/fotboll/osk/forum/1372.aspx/fotboll/osk/forum/1372.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gentile
2014-07-16 21:36
så länge som Folke sitter på merparten av spelarinvests kapital blir det inga större utsvävningar viskade en fågel i mitt öra,han vill ta sin casch å dra, för att uttrycka sej konkret,kan ha fel ,men det är vad jag hört, dock icke från 100% säker källa! enbart ett rykte.
Benny Böckling
2014-07-16 21:31
@Kex&Skor:

Äsch. Det där gör ju DG i sömnen, typ...
Örebro Kex&Skor
2014-07-16 21:01
Bara jag som saknar denna profilen?
Örebro DaSa
2014-07-16 20:32
Alltid kul med silly season, önskar att man kunde få höra hur snacket går på kontoret nu. Ngn som känner Sköldmark och vet hur han är som person? Är han är en sån som kan försöka på en "omöjlig" spelare eller är han som många på detta forum och direkt tror att en spelare med lite kvalite och namn är omöjlig att få till klubben?!

Jag hoppas att ÖSK gör ett försök på Miikael Ishak. Vet att många klubbar med mer pengar och bättre rykte rycker i honom. Men ÖSK har ett trumfkort att kan nästan garanterat kommer att få speltid få han kommer att konkurrera med Pode och Kalle. Att vi sedan har SI som kan kasta in ett par miljoner i signing fee tror jag ökar chanserna ännu mer. Det kostar inget att fråga i alla falll (förutom Sköldis tid).

Ngn som vet varför Emil Johansson inte spelat en minut i år för Ulf Sandnes? Vågar man satsa på honom som ny vänsterback? Känns lite risky med alla skador han verkar ha haft senaste tiden.
Örebro Bäst när det gäller
2014-07-16 20:01
@Saywee:

Spontanpessimisten i mig svarar då; håller helt med om att vi bör kunna sluta minst åtta - så dåliga lag finns i Allsvenskans nedre regioner anno 2014!

Skämt åsido så är jag fortfarande inne på att det gäller för alla, ledare, spelare, funktionärer och inte minst publiken i Örebro måste inse att vi är en nykomling som behöver allt stöd vi kan för att ånyo etablera oss. Steg 1 där för mig är att ta plats 8-10!
Örebro Aspen.
2014-07-16 19:19
Be Berisha ringa omgående
AIK Saywee
2014-07-16 18:15
Jag vill passa på i berömmelsens tider, att tycka att de som jobbade oavlönat för att förbättra mitt ÖSK, dvs "UPPROPET" är värda all respekt för sin energi, sitt tålamod och sin vilja !!!
AIK Saywee
2014-07-16 16:19
Bäst när det gäller, 13:26,

mycket bra inspel, jag nickskarvade mot målet och tror fanimej fortfarande på en slutplacering som sämst åtta :)
Örebro Bäst när det gäller
2014-07-16 13:26
Halvvägs genom Allsvenskan tycker jag mig med glimten i ögat kunna konstatera att alla mina förväntningar infriats. Vi ligger i princip där jag räknat med, jag som pessimistiskt i mångas ögon, sagt att en placering 8-10 är klart godkänt. Vi har slagit lag vi är skyldiga att slå, dock missat mot BP borta och Norrköping hemma, och egentligen bara gjort 1,5 riktigt bra matcher. Malmö resp första halvlek mot Åtvid hemma. Flyt mot Halmstad, AIK och så fick vi till slut välförtjänt utdelning mot Mjällby som ser sämre ut än någonsin. Efter de matcherna ropades det på topp 5 här inne. Efter det ett enda stort mörker. Vad krävs för topp tio? I mina ögon inget annat än kontinuitet. Kan Alec och Axel matcha Jansson - Dajje/Wictor-Moberg-Berisha-Hagge - Moe-Nordin-RÅP-Yasin - Crespo-Spehtim (Kalle möjligen) med kontinuitet så ska hösten kunna bli roligare. Så sammanfattningsvis, vi har material men måste komma till rätta med alla skador. På sikt måste dock Dajje och Hagge ersättas men det ska inte göras i sommarfönstret enligt mig. Inget facit, bara ett inspel!
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-07-16 12:24
Oscar Jansson är snart tillbaka.

"Jag borde vara i full träning hyfsat snart, säger målvakten Oscar Jansson."
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-07-16 12:00
Dubblett.
2014-07-16 12:00
Jag vill också ge en eloge till pseudonymen Bastard on Parad här på Svartvitt som ofta lägger ner tid på att leta upp intressant information på nätet och som alltid har balanserade men inte desto mindre tydliga inlägg.
2014-07-16 11:06
@Jekl:

Jag tror det ligger mycket i din analys av spelare.
2014-07-16 11:04
@Jekl:

Erik Wärlegård får i princip bara positiv respons av supportrar här på Svartvitt. Hoppas styrelse och blivande vd inser hans stora värde för klubben och kommer visa det i utökat ansvar och relevant lön för sina insatser.

Risken finns alltid att en klubb "utnyttjar" duktiga spelare och andra anställda som kommer från de egna leden med för låga ersättningar. Det kan "löna" sig kortsiktigt men sällan långsiktigt.
Örebro Jekl
2014-07-16 10:36
Kan bara instämma i hyllningskören, du gör ett kanonjobb Wärlegård!

Dåligt med transferrykten här. Vad tror ni, får vi in några spelare i sommar? Och vilka skulle kunna vara aktuella? Vänsterfotad vänsterback måste vara prio ett, men även forward och eventuellt en vänsterytter (även om Saied gjort det bra) tycker jag borde vara aktuellt.

Gällande forwards så börjar jag luta åt att man bryter kontraktet med Atashkadeh redan nu, oavsett kommer det nog inte förlängas om han inte mirakulöst tillfrisknar snabbt. Börjar även fundera på ifall Hasani är på väg bort redan i sommar, tycker det har varit väldigt konstigt icke-matchande av honom den senaste tiden. I så fall behöver vi definitivt ha in ytterligare en forward.
Örebro Erik Wärlegård
2014-07-16 00:41
Mr Milton // Stort tack för varma ord. Det värmer och ger energi till att kriga på!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Mr. Milton
2014-07-15 20:23
Vill ge en eloge till Kung Wärlegård som redan fått fram två reportage från dagens U21-match på ÖSK hemsida.

Fem stjärnor i min bok Erik. Om våra lirare höll samma nivå skulle vi spela i Europa nu.
Örebro KalleTeodor
2014-07-15 20:05
@Mr Milton och @Saywee Ang. Punkterna om Sköldis. Punkt 4 är ju ändå skönast. Vi har två poäng ner till kvalplatsen och han pratar om att vi har ett slagkraftigt lag. Tillåt mig småle. Punkt 4 bör således vara den mest troliga.
Örebro KalleTeodor
2014-07-15 20:05
@Mr Milton och @Saywee Ang. Punkterna om Sköldis. Punkt 4 är ju ändå skönast. Vi har två poäng ner till kvalplatsen och han pratar om att vi har ett slagkraftigt lag. Tillåt mig småle. Punkt 4 bör således vara den mest troliga.
Örebro Bastard on Parade
2014-07-15 17:35
ÖSK skriver på twitter att anfallaren Gustavo Villalobos finns med på bänken i U21-matchen just nu. Vad jag har läst mig till så är det en amerikansk mittfältare/forward född 1991 som spelar för Ånge IF i division 2. Enligt den statistik jag har hittat så har han gjort 2 mål och 2 assist på 11 matcher samt fått 3 varningar och ett rött kort. Har bifogat länk till lite äldre highlights från USA.
Örebro Sparkabolleninimål
2014-07-15 17:29
Om Berisha var redo för 90 minuter så borde han klara ca 20-30 minuter idag. Det är ju matcher Berisha verkligen ser ut att behöva! Får ju såklart inte riskera något men då borde 90 minuter i allsvenskan heller inte ha "chansats" med
Benny Böckling
2014-07-15 17:18
@Sparkabolleninimål:
Hur tänker du då? Berisha som varit skadad länge spelar nästan 90 minuter mot Häcken och ska några dagar senare lira U21? Nog för att jag också hoppas på att få se Moberg-Berisha i allsvenskan så fort som möjligt men det får väl ta den tid det tar till de båda är 100%
Örebro Sparkabolleninimål
2014-07-15 16:03
Ingen Berisha? Jag tycker det hade varit bra att låta Moberg och Berisha få åtminstone lite speltid tillsammans
AIK Saywee
2014-07-15 15:44
ÖSK har Sveriges bästa målvakter,
Axén har alltid 4 backar,
vi har lånat Nordin Gerzic säsongen ut,
och anfallarna frisknar till,
ingen anledning till värvningspanik :)

Men vi som supportar,
har mycket att förbättra !
Örebro ÖSK FANS
2014-07-15 15:37
Dom flesta lagen i allsvenskan har börjat rusta inför hösten, ÖSK då? Lugnt som vanligt...
AIK Saywee
2014-07-15 15:26
Mr. Milton,

du får rätt, han fick aldrig under drygt 16 års karriär inom "toppfotboll" ett gult eller ett rött kort :)

Vilken lirare !!!
Örebro Mr. Milton
2014-07-15 15:20
@Saywee:

Frånsett att han spelade i Tottenham, vilket enligt mig är unikt i negativ bemärkelse :) så klev han av planen utan en varning under hela sin karriär. Imponerande och värt beundran. Dagens aktörer i "teater-fotboll" har något att se upp till där.
Örebro TommyS
2014-07-15 15:03
Atashkadeh inte med i U21 ikväll. Jaha. Om han inte är spelaren som ska in under dagen men det borde väl snarare vara ett provspel. Bra att Moberg är tillbaka.
Örebro En örebroare
2014-07-15 14:51
@Sogen:

Stämmer. Dock en aningen förvånad när SI gick in och lade pengar på Oscar då det är väldigt svårt att sälja målvakter till utlandet och brukar inte genera några bra pengar. Men spelarinvest kanske tänkte på Örebros bästa istället för en eventuell vinst på spelaren vid en försäljning.
Örebro Sogen
2014-07-15 14:36
att SI var inblandade i kontraktsförlängningen med Jansson är på det sättet att han fick en sign on bonus och då får han inte lika hög lön. så lönen höjs inte lika mycket utan sign on hade oscar inte skrivit på det kontraktet. I fengäld "äger" spelarinvest endel av Oscar och skall ha % kommande försäljningen. enkel matematik dom investerade i Oscar.
Annons: