/fotboll/osk/forum/1315.aspx/fotboll/osk/forum/1315.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bulten i Boo
2014-09-12 13:58
@Saywee:

Finns ju olika strategier där. Att hålla sig med en egen "akademi" kan vara ett bra, men lika ofta dyrt sätt att förse a-truppen med utbildade talanger. Ett annat sätt kan vara "gök-strategin". Att ha en relativt blygsam egen ungdomsverksamhet, men samtidigt ha ett antal "gökungar" utplacerade i andra lag i regionen, längre ned i seriesystemet vilka är färdiga att hämta hem när de lagom växt till sig.
AIK Saywee
2014-09-12 12:45
Administriva missar kan det även bli med två sportchefer, dvs förmågan att utforma kontrakt ...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Trivseltorsten
2014-09-12 11:55
Goddagens svartvita bröder och systrar. Någon som hört något mer om södra läktarens framtid. Tycker den frågan borde lyftas och röster göra sig hörda inför ombyggnaden. Annars får vi nån jäkla Alfons Åberg helikopter till läktare.
Bygg ihop hörnen, inga skymda platser vid nedre raderna (som på norra). Ordentligt tak (västras tak är ju kort som en kubansk soldatkeps)...
Örebro TommyS
2014-09-12 11:16

Gick ju bra när Dala skötte allt själv -94, då var guldet nära.
[/QUOTE]

Förvisso. Men Dala missade att vi spelade med en utländsk spelare för mycket i UEFA-kvalet mot Avenir Beggen, en administrativ miss som ganska tydligt kunde härledas till de dubbla stolarna Dala satt på och som kostade oss en plats i huvudturneringen. Men Dala lyckades hämta Arnor från Häcken och det är en av våra snyggaste värvningar någonsin.. Det ger jag honom.
AIK Saywee
2014-09-12 10:54
Skola = ÖSK's ungdomsverksamhet ... så att alla förstår och att jag slipper misstolkningar.
Örebro Bulten i Boo
2014-09-12 07:18
@Saywee:

Jo, det måste rimligtvis vara skolans allra viktigaste uppgift i dagens samhälle! Björklund missat det?
AIK Saywee
2014-09-12 07:03
Målet är enkelt. Guld inom en fyraårsperiod och stabil ekonomi. Miljön skall fortfarande vara grön och energin skall räcka åtminstone 95 minuter ibland. Vi bygger nytt och låter gamla, sjuka och skadade få en möjlighet att roa sig lite på BA. Skolan skall fostra duktiga och ordningsamma spelare för vårt ÖSK. Vi vinner :)
Örebro Bulten i Boo
2014-09-11 20:58
Valet är enkelt. På måndag är det BA som gäller. ÖSK täcker upp till höger, till vänster och i mitten. Vi står upp för mångfald och gläder oss åt det kulturella tillskott i vår vardag som människor av afrikansk, brasiliansk, skånsk eller what so ever härkomst ger oss såväl på som utanför fotbollsplanen!
AIK Saywee
2014-09-11 17:38
ÖSK-Karl, ja det var en "billig" variant som räckte långt, numera är det ofta många kockar med "skapliga" löner som försöker åstadkomma något stort för oss supportrar. För vad vore fotboll, utan supportrar, medlemmar, sponsorer och övrigt intresserade? Tack Dala, det var riktgt nära !!!
Örebro ÖSK-Karl
2014-09-11 17:12
@Saywee:

Gick ju bra när Dala skötte allt själv -94, då var guldet nära.
Benny Böckling
2014-09-11 15:12
Jag undrar hur klubben resonerar angående Saeid som har utgående kontrakt.
Har inte imponerat nämnvärt i år och är i nuläget inte en man för startelvan.
Men samtidigt har ju killen mycket boll i sig och är fortfarande en stor talang som visat klass i matcher.
AIK Saywee
2014-09-11 08:19
Jag fick ett mess från en tysk vän, som satt på en bar i Bukarest. De visade också Pode's mål, Härligt, vi är stora i Östeuropa ... ... förresten, det är vi överallt. ÖSK !!!
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-09-10 22:53
EIDUUUR
Benny Böckling
2014-09-10 22:30
@TommyS:

Pode är stor i Ungern har jag hört;)
Örebro TommyS
2014-09-10 22:10
Fick nyss ett sms från en engelsk vän. Han satt på en bar i Budapest och skärmen visade highlights från vår 4-2-seger mot AIK. Som det ska vara.
Örebro KalleTeodor
2014-09-10 21:20
Hugg!
AIK Saywee
2014-09-10 15:36
Fast å andra sidan verkar laget klättra uppåt utan "huvudtränare", vd och ordinarie sportchef. Så jag ska nog sluta fundera och bara lungt invänta nästa seger. OBServera att jag verkligen tror på vinst mot Kalmar på vår hemmaborg, så det är ingen ironi bakom inlägget, det är bara så gôtt att vara optimist :) Heja ÖSK !!!
AIK Saywee
2014-09-10 14:14
Nu är det ganska lungt och gott, inget strul och inga skador (hoppas jag). Stämningen är god, men på topp, tron och hoppet lever vidare:) Väntar bara på att höstformen blir ännu bättre efter det förbaskade landslagsuppehållet. Det enda jag klurar över är vem som håller i rodret, när vi nu är utan vede? ... och hur länge vi klarar oss utan en sportchef ...
Örebro Respons
2014-09-09 11:24
Varje lag behöver minst en, helst flera, spelare med hög bollbehandling.
Zengin i landslaget är ett exempel, Sobralense i ÖSK ett annat.
Sådana spelare skapar osäkerhet bland motståndarna, ger lagkamrater andrum och kan på egen hand avgöra matcher.
AIK Saywee
2014-09-09 08:18
Det skall nog vara ett kommatecken efter olika, i mitt förra inlägg, annars kanske det blir syftningsfel ...
AIK Saywee
2014-09-09 08:14
Jag är ofta fascinerad över hur olika skribenter bedömer och tycker hit och dit om spelares insatser. Har ingen förklaring över detta, men intressant är det ändå på något vis. Själv såg jag varken matchen live eller via media, så jag inte skriva vare sig det ena eller det andra, bara försöka bilds mig en uppfattning om jag finner det nödvändigt. Ja ja, snart kliver vältränade (?) giganter in på scenen :) Krossa Kalmar, tack !!!
Örebro Axel Vadd
2014-09-09 07:42
.
Örebro Axel Vadd
2014-09-09 07:40
@Hahne:
Tyckte tvärtom han hade jätteproblem med att hålla koll på sin kant. Framförallt i första halvlek. Genombrotten kom ju på löpande band på hans kant. Även bisittaren nämnde hans positionsproblem och personligen önskade jag honom utbytt efter första eftersom han var en säkerhetsläcka och att man hade dragit ned Sebastian på hans plats istället. I andra halvlek spelade han upp sig men å andra sidan minskade även hoten då successivt. Försvarsgiganten var ju annars Andreas Granqvist. Generellt kändes inte riktigt backlinjen samspelt och man gick bort sig hårresande i första halvlek
Benny Böckling
2014-09-09 07:35
Näe Bengtsson gjorde inte bort sig men det var väl mest han passningsspel som fick en att gå i taket. Hans högerfot var ju i klass med Björquists vänster.
Örebro Hahne
2014-09-08 23:47
Tyckte själv att Bengtsson hade bra koll på sin kant bakåt... lite svårare längre fram i banan framför allt med inläggen som är en så viktig del på den här nivån, vilket en naturlig högerfot skulle lösa bättre...
Men i en borta match mot österrike så låste han sin kant allt som oftast och höll bra koll på bl.a Alaba!
AIK Saywee
2014-09-08 23:06
Call For Rain Förhoppningsvis har de tränat några gånger under uppehållet.
Örebro pemo
2014-09-08 22:54
Tänk att inte ens Hamrén förstår att man skall ha en högerfotad back på högersidan ;)

Nåja, han kan ju alltid ringa till Hagge inför matchen mot Ryssland.
:)
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2014-09-08 22:38
@Benny Böckling:
Bengtsson gjorde det helt OK, tycker jag. Zlatan var ganska anonym, beroende på att han inte har världsspelare i sin omgivning såsom i PSG.
Benny Böckling
2014-09-08 21:38
Närkepojkarna imponerar inte direkt... Durmaz tycker jag aldrig levererar i landslaget och Bengtsson känns skapligt vilsen på högerbacken.
Örebro Sparkabolleninimål
2014-09-08 20:27
Heja Sverige! Hur många bollar sparkar Zlatan in i mål idag?
Annons: