/fotboll/osk/forum/1449.aspx/fotboll/osk/forum/1449.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Willy Foo Foo
2014-04-28 21:01
@Saywee:

Ja, haha - Som gamla tiders drive in bio i USA
Call For Rain
2014-04-28 20:56
7300 åskådare ser Peking få stryk av MFF. Betydligt färre än vad ÖSK hade.
AIK Saywee
2014-04-28 20:48
WFF, 20:07, kanske driveinfotboll vore något, så slipper slöfockarna kliva ur bilen ...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Willy Foo Foo
2014-04-28 20:46
Berishas comeback
Örebro Willy Foo Foo
2014-04-28 20:12
@TommyS:
ja, faciliteter på arenan inte att underskatta. Den sträcker sig idag i princip till en korv med bröd för den stora massan. Jämför med t ex Engelska arenor. Sedan tycker jag sektion C skall byggas om till en lyxsektion. Prisdiskriminering som Osynliga handen talat om. Breda sköna sitsar av annat material. Tre platser blir två. Service i gångarna ned där. Ett enda lång barbord istället för de två översta raderna där dryck & mat serveras under hela matchen och monitorer med matchen på. Betydligt dyrare platser så klart. Inget jag skulle ha råd med. Men fina pengar till klubben När det gäller aktiviteter på planen kan man ha en konsert tex en timme före matcher. Finns massa man kan komma på om man brainstormar
Örebro Gentile
2014-04-28 20:09
kollar just nu Gefle- Kalmar! man får nog se upp med Måns Söderkvist i KFF på söndag! liten kvick rackare med bra skott , även "gamle" Örebroaren Ring verkar halvfarlig dessutom har dom en lurig brasse på mittfältet. 0-2 till KFF i halvtid, dock har Gefle haft en del chanser men mest från distans.
Örebro Willy Foo Foo
2014-04-28 20:07
@Saywee:
Folk orkar inte gå. Läser man kommentarer om t ex city i Örebro är folk förbannade för att de inte kan parkera utanför butiksdörren och kräver ett hav av nya parkeringsplatser. Parkeringshusen är för långt borta anser de eftersom de skulle tvingas gå 150 meter. Cykel och buss är man dum i huvudet om man föreslår. Kanske därför vi bla har klimatproblem?
Örebro Aspen.
2014-04-28 17:38
@TommyS:

Kanske bäst att inte spekulera, det leder fel.
AIK Saywee
2014-04-28 16:52
bison, håller med dig, parkeringsplatser är väl inget problem om man orkar och vill promenera 10/15 minuter till arenan ... ... då slipper man dessutom sitta i köer när matchen är slut, när man promenerat från arenan, om man håller ut tills domaren blåst av föreställningen. Det är enkelt att hitta p-platser 15 minuter frän arenan om man bara vill ock hittar lite på Öster och förstår sig på p-reglerna ...
Örebro TommyS
2014-04-28 16:42
Xerzex, då tackar jag och lämnar övriga teorier därhän. Det var allt jag behövde.
Örebro Xerzex
2014-04-28 16:38
TommyS//

Någon berättade att Pode helt sonika varit sjuk de senaste dagarna.
Örebro bison
2014-04-28 16:37
Klart att man kan förbättra parkeringsmöjligheterna, men arenan ligger ju väldigt centralt så det är ju kanske inte något man snyter fram på en vecka.
Själv åker jag alltid bil sen jag blivit exilare och åker aldrig runt och letar efter plats. Ställer mig direkt några kvarter bort och går till Vallen, finns alltid mycket platser runt Stadsparken (i alla fall om man är i skaplig tid)
Örebro TommyS
2014-04-28 16:23
Jag leker med tanken att Pode visat missnöje med sin roll i ÖSK, och att han surnade till när han märkte att han inte skulle få starta mot Åtvid trots ett ok (jättebra tyckte jag inte att det var) inhopp mot BP och trots att Nkili och Mensah saknades eller inte vara startklara. Ljung insåg att han behövde ta ett snack med Pode och tog därför ut en extra spelare mot Åtvid. Snacket hölls och föll inte väl ut och därför saknas nu Pode till och med mot U21. Ungefär så fick jag känslan att det var det med Ibra förra säsongen, och det slutade med deportering till Åland, en känd plats för ÖSK:s avfallshantering (filialer finns också på Island och nära Möckeln).

Men det här är alltså rena spekulationer från min sida - i den totala avsaknaden av info kan jag inget annat göra. Kanske har han bara fått en smäll eller är förkyld.
AIK Saywee
2014-04-28 15:58
Så kan det vara, kanonförsäljning av vår tillfällige ...
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-04-28 15:07
United har nog värvat honom..
AIK Saywee
2014-04-28 15:00
TommyS, det är nog något hemligt med Pode ... ... annars hade nog informationen redan gått/nått fram?
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-04-28 14:31
Ludde på G till IFK
Örebro Xerzex
2014-04-28 13:55
Det var ju rätt märkligt att han gjorde ett helt okej inhopp - på en ovan position - mot BP och sedan helt petats ur truppen till nästa match. Känns som att en skada ligger bakom hans frånvaro. Synd att Wille inte kan lira i dag, hade hoppats på det men givetvis skall man skynda långsamt i hans fall.

Slänger nog ett getöga på Kalmars match mot Gefle i kväll innan Morgan och Ola-Conny pockar på uppmärksamheten. :)
Örebro TommyS
2014-04-28 13:30
Något har uppenbarligen hänt med Pode. Han är vår Sfinx, vår Mona Lisa, vår Garbo. Först ovissheten kring hans kontrakt, sedan detta. Utan fakta får vi spekulera: skada, sjukdom, konflikt eller privata orsaker? För han kan inte gärna vara petad från U21. Någon som var på plats vid förmiddagens träning?
Örebro pemo
2014-04-28 13:11
Ingen Pode eller Wille i dagens U-21
Örebro Jonte R
2014-04-28 12:41
TommyS// Den stora knäckfrågan är nog vad som kan göras innan match för att locka nya åskådare. Vet inte hur länets unga spelare bjuds in till matcher men där finns mycket att vinna. Stärkt relation med länens lag och potentiella åskådare för många år framöver. Vet inte om ÖSK frågar potentiell publik om vad som skulle locka dem att se en match.
AIK Saywee
2014-04-28 12:18
Fotbollsväderproblemen är kanske att man stannar hemma när det är skitväder och att man vill göra annat när det är vackert väder ... Suck, jag går i ur och skur, i sol och i blåst, om jag är på "hemmaplan" och kan.
Örebro TommyS
2014-04-28 12:02
I debatten om "kringarrangemang" som jag känner att vi haft här många gånger vill jag hålla med Pemo. Svårt att tro att någon lockas av någon jonglör i mittcirkeln men däremot ska man satsa på bekvämlighet: förenkla parkeringen för de som måste köra, korta ner köer så att alla hinner gå på toalett samt köpa mat och dryck i halvtid utan att knuffas och få kiss på skorna eller ketchup på jackan. Och om vi ska bygga om läktare, skapa så många regnskyddade platser som möjligt.
Örebro TommyS
2014-04-28 11:46
Ska bli intressant att se vilka spelare från A- och spetsgrupp som luftas för U-21 idag. Fortfarande har jag inte hört ett ord, ens en teori, om varför Pode saknades på bänken mot Åtvid. Berisha spelar 45? Luftar man Nkili för att hålla honom i matchtempo när Kalmar är relativt långt borta i tid? Är William färdig för ett test? Vilken roll vill man spela Westerlund i, mittback eller defensiv mittfältare? Vilken roll vill man spela Lipovac i? Räknar annars med Wiktorsson på mittbacken och Murad till vänster. Kan bli ett starkt lag om alla är med.
Örebro pemo
2014-04-28 11:29
Jag har inget förhållande till hockeyn i Örebro ( förutom 1978 ? med Nalle, Kneten och dom ) men tycker att hockeyn i övrigt är alldeles för tråkig. Inga mål , målvakter som har störe skydd , hakningar, slashing om vart annat.
Försöker titta lite på slutspelet i NHL, men slår snabbt över till något annat.

Nä, för mig är hockley förlorad när "järnridån" försvann. Och , som någon skrev, det krävs ju inte så mycket kunskap för att se på gubbar som åker frm och tillbaka samt skjuter hårt utanför målet.

Framtiden för sporten kanske blir fri entré, då alla pengar kommer från TV:n
Att gå på fotboll i Örebro är enkelt om man cyklar. försöker vi som kommer utifrån att ta oss till arenan, får man snirkla runt i en halvtimme för att hitta en p-plats. Och det avskräcker nog en del. Samt att man hellre sitter framför TV:n än att åka 4 mil för en levande match.

Men jag åker för att se en match. Inte ett uppträdande i halvtid. Då vill jag köpa korv eller kaffe. Utan allt för långa köer.

Så, publiktillstömningen ökar kanske om ÖSK håller samma form och vädert blir bättre, då främst de Örebroare som inte går ut i dag. Vilket samtidigt är lite trist. Stora delar av sponsorläktaren är ju tom.
Går det inte att sälja dessa platser en halvtimme innan match?
Örebro widemarsh
2014-04-28 10:59
ÖSK ställde upp med 8 Örebroare i förra startelvan. ÖHK har väl bara Löwdahl kvar i truppen? Ännu en anledning till varför ÖSK alltid går före ÖHK :)
AIK Saywee
2014-04-28 10:51
Vädret skrämmer sällan bort hockeypubliken.
Örebro storastyggajohan
2014-04-28 10:50
Här har vi ju en rimlig värvning som spelande hjälptränare! Han drar nog folk ;) Haha, ta mig inte på för stort allvar nu.
Örebro either/or
2014-04-28 10:43
WFF// Oj! Det var värst. Hakade du upp dig så på en liten sketen mening om hockey när min tanke mer var att visa att det troligen finns en stor grupp mycket fotbollsintresserade som sällan går på ÖSK. Och att där finns en stor potential att öka publiken. Jaja, det var ju trist. Men så är det. Jag vidhåller att hockey är enklare att ta till sig för de som är lite mindre insatta just på grund av att det är mer mål, högre fart osv. Att du (och Leffe Boork) inte tycker samma sak må vara hänt.
Örebro Pedretti
2014-04-28 10:21
@Saywee:

Hahaha, han skrämde snarare bort publik....
Annons: