/fotboll/osk/forum/1454.aspx/fotboll/osk/forum/1454.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro mustard
2014-04-25 12:37
Heja Spört!
Örebro pemo
2014-04-25 11:04
MACHDAG!!!
Och vår Hasani går upp ensam i skytteligans topp. !!!
Örebro Gudjonsson
2014-04-25 09:43
Gameday baby!

rirobban// vilken j-la införrapport från Åtvidaberg. Imponerande!!!

Enligt Sportnytt igår så får inte / kommer inte Åtvidaberg att ställa upp med de 2 spelarna som saknar arbetstillstånd mot ÖSK. Jag tycker verkligen synd om spelarna och föreningen!
AIK Saywee
2014-04-25 07:56
Solen lyser över Örebro, forbollsväder storpublik fredag 3 poäng :) pemo Sun is shining, BM
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro pemo
2014-04-24 20:59
Någon sa till mig: Åker du till Örebro och ser på tråkig fotboll? När det är Champions Leuge på TV?

så jag satt mig och såg en urtråkig match i tisdagas, där Chelsea parkerade med nio man framför straffområdet. Gäsp i 90 minuter. och inte blev jag gladare i går när Bayern M rullade boll i sidled hela tiden oh Real Madrid också hade nio man i muren.

Nä, då åker jag hellre till Behrn och kollar in lite riktig fotboll. visserligen inte med några världsstjärnor, men med hjärta och smärta.
Och att man "känner igen" sina spelare.

Heja ÖSK. Nu vinner vi över ÅFF , så att jag får lugn och ro hem i bilen med min medbjudne ÅFF:are. :)
Stugägare Kenneth Lindeman
2014-04-24 20:55
Kan man hoppas på nåt sånt här imorron? :-)
Örebro rirobban
2014-04-24 20:23
Åtvid har riktigt mycket matnyttig information om matchen imorgon, och om motståndarna (oss). Grymt bra införmaterial på deras hemsida!
Örebro Tvetov Nato
2014-04-24 19:27
STOCKHOLMSBOR,

Retro visar som vanligt ÖSKs match, så imorgon är det bara att komma förbi strax innan 19.00 för att träffa andra närkingar över en öl och se våra hjältar ta tre nya poäng.

Adressen är bondegatan 25A och ligger på söder.

FRAMÅT SVARTVITT!
AIK Saywee
2014-04-24 19:27
Hjälp !!!
Örebro En örebroare
2014-04-24 18:11
@En örebroare:

Edit: Jag är fullständigt övertygad om att folk på forumet inte hade blivit irriterad ifall du nämnt talgoxen eller räkor någon gång då och då men när de blir jämt då förstår jag att folk tröttnar.
Örebro En örebroare
2014-04-24 18:08
Saywee/ Vi alla vet att du menar dig själv och att du fått kritik. Antingen skiter du i den eller så går du vidare och lyssnar på den? Istället för gång på gång upprepa dig om hur pass synd det är att du skärt ner dina inlägg och dina "haters" som "hatar dig" har du så svårt för kritik?

Vi alla vet att du är en optimist och att du gillar fåglar o att du gillar AIK men inte mer än ÖSK osv osv. Man behöver inte nämna det dock i varannant inlägg att du gör de eller fått kritik. En av dina "haters" som du menar jag är, har faktiskt berömt dig 2 gånger för du höjt dina inlägg men så dröjer det en vecka igen och så är det samma spår igen. Du har skrämt bort ett antal nick eller som helt enkelt tröttnat på dig, ringer det ingen klocka då?
Kom igen nu.
Örebro either/or
2014-04-24 17:44
Härligt med Berishas namn i en ÖSK-trupp igen!!

Trevligt också att Murad är med! Att han får någon speltid är väl mindre troligt men kul att se att han är med där och nosar ändå!
Örebro TommyS
2014-04-24 17:28
Nu har ÖSK gått ut med rättelse - ingen Berisha i ÖSK-tältet. Skönt, var lite konfunderad ett tag.

Om det nu blir så att Mensah vilar på läktare eller bänk kommer vi troligen spela med en 11 som sånär som på Moberg istället för Wiktorsson är identisk med hur vi avslutade 2013 (Gais 6-1 efter att Nkili utgått skadad i början av matchen, Ljungkile borta, någon som minns hur det gick?). Uppställningen blir kanske lite annorlunda, med Mo lite längre bak, Nordin lite längre fram och Kalle lite längre bak. Om vi nu ska kalla det 4-1-4-1 eller 4-3-3 istället för 4-4-1-1 som det såg ut då. Ska bli intressant att se.
AIK Saywee
2014-04-24 15:25
Tom Hell, det ligger mycket i det du skriver, men ibland blir de bara diskussioner, som inte leder någonstans ...
Örebro Tom Hell
2014-04-24 14:46
Saywee - för mig är diskussion själva grundbulten i hur vi utvecklas som människor. Därför är en diskussion för mig per definition alltid konstruktiv i någon mån. Sedan kan enskilda uttalanden i en diskussion vara icke konstruktiva, men det bidrar ändå till en konstruktiv helhet. - Avd Dagens meta-diskussion :p
Örebro pemo
2014-04-24 14:43
Du får ursäkta om jag inte tycker at det kanske är en så stor tongivande spelare. Men det jag menar med sportsligt är att tabellen skall gälla.
Om det nu är så att spelaren inte är klar så bör man följa reglerna och inte använda honom. osportsligt eller inte gent emot de lag som fick stryk?
tja, i bland är livet orättvist.
AIK Saywee
2014-04-24 14:37
Tom Hell, sorry det blev nog ett missförstånd och det jag skrev var nog inte mest riktat till dig, utan snarare till de som så ofta upprepar sig om att inlägg måste vara konstruktiva. Det är väl inget fel om de är konstruktiva, men jag förstår ändå inte riktigt varför alla diskussioner måste vara sådana ...
Örebro Tom Hell
2014-04-24 14:00
Saywee. Du missförstod mig. Menade absolut inte att kritisera de diskussioner som var - bara att jag postade om något helt annat som inte var relevant i dessa! :) (F ö anser jag att diskussioner är något av de viktigaste verktygen vi har för att kunna vara konstruktiva)...
AIK Saywee
2014-04-24 13:50
Relevans, nej kanske inte, konstruktivt, nej kanske inte, men det är diskussioner ... Konstruktivitet kan vi pyssla med där det ger mest nytta, direkt till klubben alltså. Konstruktivitet är för mig, att man jobbar för förbättringar ... ... diskussioner är något annat.
Örebro Tom Hell
2014-04-24 13:41
Inte mycket relevans till de diskussioner som är igång just nu, men jag tänkte bara slänga in en blänkare om att jag tog ett litet snack med Kalle Holmberg för ett tag sedan och resultatet finns nu ute på TotallyÖrebro (se länktipset). Det är ju intressant att ett av förra årets stjärnskott är en av få som drabbas negativt av att man "tvingades" byta spelsystem. Han verkar dock ta det med ro och verkligen göra det bästa av situationen. Dvs att anamma rollen som offensiv mittfältare fullt ut.
AIK Saywee
2014-04-24 13:39
Vem upptäckte felet och informerade om det? Vilken soppa det verkar bli .,.
Örebro Gamla örebroar´n
2014-04-24 13:19
pemo // Det sportsliga ligger väl i att en tongivande spelare troligtvis inte får spela mot sportklubben. Detta innebär att sportklubben kommer i ett bättre läge än Falkenberg m fl. Varför??
Örebro pemo
2014-04-24 12:15
Gamla örebroar´n // Ja, jag tycker att det är sportslig. ÅFF har ju inte ljugit om vilka som är med och spelar. Det är ju inte Messi, som spelat under falskt namn. Som spelare blir han ju inte bättre/sämre pga pappersexercis.

Men visst, fortfarande så har de ju brutit mot reglerna. Glad att jag inte siter i disciplinnämnden.

Berisha är med i 19-manna truppen. Även Mensah.
Benny Böckling
2014-04-24 12:13
Berisha och Murad med i morgondagens trupp. Kul!
AIK Saywee
2014-04-24 12:03
bison, jag menade bara att det är lättare att gnälla på andra som gör fel, mina egna misstag skall ingen bry sig om ... Hoppas att jag slipper förtydliga vad jag tycker, för då kommer väl det gamla tjötet igång.
AIK Saywee
2014-04-24 11:59
Pedretti, välkommen om du är ny och om du bara är någon som bytt nickname, så vill jag ändå instämma med att det Andreas (ÖIS) skrivit är mycket, mycket tänkvärt !
Örebro bison
2014-04-24 11:56
Saywee// Har svårt att se att trafikreglerna är jämförbara med det här. Men du kan ju likförbannat inte om du kör 100 på 90-väg hävda att du inte såg skyltarna för du hade så mycket att göra i bilen och komma undan med det.
AIK Saywee
2014-04-24 11:52
Jag vill tyvärr minnas att även vårt ÖSK under nittiotalet missade lite administration, men då lät vi inte lika "högljudda"angående straff ... Jaja, svensk fotbollssoppa är vad det är ... ... idag blir det ärtsoppa med punch till lunch :)
Örebro TommyS
2014-04-24 11:51
Hade lite smygförhoppningar om Berisha på bänken mot Åtvid men så lär det inte bli om han ska hänga i ÖSK-tältet 18.30. Om vi räknar med Wikström in på Nkilis plats och att övriga från senast är med, vem tar extraplatsen på bänken? Atashkadeh? Murad?
Örebro Gamla örebroar´n
2014-04-24 11:40
Pemo : "Låt det sportsliga få gälla"

Jag undrar bara om det är sportsligt att spela med en okvalificerad spelare, som direkt har bidragit till 4 poäng (två mål). Var går i så fall gränsen en spelare eller hela laget? Tycker t ex Falkenberg, som fick stryk med 2 - 0 efter avgörande insats av Abubakari, att detta var sportsligt?
Annons: