/fotboll/osk/forum/1363.aspx/fotboll/osk/forum/1363.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2014-07-23 21:02
ÖSK-Boldt,

din vilja och dina kämpatakter bland supportrar,
ger mig förhoppningar om en svartvit framtid :)

Byter du Kalmarsund mot Öresund till helgen?
Örebro Gentile
2014-07-23 18:33
jo, det var en bra intervju med Nordahl! som min gamle pojklagstränare brukade säga: "panga upp bolldjäveln riktigt hårt i nättaket så vinner vi"!
Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-07-23 18:17
@Axel Vadd:

Många självklarheter som den gode Thomas uttrycker såsom att vi måste bli bättre på mittfältet, i försvaret och i anfallet och helst inte förlora :-)

Det bästa med intervjun var det sista inslaget där han menar att Alec måste kliva ner från läktaren och vara nära sina spelare så att de känner hans stöd och hör hans röst under hela matchen. Delar den synen på coachning även om jag förstår att Alec själv kan göra bättre analyser från läktaren. Men det kan han använda Axel eller någon annan till.

Örebro Sogen
2014-07-23 18:09
Vilken position snackar vi om det som e på G?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Axel Vadd
2014-07-23 17:34
Nordahl tycker att Axen ska vara med vid bänken
Örebro ÖSK-Boldt
2014-07-23 17:12
Hoppas det är en "Bedoya" och en "Mikael Danielson". :). Alltså vad fan. Så här är det ju jämt med ÖSK. Inget ont som inte har nått ondare med sig. Hehehe. Men ger vi upp? Nä så tusan heller. Hoppas styrelse , spelare o ledare känner samma vilja som vi. Då kommer vi greja kontraktet och ha tokhybris inför nästa säsong "som inte kan gå fel". Öskare tills vi dör. Varm sommarhälsning från Öland.
Benny Böckling
2014-07-23 16:19
Kan något blir klart innan HIF matchen?
Örebro Samba Hagge
2014-07-23 13:06
Det gör jag absolut inte då det kan sabba förhandlingar.. Det här forumet är mer besökt än många tror.
Benny Böckling
2014-07-23 12:02
@Samba Hagge:

Hade varit festligt om du kunde avslöja lite mera...
AIK Saywee
2014-07-23 11:46
Samba Hagge,

... det gör det :)
Örebro Samba Hagge
2014-07-23 10:54
Hörde lite good News igår. Hoppas det händer något i slutet av veckan ;)
AIK Saywee
2014-07-23 09:48
NA har en omröstning om länets sju underverk,
Behrn Arena är ett av de tjugo alternativen ...

... Krille eller nå'n annan,
jag missade länkningen.
AIK Saywee
2014-07-23 08:31
Godzilla, du har helt rätt.

Tyvärr finns oron, så jädra onödigt, eftersom vi hade så lovande trupp som nykomling och därutöver förstärkt med ett lån på mitten.

Att det dessutom med en så bra organisation och kanske Sveriges bästa tränartrojka, under sommaren, mitt under säsong skulle bli så jädra stökigt, vem kunde ana det ?
Örebro Godzilla Hårddisksson
2014-07-23 00:02
Hemmamatchen mot HBK känns rätt avgörande. Allt utom vinst gör mig mycket orolig.
Örebro Aspen.
2014-07-22 20:48
Från Eyravallen.se med anledning av att NA plussar för Rinne.

"Jacob Rinne gjorde allsvensk debut från start och klarade också en straff när Sam Larsson sköt utanför". NA tilldelar Jacob Rinne närmast övernaturliga förmågor.
AIK Saywee
2014-07-22 20:32
Mr. Milton,

instämmer, de som agerat mot reglerna skall straffas,
inga andra !!!

Ofta händer sådant här när kärlek, föräldratid och fostran saknas under "uppväxten" ...

... sicket elände :(
2014-07-22 19:36
@Mr. Milton:

Människor har fantastisk kreativitet när de ska förklara övertramp och brottslighet. Det förenar de med noll i ansvarstagande för det de gjort. Otroligt.
Örebro Mr. Milton
2014-07-22 19:28
Vilken idiot (den s.k. "planspringaren"). Varför inte erkänna att han var full och dum och bara ta sitt straff. Testa säkerheten? Skitsnack! Ska jag ta min bil och åka ut och krocka för att påvisa för Trafikverket att alla vägar inte är säkra? Självklart kan vem som helst springa in på en fotbollsplan om man så önskar, dock får man vara beredd att ta straffet för detta lagbrott.

Kanske dags att växa upp kära "planspringare". Vid 23 års ålder bör man ha släppt mammas tutte. Jag hoppas ÖSK skickar ev. böter från SvFF med påslag för administrativa kostnader direkt till denna 23-åring eller hans ev. förmyndare.
AIK Saywee
2014-07-22 18:36
Axel Vadd,

kanske åter dags för en batalj vid sundet ?

RÅP kanske kan vara fältherre,
han kan kriga och tål en hel del.

Det vore trevligt om resten av gänget kan ge 100%,
det har de betalt för några minuter i veckan :)
Örebro Axel Vadd
2014-07-22 18:17
Därför sprang jag in på planen :0)
Örebro Bastard on Parade
2014-07-22 18:07
Jag skulle kunna tänka mig en 4-4-2 formation med en centrerad diamant. Våra yttermittfältare gör för lite poäng och verkar ha en svag form just nu. Haginge har visat förr att han klarar av att sköta högerkanten på egen hand. Vi saknar dock ett bra alternativ på vänsterbacken.

En sådan formation skulle kunna se ut enligt nedan:
Haginge, Berisha (Wikström), Moberg, Wiktorsson/Björnqvist
----------------------Nkili/Lumbana---------------------------------------
-------------Gerzic ----------------- RÅP ---------------------------------
-------------------------- Saeid ---------------------------------------------
------------------Crespo ----- Pode/Hasani ----------------------------

Fördelen är att vi blir starka centralt, men vi måste ha ytterbackar som kan slå hyfsade inlägg åtminstone. Jag tror Saeid skulle kunna passa bra i en fri roll offensivt på mittfältet då jag gillar hans rörelsemönster. Han söker alltid boll på bra ytor och har kunskapen att gå på avslut, hitta instick, gå på djupet osv. Nu har väl inte han imponerat jättemycket med sina avslut i år, men han har ett bra tillslag på skottet som jag tror att han kan utnyttja mer om han får ett offensivt utgångsläge.

Det känns som att vi har en del alternativ med en sådan här uppställning. Det vore synd att peta Yasin, men han tar ofta dåliga beslut vid inlägg där han tar i för kung och fosterland mot en yta där det inte finns några ÖSK:are, eller så avslutar han från distans när det finns bättre alternativ. Jag tror han skulle må bra av att göra ett par "enkla" mål där han står på rätt plats vid rätt tillfälle och bara petar in bollen.
Örebro Axel Vadd
2014-07-22 17:46
Bolaget som äger tv-rättigheterna till AS och SE har konkat
Örebro Axel Vadd
2014-07-22 17:12
@Saywee:
Då jag är ganska intresserad av militähistoria och läst en hel del genom åren så finns det något nästan alla stora befälhavare delar som ett gemensamt ord som den viktigaste egenskapen när det kommer till att slå ut en motståndare. Och det ordet är "Överraskning" :0)
AIK Saywee
2014-07-22 17:08
Axén kanske kan släppa det där med att spela med fyra backar,
någon gång, vet dock inte om det är rätt tillfälle mot ett delvis nytt Helsingborg på Olympia o sommarvärmen.

Alla till sundet !!!
Örebro Axel Vadd
2014-07-22 16:43
@minatankar (för sm-guld):

Ja, ett 3-5-2 i ÖSK lär jag nog aldrig få se. Men just nu tycker jag tanken är befogad då jag tycker vi besitter bättre mittbackar än ytterbackar
AIK Saywee
2014-07-22 16:37
Sogen,

instämmer, men varför i herrans namn bryr sig inte klubben om detta,
som vi alla sett då länge, svagaste positionen, köp eller låna åtminstone ...
2014-07-22 16:35
Axel Vadd // Intressant inlägg. Har alltid varit förespråkare för 4-3-3 med olika möjliga diamanter på mitten. Kan tycka att ditt 3-5-2 kan vara ännu intressantare. Båda systemen ställer stora krav på kantspelet. Är förvånad över att Alec negligerar tankar på olika system med att det bara är siffror. För mig representerar siffrorna olika sätt att spela fotboll. Om han alltid vill ställa upp med 4 i backlinjen är ju emellertid ditt system uteslutet tyvärr.
AIK Saywee
2014-07-22 16:34
Gôtt att det diskuteras fotboll igen :)
Örebro Axel Vadd
2014-07-22 16:20
@pemo Roligt med ett fotbolls inlägg som omväxling och jag tycker din uppställning är intressant. Alla system har svagheter och ditt blir kanterna. Både offensivt och defensivt. Själv har jag alltid varit förtjust av 3-5-2 som även det lider av kantsvaghet i traditionell mening. Tyckte ofta kommentatorerna under VM misstolkade det systemet och såg det som 5-3-2 och pratade alltid om dess 5-backslinje. Men ett "äkta" 3-5-2 spelar lika mycket med 5 mittfältare som med 4 anfallare men kräver riktigt löpstarka yttrar som får hela korridoren som sitt ansvarsområde. Det fina kråksången med 3-5-2 är att du får både tre mittfältare men kan ändå behålla två forwards. Likaså täpper man till rejält med tre mittbackar där två kan vara stötade och en fallande. En sådan uppställning i ÖSK skulle kunna se ut som nedan: ----------------------Rinne/Jansson----------------------------------------- -----------Berisha------Mogren--------Wikström (Mogren fallande)---- Hagge------------------------------------------------------ ---------Moe/DG- --------------------------Nikili-------------------------------------------------- ------------RÅP---------------------------Nordin------------------------------ --------------------Pode------Crespo----------------------------------------- Med stötande avses att i detta fall Berisha och Wikström smäller på i ryggarna på forwards medan Mogren fungerar som en säkerhetsventil mellan dem. Den fallande får också ansvaret att täck ut mot kanterna där yttrarna inte hunnit med tillbaka i en spelvändning av motståndarna "yttrarna" kan besättas av olika typer av spelare. En som är mer offensivt balanserad eller mer defensivt. Eller som i detta fall ovan mer tvåvägstyper. En sak gemensamt måste de ha. De måste vara löpstarka. Perfekta spelare för denna roll kan jag se som i Anttonen och Riddez i den form de var i för några år sedan. Dessa spelare innehar/hade både offensiva och defensiva kvaliteter på kanterna och vågade också ta initiativ. En spelare som tex Hagge blir lite mer statisk i sitt spel men skulle ändå klara rollen hyfsat bra
2014-07-22 16:14
Dubblett
Annons: