/fotboll/osk/forum/1474.aspx/fotboll/osk/forum/1474.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Benny Böckling
2014-04-13 21:52
Notera att ÖSK hade 3 mittbackar på bänken idag, inte mycket att slänga in med andra ord. Men jag tycker att Kalle kom in och gjorde det riktigt bra. Pode däremot är ju en mardröm att ha på mitten, hänger inte med för fem öre och han hann väl med att fixa åtminstone 3 vassa frisparkslägen åt Gnaget.
Örebro Bastard on Parade
2014-04-13 21:29
@either/or:

Det är väl horribelt dåligt om man tror att man är offside att förstöra en sådan där målchans? Yasin gör helt rätt om han tror att han är offside. DG skulle ha kunnat nå bollen om han inte hade tvekat först. Däremot så är det dåligt av Yasin att positionera sig så på en frispark att han tror att han är offside till en eventuell retur.

Små marginaler i den situationen tyvärr. DG hinner ju inte reagera när bollen dimper ned på fötterna på honom efter ribbträffen. Hade han hunnit reagera så hade det varit mål. Det rör sig om någon enstaka tiondelssekund för att han ska få till ett avslut istället för mottagning.
Stugägare Kenneth Lindeman
2014-04-13 21:24
Precis som nån skrev, shit happens. Den som har spelat en del fotboll vet att det blir så där ibland. DG:s miss måste väl ändå i "dålighet" rankas som kanske tiondelen AIK-målisens. Kenny Stamatopoulos passning till Hasani alltså. Starkt förresten av Shpëtim att sätta den i det läget. Rutinerat. Flyt och oflyt jämnar ut sig. Däremot skulle vi haft straff, minst en. Solklar i första och sedan en situation i andra där Fjellström och Hasse Backe ropade på straff. Båda gångerna Yasin som vräktes omkull.
Örebro chetchup
2014-04-13 21:19
var på plats och såg Nordin dominera totalt på mittfältet i andra halvlek.. inte sett honom så bra sedan 2010 :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-04-13 20:56
Tror DG gör hattrick på onsdag
Örebro either/or
2014-04-13 20:45
Att påstå att DG missade med flit faller på sin totala orimlighet! Pinsamt att ens påstå det. Däremot så var det naturligtvis svagt av honom i det läget, men han blev nog överraskad när bollen hamnade hos honom. Och sen är det tydligt att han väntar på att Ahmed bara ska raka in bollen men Ahmed försöker inte ens på grund av att han tror att han är offside. Vilket är minst lika märkligt som DG:s miss. Även om man riskerar vara offside så gör man väll ett försök ett slå in bollen i det läget. Jag tror man kan se det som en lite gemensam black out av DG och Ahmed. Sånt händer. Visst, klart man svär till när det händer. Gjorde jag också framför TV:n. Men vi fick en poäng i alla fall. Get over it. Spelarna får träna lite avslut på träningarna närmaste dagarna :-)
Örebro zxcv
2014-04-13 20:14
DG fick en dålig touch och bollen rann iväg. Shit happens. Så tagga ner kritiken, den är obefogad.
Örebro En örebroare
2014-04-13 20:06
@Call For Rain:

Så DG försöker inte? De köper jag inte alls och speciellt inte Hagge som är den som kämpar mest sen kan jag tycka att hans passningsspel inte håller i AS vilket inte är elakt sagt utan mer min åsikt. DG skapar ju multi mycket chanser och börjar han få till avsluten så har vi en riktigt bra fotbollsspelare men missen som han gjorde idag går inte försvara bort. Dock är det inte okej att kalla han råtta eller vissa andra fula ord som var på forumet idag.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-04-13 20:05
Jag tycker DG får ta alldeles för mycket skit. Jag tycker han har varit bra inte minst mot Mjällby i måndags.

Visst han missade lägen men han kan lika gärna sätta dom annan match istället, varför inte redan mot Malmö ;).

Han var nog lite tagen av stundens allvar idag. Möta sina gamla lagkamrater är inte lätt alla gånger.
Örebro Karlstruum
2014-04-13 20:02
Call For Rain:

Som sagt, ska se reprisen av matchen lite senare så kan inte uttala mig om läget. Men tror att jag på en minut kan fixa fram bättre spelare än DG som missat värre lägen än det han missade idag.

Har du sett Fernando Torres de senaste åren tex? Tror inte det handlar om att de inte försöker. Ibland går det inte ens väg bara.
Örebro zxcv
2014-04-13 20:01
Bra jobbar grabbar! Skönt att se att de går ut för att faktiskt spela fotboll och inte bara slå långa bollar på Hasani.

Nordin och Oscar = kungar
Call For Rain
2014-04-13 20:00
Karlstruum

Det är förlåtligt att råka missa chanser, men det är i mina ögon oförlåtligt att inte ens försöka fast man har i princip öppet mål...
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2014-04-13 19:56
Visst är det fint att vara i toppen, att PEO kritat på nytt och att vi har ett toppmöte hemma på onsdag. Och att det är vår i luften och att det kan bli kanonbra dagar på jobbet i veckan. Och att det snart är påsk så att man får lite långledigt och kan käka godis och ta en Oppigårds.

Heja Sport!
Örebro Karlstruum
2014-04-13 19:43
Riktigt underbar dag med ÖSK-poäng, Liverpoolseger och seger i egen match som tyvärr gjorde att jag missade att se matcherna. Så därför tog jag mig några sidor bakåt för att kolla igenom kommentarerna då jag tänkt att sätta på matchen ikväll i repris. Och blir mäkta besviken på kommentarerna som kommer upp här.

Visst att man är uppspelt under matchen gång men att totalt håna våra egna spelare så hårt som vissa gjorde är ju bara skrämmande. Hoppas inte Aschberg tar er i trolljägarna. En liten smolk i bägaren och jag vet hur man blir mitt under stundens hetta, men man behöver inte skriva ut det här. Svär för er själva. Så mycket skit DG fick för en miss (har inte sett den och säkert riktigt dåligt) men han lär ju inte ha missat den med flit och inte värd dessa svordomar han fick. Och nej, är inte bror duktig eller liknande. Svär lika mycket jag framför tv:n, men håller det för mig själv. Klart man kan kritisera här också, men med rätt ord.

Men, helt underbart med sju poäng på tre matcher och vi kan spela riktigt avslappnat mot MFF på onsdag, hoppas vi kan "skrälla" då med. Forza svartvitt!
Örebro either/or
2014-04-13 19:43
Som boende långt från Örebro med möjlighet att se bara någon enstaka hemmamatch per säsong live, och dessutom fotbollstokig i allmänhet och ÖSK-tokig i synnerhet, så är det svårt att förstå om det blir färre än 10 000 åskådare mot MFF. När jag själv bodde i Örebro så gick man ju på alla matcher man kunde. Men jag har förstått att örebroarna fortfarande är svårflörtade...Det är tråkigt. 5700 i premiären, trots det bedrövliga vädret, var en skuffelse tycker jag.
Örebro En örebroare
2014-04-13 19:26
Hade DG satt sina chanser som han haft senaste matcherna hade han vunnit skytteligan för hela allsvenskan redan nu.. Bedrövligt
Örebro Häståvagn.
2014-04-13 18:49
Hoppas att vädret håller i sig, Ösk-publiken är så förbannat kräsna, pinsamt att det inte ens var 6000 på plats mot Mjällby. Bättre siffror och ett ordentligt tryck på onsdag!
Synd med alla missade chanser idag, men en poäng borta mot Aik är absolut inte dåligt.
2014-04-13 18:35
@ÖSK FANS:
Jag hoppas på storpublik mot Malmö på onsdag. Det är ju en toppmatch trots allt :).
2014-04-13 18:33
Nobbe var på plats på Friends.
Örebro ÖSK FANS
2014-04-13 18:27
Nu måste väll folk komma på onsdag?? ÖSK i toppen och börjat imponernade, dessutom möter vi en storklubb..

Över 10 000?!
2014-04-13 18:27
rirobban//

Håller med om att det inte är optimalt att ha skadebenägna spelare i truppen, men jag hoppas att de kommer tillbaka i god form.

Hoppet om det har inte övergett mig än :).
Örebro rirobban
2014-04-13 18:20
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Även om spelarna kommer tillbaka så är jag rädd för att dom snabbt kommer dra på sig nya skador. Wille, Berisha och RÅP är skadebenägna spelare och vi får vara glada om någon av dem kan göra 5-6 matcher/säsong. Det är inte optimalt att ha så skadebenägna spelare som tar upp trupplatser, men jag hoppas såklart att jag har fel och att spelarna kommer tillbaka och levererar som aldrig förr.
2014-04-13 18:16
rirobban//

Jag har har förhoppningar om att Crespo, RÅP och Berisha kommer tillbaka efter vm-uppehållet. Men Atashkadeh har jag inga större förhoppningar om att han kommer tillbaka efter vm-uppehållet. Hoppas innerligt att jag har fel, när det gäller Atashkadeh alltså.
Örebro jappel
2014-04-13 18:11
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Elller så har de spelare du nämner blivit omsprungna både i spel och form av de som spelar så övertygande just nu....dom kommer inte vara givna bara för att dom blir skadefria!
Örebro rirobban
2014-04-13 18:05
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Absolut, men med tanke på alla dessa spelare skadehistorik så är det nog bara Crespo som jag tror kommer komma tillbaka ordentligt! Hoppas såklart alla kan göra det, men jag tror tyvärr inte det!
2014-04-13 18:02
Ser riktigt bra ut både spelmässigt och poängmässigt trotts att vi har spelare som Crespo, RÅP, Berisha och Atashkadeh på skadelistan.

Inga bänknötare direkt. Tänk när dessa spelare blir hela och friska.

Då har vi chansen att kunna ställa ett bättre lag på benen.
Örebro rirobban
2014-04-13 17:58
Vad tror ni, nu måste väl Nkili och Moberg vara det ordinarie mittbacksparet? Moberg är ju nya Wikström och Nkili nya Almebäck? Inte riktigt, men typ alltså :) Nkili inte lika snabb som Almebäck, men bättre på positionsspel, markering och presspel.

Wikström får i så fall agera en fullgod ersättare från bänken.
Call For Rain
2014-04-13 17:52
Blir nog grishuvud till frukost även för Andreas Alm...
Örebro Sparkabolleninimål
2014-04-13 17:49
Härligt med 1poäng idag!! Kunde blivit 3, kunde blivit 0. Så tycker nog det var rättvist med kryss. Tror att ösk hade backat hem betydligt mer om 1-1 målet kommit tidigare. Peo kastade vattenflaska vid DGs miss enligt Fotbollskanalen.se
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Willy Foo Foo
2014-04-13 17:47
@Call For Rain:

Precis som jag skrev själv nyss. Håller med. Mer killer där
Annons: