/fotboll/osk/forum/1430.aspx/fotboll/osk/forum/1430.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kardinalen
2014-05-09 21:33
@Bastard on Parade:

Förra säsongen hade vi på Vallen 12 segrar, 3 oavgjorda och 0 förluster. Måste vi verkligen FORTFARANDE klaga på att vi inte lyckads rulla ut motståndarna i förra årets Superetta? På hemmaplan? Detta börjar bli skämmigt.....

För att vinna SM-guld behöver vi lära oss att "rulla ut" motståndarna på Vallen. Men, inte går det att kräva något sådant med det spelarmaterial vi har i dagens trupp. Man såg tydligt igår att när laget är ur form är vi mediokra.

Vi är nykomlingar. Låt oss ta ett steg i taget...
Örebro either/or
2014-05-09 21:30
Om ÖSK har en hyfsad placering innan VM-uppehållet så är det nästan en mindre bragd med tanke på alla skador på förväntade nyckelspelare...
AIK Saywee
2014-05-09 21:16
Sparkar man av armen på Allsvenskans bästa målvakt, så ser iallafall jag rött ! Vårdslöst spel, helt enkelt, oavsett var domaren är placerad och vad han inte ser ...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Hahne
2014-05-09 20:53
För mig är efterslängen Rött kort alla dagar i veckan !!! Situationen med jansson är med olycklig även om han borde kunna se att inte ska hinna o hoppa över så skulle kunna vara rött där med...
Örebro Bastard on Parade
2014-05-09 19:35
Situationen där Oscar Jansson blir skadad finns på länken.
Örebro widemarsh
2014-05-09 19:22
@En örebroare:
Skulle inte bli det på domaren, däremot på spelaren som gör en så korkad grej och sabbar för laget.
Örebro Osvaldo
2014-05-09 19:06
@En örebroare:

Alltid irriterande när Örebro får ett rött kort emot sig.
Örebro En örebroare
2014-05-09 18:57
@Bastard on Parade:

Skulle bli irriterande ifall Örebro fick ett rätt kort emot sig på den.
Örebro Osvaldo
Nog kan det vara rött. Kapningen är ett gult och intentionen i efterslängen är ett gult. Alltså rött. Sen är det frågan om det inte är så att det är farligt spel; det faktum att "tacklingen" sker bakifrån brukar allena vara skäl för rött. Satsningen på Jansson är en annan sak. Jag tycker att det faktum att han fullföljde är skäl för rött, samtidigt situationen svårare för domaren. Och som tur är har vi inte hockeyns kalle anka-regler där straffet bestäms utifrån om motståndaren blir skadad eller ej. Tycker det skulle vara bra om farligt spel sanktionerades i efterhand oavsett om domaren sett det eller ej. Det bör dock ligga på en oberoende part att bedöma vad som ska sanktioneras; annars är risken för hjälmmätning uppenbar.
Örebro Pedretti
@Bastard on Parade:

Det där ska vara rött alla dagar i veckan, finns ingen ursäkt för sådant beteende eller att han ska få stanna på plan efter något sådant.
AIK Saywee
2014-05-09 18:46
pemo, 16:41, en mycket tänkvärd drapa.
Örebro widemarsh
2014-05-09 18:13
@Bastard on Parade:
Ja, det skulle jag nog vilja påstå. Hård spark bakifrån över hälsenorna utan syfte att ta bollen, borde vara rött. Men vet inte vad regelboken säger.
Örebro Bastard on Parade
2014-05-09 18:05
Har bifogat klipp på Calle Wedes fula eftersläng. Ska det vara rött?
Örebro Glad
2014-05-09 17:19
Satt 25 m från händelsen när Oscar skadades det är ett klart överfall som Falkenbergs pajas utför, ofattbart att det bara blev gult kort, jaja nu hoppas vi Oscar läker snabbt och att Rinne håller tätt så länge, 1pinne är bättre än ingen, gla helg :)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Bastard on Parade
2014-05-09 17:04
Såg precis repris av situationen där Oscar Jansson skadas. Oscar är långt före David Svensson i den situationen och den sistnämnde har absolut inga problem att inte fullfölja satsningen eller att istället hoppa över Oscar. Riktigt fult och jag förstår verkligen varför Mange blev riktigt förbannad.

Ofattbart att Calle Wede bara fick gult kort för hans eftersläng på Björnqvist när han sparkar ned honom som hämnd för att han inte fick en frispark i situationen innan. Han är inte ens i närheten av att ha en chans att nå bollen.
Örebro pemo
2014-05-09 16:41
Fast det är svårt med givna spelare. Hur länge skall de få vara ur form innan man byter dem?
Alla vet att Hasani kan gå en hel match och sen helt plötsligt nicka i 1-0 i 89:e minuten.

Eller att Wikström slår bort tio passningar, blir ifrånsprungen, men trots allt nickar bort bollen på gästernas sista hörna.

Eller att Nordin kan drälla på mittplan, orsaka frisparkar mot oss och skrika på Yasin. För att sedan slå en genial passning till DG som i friläge sätter det vinnande målet.

Jag vet av egen erfarenhet hur svårt det är att byta ut "stjärnonr" som spelar svagt därför att du trots allt vet om deras kapacitet.

Så, en lång drapa bara för att förklara att jag tycker att det kanske inte gör fullt så mycket ( nyansskillnad eller ) att Nordin är avstängd nästa match.
Benny Böckling
2014-05-09 16:31
Skönt med Ludde in. Välkommen åter.
Örebro Willy Foo Foo
2014-05-09 14:08
Japp, det blir Ludde som kommer tillbaka
Örebro Trivseltorsten
2014-05-09 13:41
Bäst på arenan var ju ändå den FFF supporter som måste vara innehavare av den grövsta tourettesdiagnosen på detta jordklot. Han överröstade ensam kubanerna där jag satt på sektion C endast i form av profaniteter...
Örebro Aspen.
2014-05-09 13:40
Jaga inte upp er på målvaktsfrågan. Vi har ju världens bästa Karlsson
Örebro Godzilla Hårddisksson
2014-05-09 12:59
David Svensson. Ett namn jag nämner med viss avsmak.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-05-09 12:48
[QUOTE=pemo]Nej, du missuppfattade nog ( eller så skrev jag otydligt ) Nordin är ju "avstängd" mot IFK nästa match. Alltså, en naturlig eller ofrivillig vila.

//

Det var närmast din kommentar om att du tyckte det kanske var rätt bra att han stod över nästa match, jag reagerade på.

Å andra sidan kan jag naturligtvis hålla med dig. I den stund någon av de bästa spelarna inte skulle göra sitt bästa, att det är en tydlig signal från tränares sida att platsen inte kan tas för givet. Samtidigt gäller det att alla kan känna sig hyggligt trygga även efter en mindre bra insats.

I en annan match när Nordin inte spelade så bra så vet jag att han var magsjuk på natten och inte hade sovit så mycket. Sådant kan nog gälla alla spelare i en eller annan match, och det är inte alltid tränaren får veta det och ytterst sällan vi i publiken. Och då hjälper det ju inte med en markering av att ta spelaren av planen för att få honom mer motiverad. Det handlar ju snarare om spelarens egen bedömning om han ändå orkar bidra till spelet eller ska avstå match i samråd med tränaren.
Örebro Sunnanlid (2013)
2014-05-09 12:30
Såg Falkenbergsredaktionen samma match som jag? Inte för att jag tyckte ÖSK spelade bra, men enligt deras rapport verkar det som att matchen bestod i princip enbart i vassa FFF-lägen. Notera även Rodevågs "finurliga" nick som troligtvis hade stannat en meter innan mållinjen om inte Oscar rört bollen. Kul att de vågar brösta upp sig lite, men lite verklighetsförankring vore nog nyttig.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-05-09 12:24

Kan känna att truppen skulle behöva innehålla fler spelare med speciella spetskvaliteter i offensivt avseende.

För mig är det närmast Crespo och Atashkade jag tänker på, men båda är/har varit skadade. Nu finns det varken på planen eller på bänken spelare med det där speciella, som gör att de tillhör de absolut bästa i hela AS vad gäller deras spetskvaliteter. Och varken de nämnda spelarna eller någon annan är etablerade AS-spelare, förutom Wikström, Hagge och Nordin.

Förhoppningsvis kommer en eller annan i nuvarande trupp blomma ut och inta den roll jag efterfrågar. Tror dock att det är något klubben bör tänka på när man värvar nästa gång. Det räcker inte med att rekrytera spelare av SE-klass eller hygglig AS-klass. Vi behöver en och annan toppspelare också. Det har samtliga av de 5-6 bästa lagen i Sverige och vill vi tillhöra den gruppen så krävs detsamma i ÖSK.

En del har tålamod att vänta i 3-5 år på detta, det har inte jag :-)

Örebro Xerzex
2014-05-09 11:58
Pelle LKPG//

Jag har svårt att tro att man hinner få in all pappersexcersis innan söndagens match. Så blir nog Filip Rinne eller Marcus Elmersson på bänken mot Blåvitt åtminstone.
Örebro PELLE LKPG
2014-05-09 11:53
Tror ni att det blir det Marcus Elmersson på bänken på söndag?
Eller har ÖSK kontaktat Bergström redan?
J Rinne bör få fortsatt förtroende som första alternativ.
Hitintills har han gjort det rätt så bra.
Benny Böckling
2014-05-09 11:41
Hoppas klubben agerar nu och får in en målvakt tills på söndag.
Örebro pemo
2014-05-09 11:32
Nej, du missuppfattade nog ( eller så skrev jag otydligt ) Nordin är ju "avstängd" mot IFK nästa match. Alltså, en naturlig eller ofrivillig vila.

Men jag och mina bänkgrannar sa samma sak om Nordin i går. Att han inte presterade som vi var vana vid och att han gick väldigt mycket. Bl.a. slog väldigt dåliga hörnor. ( vi är ju vana vid motsatsen )

Jag tror att du bygger styrka hos spelare om de vet att de inte blir avrättade för en dålig insats, men om du flera matcher i rad har tappat gistan eller blir bekväm så tycker jag att man gott kan ställas över. För att sedan komma tillbaka mer taggad nästa match.

Men jag håller med dig i mycket. Vi har olika synsätt på vissa spelare och kanske kollar extra kritiskt på vissa.

Ungefär som Nordback. Han fick höra rätt mycket negativt, men de matcher han inte spelade saknades han väldigt mycket.
Örebro Xerzex
2014-05-09 11:29
Usch, retar mig pä David Svensson. Han kom undan med ett gult kort efter att ha sparkat av armen på Oskar. Dessutom bore efterslängen som någon (Wede) gjorde på Björnqvist också inneburit rött. Svenska domare är fega.

Obs, inte domarens fel att vi var usla i går så klart men vår svaga insats skall inte skydda domaren från kritik.
Call For Rain
2014-05-09 11:27
Hoppas att han är nöjd nu, David "Grisen" Svensson. Man ser tydligt på tv-bilderna att han stämplar Jansson. Och det renderar endast ett gult kort? Rött plus några matcher på läktaren hade varit mer passande straff för "tuffingen"...
Annons: