/fotboll/osk/forum/133.aspx/fotboll/osk/forum/133.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle
2017-06-05 12:47
@Broarn:
Jag tycker, som Mina Tankar varit inne på, att det är poängspelare ÖSK behöver. Om det är en ren anfallare eller en 10:a eller en ytter som vräker in mål är rätt egalt egentligen så länge det blir mål. Men jag skulle nog helst se en 10:a som också kan spela ren forward om det behövs. Dels för att täcka upp om Kennedy inte kan spela dels för att ge Kennedy bra stöd Samtidigt klargjorde Simon att ska någon in måste någon ut. Enklast är ju att inte förlänga med Naah. Men jag har ju väldigt svårt att se nyttan med Mbombo om ytterligare en forward kommer in. Känns som vi lika gärna kan använda Jonis.
Örebro Sieverto
2017-06-05 11:50
@Snö:

Du spred en väldigt ogrundad lögn om kubanerna i vintras om i Norrköping.
Örebro Minatankar
2017-06-05 11:49
@Solzjenitsyn:

Det kan jag tänka mig. Man kan ju massakrera nöje på olika sätt. :-)
Örebro Solzjenitsyn
2017-06-05 11:38
Apropå att ha koll: Messersmitt var ett märke på ett flygplan och på en bil. Du kanske menade Besserwisser? Har du problem med andras synpunkter eller kunskaper? Fullständigt OT men Nöjesmassakern gjorde en grej på Messerschmitt - Besserwisser 1985 eller så.....
Örebro Minatankar
2017-06-05 11:07
@Snö:

Apropå att ha koll: Messersmitt var ett märke på ett flygplan och på en bil.
Du kanske menade Besserwisser? Har du problem med andras synpunkter eller kunskaper?

Jag citerar vidare:

Namn: Snö
Sänt: 2017-05-17 20:52
APHJÄRNOR stötta istället,

Är förvånad över att du tillåts skriva här.

Örebro Broarn
2017-06-05 10:45
@Gubben i stubben:

Håller helt med! Och detta är prio ett, men då måste det vara en spelare från samma hylla som Igbo. Om det så bara blir EN värvning - satsa pengarna här.

Inför säsongen tyckte jag att vi behövde framförallt försvarsspelare och anfallare. Men vi fick nästan bara mittfältare och så Igbo, som blev en klockren värvning.
Men ingen till försvaret. Där har det ändå löst sig ganska bra. Brendan är väl inte riktigt hundraprocentig, men verkar ha tagit några steg i rätt riktning, liksom Logi, som förutom några missar ibland ändå känns ganska trygg. Dessutom har Arvid utvecklats ytterligare och är nu klar att testas förstauppställningen efter sommaren.
Om vi har pengar skulle jag ändå inte säga nej till ny stark försvarsspelare. Vi ska då plocka från en hylla högre upp, annars kan det kvitta, men absolut inte från Bajens "låda med överblivna prylar".

Mittfältare? Där har vi så vi klarar oss och någon eller några av de inte så lyckade nyförvärven kan vi avyttra - sälja eller låna ut

Örebro Snö
2017-06-05 10:37
@Mina Tankar Nämn några som jag hoppat på med personliga påhopp förutom dig och Siverto? Jag gör det med er för er "Messersmittstyle" och avsaknad av koll.
Örebro Minatankar
2017-06-05 09:35
@Gubben i stubben:
Jag har skrivit det tidigare men det tål att upprepas: Har gått igenom samtliga mittfältsspelare och forwards i ÖSK som spelat i år. Samtliga, med undantag av Sema, har sin tidigare målskörd att tala om 2, 4 eller 6 år tillbaka i tiden. Det räcker inte att ha målgörande som ett fornminne i ryggraden utan det behöver vara en reflex man kontinuerligt använder sig av även om en och annan i bästa fall kan komma igen efter några år. M a o håller jag med dig, även om jag vill lägga ännu större vikt vid att vi behöver nya mittfältspelare och inte minst forwards som själva göra mål förutom att understödja andra. Och då menar jag att man gjort många mål under 2016 och 2017.
Örebro Gubben i stubben
2017-06-05 09:28
@Brunnsborrare Stig-Arne Tjäle:

Länken är till en plus-artikel. Vilken spelartyp efterlyser Nordin? Jag är absolut benägen att hålla med om att lagets offensiv behöver snäppas upp. Vi känns som för svaga i straffområdet. Behövs någon som komplement till Igbo, någon som kan suga in bollen och dessutom dra på sig bevakning för att skapa utrymme för andra spelare. Ett bra skott/ ett bra huvudspel skulle inte heller skada. En Kim Olsen kanske?
Örebro Minatankar
2017-06-05 08:57
@Snö:

Jag skrev för länge sedan att Nordin är en viktig spelare för ÖSK. Du häcklade. Han blev utsedd som 2016 års bästa spelare och har, tillsammans med Oscar, också varit det hittills i år.

Jag skrev att Oscar behövde förbättra sig i luftspelet och uppspelen. Jag gav honom beröm för att han gjorde det i sista matchen då han precis som tidigare varit suverän på linjen.

Du får väl fortsätta att skriva att jag är inkompetent. Läsarnas bedömning av din egen kompetens får du leva med.

Men det är uppenbart att du med dina personliga påhopp på olika personer, liksom några andra troll på denna sajt, mår bra av att vara elak och oförskämd. Jag har en uppfattning om fleras kompetens på denna sajt men jag uttrycker den bara när jag tycker den är hög, vilket omfattar de flesta. Är imponerad av mångas kunskaper om lag, spelare, tränare etc men även av flera matchanalyser.

Det jag kan tycka är överdrivet är när man höjer spelare och tränare till skyarna efter vinst och sågar samma spelare och tränare längs fotknölarna efter förlust. Men jag försöker se det som ett uttryck för engagemang så länge man inte kränker dessa spelare och tränare och kallar dem vid ord som inte ryms inom forumreglerna.

Nu känns det skönt med de två sista segrarna. Delar förhoppningsvis den känslan med de flesta ÖSK-supportrar som vill att det ska gå bra för vårt lag.
Örebro Snö
2017-06-05 08:30
Inget svar från redaktionen så jag frågar igen
@Redaktionen
Berätta för mig vad som är otrevligt, jag tycker Minatankar är inkompetent i sina inlägg och inte har "backen full", varje gång med en smajley, men varna på jag kommer fortsätta kritisera skribenter som har dålig koll;)
Örebro Empes
2017-06-05 03:00
@Nicknamn i ribban:

Har som sagt dålig koll på Somi. Tror du att han skulle vara en förstärkning jämfört med Ring/Logi? Är han - eller kan han bli - den stabile och duktige vänsterback vi nog behöver?
Örebro Nicknamn i ribban
2017-06-05 01:02
Är lite osäker på om Khalili är den spelartyp vi söker? Han är väl ingen djupledsgående anfallare?

Somi hoppades jag på att vi skulle plocka innan han gick till Östersund, men det gick inte då. Är dock övertygad om att man har bra koll på honom. Han sitter på utgående kontrakt och sannolikheten att vi får se honom i ÖSK nästa säsong borde ändå vara relativt hög. Om vi ska få honom redan i sommar så måste nog Östersund vara angelägna om att bli av med honom, vilket jag tvivlar på med tanke på spelschemat med Europamatcher mm.
Örebro Empes
2017-06-04 20:49
@Benny Böckling:

Ja, börjar bli läge. Någon klass-spelare in måste vi väl kunna hoppas på.

Av de du nämner så tror jag knappast att AIK vill släppa Avdic. Han får trots allt en del speltid nu när Goitom är långtidsskadad. Och den han främst konkurrerar med, Markkanen, har väl inte heller imponerat. Inte omöjligt att Avdic snart ersätter honom från start. Men det är klart - skulle AIK värva in en anfallare under sommarfönstret - så kan situationen snabbt bli en annan.

De övriga två du nämner tror jag skulle kunna bli aktuella utifrån hur situationen ser ut för dem i deras nuvarande klubbar. Men vet inte hur bra Somi är. Skulle det bli en förstärkning i jämförelse med vad vi har? Khalili hade jag en bra bild av innan han kom till Bajen. Men är lite för dåligt insatt i hans egenskaper för att att kunna bedöma om det är vad vi behöver just nu.

Batan vill jag att vi avstår ifrån – trots hans 2 assist idag.
Örebro Sieverto
2017-06-04 20:47
@Gubben i stubben:

Haha aldrig att han skulle svara på det. Mäster slingraren
AIK Saywee
2017-06-04 20:31
Ingen kommentar :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Gubben i stubben
2017-06-04 18:50
@Saywee:
En ärlig fråga då, Saywee, jag tror att många av oss är, ja.. förundrade: Eftersom du "hänger" konstant här på forumet och eftersom du tycks ha ett tillsynes nästan tvångsmässigt behov av att kommentera ALLT som skrivs här, ja, då undrar man ju, finner du "nöje" i det? Att skriva här alltså? Jag frågar eftersom situationen känns fjärran för mig själv. Har svårt att tänka mig situationen att jag inte skulle se några matcher, men ändå kommentera dessa flitigt här på forumet.
AIK Saywee
2017-06-04 18:24
Finner inget nöje längre, lägger pengarna på sådant, som är viktigare i livet. Men följer resultaten och hoppas att det skall gå bra för ÖSK, så klart. Blir det medaljstrid och "Europamatcher" kanske jag tar mig till någon arena, trots att jag är "utpekad" av några få, som gärna hetsar. Finner liksom ingen större gemenskap längre :(
Örebro frrreddo
2017-06-04 18:04
Får man fråga dig saywer varför du inte kollar matcherna?
Örebro Gubben i stubben
2017-06-04 17:52
@Saywee:

Eller admin?
Örebro Sieverto
2017-06-04 17:46
Saywee ser AIKs matcher, det räcker väl la?
Örebro ser inga matcher?
2017-06-04 17:34
@Saywee:

Nää... inte berättar de sånt för varann, tror att Axén kommer att svara "hade jag ingen aaaning om att vi behövde"
Örebro Columbus
2017-06-04 17:32
Exakta datum är nu spikade för omgångarna 22-30. Vad gäller de fem hemmamatcherna under perioden blir det tre söndagsmatcher, en torsdag och en fredag. Kommer någon tifo-grupp att spetsa "fest på fredag"-matchen (Halmstad) med någon bengal eller två?
Örebro Benny Böckling
2017-06-04 17:16
Och Batan kommer in sista 10 och gör två assist.. Kanske inte hade varit så dumt ändå...

Djurgården och derbyn är ju en saga i sig också..
AIK Saywee
2017-06-04 16:54
Har faktiskt samma åsikt som Gerzic, utan att ha sett årets seriematcher. Det räcker med att kika i den allsvenska tabellen för att våga tycka detta. Målkvoten 10-17 beskriver tydligt var problemen ligger, hoppas att Gerzic berättar detta för Axén, om han inte upptäckt detta redan.
AIK Saywee
2017-06-04 16:12
Det räcker väl med att Siverto lägger det mesta av sin kraft på mig och försöker trigga igång både mig och flera andra i häxjakten. Neverending, han kan inte få mig att sluta skriva, det blir snarare tvärtom, Gud bestämmer när jag gör mitt sista inlägg ...
Örebro Benny Böckling
2017-06-04 15:47
Läge att börja spåna över potentiella ÖSK värvningar i sommar? Dvs spelare med lite speltid hos våra konkurrenter som skulle behöva en nystart i sommar. Tänker då främst på nån back och/eller nån forward då som kan bli aktuella, kvalité på mittfältet har vi så det räcker.

*Gabriel Somi, Östersund. Kvick och teknisk vänsterback som dessutom är örebroare.

Imad Khalili, Hammarby. Har inte alls levererat på länge men heller inte fått så många chanser i Bajen. Skulle kunna vara värd att chansa på.

Denni Avdic, AIK. Har inte alls kommit till sin rätt i AIK. Tror ändå mycket på honom om ÖSK skulle hugga till och plocka honom i sommar.
Örebro Solzjenitsyn
2017-06-04 15:27
du jobbar på att bli avstängd så fort som möjligt efter varningen?
Örebro Snö
2017-06-04 15:08
Eller dig Sieverto
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Sieverto
2017-06-04 14:57
@Snö:

Då borde du lägga all din krafft på Saywee men det händer ju inte.
Annons: