/fotboll/osk/forum/1344.aspx/fotboll/osk/forum/1344.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro En örebroare
2014-08-12 16:21
Minatankar/ Du är en aningen känslig ibland mot ledare eller spelare. Man måste få ha en åsikt ifall man tycker spelaren håller måttet eller inte. Hur skulle det bli annars?
Örebro En örebroare
2014-08-12 16:20
Vem säger att jag gnäller? Jag är skeptisk men bara för det önskar jag inte att han inte ska få spela med oss?
Minatankar/ kan man inte få höra dina tankar om dessa spelare?
AIK Saywee
2014-08-12 16:16
minatankar,

jag får bättre vibbar av köpet av Nordmark än lånet av Sobralense, så är det bara, vi kanske tycker spontant olika, eller så letar du efter lite fel i mitt tyckande ...
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-08-12 15:15
Vad det gnälls på Sobralense. Varför inte bara låta honom spela i laget och gå efter vad han presterar här och nu.

Vad är det som säger att Sobralense inte kan prestera i ÖSK?

Ge han en ärlig chans först. Det tänker i alla fall jag göra.

Örebro minatankar (för sm-guld)
2014-08-12 15:08
@Saywee:

Och vad är det som gör att du är positiv till Nordmark?
Örebro En örebroare
2014-08-12 15:06
@minatankar (för sm-guld):

Överbetald (speciellt efter vad han presterat) längesen han prestera, något långsam och är egentligen mer innermitt än ytter och det är inte där vi är mest behov av spelare. Men du är nöjd med nyförvärvet?
AIK Saywee
2014-08-12 15:00
minatankar,

Sobralense kanske är onödigt dyr för ÖSK,
kanske inte platsar i ett dåligt IFK,
kanske tar lång tid att spela in,
brassar på BA kanske inte trivs ...

... men det är ju bara en massa kanske.

Dessutom har jag sett "filmstjärnan" live på Ullevi.

Jag gläds mycket över Nordmark,
mittfältet bör bli bättre !
AIK Saywee
2014-08-12 14:52
En grej jag funderat på sedan igår är ...

Många har "ropat" efter en vänsterback en längre tid, sedan nyligen har ropen efter en anfallare startat. ÖSK överraskar många med att förstärka med två mittfältare.

Hur kan det bli så ?
2014-08-12 14:50
@Axel Vadd:

Har inte sett honom live, men av det jag hört så är han intressant och meritmässigt.
Örebro TommyS
2014-08-12 14:40
Ger min syn på hur jag tror att vi kan tänkas spela med omdisponerad trupp. 4-4-1-1 och 4-3-3 är ganska lika system. Jag trodde att Nordin 30+ skulle bli mer bekväm längre bak i banan men jag finner fortfarande att han kommer bäst till sin rätt när han får vricka runt strax bakom straffområdesgränsen. Han är fortfarande de små ytornas man, förnämlig på att täcka boll och byta riktning. Alla mina minnen av Nordmark är en spelare som gillar att gå i djupled. Därför hoppas jag på ett 4-3-3 enligt Sixtenmodell där RÅP är ensam sittande, Nordmark rörlig och Nordin längre fram och där nyckeln till snabba anfall blir att yttrarna och Nordmark löper mycket, smart och ofta diagonalt in i boxen. Det är dock väldigt synd att vi inte har någon vänsterback, jag måste utgå från att vi försökte hitta någon men misslyckades.
2014-08-12 14:35

@Saywee:

Varför är du tveksam till Sobralense?
Örebro Gudjonsson
2014-08-12 14:20
Lekiller// Förstod att Axel och Axén ställde upp det så... Men förvånad då jag tycker det är självklart att Nordin ska vara med tidigare i uppspelsfasen, RÅP mellan och Nordmark längst upp av "innermittfältarna".
Örebro Axel Vadd
2014-08-12 14:19
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Har du sett honom spelat? Meritmässigt ser han ju intressant ut
Örebro Gudjonsson
2014-08-12 14:19
Väldigt förvånad att vi inte fokuserar på en vänsterback...
Örebro Bastard on Parade
2014-08-12 14:13
@Kardinalen:

Ekonomin är inte så dålig som jag först trodde. Jag slarvade lite när jag hade bråttom innan ett möte och läste att prognos-spalten var budget, men så är det ju inte. Gör vi ett nollresultat bör det vara lugnt, men jag antar att kostnaderna ökar en hel del när vi har lånat/värvat Sobralense och Nordmark.

Superettan 2015 ser ut att bli lättare på pappret än vad den var 2013, men mycket kan fortfarande hända. Om vi tvingas banta ekonomin igen och samtidigt tappar någon/några av de spelare som har utgående kontrakt så tror jag att det kan bli tufft att ta sig tillbaka till Allsvenskan.

Jag var tveksam igår när Sobralense och Nordmark blev klara. Det var inte riktigt vad jag hade hoppats på, men jag är lite mer positiv idag. Sobralense är en spelare med en hög högstanivå när han väl får till det och Nordmark har presterat på den här nivån förr. Frågan är hur dessa herrar passar in i gruppen?
Örebro Lekiller
2014-08-12 14:12
[QUOTE=Gudjonsson]Lekiller // Jag vet inte, men jag kan inte minnas en match där Nordin har varit bra när han placerats så högt upp i plan. Borde inte det vara lämpligare att spela Nordmark, som är betydligt mycket rörligare på en fri offensiv position? [/QUOTE] Möjligt, dock inget som jag bestämt utan det var så Axen å Kjäll valde att ställa upp laget på sista passet innan match. ?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Axel Vadd
2014-08-12 14:03
@Benny Böckling:
Ja jag håller med. Skrev samma sak i våras när de testade rockaden. Bättre ett gäng inspel i skiftande kvalitet från höger än inga alls. Några av Hagges inspel varje säsong brukar också bli målpass. Men risken har nog minskat med Hasani borta.
2014-08-12 13:43
En annan anfallare som jag tycker är intressant på den listan är Marko Mitrovic.
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-08-12 13:37
Om vi vill så kan vi fortfarande värva Valdet
Benny Böckling
2014-08-12 13:29
Om vi nu ska behöva ha Björnquist och Hagge på plan samtidigt hela hösten då tycker jag att Björnquist ska fortsätta på vänstern av den anledningen att han har lika bedrövliga inlägg vilken kant han än spelar på. Det må vara ovanligt men ibland får ju faktiskt Hagge till ett o annat inlägg med högerdojjan så låt han spela på högerbacken så kan Björnquist få fortsätta att springa över med bollen över kortlinjen på vänsterkanten istället.
Örebro Gudjonsson
2014-08-12 13:19
Sen måste jag säga att DB ska spela på högerbacken. Han är en helt underbar spelare på den positionen, och att Haginge var briljant på vänsterbacken mot Halmstad bör ju också tala för att fortsätta...
Örebro Gudjonsson
2014-08-12 13:16
Lekiller // Jag vet inte, men jag kan inte minnas en match där Nordin har varit bra när han placerats så högt upp i plan. Borde inte det vara lämpligare att spela Nordmark, som är betydligt mycket rörligare på en fri offensiv position?

Benny Böckling
2014-08-12 13:13
@Lekiller:

Jaha. 4-4-2 känns knappast som den optimala uppställningen numer.
Är övertygad om att Pode går in från start också så Danielx2 lär nog börja på bänken.
2014-08-12 13:13
@Lekiller:

Ganska nära den jag skrev om innan träningen. Vill ha med Berisha och Sobralense i laget och Dajje som högerback. I övrigt bra uppställning/system.

Örebro Lekiller
2014-08-12 12:59
Uppställning på dagens träning var följande: Oscar Hagge - Wikström - Moberg - Dajje Yasin - Nordmark - RÅP - DG Nordin Crespo Sobralense spelade som ytter med Mensha på andra kanten i reserverna. Pode ej med då han tydligen stannat i Malmö trakten för att slippa resan upp och ner på så kort tid.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Kardinalen
2014-08-12 12:57
Håller inte med om att OM vi åker ur Allsvenskan, att det (troligen) skulle ta flera år att ta sig tillbaka p g a en dålig ekonomi.

- Om vi skulle göra ett nollresultat denna säsong och åka ur har vi ändå 2-3(?) miljoner kvar i eget kapital att röra oss med inför säsongen i Superettan. ÖSK har justerat ned sin prognos för året att slutgiltigt hamna på +500.000 kr. Får hoppas det kan stämma.

- ÖSK kommer att ha en högre omsättning i Superettan än de flesta andra lagen i serien. Vilket ska ge en bättre spelartrupp, med andra ord.

- ÖSK lär placera sig topp 4 bland förhandstipsen i Superettan. Visst, en del på klubbnamnet men också på en troligtvis namnkunnig spelartrupp.

Slutsats: vi skulle ha goda möjligheter att ta klivet upp på nytt inom ett till två år.
2014-08-12 12:51
amn: Jekl Postat via SvenskaFans-appen
Sänt: 2014-08-12 12:04
//

Alla spelare som är med i matchtrupp/sitter på bänken ska vara möjliga att använda. I annat fall bör man släppa fram en U-spelare.

Så länge ÖSK inte bekräftar s k rykten, så utgår jag från att läget är som alltid, dvs att spelaren och klubben tar ansvar för rådande kontrakt samtidigt som man alltid är öppna för förändringar.

Om det nu är så att ÖSK erbjudit Hasani, Berisha och andra spelare kontrakt mot lägre ersättning, får man förstå att spelarna avvaktar. Dessutom vill säkert ÖSK avvakta Berishas förmåga att komma tillbaka.
2014-08-12 12:45
Jag tycker det är bättre att värva Sobralense som man vet kan prestera, än att värva någon okänd spelare från ett udda land som ingen knappt hört talas om.

Jag hoppas och tror att Sobralense kommer prestera.

Sobralense är spelklar mot Malmö för övrigt.
Örebro Kardinalen
2014-08-12 12:44
Senaste UPPDATERINGEN: Sigurbjörnsson byter låneklubb.
Näst senaste UPPDATERINGEN: två spelare in samma dag: Daniel Nordmark på ett flerårskontrakt och Daniel Sobralense på lån säsongen ut.

Nuvarande truppen har 24 spelare på avlöningslistan.

Målvakter
1. Ludwig Bergström (sommaren 2014, är Ludwig kvar i truppen?)
2. Jacob Rinne (2016)
3. Oscar Jansson (2017)

Försvarare
1. Ilir Berisha (2014, mittback)
2. Patrik Haginge (2014, högerback)
3. Magnus Wikström (2014, mittback)
4. Christoffer Wiktorsson (2015, mittback/vänsterback)
5. Daniel Björnquist (2016, högerback/vänsterback)
6. Erik Moberg (2016, mittback)

Mittfältare
1. Nordin Gerzic (LÅN, 2014, innermittfältare)
2. Daniel Sobralense (LÅN, 2014, mittfältare, NY)
3. Boris Lumbana (2014, innermittfältare/mittback)
4. Mohammed Saeid (2014, innermittfältare)
5. Ayanda Nkili (2014 eller 2015?, innermittfältare/mittback/högerback)
6. Samuel Mensah (2015, innermittfältare/försvarare)
7. Ahmed Yasin (2015, yttermittfältare)
8. Daniel Gustavsson (2016, yttermittfältare)
9. Robert Åhman-Persson (?, innermittfältare)
10.Daniel Nordmark (2016, mittfältare, NY från Helsingborg)

Anfallare
1. William Atashkadeh (2014, anfallare)
2. Christer Lipovac (?, anfallare)
3. Marcus Pode (2015 eller 2016?, anfallare)
4. Alhassan ”Crespo” Kamara (2016, anfallare)
5. Kalle Holmberg (2016, anfallare/yttermittfältare)

Just nu ej med i ÖSK:s trupp, utlånad:

1. Tobias Nilsson (2015, innermittfältare, utlånad till Husqvarna under 2014)
2. Eidur Sigurbjörnsson (2015, mittback, utlånad till Sandnes Ulf under 2014, har option på köp)

Uppgifterna om kontraktslängd är läst på ÖSK:s officiella hemsida samt från NA.
AIK Saywee
2014-08-12 12:24
Den anfallare som jag skrev om, som spanades in, verkar nog tyvärr inte bli något svartvitt av, men man kan inte veta säkert, han har dock inget med Danmark att göra.

En örebroare, vi får hoppas att Sobralense kan bli ett bra brasselån :)
Annons: