/fotboll/osk/forum/1382.aspx/fotboll/osk/forum/1382.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mr. Milton
2014-08-08 09:22
minatankar/

Du har PM.
Örebro Bastard on Parade
2014-08-08 09:21
Det är med stor ilska som jag läser dagens NA. Det är dags för stora förändringar i ÖSK, annars har den här klubben ingen framtid över huvud taget.

Bigfogar ett par citat:
"- Det här är ett riktigt svårt läge för Ilir, hans vistelse i Sverige är direkt kopplad till klubben (p.g.a. arbets- och uppehållstillstånd. Min anmärkning). Nu har han ingen aning om hur det kommer att bli, och att klubben inte ens pratar med honom om de här frågorna tyder på en klar brist på social empati, säger Bunjaki. "

"För två månader sedan satt Shpetim och förhandlade med Peo och styrelsen om ett nytt kontrakt. Sedan vändes allt plötsligt 360 grader och han fick knappt plats på bänken. Jag har respekt för Axén, och det är tränarens rättighet att välja hur man ska spela, men hanteringen av Hasani är obegriplig, säger Bunjaki som även har Hasani i sitt kosovanska landslag."
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-08-08 08:19
@Lekiller:

Jag säger inte att allt fungerar bra vad gäller spelarfrågor, kontraktsfrågor, information mm. Däremot förstår jag klubben om man vill avvakta att skriva kontrakt med spelare som varit skadade och haft svårt att komma tillbaka.

Jag har och har haft många favoriter i de senaste årens trupper. Till de hör i allra högsta grad Haddad, Hasani, Attashkade och Berisha. Alla fyra håller, när de är friska och i form, hög allsvensk klass. Det gör ont när man inte får se dem i ÖSKs A-dress.
Örebro Aspen.
2014-08-08 07:50
@Bastard on Parade:

Det är väl resultatet när man under många år saknat kompetent sportslig ledning, undantag är PEO. Efter PEO försvann är vi tillbaks i det vanliga kaoset.
Örebro Lekiller
2014-08-08 06:53
Jaha, då har snart ÖSK slarvat bort Berisha också ska ni se. Sköldmark uttalar sig i dagens NA tillsammans med Bunjaki.
Länktips: www.na.se
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2014-08-07 23:36
Nu är det snart dags för Alexander att vinna med vårt ÖSK,
annars är risken att jag blir realist ...
Örebro Bastard on Parade
2014-08-07 23:31
Mr. Milton /

Det är så klart riktigt tråkigt att hela forumet fick stängas ned, men jag förstår och stöttar admins beslut den här gången. Det var alldeles för många skribenter som passerade alla möjliga gränser.

Det är ett ideellt engagemang att vara admin för forumet och jag tror inte att det är något särskilt roligt uppdrag när man måste vara barnvakt dygnet runt åt vuxna människor. Visst kan man sätta en livstidsspärr, men det är inte särskilt svårt att komma runt sådana. Nu är det dessutom semestertider och jag vet inte ens om forumet längre har någon ansvarig moderator som kollar in sajten regelbundet.

För att diskutera fotboll så tycker jag det är tråkigt att ÖSK ännu inte har agerat. Det är för dåligt att rekrytera en tränare vars spelstil kräver annat spelarmaterial om man inte kan tillhandahålla det spelarmaterialet. Då är det bättre att hitta en tränare som kan få ut max av befintlig spelartrupp. Jag gillar Axén i grund och botten, men jag tror det var fel tidpunkt för honom att ta över som huvudtränare i ÖSK. Mig har han i alla fall inte imponerat på ett dugg med sin coaching eller utfrysning av Hasani.
Örebro Lekiller
2014-08-07 23:14
[QUOTE=minatankar (för sm-guld)]Delar uppfattningen att vi inte har något topplag och att det är få som har allsvensk erfarenhet och är toppspelare. Men att truppen skulle bestå av spelare andra har ratat vet jag inte om jag ställer upp på förutom tre spelare från AIK och en från IFK G. Men det är å andra sidan två topplag i AS. Kanske ett par ytterligare då. Men det är inte många på drygt 20 i truppen. [/QUOTE] Faktum kvarstår dock att många i ÖSK skulle knappt ta en plats på bänken i de flesta andra lagen i serien och då har en del av dem fått spela en del i år. Nu är man nya i serien för denna säsong och man kan godta detta faktum. Men till nästa säsong om man nu klarar sig kvar i allsvenskan bör en del få lämna truppen anser jag.
2014-08-07 23:09
@Nikkiz:

Delar uppfattningen att vi inte har något topplag och att det är få som har allsvensk erfarenhet och är toppspelare.

Men att truppen skulle bestå av spelare andra har ratat vet jag inte om jag ställer upp på förutom tre spelare från AIK och en från IFK G. Men det är å andra sidan två topplag i AS. Kanske ett par ytterligare då. Men det är inte många på drygt 20 i truppen.
Örebro Nikkiz
2014-08-07 23:05
Påriktigt ? Vad har ni för falska förhoppningar om Årets ÖSK egentligen. ? Tror ni att vi har något superlag ? Vi har ett lag med spelare som andra allsvenska lag har ratat för Dom är för dåliga...
2014-08-07 22:49
Jag måste säga att jag inte är lika pessimistisk som flera här ger uttryck för.
Det är många matcher kvar och det är flera dagar kvar innan fönstret stänger.

Jag kan dock förstå om många känner frustration när spelet är dåligt, vinsterna uteblir och vi inte är informerade av goda och dåliga skäl.
Örebro ÖSK-hjärtat
2014-08-07 22:37
@Aspen.:

Tyvärr är det många som känner som du...
Örebro En örebroare
2014-08-07 22:22
Mr Milton/ Jag är inte avstängd men sista dagarna innan forumet spärrades var kaos och det får jag bland annat ta på mig, ni kommer slippa se inlägg där de hackas på Karl och Saywee och bara fotbollsrelaterat och eventuella nyförvärvsrykten som man tipsas om.
Så länge jag slipper hot eller påhopp om mina döda släktingar tänker jag hålla detta löfte.
/En Örebroare
Benny Böckling
2014-08-07 22:16
Det är nog tur att forumet varit stängt för så jävla förbannad jag var efter den patetiska insatsen mot HBK det kunde fått mig spärrad här om jag skrivit det jag tyckt efter den matchen. Fönstret stänger om några dagar och inte ETT ENDA RYKTE om spelare in har hörts. Hopplöst.
0 poäng på de tre kommande matcherna känns högst troligt.
Örebro ÖSK-hjärtat
2014-08-07 22:02
Hoppas man inser hur allvarlig läget är, ÖSK har i många år haft en trogen publik, 7500 i snitt oavsett, trots att man inte alltid spelat underhållande fotboll, legat i botten, kavlat sig kvar, obefintlig kommunicering/ information. Det har funnits en rad allvarliga brister hos ÖSK men publiken har alltid kommit trots allt. Men jag hoppas verkligen att ÖSK tänker om, försätter man i samma bana kommer intresset minska drastisk, vi har redan sett tendenser på detta, särskild nu när det finns hockey i stan. Det Alex säger duger inte,,,,Visa respekt för Sveriges mest trogna supporterar och lägg kortet på bordet.
Örebro Aspen.
2014-08-07 21:51
@minatankar (för sm-guld):
BA VAR vår borg, var finns den nu?
Örebro Aspen.
2014-08-07 21:43
Utan förstärkning av start-11an räknar jag med S1:an.

Misstänker att det inte finns pengar till nyförvärv hos ÖSK och hos SI finns inget intresse hos dom som bestämmer. Därför blir det inget.

Nyförvärv skulle varit inne till nyckelmatcherna mot HBK och Mjällby. Det är två lag som vi skulle hållit bakom oss.

Behoven i truppen är kända och scoutade spelare har det funnits sedan länge.

Kan tänka mej att sälja mitt abonnemang på sektion N rad 9, PM:a om intresse finns
2014-08-07 21:25
@Sogen:

Han berättade att man hela tiden har kontakt med potentiella spelare och att fönstret stänger först den 11 augusti. Han tyckte det viktigaste var spelarens karaktär och personlighet, inte vilken position han kunde spela på.

Hasani-affären har man ju kommenterat med att det är på sportsliga grunder han inte fått förlängt kontrakt. I praktiken utgår jag från att det också är ekonomiska och kanske också andra. Alik nämnde att det faktum att Hasani lämnat truppen skapar löneutrymme.

Allt bygger naturligtvis i så fall på att man håller eller överträffar budget, vilket jag inte vet om man gör. Det lär väl komma en kvartalsrapport på hemsidan inom kort.
Rapporten för jan-mars levererades den 27 april. Det borde därför vara hög tid att den för andra kvartalet redovisas nu.
Örebro Lekiller
2014-08-07 20:25
Gött med öppet forum igen! Håll er till det viktiga nu så det inte stänger igen. TACK
Örebro Sogen
2014-08-07 20:21
Vad sa Alec mer?
Nämnde man nåt om nyförvärv eller Hasani historien?

Alla andra lag förstärker i bottenstriden förutom vi. Känns verkligen inte bra just nu.

Inte äns Bertilsson kom till oss.
2014-08-07 19:44
Jag hoppas på att vi kan ha synpunkter på spelares, tränares och andras insatser och även ha synpunkter på varandras åsikter utan att man kränker eller provocerar.

På träffen för guldmedlemmar i veckan trodde Alik att spelarna skulle kunna ha enklare att ha självförtroende och spela ut på bortaplan, t ex mot Mjällby, än som varit fallet på hemmaplan på sistone. Vi får verkligen hoppas han får rätt.

Örebro pemo
2014-08-07 19:36
Öppet igen! Och nu kan vi väl bara prata fotboll?
Efter HBK var jag totalt less på det här. Men det gick över. Så nu ser jag faktiskt fram mot lördag. Och jag hoppas mycket.
Semester
2014-07-25 10:04
Uppenbart går det inte att ha forumet öppet pga av vissa skribenter som tycker det är en bra plattform för personliga agendor.
Ni vet vilka ni är. Forumet är stängt tills vidare.
Örebro Gentile
2014-07-25 09:34
någon skrev om ev nyförvärv till helgen!? några spekulationer om vilka som är tillgängliga? eller har vi fullt upp med annat?
AIK Saywee
2014-07-25 08:48
Jag har funderat en del på Axén's åskådarplacering.
han citerades ju med att han fick typ en bättre översikt lite från ovan, och en bättre förståelse för många åskådares kritiska rop ibland.

Vad jag har sett håller han väl ofta till ungefär i mitten av läktarnashöjd, hemma och borta, kanske något lägre ned på bortamatcher.

Jag förmodar att han med dagens teknik enkelt står i kontakt med Axel.

Om det är bra eller dåligt för ÖSK vet jag inte, men troligtvis är det nyttigt för Axén att bevittna skådespelet på detta sätt, men varför bara en halvlek ?

Om spelarna behöver Hans "närhet" hela matchen vet jag inte, men det verkar logiskt och jag tror att han "bänkar" sig i andra.

En del spelarna behöver kanske en huvudtränare som skriker och gestikulerar, medan andra troligtvis störs och distraheras av sådant.

Kommer helt enkelt inte till någon slutsats, huruvida det är bra eller ej ...
2014-07-25 00:20
Namn: Bastard on Parade
Sänt: 2014-07-24 23:45 Ändrat: 2014-07-24 23:47:15
//

Som vanligt många kloka tankar.
Örebro ÖSK-Karl
2014-07-25 00:20
@pemo:

Och pengarna till värvningen kommer ifrån vad? Halvsatta läktare med rabaterade biljetter, eller? Sponsorer som bytt sport? Duktiga spelare har gått iväg i princip gratis. Pemo, menar du att klubben återigen skalll sätta sig i skuld? (mer än man redan har gjort? Men Alec är ju nöjd med sin lön, det var t.ex säkert Jan Karlsson också, undrar vad det kostade att bli av med honom och ett antal spelare? Pemo, varifrån skall pengarna komma till värvningar? Arboga, nääh. Du måste ju ha en idé hur ÖSK ska få ihop pengar eftersom du vill se nyförvärv, eller?
Örebro Sparkabolleninimål
2014-07-24 23:52
I dessa glädjande forumtider vill jag passa på och ge ett plus till en av mina favoritskribenter, TommyS!
Örebro Bastard on Parade
2014-07-24 23:45
@deportivista:
Jag tycker det är skillnad på att släppa fram egna talanger och värva "färdiga" spelare utifrån. ÖSK släppte ju Dajje till Forward och insåg senare att han kanske håller på högre nivå. Hur hade hans utveckling sett ut om ÖSK insett detta tidigare? Nu fick inte han chansen förrän han bevisat att han håller i division 1. Det skulle han ju inte kunna göra om han inte får möjligheten att spela. Jag tycker inte att 24-25 år gamla spelare klassas som unga längre. De bör ju ha spelat fotboll på hög nivå under flera år och vara nära deras bästa år i karriären. Gemensamt för de flesta av dessa spelare är ju att de har fått chansen när de har varit unga och många har ju slagit igenom ganska snabbt. Yasin gick från minimalt med speltid under 2011-2012 till att bli en nyckelspelare när han fick regelbunden speltid. ÖSK tvekade ju länge med att ge Saeid ett kontrakt, men när han fick chansen pga skador/avstängningar så tog han ju den och är ett etablerat namn i ÖSK nu. Jag menar inte att spelare som Murad och Lipovac ska gå in från start. Däremot tycker jag att ÖSK bör ha en strategi för att matcha in unga spelare till allsvenskt tempo. Det kan ske genom korta inhopp inledningsvis (kolla t.ex. hur Kalle Holmberg matchades in först). Det hela hör samman med hur man balanserar A- och U-trupperna. Här tycker jag att ÖSK har gjort ett grovt misstag där man har få spetsspelare, men många spelare som kanske är lite bättre än de egna talangerna. Jag ser hellre att man har en liten mindre trupp med etablerade spelare och fyller på med spelare från egna led. Jag tror att man kan bygga en slagkraftigare startelva på så sätt, men samtidigt få fart på talangutvecklingen när yngre spelare får vara med i större utsträckning. Jag tycker att de yngre spelare som ÖSK har vågat släppa fram ofta har fått en fin utveckling. Sedan stagnerar förvisso många spelare och några kanske till och med går tillbaka i utvecklingen (Astvald, Näfver m.fl. ) och det något som är intressant att analysera också. Tittar man på listan på länets bästa/mest intressanta spelare så har ju de börjat spela seniorfotboll tidigt. Sedan är ju inte det den enda förklaringen utan det rör sig om exceptionella talanger naturligtvis, men jag tror att seniorfotboll i tidig ålder är en viktig förklaring. Om ÖSK inte kan erbjuda det i A-laget så tror jag det är viktigt att ÖSK blir mer aktiva med utlåningar. Nu har vi en del spelare i Forward som får speltid och det är jättebra och något som jag hoppas fortsätter i framtiden. Tillägg: Efter ett antal omgångar fanns det dessutom statistik som visade att ÖSK gjorde extremt få byten jämfört med de allsvenska konkurrenterna och många av dessa byten kom dessutom p.g.a. skador och kring slutminutrarna. Jag tror inte det skadar laget att ge en hungrig spelare 5-10 minuter, speciellt inte om det rör sig om offensiva byten som inte är lika känsliga.
Örebro KalleTeodor
2014-07-24 23:25
Ales lillebror Santiago Bedoya var vänsterback. Han har lagt ner sin egna spelarkarriär och är nu assisterande tränare i en klubb i hans hemstad i Florida, USA.
Annons: