/fotboll/osk/forum/1437.aspx/fotboll/osk/forum/1437.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2014-05-06 15:04
In och rösta på fansens favorit (inte för att det behövs i och för sig)! Ahmed Yasin vs Alvaro Santos i åttondelsfinalen. Känns som att Yasins supporterskara kommer att räcka långt i tävlingen.
AIK Saywee
2014-05-06 15:02
TommyS, jag vill (tyvärr?) minnas samma som du minns
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro TommyS
2014-05-06 14:31
Visst kom aldrig Bengtson på provspel? Minns att vi tackade nej innan vi sett honom men kan ha fel. Var väl i samma veva som Bangura blev sjuk, missade provspelet med oss och istället gick till AIK?
AIK Saywee
2014-05-06 14:09
Många längtar efter "publikdragarna", vi funderar och spekulerar kring skador och sjukdomar, och rehabiliteringar och när det är dags för en applåderad återkomst. På eyravallen .se kan man iallafall finna en del om detta, på hemsidan är det säkert av naturliga skäl sparsammare med info. Vi kan bara fortsätta med, att gissa och hoppas :) Ett skadefritt ÖSK hade nog varit top five?
Örebro TommyS
2014-05-06 12:51
Som jag har förstått U-21 är det inget som klubbarna tar på mer allvar än de gamla reservlagsserierna. Man kan inte åka ur utan spelar enligt den division A-laget tillhör. Man får använda fyra överåriga utespelare (oklart för mig om det inkluderar bänken eller bara spelare på planen, för målvakt finns ingen åldersbegränsning, det är ok att använda provspelare, osv). Igår gjorde ÖSK 4 byten, mellan minut 70 och 90.

Jag kan därför inte se något skäl till varför Wille kan platsa på bänken men inte vara med i U21-truppen om inget förändrats sedan Kalmarmatchen. Och det kan det mycket väl ha gjort eftersom Wille tydligen lindade något (knät?) på sista träningen före Kalmar.

Har också noterat att U21 i de senaste två (?) matcherna gått tillbaka till 4-4-2. Vet inte om det indikerar något för framtiden.
Örebro pemo
2014-05-06 12:38
Angående Wille och U-21. Kan det vara så att han kanske kan göra ett inhopp i tio minuter, men för att han skall vara med i U-21 vill trojkan att han skall spela minst en halvlek?

Jag har fortfarande inte riktigt förstått hur den där serien fungerar. Är den bara till för att prova nya spelare och hålla igång bänken, eller finns det något att vinna i den ? Alltså, om klubbarna tar den på allvar?
Örebro ÖSK FANS
2014-05-06 10:32
fick för mig att nåde RÅP och Crespo skulle börja träna fotboll förra fredagen? Någon som kan bekräfta? Har för mig jag läste det på eyravallen.
AIK Saywee
2014-05-06 07:13
Hur mår Nkili egentligen, någon som vet, är han snart tillbaka?
Örebro rirobban
2014-05-05 22:38
@Stugägare Kenneth Lindeman:

Jag uttryckte mig fel. Menar såklart att man "som sämst" ska ligga i mitten när det blir VM-uppehåll. Såklart är det ännu bättre om man slåss högre upp :)
Örebro Willy Foo Foo
2014-05-05 22:24
@Bastard on Parade:
Kommer bli ökad konkurrens om mittbackarna. Wiktorsson faller bara längre o längre ned - Lär bli hans sista säsong misstänker jag. Med Berisha kommer ÖSK blir mycket farliga på fasta med nickstarka spelare på sidan som Haginge, Hasani och Mogren. Fyra spelare som kommer gå all in på bollen på alla hörnor och frisparkar. Fasta kan bli ett riktigt bra vapen för ÖSK framöver. Delvis har man redan sett det då hörnorna är betydligt farligare nu än de brukade vara, tycker jag
Örebro Willy Foo Foo
2014-05-05 22:20
@rirobban:

Ah - Ok - Tack för info. Missat det.
Örebro Bäst när det gäller
2014-05-05 22:14
WFF: Haddad är precis samma visa med. Både han och William har en högsta nivå av sällan skådat slag men hur ofta har de varit skadefri och fått visa...

Hoppas verkligen på William men ärligt talat tror jag det gått för långt. År av förlorad kontinuitet kostar tror jag dessvärre!
Örebro Bastard on Parade
2014-05-05 22:03
Berisha spelade 70 minuter i U21-matchen och kände inte av några problem med knät. Han gjorde dessutom mål. Mycket lovande att de kan stegra belastningen utan bakslag.
Stugägare Kenneth Lindeman
2014-05-05 21:31
@rirobban:
Undrar hur "mitten" definieras då? Dessutom borde väl poängavstånd till kvalplats vara viktigare än ev placering 6-11 (om det nu skulle vara "mitten"). Och, om vi nu skulle ligga, säg fyra inför sista matchen innan VM-uppehållet, ska vi då lägga oss i den matchen för att lyckas uppnå målet (obs humor)?
Örebro rirobban
2014-05-05 21:16
Den sportsliga målsättningen för säsongen blev mycket riktigt en halvårs-målsättning. Till sommaruppehållet/VM-uppehållet så ska ÖSK befinna sig i mitten av tabellen, så säger målet. Därefter skulle PeO och spelarna sätta ett nytt mål. Det handlar nog mycket om att dom vill se vilka spelare som finns tillgängliga när höstsäsongen startar. Om Nordin kan komma loss och om de skadade spelarna får friskna till ordentligt.
Örebro Willy Foo Foo
2014-05-05 20:23
@Bäst när det gäller:

Risken finns ju att du har rätt men vi får hoppas på det bästa. Han har ju en förmåga att få nya typer av skador också. Han är ju en fantastiskt fotbollsspelare när han får vara hel.

En annan i samma genre var Haddad. Hade han fått varit hel han vi förmodligen klarat oss bättre 2011/2012. En spelare jag gillade starkt.

Apropå skadade spelare såg jag att Frempong satt på bänken i Pekings senaste match. Möjligt att han gjort det tidigare också under denna säsong eller t.o.m spelat. Har inte så bra koll på Peking. Men annars har det varit rätt tyst om honom och jag funderade på om han lagt av eller flyttat. Han tycks dock inte vara lika bitter som J.Ring ;0)
Örebro Willy Foo Foo
2014-05-05 20:16

Han nämnde det i en av alla intervjuer under vintern. Men även om han inte hade nämnt det så är det alltid intressant att känna till vad för sportsligt kortsiktigt mål ett lag har. Men man verkar ta sådana saker mer internt än vad man gjorde under Sixtens tid. Vilket fall har jag inte hört/läst något i år (mer än det jag nämnde inledningsvis)
2014-05-05 20:11
@ Willy Foo Foo:
Ok, ursäkta då. Isf vet du mer än jag. Visste inte att PeO kommunicerat något sådant.
Örebro Willy Foo Foo
2014-05-05 20:07
Jag avsåg ett mer konkret säsongsmål när det gäller tabellplacering som alltid brukades avges t ex under åren med Sixten. Jag vet att Peo kommunicerat att det finns ett mål som skall uppfyllas till sommaren och det kan knappast vara "Att stabiliseras som Allsvenskt lag" utan är nog avsett med större precision än så. Min fråga var således om någon känner till det (halvårs)målet sett till tabellplacering? "Att stabiliseras som Allsvenskt lag" är ett klyschigt mål som alla nykomlingar har och säger allt och inget och är en sådan självklarhet att den inte ens behöver kommuniceras.
Örebro Glad
2014-05-05 18:58
en örebroare// såg du inte AIK matchen den hade varit förlorad om inte Oscar räddat laget ett par gånger, finns lägen i varje match där man kan ta fram räddningar, men de e väl också hans jobb så de är väl inte mycke att snacka om, Oscar är ung och gör det redan mycket bra men kommer bli ännu vassare framöver, men de e klart alla måste tycka o helst olika,de ju de som forum är till för, forza ÖSK
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2014-05-05 18:40
Den sportsliga målsättning, eller det satta målet är uppenbarligen detsamma som gällde förra året. Inte svårt att hitta på officiella hemsidan, nås inom några knapptryck. Det första delmålet uppfylldes ju i november. Nu befinner vi oss i fas 2; Att stabiliseras som Allsvenskt lag.
AIK Saywee
2014-05-05 18:30
Saywee (Örebro) 2014-05-05 17:01 Undrar vad vissa lider av ? Läs om, läs rätt, syftade på en skadad/sjuk spelare ...
Örebro either/or
2014-05-05 17:50
Har man sett ÖSK:s matcher i år så är det väl ganska självklart att en förlängning med Gerzic är enormt viktigt. Han har inte varit briljant i alla matcher men hans kvalitet har ju varit mycket högre än låneperioden förra säsongen. Dessutom är han ju ett tydligt nav för hela vårt offensiva spel. Risken är att det kommer bli en väldig lucka på centralt mittfält om han försvinner...RÅP har en klart mer defensiv roll och Saied, Kalle, Mensah har antingen inte samma spelstil som Nordin eller samma kvalitet (än så länge).
Örebro En örebroare
2014-05-05 17:50
@Saywee:

Så det kommer inte behövas någon kreatör? Vi har en Råp redan i Nkili.
AIK Saywee
2014-05-05 17:38
Nordin e la kvar till sommarn å då är nog RÅP tillbaka, kanske ingen kreatör men en kämpe på mitten :)
Örebro Gentile
2014-05-05 17:37
tycker att Oscar Jansson är en mycket lovande målis, önskar kanske att han skulle dominera lite mer i höjdspelet i eget straffområde, jag blir orolig nästan vid varenda hörna o inlägg!däremot anser jag att han har bra reaktioner o bra placeringsförmåga dessutom verkar han vara ganska jämn vilket oxå är en god egenskap i mitt tycke! o pondusen i höjdspelet kommer nog!!
Örebro Bäst när det gäller
2014-05-05 17:12
Det pratas ofta om William Atashkadeh här inne. Oftast i termer av när han är tillbaka osv.

Är det bara för att jag är född, uppvuxen och alltjämt mer eller mindre bofast i Örebro/Närke och därmed obotlig realist som jag säger att WA aldrig kommer att komma tillbaka till kontinuerligt spel på högsta nationella nivå?
Örebro En örebroare
2014-05-05 16:57
Sen förstår jag inte ni som tycker vi står o faller med Oscar? Oscar är en mycket lovande målvakt som vi inte haft på många år men han är knappast bäst i allsvenskan och många verkar glömma av att vi har en utomordentligt bra ersättare på bänken som är också väldigt lovande som bland annat provspelat med Saywees favoritklubb i England(Everton).

Jag kan tycka Oscar blivit något upphypad inte för han är en dålig målvakt eller vart men kan ni själva komma ihåg någon match från i år då han räddat oss? BP matchen kanske. Jag tycker Oscar fortfarande kan göra lite halvtaskiga ingripanden.
Örebro TommyS
2014-05-05 16:18
Kan någon förklara varför William Atashkadeh får sitta på bänken i allsvenskan men inte är med i U21? Om han sitter på bänken måste han väl kunna spela några minuter i allsvenskan? Och i så fall måste han väl kunna spela minst lika mycket i U21? Eller blev han skadad igen igår?
Örebro pemo
2014-05-05 16:10
En örebroare // Just nu fungerar ÖSK som ett lag. Och hur laget skall spela bestämmer tränartrojkan. Att ha en kreatör med egna idéer fungerar inte. Så, Nordin spelar som trojkan vill.

Sen kan man säkert ha olika åsikter och att trojkan nu har Nordin och kan ge han de direktiv som han är bäst på. Men om han av någon anledning försvinner i sommar , så tror jag inte att vi faller igenom helt och hållet.
Då får någon annan axla hans mantel och spela på det sätt som trojkan tycker att just han skall göra.

Alltså, när Crespo blev skadad så köpte de inte en ny Crespo, utan ändrade lite i spelsättet så att det passade Hasani istället. Crespo och Hasani är ju trots allt två ganska olika spelare. Men båda spelar för laget.
Annons: