/fotboll/osk/forum/141.aspx/fotboll/osk/forum/141.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sieverto
2018-03-14 10:52
@Brandao:

Från 34 till 28 miljoner va? Vi hade mer sponsor pengar än vissa klubbar i Stockholm
Örebro Sieverto
2018-03-14 10:46
Jonas R// Kommer från rätt käft. Du försvarar ösk i allt(!) de blir nästan löjligt. Jag är ofta på Brandao exempelvis då jag tycker han är tvärtom.
Det är inget socialt projekt med våra ungdomar men är de verkligen så kassa genom tiderna? Vi är inte direkt kända och lyfta fram egna produkter.
Örebro Brandao
2018-03-14 10:45
@Solzjenitsyn:

Det är ju det som är dom stora klubbarnas fördel, dom kan ha råd att låta dom unga spela...
Örebro Solzjenitsyn
2018-03-14 10:38
Om ungtupparna inte håller för 20 minuter så är vi för sorgliga på att utveckla talanger. Dessutom kan man ju inte bara spela unga spelare som redan håller allsvensk toppnivå! De måste ju få chansen att spela för att få erfarenhet.
Det är ju för alla uppenbart att Sköld inte håller allsvensk nivå, i alla fall inte som vi spelar honom. Där borde man kasta in ex Bark i stället.
Örebro Brandao
2018-03-14 10:29
@pemo:

Men då måste ungtupparna vara tillräckligt bra för att få speltid, är dom det? Tydligen inte. Det är ju ingen social verksamhet dom håller på med...
Jag tycker vi är ganska mycket sämre en AIK igår och dom gjorde precis vad som krävdes för att vinna. Vi har 1 farlig chans på 90 minuter, det säger det mesta...
Örebro pemo
2018-03-14 10:21
Är lite fundersam hur man ska tackla gårdagens match.
Naturligtvis är det svårt att möte en av "guldfavoriterna" när man inte kan optimera laget, men trots avsaknad av Nordin och Mårten så stod vi upp bra efter att AIK tagit ledningen. Nu har jag sett AIK en del på TV och det är ju ett lag som aldrig går för 2-0. Lär väl vara med i topp efter 30 omg med målskillnad 40 - 20 eller så. ( inte bitter alls )

1-0 målet kom av en missad brytning och sådant händer ju. Men annars var det mest ett sidledsrullande från AIK med försök till instick.

Nog om AIK .
ÖSK stod upp bra och hade lite på gång när utvisningen kom. Men en man mindre på bortaplan och gräs tar naturligtvis på krafterna.
Dock håller jag med BoP att man borde tagit byten när det var 20 kvar. Om inte annat än för att visa bänken att vi tror på er också.

När det gäller kritiken så håller jag väl med de flesta. Tycker också att H-I gör sig bättre som mitt-mitt. Rogic klart bättre som vänster än innermitt.

Tror fortfarande på detta lag. men de måste försöka rotera lite mer. Det är ju så MFF , Häcken etc gör med sina ungdomar. Slänger inte in alla på en gång utan ger de lite speltid då och då. Visst skulle Bark och Alfred göra det bättre tillsammans med de erfarna. Det är ju så man utvecklas.

Frågan är nu vad som händer med Omoh. Blir han avstängd datumvis eller ett antal matcher? Kommer han tillbaka rent mentalt efter en sådan händelse?

Som jag förstår blir de lediga nästa helg och har en match kvar innan premiären. Hoppas verkligen att Nordins skada bara är av den lättare sorten.

Gårdagens bänk är spännande inför framtiden, men om de aldrig får spela blir inte deras framtid i ÖSK.
Örebro Bastard on Parade
2018-03-14 09:58
Jag tycker att det är synd att ÖSK fegade på slutet. Visst är utgångsläget jäkligt svårt när man har en spelare mindre, men varför spela 5-3-1 så länge? Målskillnaden spelar ingen roll i en kvartsfinal och vi får inga stilpoäng för uddamålsförluster.

Bänken är förvisso horribelt dålig, men det är ju endast ÖSK:s ansvar att den ser ut så i mitten av mars. Det fanns dock alternativ på bänken som INTE är sämre än att spela med trötta versioner av Ring och Sköld. Förslagsvis hade man kunnat gå över till 3-4-2 och sätta in Ajdarevic på kanten istället för Ring. Sköld skulle ha kunnat ersättas av Bark, Boye eller Amin. Det skulle inte ha blivit sämre oavsett val. Jag tycker att Besara gjorde det så bra på mittfältet igår så jag hade nog föredragit att Bark eller Boye skulle ha kommit in på topp.

Kolla på bänkarna för övrigt. Det är ju nästan svårt att tro att vi ska ställa upp i samma serie om några veckor.

Ersättare
4. Arvid Brorsson
11. Alfred Ajdarevic
18. Isaac Boye Edegware
21. Simon Amin 82’
25. Nordin Gerzic
30. Mathias Karlsson
48. Adam Bark

Ersättare
13. Kyriakos Stamatopoulos (MV)
6. Alexander Milosevic
11. Maximiliano Stefan Silva Rojas
14. Robert Thomas Taylor
16. Anton Jönsson Salétros
19. Ahmed Yasin
22. Nicolas Marcelo Stefanelli

Efter 3 byten så har AIK alltså kvar Stefanelli, Salétros och Taylor på bänken. I ÖSK så hade nog alla varit startspelare.
Örebro Ö.S.K Krille
2018-03-14 09:47
@Aspen.:

Tyvärr tror jag att vi saknar lite attraktionskraft för närvarande. Frågan är vad man ska göra för att öka attraktionskraften.
Örebro Brandao
2018-03-14 09:43
Jag tycker dom ska gå stenhårt för Buya Turay...Där skulle dom visa för fotbollsverige att dom menar allvar med sin vision, en vision som just nu är skrattretande att höra...
Örebro Brandao
2018-03-14 09:41
@Aspen.:

Jag är ganska övertygad på det senare....
Örebro Aspen.
2018-03-14 09:40
@Ö.S.K Krille:

Eller om problemet är beslutsvånda från ÖSK. Söker man den perfekta lösningen efter fjolårets värvningsmissar (UNDANTAG Kennedy)?
Eller saknar man attraktionskraft?
Örebro Jonas r
2018-03-14 09:28
[QUOTE=Sieverto]Juste glömde av att minsta lilla kritik mot ösk stämmer inte. Vi är ett guldlag ju [/QUOTE] Löjligt du är försök vara saklig istället.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Ö.S.K Krille
2018-03-14 09:17
Vi behöver få in en ny offensiv kraft så fort som möjligt. Nu när Omoh antagligen kommer få en längre avstängning på sig så är det extra angeläget.

Frågan är vem/vilka som är aktuella.
Örebro Snedgångssupporter
2018-03-14 09:12
Tycker många sliter och jobbar stenhårt, tycker det ser lovande ut, klart vi behöver mer mål men det löser sig och kom ihåg vår ekonomi är max garanterad för mitten o nedåt, tycker Oscar gör en topp match,tar 2 frilägen samt stabil, backlinjen bra, vä kant inte bra men hoppas på Granlund, Dajje springer o springer likaså Rogic otroligt vilken kapacitet han har, Nahir var ju också riktigt grym igår, Kennedy otroligt nära att göra 1-1, vi har både Nordin o Mårtensson som fm ska in, ser ljust ut Forza ÖSK
Örebro Brandao
2018-03-14 08:37
Lyssnar man på podden 352 förstår man varför ÖSK fått sämre och sämre lag för varje år. Herregud vad man har tappat sponsorer till Hockeyn.. Enligt osynliga handen ser det riktigt dåligt ut för ÖSK då man tappar för varje år i intäkter.... Kan det här vara den sämsta upplagan truppmässigt på 2000 talet, under den tid ÖSK sprlat i Allsvenskan?
Örebro Sieverto
2018-03-14 07:41
@Jonas r:

Juste glömde av att minsta lilla kritik mot ösk stämmer inte. Vi är ett guldlag ju
Örebro Brandao
2018-03-14 06:49
Tycker det är skandal att ingen offensiv spelare har anslutit. Kan kosta väldigt mycket att det dragit ut på tiden.
Örebro Brandao
2018-03-14 06:44
@Jonas r:

Det brukar vara svårare att spela mot ett lag som får en spelare utvisad...Det vet du väl Jonas?
Örebro Jonas r
2018-03-14 00:15
[QUOTE=Sieverto]De hade väldig enkelt redan innan det röda [/QUOTE] örebro hade precis kommit in i matchen när kortet kommer så där håller jag inte med dig. Att en sk guldkandidat inte kan döda matchen med en man mer är dåligt och det hade varit ännu svårare om vi haft fullt lag.
Örebro Sieverto
2018-03-14 00:09
@Jonas r:

De hade väldig enkelt redan innan det röda
Örebro Sport!
2018-03-13 23:49
Instämmer i de flesta omdömen här. Truppen ser tunn ut, och på bänken finns det inte mycket djup att ta i.

Tråkig match (i flera avseenden).
Hoppas nu inte Omoh får en för lång avstängning, men han var ju grovt fel ute.
Ring gör väldigt kostsamma misstag. Brendan ser stabil ut och kan ta för sig av spelet också.

Besara bäst på plan.
- Men jag undrar hur mycket det var hans egen förtjänst, och hur mycket han tvingades fram till det av övriga lagkamrater? Inte bara pga Nordins frånvaro, utan även pga lagkamraternas undfallenhet kanske, vilket gjorde att Nahir blev tvingad till att göra mycket själv, vilket han lyckades med i de flesta fall idag. Först i andra halvlek blev det tydligt (för mig) att uppspelsfasen inte verkade funka, främst samspelet på vänsterkanten där omväxlande BHI och Ring inte verkade vara med på noterna om att falla framåt. Flera gånger var Nahir tvungen att pusha fram löpningar från medspelarna. Det får ju en att undra hur väl inspelat wingback-systemet är, eller om det bara var situationen med en man utvisad där det inte var klart hur starkt man skulle anfalla rakt och hur mycket man skulle avvakta och spela runt.

Örebro Jonas r
2018-03-13 23:36
[QUOTE=Kribba]Väldigt rättvis 2-0 seger mot Örebro,som dock kämpade på ordentligt. Några här blev förvånade att AIK inte spelade ut Örebro med det lag vi har på pappret samt en örebrospelare utvisad. Då har ni inte koll på Norling. Under hans ledning är det oftast taktik mer än smokinglir...oavsett motstånd. Vi spelade heller inte ut varken Syrianska,Oddevold eller HBK, trots att vi var bättre än dom också,och dom inte var allsvenskt motstånd. Så jag förväntade mig ingen champagnefotboll heller mot Örebro,och det blev det inte heller. Laget gjorde var det skulle,inte en centimeter mer. Diciplinerat tråkigt,tyvärr.,för jag tycker det blev alltför långsamt sidledsspel. Men det är typiskt Norlinsk fotboll,även sett till att det kan vara bra att försöka vara diciplinerade också och inte skänka bort chanser. Dessutom är AIK alltid slowstarters på säsongen,det finlir som finns i laget kommer inte ut förrän en bra bit in på säsongen,och nu med alla nya spelare som ska lära sig hitta varandra tar det givetvis än mer tid. Men förr eller senare kommer det förstås bli bättring spelmässigt i vårt lag,och oavsett Norlings försvarsorienterade taktik. [/QUOTE] Som sagt AIK imponerade inte och dem har mycket kvar att bevisa för dem har. inte råd att tappa poäng i början. Om det var taktik av AIK att spela på resultatet med en man mer istället för att stänga matcher känns väldigt riskabelt. Hade örebro var fullt lag hade AIK fått de tufft.
Örebro Imorron är en annan dag
2018-03-13 23:17
@Gentile:

”får vi nytta av”?? Han har spelat i ett år nu hos oss. Jag skulle absolut vilja säga att vi HAR nytta av honom!
AIK Kribba
2018-03-13 23:08
Väldigt rättvis 2-0 seger mot Örebro,som dock kämpade på ordentligt. Några här blev förvånade att AIK inte spelade ut Örebro med det lag vi har på pappret samt en örebrospelare utvisad. Då har ni inte koll på Norling. Under hans ledning är det oftast taktik mer än smokinglir...oavsett motstånd. Vi spelade heller inte ut varken Syrianska,Oddevold eller HBK, trots att vi var bättre än dom också,och dom inte var allsvenskt motstånd. Så jag förväntade mig ingen champagnefotboll heller mot Örebro,och det blev det inte heller. Laget gjorde var det skulle,inte en centimeter mer. Diciplinerat tråkigt,tyvärr.,för jag tycker det blev alltför långsamt sidledsspel. Men det är typiskt Norlinsk fotboll,även sett till att det kan vara bra att försöka vara diciplinerade också och inte skänka bort chanser.

Dessutom är AIK alltid slowstarters på säsongen,det finlir som finns i laget kommer inte ut förrän en bra bit in på säsongen,och nu med alla nya spelare som ska lära sig hitta varandra tar det givetvis än mer tid. Men förr eller senare kommer det förstås bli bättring spelmässigt i vårt lag,och oavsett Norlings försvarsorienterade taktik.

Örebro Sieverto
2018-03-13 23:08
@mustard:

Ett extremt tydligt fall är när han klipper spelare bakifrån när de har ryggen emot mål och han gör det väldigt väldigt enkelt för domaren att blåsa samtidigt som jag är spy trött på hans idiotiska filmningar.
Örebro mustard
2018-03-13 22:38
Känns som att Ring framförallt saknar klokhet/smartness. Lär han alls av sina misstag etc?
Örebro Benny Böckling
2018-03-13 22:36
He scores when he wants -Victor Sköld
Örebro Isotop Knall
2018-03-13 22:28
@Empes:
Han tror själv att han har kvaliteter för att klara en vinge. Angående vänstersidan så är det där han spelar i landslaget och säger att det finns andra fördelar, som tex kunna vika in och skjuta. Men förmodligen är han snäppet bättre till höger där han utsågs till finska ligans bästa högerback. Å andra sidan får vi då en naturlig ersättare till Dajje om han skadas/stängs av. Men jag tror det är en mer noggrann försvarare och som gör färre misstag än Ring. Det återstår att se hur mycket han orkar/kan fylla på flanken offensivt och vad han gör av det. Ser fram emot att se honom spela. Men räkna med att han kommer behöva en inspelningsperiod efter skada, ny liga, nytt spelsätt etc. Axel trodde att i bästa fall skulle han kunna börja träna full ut kollektivt som i veckan.
Örebro Minatankar
2018-03-13 22:21

Besara och Rogic var duktiga i sitt spel och suveräna i sitt slit.
Almebäck hade bättre uppspel än han brukar, dvs fler djupledspassar
och färre i sidled.

Sist var Mårtensson duktig och utan honom i form
och utan Nordin som spelfördelare, får vi naturligtvis svårt att skapa
tillräckligt med chanser för att vinna mot de bästa lagen.
Speciellt med Omoh utvisad.

Vi har tyvärr en tunn trupp samtidigt som det är positivt att den
innehåller flera unga spelare som jag hoppas kommer få chansen
att spela matcher.

Örebro Gentile
2018-03-13 22:11
kul att se Besara visa vilja! men men Rogic!!!!! hur många km löpte han idag? den killen får vi nytta av!
Annons: