/fotboll/osk/forum/1442.aspx/fotboll/osk/forum/1442.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro En örebroare
2014-05-04 17:16
@Stugägare Kenneth Lindeman:
Frågan är hur mycket publik vi ÖSK hade haft om vi var tvugna att spela i Karlskoga eller Degerfors. Ängelholm lirar i år på Olympia.
Örebro Bäst när det gäller
2014-05-04 16:27
@either/or:

Gillar Wille skarpt och skulle gärna se han få visa hela sitt register men börjar tveka att han någonsin kommer att nå upp till sin rätta nivå igen!
Benny Böckling
2014-05-04 16:11
Liknande känsla som Gnaget borta, noll press för ÖSK som inte har något att förlora.
Heja Sport!
AIK Saywee
2014-05-04 15:49
Håll i det här nu Häcken, Allsvenskan skall leva hela året, och avgöras sista kvarten !!!
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2014-05-04 15:26
I Ängelholm med omnejd finns mycket roligare nöjen än fotboll, eller så är det mysigare i soffan. Om något decennium spelar vi kanske inför nästan tomma läktare även i Allsvenskan, om ingenting görs, i tid ?
Örebro Willy Foo Foo
2014-05-04 15:24
Malmö ligger under med 0-2 hemma mot Bk Röva
Stugägare Kenneth Lindeman
2014-05-04 14:54
Fantastiskt Ängelholm förresten. Förra året i mitten av maj kom 179 personer och såg hemmamatchen i superettan mot Degerfors. Igår ökade de på den siffran med närmare 30% när 230 personer bevistade ånyo S1-hemmamatch mot samma lag. Fasen, ÄFF 51 ytterligare åskådare, nu kan ni väl slå till o bygga det där klubbhuset!?
Örebro Grixx
2014-05-04 14:32
Finns minsta lilla tecken på att William håller eller är på rätt väg så vill nog båda parter skriva på en förlängning.

Några matcher där han håller är inte tillräckligt för att han ska kunna skriva något bättre kontrakt med andra klubbar. Är både han och ÖSK på väg in i en positiv period så är nog läget bättre att fortsätta tillsammans för att säljas i en stabil positiv anda.

Givetvis finns det andra scenarier där både han eller en annan klubb är villiga att chansa på en vinstlott....lite som ÖSK själva gjort ett antal gånger.
Örebro either/or
2014-05-04 14:27
@ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark):

Om Wille kommer tillbaka och är hel resten av säsongen och "gör succé" så tror jag att det är självklart att ÖSK vill förlänga. Vore oerhört märkligt annars. Så bra är ändå en skadefri William och det tror jag alla i ÖSK vet.

Skulle resten av säsongen dock vara korta gästspel mellan ännu fler skadeperioder så kan det nog vara så att klubben inte förlänger, även om gästspelen är bra.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-05-04 14:14
@En Örebroare

Ja, rätt surt isåfall. Även om Wille gör succé så tror jag inte ÖSK kommer att förlänga med tanke på hans skadehistorik.
Örebro either/or
2014-05-04 13:34
Man ska inte säga för mycket, men när (om!) alla skadade kommer tillbaka i fullgod form så kommer det bli tufft om platserna på en del positioner... Ska bli intressant att se om Peo ändrar om i båda manskap och i formationer eller om han kör vidare på de som förhoppningsvis har gjort det bra hela våren.
Örebro malge
2014-05-04 13:33
Sogen// Han är sjuk har jag fattat för
Örebro Sogen
2014-05-04 13:32
vad ä det för skada på Nkili? En till mittfältare skadad asså
Örebro En örebroare
2014-05-04 13:15
Tänk om Wille gör succé resten av säsongen och sen sticker utomlands och vi får inte en krona..
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-05-04 12:36
Bastard on Parade (Örebro) 2014-05-04 12:10 @Xerzex: Har snarlika minnen som dig, men minns inte exakt vad det var Peo sade. Det var i alla fall en tokhyllning, för att tala kvällstidningsspråk. Atashkadeh är 2 månader äldre än Kiese-Thelin och har trots år konstanta skador presterat mycket bättre än den sistnämnde. Jag hoppas verkligen att Atashkadeh får vara skadefri. // Jag vill minnas Peo uttryckte att William var en av de största talangerna han hade träffat på.
Örebro Bastard on Parade
2014-05-04 12:10
@Xerzex:

Har snarlika minnen som dig, men minns inte exakt vad det var Peo sade. Det var i alla fall en tokhyllning, för att tala kvällstidningsspråk. Atashkadeh är 2 månader äldre än Kiese-Thelin och har trots år konstanta skador presterat mycket bättre än den sistnämnde. Jag hoppas verkligen att Atashkadeh får vara skadefri.
Örebro Erik Wärlegård
2014-05-04 12:01
Läste införrapporten. Nkili är inte med i truppen ner till Kalmar. Heja Sport!
Örebro Xerzex
2014-05-04 11:28
@Empes:

Har för mig att PEO sagt att Wille skulle bli (kan fortfarande antar jag) bli den största affär ÖSK någonsin gjort. Men det var ett tag sedan. BoP du kanske minns mer?
2014-05-04 10:52

Ett annat sätt att räkna det på: 22 vunna 14 oavgjorda och 4 förluster på de 41 senaste seriematcherna. Alltså, observera: På våra senaste 41 seriematcher har vi förlorat enbart FYRA!
Örebro Willy Foo Foo
2014-05-04 10:37
@Pedretti:
mmm - Tänkte väl mer på dubbelförlusten mot Häcken som jag menade nog avgjorde - Även om det inte de förlusterna som ingår i din statistik.
Örebro Empes
2014-05-04 02:39
William A i truppen. Man borde väl ligga lågt egentligen...mot bakgrund av hans hemska skadehistorik... Men ändå, kan inte låta bli - tänk om han får träna på och vara skadefri...
AIK Saywee
2014-05-04 02:36
2012 var en tråkig historia :( Framtiden är dock ljus :)
Örebro Empes
2014-05-04 02:36
Tack Willy Foo Foo för bra inlägg. Ja, så är det ju, frågan är vad man egentligen kan begära av laget. Tänkte på det när jag skrev. ÖSK-försvaret har ju också som sagt gjort väldigt mycket rätt och bra. Men det som trots allt skaver lite i mig är just det här bolltittandet. (Bollen är oviktig om den spelare som försöker nås inte når den.) För en del mål hade säkert kunna undvikits om man tittat på (och "tagit bort") spelare i stället för boll. Även i de fall man inte när man tappat boll i tidigare sekvens högre upp i banan. Det är dessa situationer som skaver, när antalet försvarande ÖSK.are egentligen har varit tillräckligt för att markera målskytten. Håller helt med om Wowoah, det här var ett av hans "förbättringsområden". Och tycker trots allt att det sett något bättre ut i år. Men tänk om det kan bli ännu lite bättre...
Örebro Pedretti
2014-05-04 02:00
@ Willy Foo Foo:

Det var mot Elfsborg borta (Izhisaki nätade matchens enda mål) och hemma mot Norrköping också den matchen slutade 0-1
2014-05-04 01:58
@ Willy Foo Foo:

Absolut inte eftersom jag minns det som igår. Efter 3-4 i inledningen mot Åtvid o därefter två följande 0-0-matcher var vi på när att knipa 3-poängaren borta mot Blåvitt efter Grahns otroligt snygga 2-1-mål i krysset. Hade vi kunnat hålla i tre poäng där så är det inte omöjligt att säsongen gått en annan väg. Å andra sidan hade ju Änglarna bud på 3-2 också, misstänkt felaktig offside-avblåsning som det var.
2 x 1-2 mot Häcken i serievändningen blev väl på nåt sätt spiken i kistan, då 2012 ja. Men, allt det där är ju historia nu.
Idag skriver vi 2014 och snart är Nordin återkontrakterad!?
Örebro Willy Foo Foo
2014-05-04 00:36
Du skyndade dig verkligen att kontrollera? ;0) Men - Ok - Missade en poäng. För övrigt kanske det är Peos vinnarkultur som börjar ta plats? Tyvärr, om jag minns rätt, var det två förlusterna två nyckelmatcher som kunde ha skapat kontakt. Var det inte Häcken? (Orkar inte kontrollera :0) )
2014-05-03 23:21
@ Willy Foo Foo:
Nej, det visste jag inte, för vi hade tre poäng efter 6 omgångar då, 2012. Efter 3-4 hemma mot Åtvid i premiären följde tre oavgjorda, 0-0 borta mot Mjällby resp hemma mot HeIF och 2-2 borta mot Blåvitt. Resten är historia, men vi avslutade faktiskt iaf 2012 med endast två förluster på de sista nio. Vilket gör, rätt fantastiskt faktiskt att vi på de senaste 45 seriematcherna (9 år 2012, 30 år 2013 och 6 i år, 2014) enbart förlorat 6 stycken. 23 vunna 16 oavgjorda och 6 förluster på de 45 senaste seriematcherna om jag räknat rätt. Imponerande!
AIK Saywee
2014-05-03 22:46
Då hade man 2 tränare, nu har vi 3 :)
Örebro Willy Foo Foo
2014-05-03 22:43
Visste ni förresten att 2012 - Det året ÖSK åkte ur - Hade man två poäng efter 6 omgångar - Nu har man 11
Örebro Willy Foo Foo
2014-05-03 22:25
Banankastaren ha väl knappast undgått någon - Som lett till en antirasist-kampanj över hela världen med bananer (ÖSK inget undantag)

Hur som helst - Nu har banankastaren identifierats och det var ingen mindre än klubbens (hemmalagets) egen ungdomstränare som nu stängts av på livstid att besöka arenan
Annons: