/fotboll/osk/forum/1381.aspx/fotboll/osk/forum/1381.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Samba Hagge
2014-07-21 21:40
Minatankar

Tror dom flesta skiter i om du är upprörd eller ej ?? Är det skillnad på att håna spelare än styrelsemedlem?

Samba samero
Örebro malge
2014-07-21 21:36
Eftersom ni båda vet vilka ni är, kan ni väl ta det mellan fyra ögon. Eller så kör ni next move sherlock leken på pm PLEASE.
Örebro En örebroare
2014-07-21 21:27
@ÖSK-Karl:
Haha åh kära Hockey-Kalle har du väntat och väntat på hitta något ynkligt sätt att kunna hugga på mig? Till och börja med vilket börjar bli mer och mer uppenbart för de flesta forummedlemmar så är nog ingen på forumet förvånad längre att du är den ende här på forumet som får attackera verbalt mot skribenter utan och få en spärr för det. Jag har ju bett dig gå till till attack mot mig då jag kan ta det, som att min grammatik ibland är under all kritik men att du hoppar på forummedlemmar och hittar på hej vilt om deras uppväxt tar jag Inte. Jag har alltid vart stark emot mobbning oavsett om det är vuxenmobbing eller barn. Jag är väldigt försiktig i mina ord då jag vet minsta lilla fel ord så får jag en spärr direkt. Nu till din kritik att jag är korkad och inte vet hur ÖSK funkar genom historien. Du får gärna säga när jag försvarat ÖSK och hur de funkat genom åren? Tro du inte jag håller med dig om att hockeyn tagit över i stan när de gäller sponsorer och mediaintresse? Säkert publikmässigt också men eftersom inte Örebro hockey har lika stor arena som Berhn Arena så blir det orättvist och jämföra. Tro mig vi är mer överens om att Örebro fotboll inte mår bra. Att Sixten fick vara kvar så pass länge blev ju tyvärr en ekonomisk fråga istället för sportslig till slut fann man väl inga mer alternativ än att ge han kicken. Angående hur pass mycket jag vet inom ÖSK så vet jag en hel del här speciellt eftersom jag har vänner som också skriver på forumet som kan intyga vad jag skriver, jag "hänger" med vissa spelare inom ÖSK och har även en viss kontakt inom ÖSK. Nu ska jag rikta en känga till dig dock, inte en enda gång har jag skrytit om mitt jobb,privatliv eller kontakter inom ÖSK på detta forum inom alla dessa plan har du genom året skrytit om. Jag har sett dig ge på forumskribenter rätt så hårt ibland bara verbalt. Jag har sett dig skriva om förre detta tränares otrohetsaffärer utan någon som helst grund. Jag säger inte heller i varje inlägg hur död fotbollen är och hur underbar hockeyn är. (Trots allt åkte Örebro nästan ut i hockeyn) Du pratar om att jag gått på flera nick utan lyssna på svaren. Jag har gått på 2 namn, de är dig och Saywee inte en enda gång har ni kommit med något tillbaka och om de är så att ni har något mot mig så är ni hjärtligt välkomna att dra upp de mot mig så får vi se ifall jag kan svara på det. Jag väljer dock att inte hela tiden säga "fotbollen är död" och hockey är så bra på grund av osv osv. Där har vi vad som skiljer oss två plus att jag kan föra en diskussion utan attackera verbalt. Men du kanske är van vid att du kan säga vad du vill mot folk? Jag har heller inget behov att säga "de visste jag redan" konstant. Next move Hockey-Kalle de ska bli högst intressant.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-07-21 21:26
@ÖSK-Karl:

Jag och flera med mig anser att ÖSK-Karl tidigt gjort goda analyser och för flera år sedan förutsett negativa konsekvenser för klubben. Personligen tycker jag att han till och från uttrycker sig väl drastiskt och det har jag också berättat för honom personligen.

Tycker som ÖSK-Karl att de av er som ofta kränker spelare och andra med otroliga uttryck ska ligga lågt och inte kritisera andra när ni sitter i glashus. Sådant gör mig faktiskt upprörd.

För övrigt är det många positiva saker som hänt i klubben det senaste året. Det kvarstår en rad problem/möjligheter som jag vill tro att klubben kommer att lösa.
Till det hör ett par starka rekryteringar under sommarfönstret och en ny, proffsig vd som kan lyfta klubben i en rad avseenden.
Örebro Samba Hagge
2014-07-21 21:08
Samba sambero
Örebro ÖSK-Karl
2014-07-21 21:05
@ÖSK FANS:

Kan du ge exempel. Nicket en Örebroare går igång bara han ser mig, finns några till. Tycker du att ledningen i ÖSK har skött sig? De är officiella personer och skall tåla kritik. Har själv sett hur du sågat spelare vid fotknölarna, det tycket jag är värre, sådant håller jag mig ifrån. Det är däremot respektlöst.
Örebro Asbjörn#10
2014-07-21 20:57
Det känns inte helt otänkbart att Mjällby nu skulle kunna komma att höra sig för om Hasani tycker jag i och med att Ekenberg är borta året ut med ett benbrott samt att de precis lånat ut Ingelsten. Hasani är en liknande spelartyp som Ekenberg fast enligt min åsikt bättre. Jag hoppas inte ÖSK oavsett kontraktssituationer ens överväger att släppa spelare till bottenkonkurrenter i det här läget om det nu skulle finnas intresse från Listerlandet (eller andra lag där nere). Jag förstår exempelvis inte hur Mjällby kunde välja att låna ut Ingelsten till Falkenberg i det läget de befinner sig i. Han var ju klart bidragande direkt igår till Falkenbergs seger mot AIK och cementerade i och med det Mjällby djupare i botten.
Örebro ÖSK FANS
2014-07-21 20:55
Ösk-karl Har förstått att du är chef på ett företag, nu till min fråga, Är du lika kall,taskig,saknar noll respekt mot dina kollegor som här inne? Skrämmande att en människa kan skriva så respektlöst och elakt så många gånger som du gjort...
Örebro malge
2014-07-21 20:50
Håller med, känns ändå som att vi får bra lägen att skjuta i bra positioner. Men då envisas vi med att dribbla eller passa bollen. Är det sen så vi kommer till avslut så är det ju antingen skott utanför eller en felträff pga av att det ska vara hårt och snyggt, istället för känsla och precision i väldigt många fall.
Dax att bränna ut dvd:er med Henry och Ronaldo till grabbarna.
Örebro ÖSK-Karl
2014-07-21 20:48
@En örebroare:
Det borde även du förstå. 2010 blev ett ödesår för ÖSK. Det var därför vi då var en hel del som undrade vad som skulle komma ut i framtiden. Bl.a så skickades Porokara ut ensam med Cabrera till Israel. Flera spelare förlängde inte sina kontrakt. Vissa såldes oerhört billigt eller gick gratis såsom Almebäck och Bedoya. Ledningen var oerhört svag och inte blev det bättre av att envisa Sixten struntade i talangerna. Det fick och får får vi skörda nu. En annan klubb får de största sponsorslantarna i Örebro nu, även det varnades det för 2010. ÖSK får sin chans att vinna SM sådär vart tjugonde år, så har det sett och ser ut. Nu får vi hoppas på en ledning som tar tag i självklarheter såsom att skriva kontrakt, personligen tycker jag det är synd om Marino lämnat, hamnar han hos ishockeyn? Antingen är du väldigt ung och inte har sett hur ÖSK historiskt sett fungerar, eller också är du väldigt korkad, vilket är mer troligt eftersom du bara hugger på vissa nick utan att svara på vad de skriver. Hoppas på allvar att du mår bättre så snart som möjligt!
Örebro Bastard on Parade
2014-07-21 19:09
Ett stort problem för ÖSK är att vi gör minst mål per avslut i Allsvenskan. Yasin har på 34 avslut (varav endast 14 på mål) gjort 1 mål (jämför med Vibes 12 mål på 32 avslut). DG har gjort 1 mål på 21 avslut. Det är alldeles för dåligt så ÖSK måste jobba hårt med offensiven och hitta avslut från bättre positioner med bättre kvalitet.
Örebro malge
2014-07-21 16:25
Tänkte på det igår, varför envisas våra frisparksskyttar med att slå in bollar med snö på. KAN inte va så svårt att trycka till den istället och på det sättet få en bättre skarv eller med tur få den direkt i mål. Det begär våra tränare av oss i div 5 så borde även gå i ösk.
Örebro Mr. Milton
2014-07-21 16:16
Fönstret är öppet igen och det är ingen nyhet att vi behöver en vänsterback. Det har vi alla vetat sedan tidig vår och således borde just den positionen vara väl scoutad. Snälla Sköldmark släng nu den vita käppen och bevisa för mig att du inte är blind.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2014-07-21 15:22
Jag hoppas på att ÖSK jobbar på att förlänga avtalet med Said. Efter gårdagens match bör det inte råda några tvivel om hans kapacitet.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-07-21 12:50
Axén: ”Man skulle behöva en pacemaker” Oj, gammal från igår. Men det bjuder jag på :)
Örebro Glad
2014-07-21 12:50
Eric Fiedler som skriver krönikan i NA idag måste vara polare med Rinne, dels vill han ha Rinne som förste kreeper året ut, sedan vill han sälja honom dyrt och ersätta med forward produkt, han har missat att Oscar är förstekeeper (när han är hel) Rinne har naturligtvis gjort det bra men "Oscar - nivå" har han inte än, (Tycker jag är nog bäst att tillägga så inte Minatankar blir sur igen:)

Forza ÖSK
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2014-07-21 12:49
@Aspen.:
Det blir för många meningslösa luftpastejer om nästan hela fyrbackslinjen begagnar sig av dessa större delen av matchen. Tyvärr levererade även Nordin flera sådana. Ska man slå djupsledspassar på Crespo håller det inte att spela 50-metersbollar i luften eller sikta mot höghusen. Han bör i första hand ha dem efter backen eller i flacka luftbollar som har fart.
Örebro Aspen.
2014-07-21 12:38
Man kan konstatera att Pode och Hasani bytt roller. Båda placerade i frysboxen men av olika tränare. Kanske är tränarna inte tillräckligt flexibla i sina tankesätt.
Bytena av Pode och Crespo mot Kalle och Nikili var märkliga byten om man vill gå för seger tycker jag. Kalle har inte presterat tidigare så där var ett Hasani-byte vara mer motverat.

Sedan kan man konstatera att både Crespo och Kalle fick liknande bollar som spelas på Hasani, bollar som man måste hoppa och ta ned på bröstet eller skarvnicka. Djupledsspelet lyser med sin frånvaro när sådana bollar slås. Att dom bollarna kommer beror på dom som slår bollarna inte på mottagarna, ev. kan tränaren ha en del av skulden som inte övar in ett spelsystem med bättre djupledsbollar
Örebro Kardinalen
2014-07-21 12:27
De flesta hade nog förväntat sig att Hasani kommit in på planen, istället för Nkili, när matchen såg ut som den gjorde. Men, bytet blev ju faktiskt lyckat.

("Lyckat" byte? = Jo, det var ett lyckat byte att byta in Nkili.)
Örebro Glad
2014-07-21 12:25
Permo, tack för bra inlägg
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro pemo
2014-07-21 12:22
trots inledd semester och dator i källaren, så ger jag en egen analys igen.
Som matchen gestaltade sig så är jag nöjd med en poäng. ( BP , HBK och MaIF kammade noll ). Första halvlek var bedrövlig. Kan möjligtvis skyllas på värmen. Vad var bra och dåligt?

Backlinjen funkade trots allt bra. Hagge bytte kant, men spelade som vanligt. DB är snabb, men saknar rätt mycket annat. Trots "rätt kant" Önskar att han fyller på i anfallet som Hagge gör.

Mitten var en katastrof i första. Vet inte hur många gånger innermitt slår kross till fel kant. Blev mycket bättre när DG kom in och MOE gick in centralt.

Stackars Crespo. Vilka idiotbollar han fick i första. Men förhoppningsvis kommer han mer och mer. Pode ser ut som en helt ny spelare nu. Där ser man vad självförtroende gör.

Målet var inte offside. Inte ens "nästan" Wiken var nog en halvmeter nedanför.
Sen önskar man nästan att någon törs dra till en tåpaj på lägena som kom den sista minuten.

Att Axén satt in Nkili på slutet var nog både för att rädda en poäng, samtidigt som han får en löpare. Hade vi legat under så hade garanterat Hasani kommit in. Men han är ju ingen slitvarg precis.

Sen är det skönt att vi ser med olika ögon på matchen. Jag är inte helt överens med NA:s krönikör idag.
Visst är Jacke en bra ersättare för Oskar, men det känns trots allt inte 100 i hans agerande. Vilket inte är att begära heller pga hans ålder.

Wikens rutin väger nog tyngre än snabbhet just nu. Visst sprang Accam åttor runt honom ibland, men hans tunga kropp stoppade upp honom några gånger också. Men jag hoppas på Berisha/Moberg inom kort.

Nordin? Tja, i går gjorde han ingen bra match. Då är det helt ok att byta ut honom. Men andra halvlek gav mig i alla fall lite hopp.

Så, nu önskar jag bara att det kan kliva fram någon i ÖSK och verkligen bestämma. På planen alltså. Härja på kompisar som inte tar löpningarna och själv mosa på ordentligt. Har vi någon sådan.

Till sist, varför envisas backar med att spela hem bollen till målvakten när de inte behöver? Flera gånger dessutom. Skall inte utespelarna var mer bekväma med bollen vid fötterna än en målvakt? Räknade inte, men det var få bollar från Rinne som gick "säkert" till rätt adress.

Å så en fråga: Varför säger man alltid att någon hamnar i frysboxen? 22 man slåss om 11 platser. Då kan ju inte alla få spela. Och om man inte byter ut de som inte är på topp, då har ju konkurrensen ingen betydelse.
2014-07-21 12:11
@K.Carlos:
Delar inte din åsikt även om du har en poäng. Det handlar om att vinna en match och när då båda forwards blir utbytta är det för mig en självklarhet att man tar in Hasani även om du har duktiga mittfältare och försvarare på bänken. Men vi är alla olika personligheter. För mig räcker det inte med att förlora och spela oavgjort om man ska vara kvar i AS. Därför skulle jag satsa mina sista pengar i alla lägen för att vinna en match. Riskerar man inte så vinner man inte. Jag har stor respekt för Alecs kunnande och att han nästan alltid vet mer än vi supporters. Att inte ta in Hasani på slutet förstår jag mig dock inte alls på.
Örebro K.Carlos
2014-07-21 11:41
Enligt mig var det helt rätt att plocka in Nkili på slutet, Accam huserade fritt i den ytan med livsfarliga omställningar ett bra tag. Istället vann vi tillbaka bollen snabbare och kunde få längre anfall med fler spelare högre upp i banan.

Plus till Moe i den här matchen förövrigt. Dajje bra offensivt men gör man sådana extrema positionsmissar som vid HIFs mål (även om det nu var marginell offside) så vet jag inte om det är tillräckligt för att vara startman i höst. Sälj Wiktorsson och in med en ny VB.
Örebro berra-z
2014-07-21 11:17
no berra no party!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Sparkabolleninimål
2014-07-21 10:45
Minatankar: Hasani har väl inte fått speltid i U21 heller? Är konstigt att han ska vila sig i form om det nu är den som är felet! Lipovac verkar de inte tycka är redo för allsvenskan, då hade han redan haft fler inhopp?
Benny Böckling
2014-07-21 10:42
Yasin och Saeid framförallt skulle behöva skippa FIFA spelandet en vecka och istället vara på vallen och nöta skott för det är alldeles för ofta som bollen åker 3 meter över dom lossar bössan.
DG måste lära sig att skjuta överhuvudtaget. Gårdagens inhopp bestod av att :dribbla bort sig själv, bolltapp och framförallt när han kommer in mot straffområdet så varje gång petar han bollen i sidled och hoppas på att inte behöva avsluta eller försöka bryta sig in. Är så trött på den karln...
Örebro Gentile
2014-07-21 10:29
Nkili är ju en bra bollvinnare som verkar kunna spela på vilken position som helst utan att direkt varken glänsa eller göra bort sej,dock behöver han tillsammans med många andra i laget lära sej att skjuta! det kanske inte behövs så rena träffar alla gånger men man behöver nog generellt träffa mål lite oftare,tänker på många av de stora målskyttarna Gerd Muller, Pippo Inzaghi etc som nästan aldrig träffade bollen rent men nästan alltid träffade mål.
2014-07-21 10:26
@Sparkabolleninimål:

En spelare som sitter på bänken ska kunna användas i match oavsett om han är på väg bort eller inte. I annat fall vill jag se en U-spelare på bänken som får chansen.
Örebro Sparkabolleninimål
2014-07-21 10:09
Hasani måste ju vara påväg bort? Även om bytet blev rätt med Nkili som tig tillbaks bollen många gånger på de få minuterna. Vart ska Hasani? Blir han klar denna veckan? Jag tror han går till ett allsvenskt lag.
Örebro Kardinalen
2014-07-21 09:58
Tycka vad man vill om att Nkili, i stället för Hasani, kommer in på planen i matchminut 84. Det största trycket mot Helsingborg hade vi de allra sista minuterna av matchen, det vill säga e-f-t-e-r det att Nkili kom in. Inte går det att klaga på det bytet i min bok.
Annons: