/fotboll/osk/forum/1459.aspx/fotboll/osk/forum/1459.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen.
2014-04-22 08:25
@Benny Böckling:
Du har missuppfattat vad detta forum är till för. Det kan Du läsa om i forumreglerna. Analys, sansade bedömningar och diskussioner - ja, Men "såga" spelare till höger och vänster, - nej. När man skriver anonymt tycker jag man bör ha samma eftertänksamhet som när man skriver under med sitt eget namn. TÄNK INNAN NI SKRIVER
Örebro Willy Foo Foo
2014-04-22 08:14
Samtidig kan man väl se lite mellan fingrarna vad som skrivs under match och direkt efter eftersom det ofta är så känslomässigt styrda ord. Därmed inte sagt att man kan kalla spelare för vad som helst (tycker jag). Men att knappt få säga att en spelare var dålig en match eller gjorde ett dåligt beslut känns som en lite för hög cencur-nivå, när spelare de facto gjorde en dålig match eller beslut. Lyssna på vad folk säger på läktarna - De lämpar sig inte ens i tryck på Flashback De allra flesta brukar sansa sig med lite distans och landa i en förhållandevis objektiv syn. Det hör man i kafferummet på jobbet. Fotboll är en känslosport och vi kanaliserar känslor på olika sätt. En del mer kontrollerat, en del mer frustrerat. Vissa har låg toleransnivå om vad som skrivs, en del riktigt låg, vissa har högre och vissa bryr sig inte. Vi är olika som människor och fans. Det måste finnas plats för alla - Så länge man håller sig från våld och försöker hålla sig från personliga påhopp härinne
Örebro Svartvitt forever
2014-04-22 05:39
Minatankar, om du slutar skriva här så sjunker nivån här på forumet avsevärt. Jag är själv också trött på när folk vräker ur sig invektiv mot enskilda spelare i vårt lag. Tänk bara om samma saker skulle ropas ut från läktaren under match? Vore det värdigt en sann svartvit supporter?

Spelarkritik, positiv och negativ, hör absolut hemma här, men killar och tjejer, låt oss hålla en nivå så man slipper skämmas!

Och Minatankar, jag vågar säga att många fler än jag vill se dig fortsätta skriva här.

Beträffande matchen så tycker jag det är oroande att vi inte alls kan äga spelet på bortaplan utan spelar ängsligt. Första halvlek var lite som Halmstad borta, utspelade men gör mål på den enda målchansen vi har. Därför imponerar en sån som Hasani på mig, klinisk när han får chansen. Är bekymrad över DG:s nedgående trend. Han såg het ut på försäsongen men just nu är han ingen allsvensk startspelare, håller med övriga i den bedömningen. Men som sagt, vi har en tunn trupp och alla skador gör det förfärande tydligt. När en spelare skadas eller tappar form så finns ingen naturlig ersättare. Anser dock att Holmberg visade vilja i sitt inhopp och borde starta mot Åtvid.

Nu när fler skador och avstängningar också börjar spela in känns det som att vi går på slak lina. Kanske är ekonomin mer ansträngd än vi fått veta, så att det varit absolut nödvändigt att skicka iväg Berger och Nilsson? Men Nilssons lön betalar vi ju tydligen ändå en del av?

Fredagsmatchen känns lite som en nyckelmatch för mig. Om vi då kan äga spelet och ta tre poäng mot ett starkt Åtvidaberg så är jag inte direkt orolig trots allt.
Stugägare Kenneth Lindeman
2014-04-21 23:18
hemkommen för ett tag sedan från resa till österled, grimstafältet där dagens slag stod. Åja, Grimsta IP är allt en allsvensk arena, för det har minsann tomtarna på SvFF sagt, sen får Aspen säga vad han/hon vill. Sjukt vad BP spelade ut oss. Så här har det sett ut i merparten av matcherna dessa lag emellan de senaste åren. BP:arna trillar boll så att våra gubbar ser ut som ett PRO-korplag ungefär. Konstigt att vi inte lärt någonting av de senaste sex-sju årens matcher oss emellan. Löjligt av vissa skribenter att hänga ut enskilda spelare i en match där misslyckandet är en kollektiv kollaps (eller kalops kanske?). Det ansvaret, att ändra på de taktiska dispositionerna när det inte stämmer, det är faktiskt PeO:s. Att t ex skälla på Nkili är bara löjligt. Frågan är hur många av ÖSK:s spelare idag som slog honom i antalet bollkontroll- och löpminuter. Nkili är en himla bra spelare och utan honom laget hade vi troligtvis inte tagit de åtta poäng som vi så här långt ändå har. Men, alltså, slutligen: Vad fasen: Vi klagar som vi hade förlorat med sexnoll och så handlar det ändå om en poäng bort mot ett lag som ikväll spelade långt över den nivå som deras tabellplacering visar!
Örebro Glad
2014-04-21 23:18
Dissar ska det stå , sorry
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Glad
2014-04-21 23:17
mina tankar,,,
Du blir så otroligt stött när jag dussar Nordin, är det verkligen läge att betala flera milj för en spelare som inte kan leverera mot BP, du kommer naturligtvis säga ja och vi tycker olika, men ändå kul att vi hejar på samma lag:)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Aspen.
2014-04-21 22:37
Grimsta håller inte AS klass som arena men publiken är trevlig
Örebro pemo
2014-04-21 22:36
Tänk om Kalle hade satsat lite mer på skott än placering, så kanske han hade satt 3-1. Men å andra sidan så missade ju BP rätt mycket i första. Hmmm...

Skall inte såga någon, men dagens mittfält ( de tre ) hade ingen höjdardag.
Och det är då jag vill att Nordin skall visa lite ledaregenskaper. Kliva fram , löpa lite extra och kanske ta en offensiv frispark bara för att markera.

Om DG inte får till skott i dagens läge, då skall han kanske skolas om till något annat. Gillar DG.s inställning, men han håller inte som startspelare i allsvenskan just nu. Inte Moe heller. som någon skrev tidigare.

Sen ser jag inte storheten i Mensah. Många alibipass och väldigt safe. Men det är kanske enligt tränarens order.

MEN, dagens killar är Oskar ( tack för allt ) Erik, som klokt styr där bak, men skulle vara lite mer säker i uppspelen.. Hagge spelar som jag förväntar mig. Rutin och klokhet tillsammans med vilja. Dajje är lite vilsen ibland, men lär sig match för match. Blir i bland lite plottrigt mellan honom, Moe och DG.

Yasin måste ha fått alla domare emot sig. Men i dagens lag är han ohotad på sin kant. Hasani gör mål och allt är förlåtet. Nästan. ;)

Så. vad händer på fredag? Wiken tillbaka? Eller överraskar han och slänger in Wiktorsson? Men hur ser mitten ut?

Till sist. Synd att inte PEO gjorde det där taktiska bytet i slutet. Det kanske hade klarat en seger. Spelet blir alltid ryckigt vid dessa byten.
Örebro Aspen.
2014-04-21 22:34
Nästa match vill jag se Pode ochKalle från start
Örebro Aspen.
2014-04-21 22:33
Det som jag saknade mest idag var energi. Gäller alla utan Hasani och Hagge
Örebro Godzilla Hårddisksson
2014-04-21 22:30
En ljusglimt i matchen tyckte jag mig se i Pode som imponerade på mig med sitt lugn och sitt precisa passningsspel. Många fina, öppnande passningar.
AIK Saywee
2014-04-21 22:30
ÖSK-Karl, Att få fart på fotbollen i Örebro är ingen enkel sak, jag kan bara hoppas på att de som får betalt för att få fart på fotbollen jobbar på att få fart på fotbollen. ... och att vädret blir bra vid hemmamatcherna :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bempa no:10
2014-04-21 22:18
Jag tycker vi nu helt skall glömma denna match och blicka framåt mot Åtvidabergs matchen .
Det var som Nordin sa: idag var vi inte vän med bollen ...Trots att vi spelade dåligt idag tycker jag att vi vann 1poäng idag mot BP.
Och om man jämför mot säsongen 2012 då vi åkte ur allsvenskan med dunder och brak så tar vi poäng trots att vi inte spelar så bra och detta ser jag som en stor styrka som jag verkligen hoppas att det fortsätter hela säsongen 2014...

Forza svartvitt.......
Örebro "ÖSK-Karl (Rensa mer)
2014-04-21 22:15
@Saywee:

Nu menar jag allvar och struntar i hur många minusfingrar jag får. BA:s ishall för ishockey var för det mesta utsålt, beläggningsmässigt i topp för Sverige och alldeles för liten. Vilket är ett stort problem om man vill ha med sig barn eller barnbarn på en match. Dessutom var ju spänningen olidlig.

Fotbollens problem är ju att få till något i närheten av detta, den som skulle kunna göra det är Minatankar, nu har han med rätta gett upp. Så min fråga är både egioitisk och allvarligt ställd, hur tusan får man fart på fotbollen i Örebro?

Pemo/
Jag sa till dig redan 2010 (lilla silveråret) att ÖHK skulle bli det lag som gav Örebro det första "riktiga" lagguldet. Då fick jag något spydigt svar. Är du lika spydig idag?

Nu är ju frågan vem som når dit snabbast, bara det borde ju ge en massa energi, eller.....?
Örebro Eyra
2014-04-21 22:12
Skulle önska att Peo kunde våga lite mer när han gör byten, i synnerhet matcher som denna. Det är i princip alltid samma spelare som får hoppa in i matcherna; Pode och Holmberg, undantaget Mensahs inhopp mot HBK, annars har dessa fått hoppa in i samtliga. Som någon påpekade tidigare är det ganska konstigt att Pode får spela mittfält, när exempelvis Wiken/Wiktor/Westerlund skulle kunnat hoppa in och Nkili flyttats upp. I övrigt så är det väldigt konstigt att tre (!) mittbackar tas ut i en trupp till en match - och ingen mittfältare. Det måste väl finnas någon hungrig ung spelare att plocka från u-truppen?! Nu var det väl ganska nära att Lipovac fick hoppa in, men Kalles mål verkar ha skjutit upp hans debut. Väldigt synd. Mitt budskap, våga mer!
AIK Saywee
2014-04-21 22:05
Håller också med Farsen fortsätter och undrar precis som Miroslav kuba ...
Örebro either/or
2014-04-21 21:59
Angående Moe. Jag tycker Moe har kvalitéer som funkar väldigt bra i den uppställning vi har just nu med tre centrala mittfältare. Idag gör han ingen bra match men det är det inte många andra som gör heller. Jag har väldigt svårt att se att Pode skulle tillföra något bättre i den positionen.
Örebro Miroslav kuba
2014-04-21 21:59
@Farsen fortsätter (igen):
Håller med men när kommer RÅP och Crespo tillbaka?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2014-04-21 21:40
Poängmässigt är man ju nöjd hittills efter alla skador som kommit. När Crespo och RÅP är tillbaka så blir det ju en nivå till i spelet. Tror jag.
Örebro Gudjonsson
2014-04-21 21:38
Som svar på vilka som ska spela istället för DG och Mo, tycker jag att Kalle ska få chansen. Sen ser jag hellre tryggheten i Pode istället för Mo.

I alla matcher hittills har motståndarna fått ganska stor press på oss under långa perioder. Vi har då svårt att få fast bollen högt uppe, i många fall pga Mo's höga felprocent i passningsspelet och DG's slarv i mottagningar.

Jag tillhör en av dem som inte tyckt att Mo varit speciellt bra i år. Bristen i fysik blir för påtaglig. Möjligtvis har jag fel iom att jag underskattar Mo's löpningar!
Örebro Gentile
2014-04-21 21:37
såg att någon gnölade lite om Pode här nedan,tycker nog att han är rätt lugn o fin med bollen samt slår en del rätt shyssta passningar men tyvärr saknar han lite speed o någon närkampsspelare/bollvinnare är han ju inte heller,men ganska klokt spelande tycker jag allt att han är när han får lite tid med bollen
AIK Saywee
2014-04-21 21:34
På fredag blir det tre poäng och jag hoppas på en publik match, hittills har det väl varit lite glest på BA, trots återkomsten. Vart håller alla hus, när ÖSK spelar på hemmaplan i Allsvenskan?
Benny Böckling
2014-04-21 21:25
Du borde se dig om på den här sajten. Jag är inte själv om att skriva korta inlägg för det mesta. Att du hakar upp dig på att jag skriver att DG borde skickas till Kungsör det säger väl en del om hur törr du är.
Over and out.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-04-21 21:16
Namn: Benny Böckling
Sänt: 2014-04-21 20:58
//

Sådana som du får mig totalt att tappa intresset.
Nu lägger jag av.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-04-21 21:14
@Benny Böckling:
Saknar fullständigt förtroende för dig, dina svordomar och sågningar av ÖSK-spelare. Det gäller sammanlagt 4-5 pseudonymer som håller på så varje match när allt inte går ÖSKs väg. Om det får dig att kalla mig viktigpetter så skiter jag fullständigt i det. Försök i stället själv ägna dig åt lite djupare tankar än att slänga ur dig en massa skit.
Örebro Mac-T
2014-04-21 21:10
Klart man är besviken när en spelare klantar till det i 94:e. Vad är det för fel på ÖSK? Det är inte första gången samma sak händer. Sen håller jag inte med om att ett lag (BP) är värt att vinna för att man spelar bättre. Det håller inte. Fotboll funkar inte så. Det är det lag som gör flest mål på de chanser man skapar som vinner, Hur många gånger har man inte sett ett lag spela ut ett annat och ändå förlorat? Effektivitet är ordet. Sen måste ÖSK bli ett tuffare lag. Småmaska och grisspela när det är en eller två minuter kvar. Bli lite obekväma och småfräcka - givetvis inom lagens råmärken. Å så vara mer positiva, kliva ut ur "dä-går-aldri-mentaliteten" eller "var-det-inte-det-jag trodde?". Börja skapa en stark vinnarkänsla inom laget. Å så lära sig att pressa ned bollen i avslut. Det måste gå att träna på... Nä, nu är det bara fortsatt framåt som gäller. På hemmaplan ska vi bara inte tappa poäng. Tror på 3-0 mot "Slaka-bönderna".
Örebro either/or
2014-04-21 21:03
Jag tycker för övrigt det är himla synd att ÖSK inte låg på hårt för att värva Dardan Rexhepi inför denna säsong när han behövde bort från Malmö för att utvecklas. Jag säger inte att han nödvändigtvis skulle gå in och starta alla matcher och göra succé, men ändå rejäl kvalitetsskillnad att ha honom att slänga in i stället för Pode.
Örebro Gentile
2014-04-21 20:58
tycker väl att ingen i vårt lag förutom Jansson gör någon bra match,sedan får man väl ge BP s tränare lite cred för att dom lyckades störa ut vårt mittfält, tycker dessutom att Bärkroth o Rexhepi var riktigt bra o jobbiga att möta för vårt försvar,men man förstår ju oxå hur tunn vår trupp är för tillfället , det finns inte mycket o sätta in vid avstängningar o ytterligare skador. men bättre tider skola komma hoppas jag!
Benny Böckling
2014-04-21 20:58
@minatankar (för sm-guld):

Såna här typer av fotbollsforum är väl till för att få "såga" spelare till höger och vänster, det hör till.
Bara för att du snittar en 300 ord per inlägg så kan du knappast förvänta dig att resten utav forumet ska ta efter dig och leka viktigpetter.
Örebro DaSa
2014-04-21 20:56
Det är ju nu ösk skall försöka värva Nordin. Inte efter en match där han gjort succé.
Annons: