/fotboll/osk/forum/1383.aspx/fotboll/osk/forum/1383.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-07-21 09:38
Jag tycker Saeid återigen gjorde en bra match igår. Kul att se att hans form håller i sig. Bra att också RÅP orkade genomföra hela matchen på ett bra sätt. Dajje gjorde flera bra insatser som högerback. Håller med om att det finns flera saker som behöver förbättras, men inte desto mindre utgör hans snabbhet en stor styrka. Hoppas han får chansen att spela in sig på den positionen och att hans spel utvecklas positivt med en sådan chans. För Nordin och Wikström gick det tyvärr inte så bra. Nordin var för slö och Wikström för långsam. Tycker som andra att det var mycket besynnerligt att inte Hasani fick komma in på slutet när vi söker en seger. Vi är nu inne i ett spännande skede. ÖSK ligger oroväckande nära kvalplats, sommarfönstret är öppet och klubben söker en ny vd och ser över organisationen i övrigt.
Örebro Glad
2014-07-20 23:17
Mina tankar

Jag har aldrig påstått att jag vet bäst, utan skriver vad JAG tycker, och jag ställde en enkel fråga till dig som du inte vill besvara, jag respekterar detta o ler mest åt dina konstiga utläggningar, hoppas du och de andra tusentals ösk-are som du säger vill ha Nordin på plan är nöjda med honom, JAG tycker han ska bänkas nästa match. Forza ÖSK

Postat via SvenskaFans mobilsajt
Benny Böckling
2014-07-20 23:12
Jo, i det närmsta ett hån mot Hasani att byta in Nkili på slutet istället för Pode när man har bra tyck framåt. Nog för att Axén fått igång Pode men det är väl det enda som han lyckats med på ett bra sätt hittills.
Örebro Bastard on Parade
2014-07-20 23:07
Idag skapar vi lägen på ett antal inläggssituationer, men Axén tycker väl fortfarande att Hasani inte passar in i hans spelidé där vi rullar bollen inom backlinjen och sedan slår tjongbollar. Axén säger efter matchen att "här hemma vill vi gå för seger och vi går full fart framåt" och så byter han ut en forward och slänger in en defensiv innermittfältare.

Axén har inte imponerat på mig och om det inte sker ett mirakel så spelar vi i Superettan nästa år igen.
Örebro Elliot2007(Bygg in hörnen på Behrn Arena!)
2014-07-20 22:51
Jag tycker det är skrämmande om en professionell huvudtränare låter en spelare sitta på bänken pga personliga anledningar. När Pode byts ut och NKILI kommer in när vi jagar seger, och Hasani får snällt gå och sätta sig på bänken, då är det fan nästan så man vill kasta årskortet! Skämmes ta mig fan Axen! Inte konstigt att du misslyckades i GAIS och nu i ÖSK! Tyvärr så börjar det lukta S1 nu.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Erkan
2014-07-20 22:49
Plan-killen såg ut att ha svårt att andas (astma?). Han var ej blodig.
Örebro kenya
2014-07-20 22:36
Moe fortsätter att imponera. Pode gör mål. Det kommer lossna för Crespo inom ett par - tre matcher. Tycker det känns lite bättre idag än tidigare. Dock kan man konstatera att Dajjes högerfot inte är mycket bättre än den vänstra. Hagge slog helt ok inlägg med fel fot men kom runt lite för få gånger (kanske obekväm att driva upp på fel kant). Varken DG eller Yasin levererar poäng vilket är oroande.
Benny Böckling
2014-07-20 21:57
Synd att vi fortfarande skjuter i klass med ett div6 gäng för annars skulle det blivit 3 pinnar idag.
Björnquist imponerade inte på mig, virrig som alltid när han ska ta sig framåt. Han måste ha problem med synen så många gånger som han tafflar ut bollen längs sidlinjen varenda match. DG visade också ännu en gång att han inte har i Allsvenskan att göra.
Tur att vi har Pode...
Örebro ÖSK FANS
2014-07-20 21:52
Rinne gör en riktig tavla på målet tyvärr. Jag tycker Moe gör en fin match.
Örebro zxcv
2014-07-20 21:14
Björnkvist känns förövrigt som en bra mycket roligare yttermitt än Yasin just nu.

Om mensah kommer tillbaka som vänsterback så kanske? ;)
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-07-20 21:13
Här har ni klippet om ni vill se :)
Örebro Gentile
2014-07-20 21:07
tycker att "Crespo"i jämförelse med Hasani kanske tillför något mer i djupled, men tycker mej se ett problem av annan art,nämligen att när såväl Hasani som "crespo" agerar "target" finns sällan eller aldrig någon där att förvalta skarvar eller tillbakaspel uttan det" tittas boll" alltför ofta! lite mer på tå skulle inte skada! däremot är jag inte så förvånad att Hasani bänkas,vill minnas att han hade en djup svacka före VM uppehållet,det är säkert inte enda orsaken till bänkningen men starkt bidragande,och jag tycker fortfarande att Gerzic tillför en hel del med sin förmåga att i en o samma rörelse ta emot boll o vända förbi motståndare men idag hade den gode Nordin icke sin vackraste dag , men bättre tider skola komma!!
AIK Saywee
2014-07-20 21:02
Jag är faktiskt fortsatt optimist och tror på mindre under,
fortsätter att tro på en åttondeplacering, det kan ingen ta ifrån mig :)

Denna tro har jag haft hela 2014 !!!
AIK Saywee
2014-07-20 20:59
Man blir som en vindflöjel,
när spelare ömsom spelar bra,
och ömsom spelar dåligt,

Det gäller många skribenters omdömen,
om t.ex. Pode, Haginge, Nkili med flera ...

... inget konstigt med det, eller ?
2014-07-20 20:54
@Saywee:

Jag störs inte alls av att ni är flera som inte ser hans storhet och som ansett att vi skulle klara oss bra i AS med det lag vi hade i SE. Det har ni all rätt att tycka.
Det är när ni blandat in saker som inte har med fotboll att göra och när du och andra här hela tiden är inkonsekventa, som jag reagerar.

RÅP har spelat få matcher och också varit ojämn. Så vad är det du vet som vi andra inte vet?

Du Saywee är som en vindflöjel när det gäller Nordin. När han gör bra insatser skriver du positivt, när han gör dåliga ser du inget i honom. Många med mig bedömer spelares kvaliteter över flera matcher och blandar inte in en massa saker som inte har med fotboll att göra.

På samma sätt skriver du att ÖSK kommer ligga i topp när vi vunnit och sedan är du mer dämpad efter några förluster. Bra och kul att vara positiv. Som spelare kommer man långt med det, men tyvärr räcker det inte om det saknas annan viktig kompetens i fotbollsspelandet.

Om man är kritisk bör man komma med konstruktiva förslag. Det enda jag läst mig till om dina mittfältsalternativ har varit spelare som endera knappt sitter på bänken eller som är utlånade.
Örebro Sparkabolleninimål
2014-07-20 20:52
Zxcv: tack! Bra att de tog honom. Ni andra: DB var bra, en av de bättre som jag skrev tidigare. Men känns inte som att han någon koll på bollen i huvudtaget.. Han kommer runt bra idag men leder ändå inte till något. Måste lära sig värdera när den ska in i luften o när den ska på marken, när han ska vandra in själv eller icke! Finns potential!! :)
Örebro zxcv
2014-07-20 20:48
RÅP bäst idag. Björnkvist tvåa.

Svagast: Yasin i vanlig ordning. Bänk snart?
2014-07-20 20:44
@Aspen.:

Delar din synpunkt. Konstigt att man kan se så olika på fotboll.
AIK Saywee
2014-07-20 20:43
Alltså, det har varit mycket tjöt om ett lån från blåvitt,
han var skitbra för några år sedan,
men jag undrar om inte hans bäst före är passerad

Själv tror jag att vi skall bygga en mittfältsmotor som inte är så ojämn.
Kämpen finns redan där, det vet jag, RÅP.

Jag förstår att minatankar störs av att några inte ser Nordin's storhet,
och jag är faktiskt ledsen att skriva det,
för det gör inte jag heller ...
Örebro Aspen.
2014-07-20 20:42
@En örebroare:

Radiosportens Pelle Marklund tar ut matchens bästa spelare:
Örebro: Daniel Björnquist
Helsingborg: David Accam

Jag håller med Pelle Marklund
Örebro zxcv
2014-07-20 20:41
Sparkabolleninimål//
Svar ja. Planspringaren satt gripen i en piketbuss och ambulansen åkte dit.
Han fick förmodligen smaka asfalt ;)
2014-07-20 20:37
@Glad:
Det verkar fattas något hos dig. Vi är tusentals ÖSK-supportrar som önskat Nordin till ÖSK. Han leder poängligan i Na:s bedömning. Varför är det intressant att höra mig kommentera en av hans sämre insatser? Alla spelare, utan undantag, har gjort dåliga insatser i en eller flera matcher. Det är inte bara behovet av att rekrytera Nordin som jag lyft fram. Jag har argumenterat för en rad nya spelare eftersom det endast är 4-5 som håller hög allsvensk klass när de är i form. Anledningen till att jag argumenterat gentemot dig och några andra här, är att ni skrivit ner Nordin totalt om att han inte har något att tillföra. Det är större anledning för dig att förklara dig än att jag ska försvara enstaka dåliga insatser. Du vet t ex inget om vilka spelare som haft magsjuka eller feber eller som av någon anledning inte sovit natten före match, utan du sågar spelare totalt. RÅP har uttryckt att Nordin är den bästa mittfältare han spelat med och att han är en av allsvenskans bästa spelare. Men du vet naturligtvis bäst. Jag kommer inte kommentera din provokationer i fortsättningen. För mig tillhör du en grupp pseudonymer som får jobba för att få min respekt igen.
Örebro Glad
2014-07-20 20:25
Mina tankar

Du brukar vara den som mest vill ha honom i laget, vore därför kul att höra din reflektion när han tillochmed tidigt bli utbytt i denna match, förmodar att Axen också tycke han var klapprutten idag vad. Tycker du??
Örebro either/or
2014-07-20 20:23
Ingen stor match av något av lagen. Märktes på spelet att det var varmt. Tycker dock att ÖSK skapade tillräckligt för att kunna vinna med uddamålet. Ahmed Yasin borde träna avslut...

Sen måste jag säga att jag tycker att det är fel att frysa ut Hasani på detta sätt. Inte för att jag nödvändigtvis tycker jättesynd om honom som person, även om jag måste säga att jag har uppfattat honom som en ganska hyvens kille. Men för att ÖSK i dagsläget inte har spelarmaterial nog för att agera på det sättet. Är medveten om att vi (jag) inte har hela bilden, men egentligen oavsett anledningen till det så är det självklart oerhört märkligt att han inte ens får hoppa in i ett läge där ÖSK ska jaga en vinst på hemmaplan. Det här skapar inget positivt alls i en klubb som redan är i en utsatt position. Är det så att Axén redan har bestämt sig för att Hasani knappt kommer få någon mer speltid, beroende på kontraktssituationen eller annat, så är det ju bättre att kontraktet bryts nu.
2014-07-20 20:21
@Glad:

Varför är det intressant att höra mina funderingar kring Nordin?
Örebro Glad
2014-07-20 20:17
Skulle vara intressant att höra Minatankars funderingar om Nordin efter denna match, själv tycker jag han var klapprutten, sämst andra matchen i rad, Mo bäst igen, Råp bra, Yasin försöker o försöker, jaja 1pinne e bättre än ingen, forza ÖSK
2014-07-20 19:58
En annan sak, ambulansen utanför arenan, hade den något att göra med snubben som sprang in på plan?
2014-07-20 19:56
Dåligt spela match från båda lagen! Angående offsiden så missade jag det helt på grund av att helsingborgspelaren stod och skällde rejält på linjedomaren, så mina ögon fastnade på det(satt precis ovanför). Kanske att även linjedomaren tappade fokus? Dagens minus får Nordin, wikström(kan ha varit hand sista allsvenska match? Hänger inte med alls ovh många felbeslut) och Crespo. Dagens plus till DB, pode(vad har hänt? Killen kunde tydligen göra mål! Kul!) och RÅP som överraskade mig i värmen. Intressant att veta vad gerzic tycker om att bli utbytt så tidigt, tydligt tecken på att bänken inte var nöjda med hans spel.
AIK Saywee
2014-07-20 19:54
Tränarbytet mitt i säsongen,
med hemliga anledningar,
verkar inte vara något vidare.

2 poäng på tre matcher,
varav två hemmafighter?

Spelar vi rakare och snabbare nu,
så som Axén lovade,
eller tar det lite tid att lära om för nya ÖSK?

Gav alla 100% eller har vi några chipsrövar
Som borde bänkas,
Örebro Eyra
2014-07-20 19:49
Förra årets - överlägset - sämsta spelare är just nu lagets viktigaste och bästa spelare (Jag pratar om Pode förstås). Tycker det ger en liten vink om hur ostabilt laget och organisationen just nu verkar.
Annons: