/fotboll/osk/forum/1475.aspx/fotboll/osk/forum/1475.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Åges kyss
2014-04-16 10:37
MMS

"men å andra sidan tycker du att en vinst för er bara är en själklarhet, knappt värd att nämnas."

Jaså det gör jag? Inte någonstans har jag skrivit att det bara är att åka upp till Örebro och hämta 3 poäng.

Däremot är det en självklarhet att vi siktar på 3 poäng med det lag och den form vi verkar ha just nu. Där Hasani/Gerzic måste vi hålla reda på ikväll men du kommer aldrig få mig att skriva att det är en omöjligthet att ta 3 poäng i Örebro.

Örebro fursten
2014-04-16 10:23
Vet nån var man kan få tag på ÖSKs bortatröja?
Malmö FF Peter8689
2014-04-16 09:59
Personligen har jag mycket respekt för ÖSK, och ni har ett riktigt bra lag. Tyckte ni gjorde en stark insats mot AIK. Detta hindrar ju inte att man som MFFare kan få vara lite skämtsamt arrogant, i synnerhet inte efter den säsongsinledningen vi har haft. Ickedestomindre skulle det inte förvåna mig om vi tappar våra första poäng ikväll, även om jag såklart hoppas att vi tar tre. Ser fram emot en bra match!
Lycka till i allsvenskan i år!
Malmö FF Mästargrovjobbaren **
2014-04-16 09:11
@TommyS:

Nog är ni bra men gudar....
Nja...
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-04-16 08:39
Här är prioriteringsmässigt de lag som jag njuter mest av att ÖSK slår; 1) MFF 2) IFK G 3) AIK Följande lag gillar jag också lite extra när vi slår: HIF, IFE, DIF och IFK N. Prioriteringen bygger på de spelare, tränare, styrelseledamöter, supportrar och lokaljournalister som varit mest stöddiga under årtioenden. Måste samtidigt tillstå att jag på något sätt gillar deras stöddighet. Det får mig att tända till. Tycker ÖSK skulle sticka ut hakan lite mer och bli tuffare i sin marknadsföring. Men jag tror vi är på gång med det. "Stöddighet" med glimten i ögat och som bygger på stolthet och passion är något som varje lag behöver. I kväll vid 21-tiden kommer jag få njuta igen. :-)
Örebro either/or
2014-04-16 07:59
Så var det dags igen! Dagen då laget i mitt hjärta möter laget från staden där jag bor. Jag tillhör ju falangen som inte tycker det är nödvändigt att hata alla våra motståndare på fotbollsplan, och MFF är definitivt ingen klubb jag hatar. Men oj vad skönt det vore att gå till jobbet i morgon med det bredaste av bredaste leenden som en vinnare! Kom igen Sport!!!
Örebro MMS
2014-04-16 07:32
@Åges kyss:
Synonymer till hybris: självförhävelse, förhävelse, övermod, hybris, högfärd, stolthet, dryghet, överlägsenhet, snobbism, förmätenhet, högdragenhet, egenkärlek, arrogans (motsatsord: ödmjukhet) Alltså bör man av det kunna utläsa att varken du eller TommyS har feltolkat ordet. Kan man tycka att du/ni lider (eller njuter) av hybris? jo, det kan man faktiskt, men å andra sidan tycker du att en vinst för er bara är en själklarhet, knappt värd att nämnas. Men det som jag däremot tycker är lite osnyggt är ditt sätt att försöka förminska TommyS genom att försöka få honom verka okunnig när du själv kanske inte fullt ut har på fötterna
Malmö FF Överstegsfinten
2014-04-16 07:17
Älskar att ni är tillbaka i Allsvenskan. Ni hör verkligen hemma här!

Jag brukar vara rätt negativ och är faktiskt sjukt nervös inför matchen!

Ni är ett bra lag! Väl mött!
Malmö FF Amen domaren han står ju på bollen!
2014-04-16 04:29
Svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst men jag ska försöka.
Vi vinner bara med 1-0 i en tät match.

För övrigt är det kul att ha Örebro i AS igen där ni hör hemma, det får gärna gå bra för er men inte mot oss såklart.
Meeeeeeeeeeeeen ni borde odla riktigt gräs faktiskt gillar inte "plastaskit".

ses på matchen !

Malmö FF anopimp
2014-04-16 00:35
Vi har rätt till hybris. Vi var ju nära att slå ut Zagreb.
Malmö FF pågadrul **
2014-04-16 00:30
@pemo:

Vi snittade nästan 2.5p förra året på konstgräs ;)
Örebro pemo
2014-04-16 00:11
Åge// nej , ni har väl inte hybris. Ni är bara ärliga. Hoppas vi slipper höra er skylla på underlaget när ni nu får stryk i morgon. :)
Vi kommer i alla fall att skylla på ......spelsystem, laguttagning, matchstart, klockslag och domaren. Men aldrig på underlaget.
:)
Åges kyss
2014-04-15 23:57
TommyS

Fast du kan ju inte hitta på en egen tolkning av ordet hybris. Eller är du i den åldern du tycker det är kul att hitta på egna ord med eget innehåll?

Har du vunnit 11 matcher i rad men du påstår att du ska vinna även den 12:e så är det knappast hybris. Det gränsar knappast till storhetsvansinne eller är övermod. Tvärtom är det väl en ganska sund målsättning.

Hybris hade varit att hävda att vi kommer vinna ytterligare 11 matcher på raken eller att påstå att vi kommer gå igenom serien obesegrade.
Örebro TommyS
2014-04-15 23:10
@Åges kyss:

Skulle vilja påstå att hybris är precis det du ger uttryck för. Gudarnas bestraffning är nära.
Örebro widemarsh
2014-04-15 23:09
En poäng vore en rejäl prestation i morgon. Malmö ska vinna tämligen komfortabelt på pappret. Men som tur är avgörs inga matcher på pappret :)

Noterar att vi har en huvuddomare från Lund i morgondagen match, får vi en domare från typ Stora Mellösa i returen nere i Malmö då? Förstår i och för sig att man vill ha en domare som behärskar bortalagets språk ;)
Malmö FF pågadrul **
2014-04-15 22:58
@rirobban:

Vi roterar med en spelare. Vi plockar ut Markus Halsti och sätter in Erik Johansson som defensiv mittfältare. Pontus Jansson som stod över förra matchen är med igen i backlinjen. Annars är det bästa möjliga laget som ställer upp. Anledningen till att vi "bänkar" Halsti är för att han är avstängd i vår Cupsemi mot Helsingborg och vi behöver spela in Johansson tillsammans med Thern. Ni får ha det så kul med med Molins, Eriksson och Rosenberg imorgon. Glöm eller inte att stoppa Ricardinho och Albornoz som kommer farandes på kanterna. Underskattning från supporters finns alltid. Våra spelare är väl medvetna om att det kommer bli en svårspelad match imorgon.
Örebro "ÖSK-Karl (Rensa mer)
2014-04-15 22:55
@Bäst när det gäller:

Bara hoppas du får rätt ;)
Örebro Bastard on Parade
2014-04-15 22:46
Dixie Eriksson får skriva matchrapporten i morgon.
Örebro Miroslav kuba
2014-04-15 22:43
@fredohva:

Hoppas Tobbe kanske lyckas bättre hos er en bra start har han iaf fått !! Hos oss var han rent ut sagt totalt KASS!! Lycka till med säsongen Husqvarna!!
Örebro either/or
2014-04-15 22:31
@Förre detta nykterist:

Jodå, den malmöitiska avadådå-mentaliteten har jag definitivt lärt känna ;-) Det går liksom inte att missa när man bor här. Den är ju dock ofta mixad, enligt min erfarenhet, med en hyfsat stor dos självdistans där man inser att i verkligheten är inte Malmö världens mittpunkt. Den självdistansen och insikten känns oftare som att den saknas i den Stockholmska attityden. För att generalisera lite...

Men, men väl mött på fotbollsplanen i morgon!
Husqvarna fredohva
2014-04-15 22:29
Tack för Tobbe Nilsson. Ny assist idag :)
Malmö FF Förre detta nykterist
2014-04-15 22:20
Either

Skillnaden mellan malmöitisk kaxighet och vissa stockholmares storhetsvansinne är att vi har en avadådå-mentalitet. Inget imponerar på oss. Stockholm med framförallt djurgårdare ska "erövra". Dom är högsätet tror dom som ska ut och visa "landsbygden" vem som administrerar landet. Vi är inga erövrare i den meningen, vi har bara fått lära oss att behålla och inte vara impade genom historien. Vi vill inte erövra av den anledningen att det finns inget värt att erövra. Vad fan har ni som vi vill ha. Inget liksom. Vissa djurgårdare däremot tror att dom ska ut och inspektera sina ägor. Nått sånt .

Blir en jävligt svår match mot er. Förhoppningsvis går ni offensivt på behrn och straffas av vårt svar när ert lag är på väg fram. Är ingen analytiker rent fotbollsmässigt . Brukar rådfråga Åges Kyss på vårt forum.
Malmö FF Förre detta nykterist
2014-04-15 22:06
@Bastard on Parade:

Saken med Lundquist inför är att han skriver medvetet uselt. Jag tror att varje gång han gjort det så spelar vi bra. Det har blivit en tradition.
Örebro either/or
2014-04-15 22:05
Känner mig faktiskt riktigt besviken på rapporten inför matchen från MFF-redaktionen här. Jag bor i Malmö och känner massor med MFF:are, och den typen av nedvärderande attityd är faktiskt inte något jag har stött på särskilt ofta. Det finns en jargong och ett schysst tugg med MFF:arna jag känner men brukar sällan gå över i ren respektlöshet. Känns lite mer Stockholmslagsaktigt för mig. Men, men finns ju alla typer förstås.

Som om man behövde mer tändvätska... :-)
Åges kyss
2014-04-15 21:58
rirobban

Halsti är defensiv mittfältare och byts ut mot Erik Johansson för att Halsti är avstängd i semifinalen i svenska cupen och Åge vill helt enkelt bara testa. Erik är mittback normalt och spelade senaste matchen så det är ingen junior från ingenstans som kommer in.

Örebro borta är väl ett bra test?

TommyS

Kalla det inte hybris, hybris är något annat. Det är när man snackar en massa som man sen inte lever upp till, man har en övertro på det man håller på med.

Senaste gången vi tappade poäng var 22 oktober 2013 eller ja 11 raka segrar i tävlingsmatcher det är fakta och har man åsikter om det kan man möjligtvis kalla det för att "vi" är arroganta.

Det är ingen spelare som kommer ta lätt på matchen, du vinner inte 11 tävlingsmatcher i rad om du bara ställer ut skorna.
Örebro TommyS
2014-04-15 21:40
Sirius förlorade idag. Nu bara ett elitlag i Sverige med en riktigt lång förlustfri rad.
Örebro TommyS
2014-04-15 21:31
Älskar MFF:s hybris bland spelare, tränare och fans. Trodde att de lärt sig hur allsvenskan fungerar, de har trots allt varit med ett tag. Imorgon går vi för serieledning!
Örebro Bäst när det gäller
2014-04-15 21:13
@"ÖSK-Karl (Rensa mer):

Jag säger emot och menar att Nordin kommer bli kvar i ÖSK!

1) Varför skulle IFK vilja ta hem en spelare som vill ha speltid och kanske vädrar missnöje på bänken? I så fall krävs att IFK gått dåligt och är i behov av lite flås i nacken på nuvarande mf.

2) Varför skulle en norsk eller dansk klubb satsa på en dyr spelare som bara fungerar i Örebro?

Obs! Att jag anser Nordin vara värd att satsa på i vilket lag som helst oaktat det ovanstående!
Örebro rirobban
2014-04-15 21:12
Chansen att MFF underskattar oss är mycket stor, och det gillas! Verkar som dom ska bänka någon som heter Halsti, är det en av deras mittbackar? Vet inte om det är positivt eller negativt för oss? Men jag tycker vi fortsätter med den fina sviten av matcher utan förlust hemma i vår borg. Senast vi var uppe så lyckades inte gröthalsarna slå oss, varför ska dom göra det nu!? Litar otroligt mycket på PeO och laget. Visst har Malmö spelarmaterialet för att vinna matchen, men det har vi också! Ingen ska komma till Behrn arena och tro att det bara är att hämta 3 poäng. ÖSK kommer sälja sig dyrt, och det ska bli så otroligt roligt att se matchen. Lyckas vi ta 3 poäng för andra gången i rad hemma mot MFF så blir jag grymt stolt över laget... Mot 3 poäng imorgon... ÖSSSSSSK!!!
Örebro "ÖSK-Karl (Rensa mer)
2014-04-15 21:03
Väldigt tråkigt att inte ÖSK fick låna Nordin hela säsongen, fortsätter han så här lär de sälja honom för en summa vi inte kan matcha till Norge eller Danmark, alternativt plocka "hem" honom.

Nordin får nog då även väldigt svårt om de har köpare att säga nej till signon och en kraftig löneökning netto.
Annons: