/fotboll/osk/forum/1374.aspx/fotboll/osk/forum/1374.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro widemarsh
2014-07-14 11:53
Vi släpper in alldeles för enkla mål/skitmål. Häckens 1-1 är frukten av stillastående försvarsspel och en målvakt som inte är på tårna. 2-1 är också dåligt försvarsspel i 2 mot 1 läge och sen en ÖSK-fot som ändrar riktning på bollen fram till en fri Häcken-spelare. 3-1 är väl mest otur då ett skott ändrar riktning och går i en båge över Rinne. 4-1 är en misslyckad rensning av Berisha och Wiktorsson som säljer sig alldeles för enkelt i hörnet på straffområdet.

Visst är Häcken bra, men dom fick göra mål alldeles för enkelt igår. Samtidigt som dom hade flyt med studsarna, vilket bättre lag ofta får.

Måstematch mot Helsingborg på Söndag, nu är vi indragna på allvar i bottenstriden. Dags att börja kriga stenhårt för varje poäng.
AIK Saywee
2014-07-14 08:12
Benny Böckling,

Ja, närmaste tre matcher möter vi två bottengäng,
varav två matcher spelas i vår hemmaborg.

Nu visar vi vad vi kan prestera.

Nu behövs en stor och stark support för vårt kära ÖSK.
Benny Böckling
2014-07-14 05:33
Fyra väldigt viktiga matcher väntar härnäst. Även om det tar på en att ÖSK aldrig lyckas få till en riktig skräll den här säsongen så kvarstår det ändå att ÖSK bara torskat mot lag som är bättre.(enligt tabellen i varje fall) Så länge som man inte förlorar mot lagen på den nedre halvan så ska man ju kunna undvika den absoluta bottenstriden. Men inte fan känns det vidare bra det här.
Örebro En örebroare
2014-07-14 00:13
Hjälp vad ni tok hyllar axen.. Han har inte bevisat ett skit för mig ännu.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2014-07-13 22:27
Skönt ändå att se att Axén är tydlig med att han inte gillar vad han såg idag. Jag anser att han är betydligt bättre på att kommunicera med media än vad Peo är/var.
Örebro Glad
2014-07-13 22:24
Saywee

Nordin slog bortoch slog bort o gnällde på domarn, måste kunna höja sig,
Postat via SvenskaFans mobilsajt
AIK Saywee
2014-07-13 22:05
Glad,

hade inte Nordin en lyckad kväll,
även denna söndag ?
Örebro Bastard on Parade
2014-07-13 22:01
ÖSK med Axén på läktaren:
2-1 mot IFK Norrköping.
1-1 mot Häcken.

ÖSK med Axén vid bänken:
0-1 mot IFK Norrköping.
0-3 mot Häcken.

Slutsats? Axén får gärna stanna på läktaren i fortsättningen. ;)
Örebro Lekiller
2014-07-13 21:40
Jadu, Mensha rehabar väll sitt skaded knä som bästa skulle ja väll tro. ??
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro widemarsh
2014-07-13 21:22
Ja, Mensah ja. Var har han tagit vägen? Såg ju riktigt lovande ut i början av säsongen.
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-07-13 21:18
@Conjuration:
Vilka vänsterbackar har vi värvat? Wiktorsson spelade väl i första hand mittback i Degen och Dajje har mest spelat högerback. Mensah har också i första hand spelat på andra positioner liksom Nkili.
Örebro widemarsh
2014-07-13 20:54
Tycker Rinne ska ta 1-1, såg inte otagbart ut. Men tror det är i styrandet av försvaret som Oscar saknas mest.
Örebro AnteT
2014-07-13 20:45
@DaSa:

Haha.... Det gör jag verkligen inte. Skrev ingenting om honom, håller med om att han varit duktig. Skrev bara att jag funderar på hur mycket Jansson påverkade försvararn, alltså backlinjen. För just nu håller försvaret låg klass.
Örebro Conjuration
2014-07-13 20:44
Det här med att Häcken, jämfört med ÖSK, inte har lika stort publikstöd, kultur eller historia spelar mindre roll eftersom de har ett stort trumf i och med att de är från Hisingen, gångavstånd från Göteborg, en av Sveriges mest attraktiva städer att bo i samt att regionen har stora fotbollsanor. Vi ligger långt bakom Häcken. Och det blir ju inte sämre av att, som nämnt tidigare, att de har Gothia cup. En annan konstig grej. Jag tycker att vi har värvat flera vänsterbackar men ändå behövs det nyförvärv där? Jag vill inte bli nedflyttad i år.
2014-07-13 20:36
Namn: DaSa
Sänt: 2014-07-13 20:13
//
Kloka synpunkter. Vi spelade bra i första halvlek mot Norrköping och låg dessförinnan närmare 4-0 än 3-1 i träningsmatchen mot AIK.
Idag mötte vi en av Sveriges bästa hemma-/lag och.spelade bra i en halvlek.

Har trott att vi skulle kunna komma bland de 7-8 bästa lagen om alla skadade spelare blir i form. Det tycks emellertid dröja och nya skador inträffar kontinuerligt.
Tror vi får inriktad oss på att klara kontraktet och se det som en bonus om vi hamnar i mitten av tabellen.

Det är för mig uppenbart att det är mycket stor skillnad på de 6-7 bästa lagen, som har 2-4 ggr högre omsättning än ÖSK, och övriga lag. I enstaka matcher kan ÖSK slå vilket lag som helst, men över en hel säsong räcker det inte till för att bli ett topplag.

Har skrivit det tidigare.: Det är bara följande spelare som i god form för mig tillhör ett topplag i AS: Oscar/Rinne, Berisha, Nordin, RÅP, Crespo och Yasin, dvs endast 6 startspelare, varav endast 4 har kontrakt nästa år i nuläget. Då har jag inte räknat med Atashkade.

Nu måste allt göras från styrelsen för att ge Alec de spelare han vill ha under sommarfönstret. Tror han i första hand vill ha vänsterback och målfarlig djupledsforward. Inte minst viktigt är det att Spelarinvest nu ställer upp.

Örebro Aspen.
2014-07-13 20:22
Man kan undra varför vi inte köpte VB under vinterfönstret. Varför har SI låst in mina pengar?
Örebro Glad
2014-07-13 20:19
Var på plats och det är lätt att se att Häcken är bättre på i varje lagdel bara att gratta, Mo bäst idag, Nordin sämst, tycker inte Rinne är på tårna, gör några bra räddningar men styr inte backarna som Oscar, ÖSK i vått o tortt, nu mer än någonsin behövs vi fans, firza ÖSK
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro ÖSK FANS
2014-07-13 20:18
Det här har jag och flera sagt hela tiden. Med en trupp som så när är identisk med super1ans dito är det inte konstigt'! Vart är dom där snåla spelarinvest!? För i helvete vakna!! Snart slänger jag årskortet åt helvete,för ärligt talat är dagens ÖSK så tråkigt..just nu är jag bara ärlig och jag tror flera håller med mig.. Längtar till hockeyn, En klubb som vågar och vill framåt..
Örebro DaSa
2014-07-13 20:16
AnteT / Jag hoppas verkligen inte att du vill skylla denna förlust på Rinne. Han är en av de bättre spelarna i ÖSK för tillfället.
Örebro Sunnanlid (2013)
2014-07-13 20:13
Plus att HBK och BP ser starkare ut hela tiden. Det är väl bara Mjällby som håller någotsånär jämna steg med oss på uselhetsskalan.
Örebro DaSa
2014-07-13 20:13
Kommentatorerna sa att vi skulle hem och träna försvarsspel. Jag tror inte att det räcker, då de försvarsspelare som vi har håller jävligt låg klass. Att Wiken skulle tappa så mycket som han har gjort denna säsong vill jag inte klandra ledningen för att de inte förutspådde. Men att vi går in i säsongen med Wiktorsson, Hagge och Daniel B som ytterbackar och "hoppas" att det skall gå bra var jävligt naivt.

För att vara lite konstruktiv så är det självklara att börja spela Moberg och Berisha som mittbackar. Vi möter HeIf om en vecka, förhoppningvis så kan de båda vara spelbara till dess. Ytterbackarna så tycker jag att Hagge den som är bäst av de befintliga och han får ta högerbacken för att behålla lite kontinuitet. Vänsterback MÅSTE vi köpa in en ny när fönstret öppnar om 2 dagar. Tyvärr har vi satt oss i en jävligt dålig position nu då vi riskerar att åka ur, hade vi haft ett par vinster till så tror jag att det hade varit lättare att locka till sig spelare.

Jag håller inte med om att mittfältet är dåligt som vissa skrivit idag. RÅP hade en del mindre lyckade ingripande men ett mittfält med Yasin - RÅP - Nordin - Moe/DG håller i alla fall allsvenskklass.

En lagdel som däremot saknar allsvenskklass för tillfället är anfallet. Crespo har potential men Pode och Kalle måste vara en dröm att få möta som motståndare. Kalle var helt under isen och Pode glimrade till ett par gånger men hans teknik och temp är alldeles för dåligt.

För att vara lite konstruktiv angående anfallet också så bör vi försöka få till en försäljning av Hasani och /eller Pode och/eller Wille för att öppna upp löneutrymme för att ta in två anfallare varav en måste hålla hög klass.

Sen tycker jag faktiskt att vi spelade rätt så trevlig fotboll ibland, skulle vi haft lite målfarligare offensiva spelare så hade vi kunnat ta i alla fall en poäng.

Till slut så vill jag berömma Häcken, de spelade stundvis riktigt bra och har en jävla massa lovande talanger. Är grymt avundskjuk, synd (eller tur för oss) bara att de saknar publik!
Örebro Sunnanlid (2013)
2014-07-13 20:11
Tröstlöst det här. Åtta poäng på tolv matcher nu alltså. Inte konstigt med en backlinje som tappade sju ledningar i Superettan ifjol. Samma Superetta vi kommer vara i igen nästa år förstås.
Örebro AnteT
2014-07-13 20:04
Jag funderar på hur mkt oscar janssons frånvaro påverkar försvarspelet. Försvarsspelet var bra förra året och även i början av detta år, vill jag minnas. Jansson egenskap att organisera försvaret har ofta hyllats och han har i flera intervjuer sagt att en av hans viktigaste uppgifter/ styrkor är att se till att målchanser inte uppstår (nått liknande det iaf). Ska bli intressant att se hur det blir när han kommer tillbaka. Hoppas snart !!!!!!
Örebro ÖSK-Boldt
2014-07-13 20:02
Häcken är bra o har varit det med sitt fungerande spel hela säsongen. Samtidigt som vi trampar vatten o kämpar efter luft. Så utgången kanske inte är jättekonstig. Men 1 halvlek med kämpaglöd räcker inte. Nästan uteslutande varje match har vi tappat allting i andra halvlek. Varför???
2014-07-13 19:55

BK Häcken saknar publik, kultur och historia jämfört med ÖSK och många allsvenska lag. Men man har en kassoko i världens största fotbollsturnering för ungdomar, Gothia cup.

Med dessa pengar värvar man duktiga tränare och spelare, spelar offensiiv och framgångsrik fotboll och lyckas dessutom sälja spelare till stora pengar.

Det visar hur stor betydelse pengarna har för att kunna nå toppen i AS.
Därför är det synnerligen viktigt att blivande vd har tänkandet, ambitionen och förmågan till kontakter med näringslivet så att ÖSK kan lyfta sin omsättning betydligt. Tänker man i smått så blir det smått, tänker man i stort så kan det också bli stort.
Örebro widemarsh
2014-07-13 19:55
Kollektiv kollaps, går inte att ta ut försvarsspelet som enskild del som havererar. Anfallsspelet är helt uruselt och obefintligt i andra halvlek. Yasin, Gerzic, Saeid m. fl. vad sysslar dom med?

Sen är backlinjen både pinsamt långsam och inte hopspelad för 5 öre. Nej det där var pinsamt att se, tyvärr. Första halvlek var ändå rätt bra... svårt att ta med sig det nu dock.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-07-13 19:53
ÖSK måste värva spelare av hög allsvensk kvalité i varje lagdel.
AIK Saywee
2014-07-13 19:52
ÖSK-FANS,

Alltid optimist, och speciellt med de "lokala" profilerna Axén och Gerzic i höstens ÖSK :)

Glad att jag skippade matchen pga viktigare anledningar.

Kul med snabbaste målet, men resten blev tråkig.

Plus, med tre kryssmatcher i dag.

Undrar fortfarande vad Axén menade med att vi spelar med fyra backar ?

... och vart all entusiasm och support tar vägen, har vi slutat bussa supportrar till bortamatcherna ?
Örebro Lekiller
Börjar lukta retur till superettan snart. Jävligt surt för tycker inte det skall behöva vara så. Men ÖSK:s försvar har ju varit kasst i 5-6 år nu snart. Att de aldrig kan få ihop det ordentligt. Finns nog inget lag i allsvenskan som skulle ha en plats för Wikström, Wiktorsson, Haginge på bänken ens.
Örebro ÖSK-Boldt
Aspen // Nä självklart har dom stort ansvar. Men det är jäkligt enkelt o se var vi brister bigtime.
Annons: