/fotboll/osk/forum/1302.aspx/fotboll/osk/forum/1302.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pedretti
2014-09-20 15:03
Dagens elva!
Oscar Jansson
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Patrik Haginge
Magnus Wikström (K)
Erik Moberg
Daniel Björnquist
Ahmed Yasin
Nordin Gerzic
Daniel Nordmark
Daniel Sobralense
Marcus Pode
Alhassan "Crespo" Kamara
Örebro combatspenat
2014-09-20 13:59
Vilken värvning Moberg har blivit! Riktigt stabil!
Örebro Godzilla Hårddisksson
2014-09-20 12:49
Visst ja,vi tappade ju Arnor OCH Dan Sahlin samtidigt 1998? Där kan man snacka om klantigt agerande från klubbledningen. Vilka ersatte? Per Ekström och Janne Ojanen?
Örebro ÖSK-SUPPORTERN (Öppna Plånboken Sköldmark)
2014-09-20 12:25
@ÖSK Krille

Tror även jag att det lutar åt denna elva. Möjligtvis tar DG Ahmeds plats.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-09-20 11:27
Jag tror det blir den här start 11:an idag.

----------------------Jansson-----------------------

Hagge----Moberg----Wikström----Dajje

Yasin----Nordmark----Gerzic----Sobralense
---------------------------Pode------------------------------

-------------------------Crespo-----------------------------

Eller vad tror ni?
Benny Böckling
2014-09-19 23:56
Om jag hade en bra känsla inför KFF så tror jag på en svårare kamp mot FFF.
En pinne på förhand känns bra.
Örebro Bulten i Boo
2014-09-19 23:52
@TommyS:

Ja, det var en fantastisk vår 1998 när ÖSK efter att efter sex omgångar legat sist med ynka tre poäng (tre oavgjorda och tre förlorade) totalvände uppåner på allt och vann sex raka och gick därmed också från att ha varit toksist till en stark andraplats i tabellen efter Hammarby. Sedan drog Arnor och Dan Sahlin och vi hamnade till slut i mitten av tabellen. 1998 var för övrigt det år då AIK van hela rubbet, men det efter att ha gjort minst antal mål, 25 st av alla i tabellen. 25 mål på 26 matcher. Lär väl aldrig någonsin mer i historien hända kan jag tänka. Ja, alltså att det lag som vinner allsvenskan gör färre mål än alla andra.
Örebro Asbjörn#10
2014-09-19 23:30
Lille Eidur målskytt idag för Sandnes mot Brann! Han spelade hela matchen, någon som har koll på om han spelat regelbundet sedan han gick dit? Laget må vara jumbo men kul ändå att han får speltid i Tippeligan nu! Det hade ju för övrigt inte varit helt fel om Lasse Vibe hade dragit på sig ett kort idag vilket hade inneburit avstängning på onsdag. Med honom och unge yrvädret Engvall på topp så kommer det gå undan. Nu går jag dock händelserna i för väg, Falkenbergs IP först! :)
Örebro Bulten i Boo
2014-09-19 18:48
Står lite konstigt på officiella hemsidan när det gäller "Tre senaste matcherna i Allsvenskan":
Åtvidabergs FF – Örebro SK 1-2
Örebro SK – AIK 4-2
Örebro SK – Kalmar FF 2-0

Men, det stämmer ju inte, våra tre senaste är:
Åtvidabergs FF – Örebro SK 1-2
Örebro SK – BP 3-1
Örebro SK – Kalmar FF 2-0
...och innan dess AIK hemma, 4-2. Fyra raka alltså. FFF går in till morgondagens möte med tre raka förluster i ryggen. Bra läge för oss!
AIK Saywee
2014-09-19 17:48
Troligtvis är det så ...
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Bulten i Boo
2014-09-19 17:02
@Saywee:

I truppen kan man tänka.
AIK Saywee
2014-09-19 15:05
"ÖSK genomförde under fredagen ett sista träningspass innan lördagens tuffa bortamatch mot Falkenbergs FF. Robert Åhman Persson fick sitt tredje gula kort mot Kalmar och är avstängd. Ilir Berisha ersätter."
Örebro Bastard on Parade
2014-09-19 12:25
Det är svårt att sätta betyg på målvakter efter en sådan där match. Han hade inte mycket att göra, men det han fick göra klarade han av hur bra som helst. Dessutom är nog en av Oscars absolut största styrkor förmågan att styra och samarbeta med backlinjen. Försvaret är faktiskt mycket bättre när han står i mål, även om jag tycker att Rinne har gjort det riktigt bra. Att Oscar då inte får mycket att göra är ju ett tecken på att han har skött sitt jobb riktigt bra, men det är svårt att bedöma för en journalist på läktaren när Kalmar spelar riktigt dåligt.
Örebro pemo
2014-09-19 11:27
Glad // Det där med betyg är svårt. Om en målvakt inte har så mycket att göra, så får han låga betyg. Ungefär samma med backarna.
Men vi som var på plats vet ju att Oscar är kung. :)

Men jag håller med. Ingen skulle få mindre än en trea i betyg efter Kalmarmatchen.
Örebro Glad
2014-09-19 10:32
NA fortsätter med konstiga betyg på spelarna efter matchen, Oscar är prickfri, gör några bra utboxningar/räddningar, avgörande räddning i slutet, annars hade det fm blivit 1-1, och för detta får han 2a?? NA måste ha ngt emot vår "Kung", men vad gör det för vi har "Sveriges bästa målvakt" ingen ska ha under 3a i en match där ÖSK gör sin bästa insats i år,(tycker jag är bästa att tillägga)
AIK Saywee
2014-09-19 10:17
Rama åkte dock på en varning ...
Örebro TommyS
2014-09-19 10:00
@Pedretti:

Han fick starta direkt för 1860, de vann och läste någon artikel som jag tolkade som att han spelat bra.
Örebro pemo
2014-09-19 09:40
Roswall // Där höll Pelle Blom med. Kändes som att han också har suttit i den situationen. Axén var ju tydlig med att Berisha bara kunde spela mittback. Men jag antar att han menar nu när alla är friska. Fyra fem skador i försvaret och jag tror nog att han skulle få spelaytterback också.
Fast jag är ju ingen "expert". Bra tyckare. :)
Örebro Roswall
2014-09-19 09:02
I avsnittet av Sportklubben som Bastard on Parade länkar till förklarar Axén tänket kring Berisha. Han menar att det är trångt på bänken och bättre att ha Wiktorsson där som kan spela på flera positioner, men att Berisha för den skulle inte står långt ifrån startelvan om t.ex. skada eller varning skulle inträffa.
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2014-09-19 09:01
Instämmer i hyllningskören! Hade Peo varit kvar hade vi garanterat harvat i botten!
Örebro Roswall
2014-09-19 08:45
Märklig historia. Från stjärna med prislapp på 20 miljoner till klubblös och tränande med div 1-klubb på 3 år!
AIK Saywee
2014-09-19 07:28
Instämmer med pemo, Axén gör det bra :)
Örebro Pedretti
2014-09-19 03:28
Någon som har koll på hur det går för Valdet Rama i Tyskland?
Örebro pemo
2014-09-18 23:55
Tack BoP. Har nu lyssnat igenom hela "sportlubben" Blir bara mer och mer imponerad av Axén och hans hållning.
Vad Pelle Blom tycker och kan vet jag, men Axén har mitt fulla stöd.
Örebro Asbjörn#10
2014-09-18 21:45
Berisha må vara fit for fight, jag har dock hört oroväckande saker från medicinskt håll inom klubben om hans knä. Det ska tydligen vara helt utnött och i stort sett tomt eller liknande. Jag är ingen knäexpert men känslan är ju tyvärr att Ilir aldrig kommer kunna nå dit han skulle kunna ha nått om han hade haft en hel kropp.

Han är en helt fantastiskt karaktär och en fantastisk mittback när han är frisk, tyvärr måste jag dock säga att jag tycker ÖSK gör helt rätt som avvaktar hans kontraktssituation...
Örebro Bastard on Parade
2014-09-18 19:17
Ett långt avsnitt av ÖSK-TV med Alexander Axén och Pelle Blohm.
Örebro Jekl
2014-09-18 17:44
Det är självklart svårt att ändra på ett så pass vinnande lag som vi har varit på slutet. Ändå tycker jag att matchningen av berisha är väldigt märklig och det känns verkligen som att det antingen är någon slags schism mellan honom och axen, alternativt att man inte kan enas om ett nytt kontrakt. Kan inte se någon annan förklaring till varför han match efter match ställs utanför truppen. Efter en 90 minuters-match mot häcken har han knappt syns till, och jag tror inte att det bara är vi som är medvetna om hans potential, utan det borde även ansvariga i ledningen vara.
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2014-09-18 16:56
Tillägg till mitt tidigare inlägg om Berisha:
Jag frågade honom om skadan/skadorna och han sa bestämt att hans kropp nu var 100% fit for fight. Jag är också tämligen säker på att hans kontrakt går ut i år.
Örebro Bastard on Parade
2014-09-18 16:47
@Godzilla Hårddisksson:

Jag är tämligen säker på att Berishas kontrakt går ut efter säsongen. Jag skulle väldigt gärna se att han får chansen, men under de senaste matcherna så har backlinjen och mittfältet jobbat bra tillsammans. Wikström är dock inte ett långsiktigt alternativ och Berisha har en hög potential om han får vara skadefri. Jag tycker att det är tufft att han inte ens får en plats på bänken, men samtidigt förstår jag det eftersom att Wiktorsson och Nkili kan spela på flera positioner. Fördelen med att ha Berisha på bänken är att han är en jätte i luftrummet som kan användas t.ex. sista 10 om vi behöver jaga en forcering eller stänga igen defensivt.

Jag hoppas att Berisha blir av med sina skadeproblem och att han stannar över nästa säsong. Det skulle vara spännande att se honom om han får en skadefri försäsong och kan spela in sig i laget igen. Jag älskar hur hänsynslös han är på offensiva hörnor. Bollen ska bara in!
Örebro Respons
2014-09-18 16:29
@Saywee:
Saywee, du har många gånger skrivit att andra utsätter dig för personangrepp. Synonymer till personangrepp är bl a "förolämpning" och "trakasseri". Jag menar att du förolämpar oss övriga med att tro att vi är intresserade av allt svammel du ägnar dig åt och det innebär vidare att du också fullständigt trakasserar oss med alla dina tusentals inlägg genom åren där du i huvudsak pratar med dig själv eller upprepar samma saker. Du påstår också allt som oftast att det bedrivs ett drev efter dig. Det stämmer inte. Så skulle vara fallet om du fick kritik när du håller dig till fakta och motiverande tyckanden om ÖSK och fotboll. När många av detta forums läsare gång på gång återkommer med protester mot samma saker som du ideligen upprepar dig kring, är det inte ett drev utan snarare en maktlös förtvivlan som många ger uttryck för. Det är lätt att säga att man inte behöver besöka forumet och hoppa över det du skriver. Om man nu är intresserad av att läsa och/eller debattera med alla dem som vill vara sakliga och utveckla debatten, så dödar du den möjligheten med att ta sådan enorm plats med ditt svamlande. Jag ber dig som många andra att sluta med detta och också med ditt argumenterande att man har rätt att skriva vad som helst på detta forum. Svenska Fans skriver bl a att de inte vill se meningslösa inlägg och nonsens bland inläggen. Jag är därför mycket förvånad att varken du eller redaktionen tar till sig den massiva kritik som ges mot många av dina tusentals inlägg. Du måste vara den på hela Svenska Fans bland de 133.234 registrerade medlemmarna som sedan länge haft flest inlägg. Räcker det inte att du redan vunnit SM i detta?
Annons: