/fotboll/osk/forum/1409.aspx/fotboll/osk/forum/1409.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Willy Foo Foo
2014-05-24 17:12
Men sluta filma så J***a mycket Yasin. Stå upp!!
Örebro Xerzex
2014-05-24 17:12
Alldeles för mycket misstag av Nkili.
AIK Saywee
2014-05-24 17:05
minatankar, nej knappast, men jag märker ju på många forumtränare, att de har bättre idéer än de tre som styr laget ... Jag väntar bara på kvitteringen !
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Xerzex
2014-05-24 17:04
@either/or:

Om du tror att man antingen måste spela så här som ÖSK gör där Nkili/Wikström/Gerzic skall spela till varandra fyratusen gånger i sidled innan man går framåt - eller sparka och spring så är det ju inte lönt att diskutera. Blir totalt menlöst att ens försöka om man skall måla allt i svart eller vitt utan ens en antydan till en nyans av grått.

ÖSK har inte gjort ett enda spelmål sedan första halvlek mot Åtvidaberg i slutet av förra månaden och för mig talar det ett tydligt språk. Anledningen är ett löjligt långsamt anfallsspel där man hela tiden låter motståndarna komma ned i position för att försvara sig och ÖSK har inte kvaliteterna nog att snurra bort tio motståndarspelare. När man trots allt får läge till snabba omställningar har man inte kvaliteter nog att utnyttja det vilket DG och Nordin visade med önskvärd tydlighet i dag. A

Vi har dessutom två högerfötter på vänsterkanten och saknar helt naturligt flyt på den sidan. Nu har vi dessutom ändrat på det anfallsvapen som fungerat hyfsat (högerkanten med Yasin/Hagge) och då blir vi ännu mer trubbiga.

Jag tycker ÖSK är grymt tråkiga att se på för närvande. Därmed inte sagt att jag skulle 'älska' klubben mindre för det.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-05-24 17:01
@Saywee:

Inte är kvaliteten på vår tränartrojka förändrad av ett halvtidsresultat.
Örebro Willy Foo Foo
2014-05-24 17:00
@either/or:
Jag tycker inte Peo:s modell är tråkig alls. Jag gillar passningsorienterad fotboll, givet att man kan skapa något utav det och klarar att spela sig förbi press. Men håller med om att Elfsborg borta är svårt och ÖSK hade lika svårt mot dem borta under Sixtens tid. Vi lider av att nyckelspelare som Berisha, Crespo och RÅP fattas. Framför allt i dessa svåra bortamatcher. För mig börjar det bli allt mer tydligt att Berisha och Mogren är det mittbackspar som är #1 Men jag vill ändå ha Nkili kvar på mittfältet - Och här börjar det bli svårt i hur jag då tycker man skall ställa upp givet att man vill ha både Crespo, RÅP, Nkili och Nordin på banan. Jag har inget svar
2014-05-24 17:00
@pemo:

Ingen match är förlorad förrän matchen är färdigspelad. Framför allt inte om man bara ligger under med ett mål i halvlek.
Örebro either/or
2014-05-24 16:55
Klart övertag för Elfsborg. Det är ju ett av de absolut bästa lagen i serien vi möter på bortaplan, så det är ingen enkel uppgift. Men vi måste förvalta de få omställningslägen vi kommer få på ett bättre sätt än vad vi har gjort hittills och vi måste ha ett aggressivare försvarsspel ända från anfallarna och neråt.

@Xerzex:

Ni som inte tycker ÖSK är roliga att titta på, hur vill ni att de ska spela då? Klart att det inte är roligt i matcher där det inte går bra och klart man kan önska att vi på vissa positioner hade bättre spelare, men jag har svårt att förstå att man tycker att ÖSK är tråkiga i sin spelmodell. Sixten var ju den förste tränaren på många år som ville att vi skulle vare ett mer spelförande lag som inte ska behöva förlita sig endast på starkt försvarsspel och långa chansbollar på forwards, och Peo har ju fört det vidare tycker jag. Han betonar passningsspelet och bollinnehavet kanske ännu mer än Sixten till och med. För mig är det inte tråkig fotboll, men smaken är ju som baken. Vill man ha mer sparka-spring fotboll som i "fornstora" dagar så kanske man inte gillar det...
Örebro pemo
2014-05-24 16:54
Eftersom Hagge är avstängd nästa match, så kan de väl lika bra ge Wiktrosson chansen. Den här matchen är i alla fall förlorad.

Och så in med Holmberg eller Lipovac! Sista 15 in med RÅP.
AIK Saywee
2014-05-24 16:54
Vår fantastiska och tidigare hyllade tränartrojka kanske inte är då duktiga på fotboll ... ? ... det är dock en halvlek kvar ! Kämpa ÖSK, kämpa
Call For Rain
2014-05-24 16:53
Sùuuuuuperettan, här kommer vi, vi kan faktiskt inte låta bli!

*suck*
Örebro Willy Foo Foo
2014-05-24 16:53
@minatankar (för sm-guld):
Ja en hungrig kalle istället för Pode kan vara ett bra byte. Tycker DG faktiskt varit helt ok. Men jag vill dessutom få tillbaka Haginge till högerkanten så vi får inlägg åtminstone från en kant.
Örebro DaSa
2014-05-24 16:52
Många spelare är dåliga idag, men tyvärr kan jag inte se ngt som helst positivt med Pode. Han trillade när han skulle passa, det säger allt om honom. In med RÅP!!!
Örebro pemo
2014-05-24 16:51
Hoppas vi byter Pode i halvtid. han är för långsam i ben och fötter . Passar bättre i kötta-matcher på gräsplan.

Tre kanonkontringar., och då kan inte mittfältarna slå en enkel passning?
Klassmål av Ellos. 9 av 10 hade krutat på och då hade Hagge tagit bollen. Men Larsson väntar kallt och lägger den efter backen.

Så, vad skall man hoppas på i andra?
Att vi håller siffrorna nere eller att vi slänger in lite pigga spelare och visar lite kämpatag?

Usch, skall inte skriva under match egentligen.
2014-05-24 16:48
Det känns tungt. Särskilt gäller det ytterbackar och yttermittfältare/ytterforwards.
Svårt vinna matcher utan ett fungerande kantspel.

Tycker det är för lite rörelse i laget när man går till anfall. Vill se Kalle i andra halvlek.
Örebro Willy Foo Foo
2014-05-24 16:47
@Xerzex:

Tyvärr två riktigt bra kalasomställningslägen bortslarvade av DG resp Nordin
Örebro Willy Foo Foo
2014-05-24 16:46
@ÖSK FANS:

Är benägen att hålla med. Bättre att få inlägg från en kant en ingen alls
Örebro ÖSK FANS
2014-05-24 16:45
Hagge är så mycket bättre en Björnqvist!! och ska spela på sin riktiga position!
Örebro Xerzex
2014-05-24 16:44
Det känns synd att säga det. Men vårt anfallspel är tämligen patetiskt. Återigen.
Örebro Willy Foo Foo
2014-05-24 16:39
Det enda resultatet av rockaden Haginge/Björnkvist är att nu kommer öht inga inlägg från ytterbackarna. Istället massor med inspel på ytorna bakom dem från Elfsborg

Vill plussa lite för DG som jag tycker börjat bra

Tycker backarna är för passiva i pressen på bollhållaren
Örebro ÖSK FANS
2014-05-24 16:38
När ska Berisha få chansen?!
Örebro Xerzex
2014-05-24 16:33
Ytterligare en assist på motståndarmål för Nkili.
Vi har haft ett avslut hittills i alla fall.

Börjar komma in i det här läget jag hade under hösten 2011 och våren 2012 då Sixten basade. Det är inte kul att se ÖSK spela längre.
Örebro ÖSK FANS
2014-05-24 16:31
ytterbackarna är riktigt virriga..
AIK Saywee
2014-05-24 16:01
Sådärja, matchen är igång, snart blir det mål !
2014-05-24 15:58
Det ska bli intressant att se våra ytterbackar i nya positioner.
Den spelare jag skulle vilja ha sett på planen är Kalle i stället för Pode, men den senare får gärna visa att jag har fel. Pode har bra blick för spelet. Tycker dock att han löper för lite.
AIK Saywee
2014-05-24 15:55
Äntligen lite drag, nu laddar våra giganter i Borås !!!
Örebro either/or
2014-05-24 15:28
Här var det ju väldigt tyst, trots matchdag.

Startelvan:

30. Jacob Rinne
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
12. Daniel Björnquist
3. Ayanda Nkili
4. Magnus Wikström
2. Patrik Haginge
8. Mohammed Saeid
25. Nordin Gerzic
11. Marcus Pode
9. Ahmed Yasin
16. Shpetim Hasani
90. Daniel Gustavsson

Säga vad man vill om Peo, men man kan inte anklaga honom för att hatta runt med laget... Jag hade dock gärna sett ett par förändringar sen senast.
Örebro Sparkabolleninimål
2014-05-24 15:25
OT Idag litar jag på att ni jobbar in 3p utan mig. Har ingen möjlighet att följa på något sätt. Det är ju sol, 25grader, inte ett moln på skyn och ELITLOPPSHELGEN!! Nu undrar ni såklart vem som vinner imorgon! Det blir Ludde :) men håller en tumme för shaq också :)
Örebro pemo
2014-05-24 15:25
Genomlider Sverige - Ryssland. Ingenkul historia. Skall bli skönt att slå över på Elfsborg - ÖSK och se på lite riktig sport.
Kan ju knappast bli sämre. Eller?
Väntad uppställning. Hur långt hinner matchen innan Nkili är framme och fixar den första straffen?
AIK Saywee
2014-05-24 15:21
Kom igen nu ÖSK, ge mig en bra kväll bland alla boråsare :)
Annons: