/fotboll/osk/forum/1458.aspx/fotboll/osk/forum/1458.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro "ÖSK-Karl (Rensa mer)
2014-04-21 20:46
@Glad:

Ja, han skall absolut köpas om inte summan blir för hög och att Nordin nöjer sig med att gå ner i lön men ändå ha den högsta lönen i ÖSK ihop med Oscar. Syns ju rätt tydligt att motståndarna gör allt för att plocka bort Nordin, det måste övriga utnyttja när motståndarna överbelastar bevakningen på Nordin. Bara att hoppas på att RÅP är tillbaks snarast. De poäng som i slutändan kan visa sig vara viktiga är med råge bärjade.

Finns fler klubbar i stan numera som drar till sig sponsorernas pengar, nästan köbildning där. Men det var vi många som varnade för redan 2010. Tror ÖSK måste tänka i andra banor. Har själv ingen aning om hur, men det vet/kan nog Minatankar. Men snälla ÖSK, riskera aldrig en ny tvångsnedflyttning. Bättre då att se till så man håller tre lag bakom sig.

Örebro växer så det knakar, klart vi skall kunna hålla två stora lagidrotter i topp på sikt. Ursäkta ni damer, men eran lagidrott drar varken stor publik eller sponsorer.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-04-21 20:44
@Glad:
Du har varit emot Nordin hela tiden innan han kom hit. Han har gjort flera bra matcher med höga betyg och en mindre bra idag. Och så himla dålig tyckte jag inte han var för övrigt. Men visst, vi har alla anledning att ha höga förväntningar på honom och de levde han inte upp till idag. Tycker det är flera här som hyvlar spelare längs fotknölarna i en match, i en halvlek eller i en speciell situation. Gör de sedan ett mål i en annan halvlek eller annan match är de hjältar. Ta Nkili som exempel. Hur många har inte lyft honom tidigare och så orsaker han en straff och är värdelös. I så fall skulle ju alla som orsaker straffar vara värdelösa. Kul med känslor och att bejaka dem. Men när man bygger lag tycker jag man behöver analysera mer och se spelare och lag över tiden. Om man vill bli av med Nordin, sända DG till Kungsör och skicka andra spelare av planen, vill jag gärna höra vilka spelare man vill använda i stället.
Örebro either/or
2014-04-21 20:43
OK idag var inte bra, men jag väljer att inte dra alltför stora växlar av det. Som jag befarade så verkade det som att ÖSK hade svårt att tända till och vara riktigt skärpta och taggade inför ett nästan tomt Grimsta. Ingen ursäkt, men kan vara en förklaring...Dessutom mötte vi ett lag som gjorde en bra match.

Något som troligen är uppenbart för alla är ju att med de skador vi har så är truppen väldigt tunn. Man kan definitivt ha synpunkter på vissa spelares insatser idag, men med de spelare vi hade tillgängliga hade jag personligen inte startat med några andra killar än de vi startade med. Jättekul för Kalle att få göra mål men i övrigt har hans insatser så här långt under säsongen inte signalerat att han ska in från start. Och inte heller Podes insatser varken denna eller förra säsongen har gjort det.

Jag kan känna på sätt och vis att kan vi vara med i en hyfsad position när Crespo, RÅP, Berisha och kaaaanske William är speldugliga igen så kan det blir riktigt trevligt. Då kommer vi dessutom, oavsett vilka som startar, ha en ganska stark bänk med spelare som kommer in och kan göra skillnad.
Benny Böckling
2014-04-21 20:36
@"ÖSK-Karl (Rensa mer):

Kalle ska in för DG. Moe får man stå ut med ett tag till.
Örebro "ÖSK-Karl (Rensa mer)
2014-04-21 20:32
@Gudjonsson:

Bara en seriös ställd fråga, vem har ÖSK i dagsläget att sätta in istället?

Oj vad vi kan tacka Oscar för mycket!!!
Örebro M.O.S
2014-04-21 20:31
Jag tycker 4 spelare var riktigt bra idag:
Hagge, riktigt fina inlägg stundtals och stängde sin kant ok defensivt
Moberg, stabil o trygg, kar inte sett någon annan skriva att han var bra..tar alla det för givet?
Oskar, säker o trygg o bra men något passiv på ett par hörnor
Yasin, försökte o skapade en del, irratioonell för BPs försvar.
Dessutom kan man aldrig vara missnöjd med Shpetim samt Kalle gjorde ett riktigt bra inhopp, samt Pode ett ok inhopp. Övriga var underkända idag tyvärr
Benny Böckling
2014-04-21 20:26
Vad är bekymret med Mensah nu då? Fattas bara att han också blir borta ett tag.
Örebro Xerzex
2014-04-21 20:23
Skulle verkligen velat haft RÅP på mittfältet i dag. Saknade tyngd och lugn.

Glädjeämnen
Hasani med 4 mål på 4 matcher.
ÖSK har gjort mål i alla matcher i år.
Bara en förlust på sex matcher.
Örebro Glad
2014-04-21 20:23
Satt på plats på Grimsta och såg hur Nordin gör miss på miss, vill ni verkligen köpa honom? Annars fanns det inte så mycke att säga tur vi har Oscar, forza ÖSK tre pinnar på fredag
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Willy Foo Foo
2014-04-21 20:22
@BoP Nej jag håller med. Vi har en ganska tunn trupp just nu. Ändå ganska fantastiskt att i princip ett SE-lag, undantaget Moberg, än så länge klarar en mittplats i tabellen. Det är ju nästan samma lag som i höstas. Mensah har kommit också men även han var ju en SE-spelare Tyckte annars BP synade vårt försvar idag ganska bra och man såg vissa brister Satte och tänkte under matchen vem som skall göra målen i år. Hasani har startat strålande men vi vet inte hur länge det håller i. Men känsla är att han borde klara runt tolv mål om han inte skadas. En av dem som stod för flest poäng i fjol var Kalle. Om inte Kalle spelar/eller spelar men inte gör så många mål vem ska då göra dem? DG/Yasin/Nordin kanske levererar 7-8 mål tillsammans. Svaret är givetvis Crespo. Men just nu måste Kalle få bli startspelare och bidra till mål. DG kan vi ta in när vi måste stänga matcherna. När Berisha kommer tillbaka måste han in och Nkili upp på mittfältet. Antar dock att det blir Wikström nu på fredag och sedan får vi se hur allvarligt skadad Mensah är. Som sagt, Kalle hoppas jag startar på fredag
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-04-21 20:17
Jag tycker det är svårt att analysera ÖSK. Vad skiljer spelet i denna match från de två senaste? Som jag upplever det var man ändå bättre mot både AIK och MFF att hålla bollen i spel under längre perioder. Upplever att det blev kortare sekvenser i dag än tidigare. Tycker inte att någon av mittfältarna eller ytterforwards kom upp i normal standard. Hagge gjorde en bra första halvlek och sett över hela matchen tycker jag Oscar och Hasani var bäst.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-04-21 20:13
1 poäng är bättre än 0.

Vi kommer igen mot Åtvid, då blir det bättre spel och 3 poäng, välförtjänta sådana.

Alla till Behrn på fredag!

Heja SportKlubben!
Örebro Bastard on Parade
2014-04-21 20:12
@Gudjonsson:

Vem ska peta Moe menar du? Vi har inga alternativ på den positionen. Pode håller inte och vi kan ju inte ha ett mittfält med Mensah, Nkili och Gerzic.

Jag är oerhört besviken på insatsen idag. BP har tidigare visat att de är bra på att hålla i bollen, men de har skapat nada framåt. Nu ser det ut som att vi har ett P14 försvar. Nkili gör det riktigt dåligt när han skänker poängen till BP och hade ett antal darriga ingripanden tidigare också. Hoppas verkligen Wikström är hel så att han kan spela mot Åtvid och att Berisha snart är i matchform.

Många som gjorde svaga matcher idag. Varför? Hur kunde vi vara så mycket trögare än BP trots att de hade en dags mindre vila inför matchen?

Jag ger nog bara 4 spelare godkänt idag. Hasani och Holmberg för målen samt Haginge och Jansson. Hagges pass till Hasani var hög kvalitet och han hade några inspel och chanser som kunde (borde?) resulterat i ytterligare mål. Hasani fick inte mycket uträttat, men fortsätter han måla så får han vara kass i 90+tillägg för att få godkänt. Holmberg borde ha punkterat matchen när han fick sitt sista läge, men gjorde ett snyggt mål.

Vad skickar det för övrigt för signaler till våra talanger när Peo byter in Pode som mittfältare och samtidigt justerar Saeids position? Hade det inte varit smidigare med ett rakt byte mellan Mensah - Westerlund? Hade det varit bättre för balansen att byta in Wikström/Wiktorsson och flytta upp Nkili ett snäpp?
Örebro Xerzex
2014-04-21 20:12
Låt säga att varken Mensah eller Wikström kan spela mot Åtvidaberg. Hur formeras laget då? Betänk att Nkili (klapprutten i dag) är avstängd.
Örebro rirobban
2014-04-21 19:57
@Gudjonsson:

Håller med, har tyckt att Mo ändå gjort bra saker och varit nyttig tidigare, men idag var han katastrof. Pode skapade faktiskt mer och var säkrare när han kom in. Angående DG så är jag inte lika förvånad, då jag tycker han är på fel kant för att lyckas. Nu är ju Yasin självskriven till höger, men vi borde ha ett bättre alternativ till vänster. Kalle kommer in och gör det bra, men vet inte om han håller från start...
Örebro ForzaÖsk
2014-04-21 19:54
@Gudjonsson:

Mo lär bli petad när wikström och Nkili är tillbaka. DG har vi väll ingen lämplig ersättare för? Problemet med DG är att han missar för mycket.
Örebro Godzilla Hårddisksson
2014-04-21 19:53
Sett till hela matchen får man väl ändå vara nöjd med en pinne. Men ändå, jäkligt surt och onödigt. Sen tycker jag heller inte att en pinne borta mot BP är något att skämmas över, det laget formligen svämmar över av talang.
Örebro ForzaÖsk
2014-04-21 19:53
Rättvist med 1 poäng men såklart tråkigt. 1a halvlek var en katastrof. 2a halvlek så tycker jag vi höjer oss. Dock så är det just lag som BP som vi måste ta poäng mot. Får hoppas Mensah inte är allvarligt skadad och att wikström är tillbaka på fredag.
Örebro Gudjonsson
2014-04-21 19:52
Spontant måste 2 spelare ha blivit av med sin plats i startelvan! (DG & Mo)
Örebro Willy Foo Foo
2014-04-21 19:49
@Call For Rain:
Rån o rån. Mot Halmstad skapade vi ju knappt något. BP hade i andra halvleken en räddning på mållinjen på Hagges nick och Hasani en nick i stolpen. På slutet hade också Kalle ett skott som strök stolpen. ÖSK tog över andra halvan av halvleken och det märktes att BP var mer rädd om poängen än ÖSK Tycker inte att det var ett rån alls. Men kan medge att 0-1 i paus inte var välförtjänt. 2-2 var nog rättvist.
Örebro rirobban
2014-04-21 19:47
17 mål på 4 allsvenska matcher idag, målrikt värre.

3 st 2-2-matcher och en som var nära att sluta just 2-2.

Hasani uppe i delad skytteligaledning, på fredag gör han hattrick och drar ifrån!
Benny Böckling
2014-04-21 19:44
Sett straffsituationen nu, solklar straff.
Idiotiskt försvarsspel från Nkili, som nu är avstängd mot Åtvid.
Örebro jpsvartvitt
2014-04-21 19:44
Korrekt straff.. Varför ska Nkili slänga sig. Herregud..
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro rirobban
2014-04-21 19:42
Om vi slå Åtvidaberg (vilket vi har större chans till på Behrn arena) så är jag ändå nöjd med den poängmässiga starten.

BP är det bästa motstånd vi mött såhär långt, och då har vi ändå mött AIK och Malmö. Om BP blir effektivare så kommer dom inte ligga på nedflyttningsplats när säsongen summeras!
Call For Rain
2014-04-21 19:42
@Bempa no:10:

Minst!
Örebro Alltid Örebro
2014-04-21 19:39
Får hoppas att det här var ett av få "bottennapp" vi får uppleva den här säsongen! Hoppades på 3 p men är nöjd med 1 efter hur hela matchen sett ut.
Örebro Pedretti
2014-04-21 19:34
@Sparkabolleninimål:

Har nog med behandlingen dem gjorde på Mo att göra
Örebro rirobban
2014-04-21 19:31
Straffen är inte mycket att diskutera om. Den är lika solklar som den Yasin skulle haft på råttornas arena. Väldigt onödigt av Nkili som har mycket kvar att lära! Bedrövlig insats idag av egentligen samtliga utom Oscar. Så irriterad över att vi inte har någon vänsterfotad spelare på vänsterkanten! Vi skulle ha värvat MVH!!!

1 poäng är lite genant att ta med sig, men sista 25 min så spelade vi ganska bra och skapade flera bra chanser. Men ser man till det stora hela så ska vi vara nöjd med 1 poäng.

Förstår inte varför man backar hem så när man tar ledningen! Hatar att vi aldrig försöker gå för 3:an istället!
Benny Böckling
2014-04-21 19:31
Sista gången på länge som DG startar hoppas jag.
Wiktorsson skulle tammefan göra det bättre.
Örebro Grixx
2014-04-21 19:30
Återigen en match att både vara nöjd och missnöjd för vunnen/förlorad poäng.
Annons: