/fotboll/osk/forum/142.aspx/fotboll/osk/forum/142.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Benny Böckling
2017-06-03 11:46
@Gubben i stubben:

Ja va i helvete ska det där föreställa?
Örebro Gubben i stubben
2017-06-03 11:27
Den blir ju rätt hög, Södra läktaren, men känns nästan som "mer hus än läktare"?
AIK Saywee
2017-06-03 11:21
Jo iofs, nu när vinter'n är borta :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Gubben i stubben
2017-06-03 10:42
@Saywee:

Alla ska med!! :-)
Örebro det röda blodet är svart o vitt
2017-06-03 10:39
Tuff bortamatch. Tre raka förluster där de senaste tre åren, så laget lär vara fullt medvetet om att här handlar det inte om att ställa ut skorna och tro att det räcker. Kan vi ta med det fina naturgrässpelet från Malmö och Friends i eftermiddag tro?
Örebro Benny Böckling
2017-06-03 10:35
Samma läge som HBK borta, viktigast att vi inte förlorar.
AIK Saywee
2017-06-03 10:31
Har inte bestämt mig än, å förstår inte varför det skulle vara viktigt för dig och andra. Men jag åker inte till Kalmar.
Örebro Gubben i stubben
2017-06-03 10:20
@Saywee:

ska du se matchen?
AIK Saywee
2017-06-03 09:56
"Ödesmatch" för Alexander idag? Torsk mot bottenlaget Kalmar och framtiden spökar, för honom, laget, fansen och organisationen. Vinst ger 15 poäng och viss trygghet, i mitten kanske, hösten får då troligtvis visa om Alexander får chansen att föra laget till/mot visionen. Oavgjort = standby
Örebro Restalundsv
2017-06-03 01:32
@Empes:

Jag tycker att Rogic har vart en av de bättre i ÖSK och en således bra värvning. Tycker faktiskt inte att Mårtensson nödvändigtvis heller är bättre än Rogic. Jag skulle gärna se att man byter ut Besara faktiskt. Han behöver få sitta på bänken lite för att komma igång igen. Eventuellt om Rogic/Mårten kör istället för Naah men då kommer nog Igbo bli mer ensam där uppe.

Såhär skulle nog jag vilja formera laget utifrån Axén spelsystem:
Jansson
Lorentz Iron BHI Logi
Omoh Nordin Mårten Rogic
Naah Igbo
Örebro Empes
2017-06-03 00:33
Inför-intervju med Axén.
Örebro Empes
2017-06-03 00:30
Och ser nu att även NA tror på samma startelva som senast.
Örebro Empes
2017-06-03 00:27
Skönt att vi (bortsett från Haginge) är skadefria. Gör oss lite starkare - åtminstone på förhand. Något vi behöver.

Men hoppas hur som att vi är på gång nu. För fullt så bleka som vi varit tror jag inte att vi är. Lite bättre borde vi åtminstone kunna.
Örebro Empes
2017-06-03 00:23
Skrev för några dagar sedan att jag vill få in Rogic i startelvan. Och det vill jag ju – egentligen. Men jag har svårt att se vem han i så fall ska ersätta? Mårtensson tycker jag ska starta. Många tycker att det är naturligt att bänka Besara, som ju varit blek. Men själv är jag inne på att Besara har sådana för laget värdefulla kvaliteter i bollhållandet att det – trots allt – motvierar en startplats. Har därför varit inne på att Naah får vara den som kliver åt sidan. Men det känns nu inte helt bra. Tycker att Naah gjorde det så pass bra senast att han förtjänar en chans till från start. Inte heller bra psykologiskt att bänka honom i ett sådant läge.

Tycker nog därför att vi ska starta med samma lag som sist och att Rogic får börja på bänken!
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-06-03 00:11
Visste ni att Kalle Holmberg har en två år äldre bror som spelar i Rynninge ? Han heter August Holmberg och kan också göra mål
2017-06-02 23:47
@Sieverto:
Ta bort båda som jag skrivit tidigare. Utfyllnadsspelare. Krasst men sant. Kostar mer att ha kvar båda över nästa säsong också än hitta en lösning och få in en ny forward mot de två. 2 felvärvningar. Superettan eller div 1 är deras nivå
Örebro Sieverto
2017-06-02 23:05
@Benny Böckling:

Tydligt tecken på att man nog vill få bort han.
Örebro Benny Böckling
2017-06-02 18:19
Oj så iskall Mbombo måste vara när Sköld tar plats i truppen men inte Yanne.
2017-06-02 18:05
Axen inför Kalmar
Örebro Snö
2017-06-02 17:17
Jansson i Veckans 11a i DN
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Bengt-Erik Gårdefors mustasch
2017-06-02 12:21
Förstår ni hur det kan vara så positivt för vissa lag (FCK, MFF) att äga hela/delar av sin arena, och en sån katastrof för andra lag (KFF)? Det är ju inte som att Hellström spelar på Swedbank Stadion tio gånger om året (tio Tomas Ledin-konserter motsvarar en HH-konsert?). Hur dyrt kan det vara att köra värmeslingor på vintern, typ? Vet inte om det är rätt att nämna MFF som ett positivt exempel förresten, det är kanske bara CL-pengar i deras fall. Har själv bott i hotellet på gamla Boleyn Ground (Upton Park, West Hams f.d. hemmaplan), reflekterade då över att brandmän firade ner sig från läktartaket som en övning (hotellet stänger när det är match). Ja ni fattar, vissa alternativa intäkter kan hittas, men det verkar ju svårt att få det att gå runt. På BA södra blir det väl typ mäklare eller kökstillverkare som är enklast att attrahera, kunderna kan tänka sig att lämna city/Marieberg för ett besök.
Örebro Gubben i stubben
2017-06-02 10:13
f'låt, omgång 11 ska det ju va' !! :-)
Örebro Gubben i stubben
2017-06-02 10:10
Kennedy omgångens lirare i DN omgång 13 !!
Örebro Restalundsv
2017-06-02 01:01
Peking har flest U-21 spelare i truppen. I intervjuen så berättar de konkreta saker de gör med akademin. Se och lär ÖSK. Bland annat att alla ledare från P15 uppåt har möten en gång i veckan. Hur sköter det ÖSK det dagliga arbete i akademin? Skulle gärna vilja ha svar på detta. Någon som vet? Jag vet inte vilken väg som är bäst för ÖSK, men tycker som så många andra att våra egna produkter aldrig riktigt får chansen samt att vi inte utvecklar så måna lovade ungdomar. Nu känns det ändå som vi har några som kan bli bra. Vad ska man göra? Satsa på etablerade spelare och de som är bäst för dagen? Satsa på akademin? Köpa in lovade spelare från utlandet exempelvis afrika och jobba mer med scouting? Avtal med forward mfl? Kanske ska man göra alla delar. En sak som är säker är iallafall att vi måste satsa mer på ungdomsverksamheten. Jag menar om Peking kan ha såna framgångar ska vi minst kunna få samma framgångar. En annan sak jag tänkt på. Eftersom Axén styrka som tränare inte ligger i det defensiva spelet. Så tycker jag ÖSK ska gå all-in på offensiven i sommar. Vi har tidigare tagit in offensiva spelare och lyckats. Sobra, Astrit, Broberg mfl. Ser hellre att vi vinner med 4-3 och släpper in ett par. Anfall är bästa försvar, även om många säger att man ska bygga bakifrån. Nu tänker jag detta utifrån Axén egenskaper som tränare när jag skriver detta. SÅ hitta en lekkamrat till IGBO snarast. Skeppa iväg Sköld, Besara. Undra om Naah's låneperiod förlängs?
AIK Saywee
2017-06-02 00:45
Tack
2017-06-02 00:22
@Saywee:
När min chef kommer in och kritiserar mitt utförda arbete kan jag säga att jag inte orkar med hans präktighet och åka hem, säga att han mobbar mig. För att sedan återkomma dagen efter och fortsätta på samma sätt. Eller då kan jag sätta mig och fundera på hans kritik och se hur jag kan förändra hur jag utför mitt jobb Det är alltid ett val. Jag ämnar inte fortsätta denna diskussion från nu.
AIK Saywee
2017-06-02 00:14
Brunnsborrar'n Kan inte du och minatankar ta över admins roll och skriva vad vi andra skall skriva, så att alla blir nöjda? Nu stänger jag av mig själv, orkar inte med mer präktighet.
2017-06-02 00:09
@Saywee:
Du undrade om ÖSK hade någon sportchef. Orden "axla något liknande" fanns inte med. Dina citationstecken är svåra att tolka eftersom du har som vana att sätta dem runt alla möjliga ord, många ggr utan att jag förstår varför. I övrigt för du sällan någon diskussion framåt eller startar någon. Känns som om dina 30 senaste inlägg hade man kunna varit utan. Jag tror att vanan att ibland kunna komma in och läsa och inte till varje pris tvångsmässigt skriva något vid varje tillfälle vore något du kunde ta åt dig av. Häromdagen sa du att du skulle "vila" härifrån en eller två omgångar men det höll ju bara till morgonen därpå. Men jag vet av erfarenhet att åratal av samma kritik mot dig rinner av som vatten på en gås. Det verkar som om du helt enkelt inte klarar rent intellektuellt att förstå kritiken emot dina intetsägande inlägg.
AIK Saywee
2017-06-01 23:07
Och Ivan Stenberg är kung !!! Sov gott zzz
Örebro Karlstruum
2017-06-01 22:50
Saywee: Magnus Sköldmark är sportchefen. Sen har vi en VD vid namn Simon Åström. Media/fansens hand är Erik Wärlegård. Den blonda glada killen som håller i sportklubben (program från ösk på youtube) Alexander Axén tränar laget med Axel Kjäll som sin högra hand (assisterande tränare). Sam Masih har hand om skadorna och den nya fystränaren kommer jag inte ihåg namnet på men ska googla upp det. Godnatt!
Annons: