrakten så måste ÖSK helt enkelt betala lön kontraktstiden ut om man inte hittar en förlikning.
Örebro Jekl
2017-05-23 20:54
Jonas r// Varför inte! Axén hade väl honom i Gais 3 eller 4 säsonger. Utgående kontrakt och har inte fått något förtroende senaste två åren så lär inte vara allt för många klubbar som drar i honom. Innan dess ordinarie 3 säsonger i Italien och Turkiet utan att komma upp i samma poängproduktion som i Gais. Tror inte alls det är omöjligt
Örebro Empes
2017-05-23 20:50
Ska han lämna sin nuvarande klubb? Hört något Jonas?
Örebro Jonas r
2017-05-23 20:39
Vad tror ni om Mervan Celik till ÖSK?
Örebro Jonas r
2017-05-23 20:12
[QUOTE=Örebro-Hjärta]Ok, men såhär står det i ett pm han skickat mig: Från Mandrake Ämne Axen Skickat 2017-04-13 13:06:33 Meddelande Det verkar som jag är spärrad på ert forum så det blir svårt att utveckla Axens tid i GAIS offentligt. [/QUOTE] Så Mandrake sitter inne på värsta hemliga infon om Axens tid i GAIS :)
Örebro Empes
2017-05-23 19:56
Nu står det väl i och för sig att det är Khalili som är inne på att bryta kontraktet, inte hans klubb. Ska klubben göra det lär det nog kosta. Kan ju vara en anledning. Däremot kan man ju tänka sig att ÖSK skulle ta ett snack med vissa spelare om att de inte ingår i deras framtidsplaner och att det därför kan vara bra för båda parter om de börjar leta efter nya klubbar. Men det är säkert en avvägning - kan nog också finnas nackdelar med den typen av hantering.
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-05-23 18:47
@Restalundsv:

Varför kan inte ÖSK göra samma sak med Sköld och Janne? Det finns ingen framtid i de spelarna. Varför fortsätta betala ut löner även nästa år?
AIK Saywee
2017-05-23 18:09
pemo 15:04 Mycket intressant inlägg, men jag har inga svar och troligtvis ingen annan heller ...
Örebro Örebro-Hjärta
2017-05-23 17:08
@KalleTeodor - Admin:

Ok, men såhär står det i ett pm han skickat mig:

Från
Mandrake

Ämne
Axen

Skickat
2017-04-13 13:06:33

Meddelande
Det verkar som jag är spärrad på ert forum så det blir svårt att utveckla Axens tid i GAIS offentligt.
Örebro Kuroslaw Mibisztal
2017-05-23 16:43
@Sawadee:

jalkapallo pomoja Övertorneå SK :-)
Örebro Restalundsv
2017-05-23 16:39
@Affe Bengtsson:

Ni har ju Sarfo
Örebro pemo
2017-05-23 15:54
Affe Bengtsson // 0 -0 är nog mer troligt.. :=)
Sirius Affe Bengtsson
2017-05-23 15:29
Hejsan på er, jag tror det blir en tuff och spännande match mot er den 29:e. Vi är svårt skadeskjutna med många skador, och nu avstängning av Moses. Jag hoppas och tror dock att vi krigar till oss en poäng. Tippar 1-1
Örebro Restalundsv
2017-05-23 15:25
Jaha nu ser det ut som Khalili bryter sitt kontrakt, skulle inte förvåna mig om ÖSK är nästa destination. Vi brukar ju värva bänkspelare.
Örebro Bastard on Parade
2017-05-23 15:21
@pemo:

Prestationerna i U21 är helt oväsentliga för Axéns laguttagningar. Under flera år så har unga spelare ofta överglänst de mer rutinerade spelarna i U21-matcherna, men när det sedan har blivit aktuellt med A-lagsuttagningar så är det alltid de äldre spelarna som prioriteras i truppen.

Brorsson var bättre än Plessis i U21-matchen mot Sirius relativt nyligen. Plessis fick startplatsen trots att han tydligen har några veckor kvar till formen. Vad ska Brorsson göra på träningarna och U21-matcherna för att få chansen? Loön var flera gånger under förra säsongen bättre än Nordmark i U21-matcherna, men han fick ju inte ens vara med på bänken under någon match.

Jag har förståelse för om man efter ett tag får problem med motivationen då det inte spelar någon roll hur de yngre spelarna presterar samtidigt som de äldre spelarna har sin plats i truppen ändå.
Örebro pemo
2017-05-23 15:04
Bristande motivation? Varför då? är det inte där man ska visa att man skall in i start-11:an ? kan man ju tycka.

Inte samspelt? Men tränar inte ÖSK på samma system rakt igenom alla led?
Det är man ju så noga med i div 3 och div 4 att alla från 14-15 år och uppåt skall ha samma spelidé.

Ineffektivt spelsystem? Ja, det kan jag verkligen hålla med om.
Undrar hur de resonerar, våra kära tränare.
Söker de bara förklaringar till den uteblivna målskörden eller försöker de förändra något?

Fast å andra sidan, AIK har 8-5 i målskillnad. Engvall och Eriksson har gjort 11 mål tillsammans, ändå vinner AIK med 1-0

Någon som har koll på hur många hörnor vi hade mot HBK och Sundsvall.?
Där kan vi snacka om ineffektivt.

Norrköping vänd matchen mot MFF på två hörnor, så nog bör man lägga ner lite extra tid på fasta.
Sawadee
2017-05-23 14:58
@ÖSK-Karl:

Samma gubbar fortfarande som "sitter och glor" tro?
Örebro Bastard on Parade
2017-05-23 13:17
@Jekl:

Ännu en anledning är att U21-truppen fylls på med spelare från främst U19-truppen, men även yngre spelare ibland. U19 hade en egen bortamatch så sent som i söndags. Det är väl även relativt vanligt att spelare får spela på ovana positioner då det ofta saknas spelare. Men jag håller med dig, så dåligt ska inte U21 prestera!
AIK Saywee
2017-05-23 13:16
Sawadee "Jag tror inte att Styrelsen sitter med armarna i kors. Det viskas t ex om att Per Gawelin förbereder en Come back!" Jag tror inte heller att man sitter med armarna i kors, för att få sitt "arvode". Men jag har sett sådant under mitt arbetsliv ... Intressanta viskningar, och i Borås har jag förstått att man viskar om Alexander Axèn. Men det är bara viskningar, inga rop !
Örebro KalleTeodor - Admin
2017-05-23 12:30
@Örebro-Hjärta:

Det stämmer inte. När vi i den nya redaktionen tog över släppte vi på alla spärrar som fanns.

Efter det har vi tvingats hantera några ensataka skribenter och de senaste spärrarna som vi lade in var i 19/4 då du och Minatankar stängdes av.

Ingen profil vid namn "Mandrake" är avstängd eller finns med på listan över tidigare avstängda användare.
Örebro Jekl
2017-05-23 12:12
Pemo// Bristande motivation kan vara en del, att laget inte är samspelt en annan. Ineffektivt spelsystem en tredje. Men jag håller med, vi ska inte behöva ligga sist i vår serie. AFC har väl knappt nån ungdomsverksamhet att fylla ut med spelare från? Saknar snabbt spel i årets ÖSK, kommer aldrig i några omställningar längre
Örebro Örebro-Hjärta
2017-05-23 10:41
@Sawadee:

Stod inte att jag hade pm, men nu har jag svarat !!

Någon vid nick Mandrake från GAIS hade också skrivit att han var blockad på vårt forum och inte kunde skriva om Axéns tid hos dem, synd.
Annons: