/fotboll/osk/forum/1490.aspx/fotboll/osk/forum/1490.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Jonas r
2014-04-09 10:12
Visst kan man hänga spelare hur man vill. Jag tycker att de bästa laget var på plan. Vilka andra har vi att tillgå som inte spelade ?
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2014-04-09 10:01
Gudjonsson, Jag har inte riktat något inlägg till dig angående Haginge. Skrev bara lite om hur jag upplever bedömningen av olika spelare från några skribenter. Gillar dina inlägg, du får mina två tummar, även om de inte syns i iPhoneinlägget :)
Örebro Gudjonsson
2014-04-09 09:48
Gamla örebroar´n, bison, Saywee m. fl. //

Jag har inte sågat Haginge. Jag skrev sakligt vad jag tycker att han är dålig på... Så tycker jag att de flesta andra här har gjort också!

Det är lite trist att jag, samtidig som jag detaljerat beskriver hans svagheter, måste lägga till "Men han är en förbannat bra kille som alltid ger hundra och aldrig viker ner sig!", bara för att jag inte ska uppfattas som en dryg jävel som är ute efter att hänga Haginge och har någonting personligt emot honom.

Daniel B, ska spela istället!

PS. Jag tycker verkligen om Haginge som person, och jag älskar verkligen hans inställning...
Benny Böckling
2014-04-09 09:30
@Sparkabolleninimål:

Tack o tack.
Fotbollskanalen brukar ju lägga upp långa sammandrag efter matcherna men när ÖSK lirar är ju det skitsamma...

Gamla Örebroar'n// Nej det fanns inget bättre alternativ på högerbacken igår, och det är ju inte annat än sorgligt.
Örebro Gamla örebroar´n
2014-04-09 09:21
Gott med 3 nya friska poäng. MEN: Hur kan man precis som förra året sluta spela när man äntligen gjort mål. På slutet såg det precis ut som i alla 1-1 matcherna. Det var ytterst nära att att det blivit samma sak nu. Om man spelar ut Mjällby fram till målet borde man väl fortsätta med det, då anfall är bästa försvar.

Till de som klagar på Hagge: Vem skulle ha spelat högerback igår?
Örebro En örebroare
2014-04-09 09:18
@ÖSK FANS:

Hagge spela upp sig i andra men jag håller med dig ÖSK fans, Hagges försvarsspel är skrämmande dåligt. Bättre defensivt igår än Halmstad matchen alla fall.
Örebro Sparkabolleninimål
2014-04-09 09:12
@Benny Böckling

Här är iaf målet och MAIF chans i slutet.
Örebro ÖSK FANS
2014-04-09 09:03
Men ni som såg matchen kan väll inte på allvar mena att Hagge gjorde en bra match? Han kan ju inte slå en passning rätt och Nkilii fick täcka upp för honom flera gånger!

Det räcker inte ned att han är en kämpe, En Allsvensk ytterback måste ha andra kvalitéer också!

Örebro Bastard on Parade
2014-04-09 08:53
För övrigt så tycker jag att det är oerhört starkt gjort av ÖSK att vinna matchen på ett övertygande sätt när man tvingas till ändringar på 2 positioner precis innan matchstart (Nkili ned som mittback och Mensah in som balansspelare).

Värva Gerzic!
Örebro Jekl
2014-04-09 08:37
@Benny Böckling:

Kommer nog upp på fotbollskanalen.se, dom har sammandrag från alla matcher.

Hasani i veckans lag här på SF för övrigt, kul! Hade dock varit mer logiskt om Nordin fått den platsen men ändå :)
Örebro Xerzex
2014-04-09 08:06
Jag håller helt med dig @bison. Jag gillar Hagge och hoppas du inte tolkar mitt inlägg som att såga honom. Det var bara menat som en hyllning till Nordin som jag tycker var klart bäst på planen igår och kan inte förstå Expressens låga betyg.
Benny Böckling
2014-04-09 06:56
Höjdpunkter från matchen sökes!
AIK Saywee
2014-04-09 06:52
bison instämmer och tror att vissa kanske har bestämt sig för att inte gilla vissa spelare och att gilla andra spelare. Då spelar det inte så stor roll hur de spelar, då blir betygen oftast desamma ändå, eller i vart fall liknande. Det verkar iallafall så ibland, men jag vet inte, sånt där är lurigt, eftersom alla tycker lite olika ibland om samma "grej" ...
AIK Saywee
2014-04-09 06:44
Jag tyckte att DG, Nordin och Nkili var bland de bästa. Svårt att bedöma Oscar exempelvis, han hade inte mycket att jobba med, men gjorde det han skulle :) Publiksiffran och vädret gjorde att stämningen blev lite "smådystrer" ända tills Hasani frälste vårt ÖSK ! Snyggt mål och svartvitt topplag ...
Örebro bison
2014-04-09 06:36
Xerzex@ och här på forumet sågar man Hagge för "det gör ju alla andra".
Nordin var riktigt bra igår men det gör mig ont att dt här forumet alltid hittar en hackkyckling, med förkärlek en ytterback, som får orimligt med kritik.
Hagge har visat stolthet, hjärta och passion så in i helvete många gånger när alla andra vikit ner sig.
Örebro jpsvartvitt
2014-04-09 02:00
haha älskar att PeO säger Behrnabeu i videon efter segern! haahhaha klockren!
Örebro Xerzex
2014-04-09 00:36
minatankar//

Tror de flesta här var ense om att Nordin var om inte DEN bästa så i alla fall en av de allra bästa ÖSK:arna. Han får ju dessutom 5 poäng i matchrapporten här på Svartvitt. Du vet säkert också att Aftonbladet/Expressen skickar ut någon 08-reporter som surar över att tvingas dra ut på landet för att skriva om "bondlag" som Örebro, Norrköping och Gefle. De sätter tvåor i betyg på alla då de inte har någon koll och och sedan ändrar de lite slumpmässigt betygen på några lirare så att det inte skall bli helt uppenbart.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-04-09 00:30
@ForzaÖsk:

Missade matchen på grund av uppdrag på annan ort. Expressen ger Hagge högt betyg och Nordin lågt. Har ni sett samma match? :-)
Örebro "ÖSK-Karl (Rensa mer)
2014-04-09 00:08
@Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro):
Hmm, vet du att ishockeyn har utsålt redan vid 5.200? Totalt hade väl ÖHK med KS ca 150.000 åskådare. Hoppas fotbollen drar lika mycket folk i AS. Gärna det tredje storlaget Indianerna också. Är ju kanonkul om det går bra för alla Närkelag. Men det bekymrar mig om vi tappar Nordin i höst. Idag spelade han som i fornstora dagar. Han var även riktigt bra mot HBK. Svårt att se några riktiga klasspelare mer än Nordin och Oscar, men vi ligger ju tvåa!. Som jag tidigare skrivit, jag tippar förlust tills vi förlorat ;)
Örebro ForzaÖsk
2014-04-08 23:43
Mina åsikter om matchen: Nordin va riktigt bra, hoppas vi kan köpa loss han. Hasani var ganska osynlig men han avgjorde så han får ändå godkänt. Många i laget gjorde en riktigt bra insats.

Den som gjorde en sämre insats var hagge, som tappa boll, slog i princip inga rätt pass samt släppte förbi mycket på sin kant, kan inte förstå varför han ens spelar.
Örebro widemarsh
2014-04-08 23:18
In och anmäl er till Friends-resan!

Nu när vi är ett topplag (hehe) är det väl dags att vi sluter upp på läktarna också! Finns ju många ÖSKare i huvudstaden också så det kan nog bli ett bra antal på plats, men tror tyvärr inte att det är särskilt många anmälda just nu.
Örebro En örebroare
2014-04-08 23:06
@ÖnSKar:

Sittplats var de jätte bra drag alltså Sektion K, värre på ståplats o då var fe oftast någon av kubanerna som drog i gång de.
Örebro Ansiktet
2014-04-08 23:00
Otroligt viktig och skön seger idag! Så länge vi fortsätter att ta treor mot de lag som vi ska ta treor mot så är jag inte orolig.

Med två raka segrar så borde intresset till AIK-matchen vara på topp. Någon som vet hur många bussar det blir? Det borde bli mer än de två som åkte ner till Halmstad.
Stugägare Kenneth Lindeman
2014-04-08 22:42
Vi hade noll offside och Mjällby två eller tre. Den enda statistik de "vann". Skotten vann väl vi med typ 21-5 eller nåt sånt. Tror at Mjällby hade ett skott på mål
Örebro ÖnSKar
2014-04-08 22:40
@En örebroare:
Håller så klart inte med dig, tycker det var ett riktigt lyft för stämningen med den nya klacken på sittplats och måste även säga att klackledaren på ståplats gjorde ett bra jobb (säker även den på sittplats men satt inte där)!
Örebro ÖnSKar
2014-04-08 22:37
Den enda fördelen med Crespos skada måste väl vara att vi inte springer några offsides längre, vet inte om vi sprang offside en enda gång under matchen. Tycker det är en styrka att inte tappa bollen pga det, känns alltid lika tungt när man har flyttat upp laget, får en offside emot sig och får flytta hem igen...
Örebro ÖnSKar
2014-04-08 22:33
Mycket stark insats idag. DG känns som en riktigt bra värvning och det ser ut som han har lyft sig ett steg till i år. Jag tror en bidragen orsak till det är samarbetet med Gerzic, han får nu fina bollar att arbeta med. Han låg bakom många av de chanser som skapades, speciellt i första halvlek. Vad säger ni om Mesahs insats? Tycker han var med mycket i spelet i början av matchen men försvann lite efter hand. Såg ni Mobergs spänst när han gick upp i duellt med Asper på en höran, han vann nästan den duellen! :)
Örebro En örebroare
2014-04-08 22:33
Nu ska jag rikta kritik mot våran ÖSK publik men också oss kubaner, sällan har jag sett sånt slött sjungande bland oss kubaner, flertal gånger helt tyst eller Sektion K eller till och med mjällbys 10 fans hörde mer. Funkar inte ha en klackledare framförallt som står inne och värmer sig medans 2 halvlek är igång. Hockeyn håller på ta över fullständigt. Kubanerna är inte riktigt sig helt likt längre då det är väldigt slött, hur kommer det sig? Förstår att jag trampar på ömma tår just nu. Själv försöker jag ofta bidra med min stämma.
Annars skönt med 3 poäng!
Örebro kubas_mustasch
2014-04-08 22:31
Tänk om vi kunde fortsätta gneta in poäng ett tag till, sedan smacka in Berisha, RÅP och Crespo på detta. Då kan det räcka en bit :)
Örebro Svartvitt forever
2014-04-08 22:22
Vad var det jag sa tidigare idag? Nu har Mjällbyspöket spruckit för gott!
(Och så tippade jag 1-0 också)
Annons: