/fotboll/osk/forum/1326.aspx/fotboll/osk/forum/1326.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Benny Böckling
2014-08-23 16:11
@Sawadee:

Det var den artikeln som jag var ute efter.
Någon måste väl förstå min högklassiga humor?
Sawadee
2014-08-23 16:02
@Benny Böckling:

Fick bara upp artikeln "Mystisk sorkdöd förbryllar"..
Benny Böckling
2014-08-23 15:54
Gammal nyhet förvisso men varför åker ÖSK till Värmland för att träna avslut? ;)
Sawadee
2014-08-23 14:14
@pemo:
Tror du verkligen att någon enda på detta forum vill något annat än att MFF vinner den matchen?
Örebro pemo
2014-08-23 13:25
Mjällby fortfarande 4 poäng bakom och en match mer spelad. Hur vill vi i dag då. Skall Norrköping få stryk av MFF?
Blir det mindre spänt mot Åtvid då, eller är ÖSK på väg upp ur formsvackan i alla fall? Tre poäng skulle sitta fint. Hur är det med skadan på deras topp? Han gick ju av med befarad hjärnskakning sist.

Samma lag som sist eller går Nordmark in från start? Yasin istället för DG?
Om alla är friska, gissar jag på samma försvar , Nordin ,RÅP, Sobra och Nordmark. Pode och Crespo.
Känns som det är starkaste uppställningen.
Sawadee
2014-08-23 09:32
@Axel Vadd:

Så gick det till, se länk
Örebro Axel Vadd
2014-08-23 00:54
Om du står en meter framför öppet mål - Går det att missa då? Är den ens möjligt enligt alla fysikaliska lagar?
Örebro Axel Vadd
2014-08-22 22:25
Östersund fick 20 mille(!) för Modou Barrow
Örebro Axel Vadd
2014-08-22 22:19
"Mjällbys Jasmin Sudic gick till attack mot en åskådare efter förlusten mot Helsingborg. Polisen tvingades gå emellan och avstyra slagsmålet"
Örebro Matta
2014-08-22 21:44
Lars-Åke, min gamle kompis. Jan är allt bra gullig...
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro inbytt
2014-08-22 21:15
så här går det när man konfronterar LÅL med sånt, hehe
Örebro inbytt
2014-08-22 21:10
Jo, den regeln är rolig. Troligtvis kan tomtarna straffa lag om dom säger att "idag vilade vi halva ordinarie laget". Då skickar de LÅL på oss med elpistol
AIK Saywee
2014-08-22 21:03
Får väl tillägga att jag förstår andemeningen med regeln, men Svenska Cupen är inte speciellt publik eller lyckad ... ... borde finnas möjligheter till förbättringar, eller ?
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Saywee
2014-08-22 20:58
BoP, 13:21, instämmer helt, hur tusan jobbar SvFF med att kontrollera att reglerna med att man måste ställa upp med bästa lag, å hur kan olika lag straffas? Den där regeln är ju bara pinsam.
Länktips: n
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro pemo
2014-08-22 15:47
BoP // Men Wikström , RÅP , Pode och Crespo var ju skadade. Nordin sliten. Så den som inte nämns är DB. Men det är klart. Att smyga lite som vänsterback är ju inte så påpassat. ;)

Alltså, det var ju inte 9 "B-lagsspelare" på planen jämfört med AIK-matchen. Utan några av de som då kom in var ju startspelare tidigare. Rinne t.ex stod ju rätt många matcher från start. Så inte tycker jag att Axén skulle skämmas för uppställningen. Däremot kanske några av de som nu fick mer speltid fick sig en funderare.

Hur som, hoppas verkligen att ÖSK kan knipa 6 poäng nu på de två närmaste matcherna. Sen kommer säkert avstängningar och skador och vi får se både den ena och den andre på planen.
Benny Böckling
2014-08-22 15:46
Hoppas på en torsk för Mjällby ikväll!
Örebro Bastard on Parade
2014-08-22 13:21
Jag är medveten om att det finns regler om att man ska ställa upp med bästa laget, men hur gör man den subjektiva bedömningen? Vad vet SvFF om det? Lumbana är väl enda spelaren i startelvan mot City som inte har startat i Allsvenskan i år? Det är inte så att vi lyfte fram 11 juniorer, utan det är spelare som hör till vår Allsvenska trupp. Då måste man väl få spela sådana spelare utan att komma med löjliga uttalanden?

Jag menar bara att det finns så många andra sätt som Axén skulle ha kunnat säga det på. Det är väl knappast ett uttalande som stärker truppen heller när det helt plötsligt finns 9 spelare som är bättre för dagen jämfört med en 4-2 vinst mot serietvåan.

Kontentan är ju att det är ingen som tror att det är bästa laget för dagen. Visst har vi lite småkänningar på spelare som inte skulle ha kunnat spela, men det är inte det jag syftar på.
Örebro pemo
2014-08-22 13:16
Samtidigt tycker jag det är lite skönt med Axén, då han kanske inte alltid är politiskt korrekt. Hans svar kan i bland tolkas nedlåtande, men det är väl bara för att han ännu inte krupit in i samma skal som alla andra medietränade människor. Jag tolkar i alla fall hans svar så att: "det är jag som tränar och är närmast mina spelare. Vad andra tycker och tänker bryr jag mig inte om när de ändå inte har hela bilden "

Sen kan man väl vara lättstött och känna sig "kränkt" över de svaren, men ....
Då har vi väl en hyfsad trupp i alla fall. 9 man från bänken vinner över ett div 2-lag. :)
Örebro Axel Vadd
2014-08-22 12:57
@Bastard on Parade:

Dels måste han säga så eftersom reglerna kräver att man ställer upp med bästa laget dels finns det ju några (f.n) ordinarie spelare som har känningar. T ex Pode, Crespo och RÅP
Örebro Bulten i Boo
2014-08-22 12:56
Minns att Sixten också gjorde sådana uttalanden. Har det inte med att göra att SvFF kan hota med straff mot lag som ställer upp med i princip B-laget i tävlingsmatcher? Och då blir det att man måste upprepa mantrat "bästa laget för dagen spelar". Någon som minns?
Örebro Bastard on Parade
2014-08-22 12:21
En sak som jag stör mig på lite grann är Axéns uttalande inför matchen:
"Ser du kvällens match som en möjlighet att testa de spelare som inte spelat så mycket tidigare?
– Dom bästa för dagen spelar och det är de som jag tagit ut, förhoppningsvis är dom på tårna."

Jag har full förståelse för att ÖSK roterar spelare i en sådan här match och det hade jag också hoppats på. Jag är övertygad om att det är rätt beslut med tanke på att det är så många matcher just nu. Att det var de bästa för dagen som spelade... ja, jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Axén verkar tro att alla ÖSK:are är dumma i huvudet.

Det blir intressant att se hur han motiverar att hälften av de bästa för dagen inte ens finns med i nästa 18-manna trupp.
Örebro Bastard on Parade
2014-08-22 12:17
@Kardinalen:

Jag håller med dig. Det är inte optimalt att göra så många förändringar. Sedan får ju komma ihåg att vissa spelare inte heller spelade på deras bästa positioner. Av det jag har sett av Lumbana så passar han mycket bättre som innermittfältare. Wiktorsson föredrar att spela mittback vad jag har hört och vare sig DG eller Saeid spelade på deras vanligaste position.

Det är klart att det i vanliga fall nog ska bli lite större siffror än 2-0 mot ett division 2-lag, men man får titta på omständigheterna också. Många lag åkte ur Cupen när de roterade. Vi tog oss till gruppspelet och det är det viktiga i det här skedet.

Sedan tycker jag, precis som TommyS, att matchningen kunde ha varit lite annorlunda. Jag hoppas att ÖSK hittar någon bra klubb till Lipovac till nästa säsong för det är uppenbart att han inte alls har Axéns förtroende. Då är det bättre att han får speltid i division 1 eller Superettan nästa säsong.
Örebro TommyS
2014-08-22 12:09
Jag klagar inte på en 2-0-seger. Tycker däremot att man kunde matchat lite annorlunda. Vore det inte en större poäng i att para ihop Berisha med Moberg (tror aldrig att de spelat ihop) än med Lumbana, t.ex? Borde inte Lipovac fått speltid? Men resultatet tänker jag inte klaga på, får man inte ett par bollar tidigt mot sämre motstånd så blir det sällan stora siffror.

Robocop, jag kan hålla med om att ÖSK inte ger mycket till svar till Nessun Dorma. Å andra sidan gör Nessun Dorma inget annat än att anonymt klaga istället för att stå upp för sin åsikt och komma med konstruktiva förslag. Därför blir debatten bara ett "vilka sopor ni är!" "Är vi junte!" plus lite fler vaga uttalanden som knappast gör Ljungsoppan klarare. Inte särskilt intressant eller konstruktivt, tyvärr.

Örebro Kardinalen
2014-08-22 11:53
ÖSK startade mot Eskilstuna med 2 av 11 spelare från söndagens startelva. Självklart ger det resultat i negativ riktining. Så att vinna med 2-0 borta är väl okej även fast det skiljer tre divisioner. (Eller är det?)
Örebro pemo
2014-08-22 11:26
Eller också är de svenska fotbollsspelarna i de övre skiktet så bra utbildade att de kan bjuda motstånd i en match , med lite vilja. Motivation slår klass, brukar man ju säga. Men visst saknas det tempo i svensk fotboll.
Som jag skriv tidigare, se på Austria REd Bull. De anföll med sex-sju man.
Jämför när Sverige anfaller med en. Eller som ÖSK gjorde. Långboll på en ensam Hasani ( Crespo ) som måste vänta och sedan spela bakåt.

Där tror jag det största hotet mot vår fotboll finns.

Tänk om ÖSK tog chansen och anföll med fler spelare. Vinner hellre med 5-3 än 2-0
Örebro Robocop
2014-08-22 10:31
Saywee//
Jadu, hade väl tur med tipset ändå. ;)

Tycker för övrigt att ÖSK:s svar till signaturen Nessun Dorma är lite ihåligt.

"Vi tog tillbaka ÖSK till Allsvenskan i år efter bara ett år i Superettan, något som få lag lyckats med."
- Det låter som att bedriften här börjar med att man ska bli degraderade.

"Vi är inte ensamma i Allsvenskan om att få kritik för att inte lyckas tillvarata och utveckla lokala talanger."
- Bortförklaring á la skyll på alla andra, tyvärr.

"Att bli bättre på att kommunicera vad vi vill."
- Ja tack, väldigt fort.

27 mars förlängde Per-Ola Ljung och blev fotbollschef.
13 juni lämnar Per-Ola Ljung ÖSK.
Detta är ett totalt fiasko för alla inblandade parter, visst måste både Ljung och ÖSK vetat om situationen redan i mars, eftersom man är väldigt mån om människan Ljung.

Nu har jag gnällt av mig som en gammal närking, men nu ser jag fram emot matchen mot Åtvidaberg. :)

Hoppas på en 3-0-seger.
Örebro En örebroare
2014-08-22 10:20
@pemo:

Kolla på resultaten från alla allsvenska lagen. Uddamålsvinster, svensk fotboll är skrämmande dålig då det saknas totalt tempo.
Örebro pemo
2014-08-22 08:42
Oj va lugnt det är här. Skulle bara kolla att det inte var stängt. ;)
Hade tyvärr inte möjlighet att ta mig till E-tuna, så jag måste lita på de få rapporter som lämnats här. Tror ni att Berisha är tillbaka i höst? Har Moe gjort sin sista från start? Kommer Kalle någonsin mer att bli startspelare?

Alltså, "bara" 2-0 mot ett div2-gäng. Är inte det l i t e svagt? Även om man kommer med "B-laget" Fast det var väl bara Boris som inte har gjort någon A-match från start i år?

Nåväl. Full fart framåt. Krossa Åtvid. :)
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-08-21 20:43
Hoppas att de flesta som var i E-Tuna tar sig till Åtvid på måndag!!
Örebro En örebroare
2014-08-21 13:36
Axel/ Roliga med Micke var också att han sjöng också konstant i 90 minuter och jag märkte när det var nya sånger så lärde han sig de rätt snabbt o sjöng då också.
Annons: