/fotboll/osk/forum/1268.aspx/fotboll/osk/forum/1268.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Respons
2014-10-27 09:06
@Axel Vadd:

Självförtroende är som bekant A och O i elitsammanhang när det är små marginaler som skiljer vinst från förlust. Alla spelare måste därför få flera chanser, även om man gör en sämre insats i en eller annan match.

Jag upplever att Oscar nu i många matcher haft ett kroppsspråk som tyder på bristande självförtroende och att han fått chans på chans att spela upp sig. Kan tycka mot den bakgrunden att Rinne kan få stå den sista matchen. Det jag uppskattade mest hos honom i våras var, förutom bra insatser, det lugn och självförtroende han utstrålade.
Örebro Axel Vadd
2014-10-27 08:41
@widemarsh:

Ja det hoppas jag att Rinne får. Det är han värd.
AIK Saywee
2014-10-27 08:20
Tar det en gång till ... Rubriken "Därför har ÖSK fått ordning på försvaret" och "Alla pratar om offensiven. Men längst bak står Oscar Jansson och upplever en helt annan defensiv säkerhet än tidigare" Jag håller med flera om de inlägg som handlar om försvaret, det finns mer att önska. Ständiga förbättringar. Endera är det tryckfel i NA eller så har Oscar en lite snedvriden uppfattning om försvar. Vet inte vad han jämför med, när det citeras "tidigare". Jag instämmer i att Oscar är en bra och lovande allsvensk målvakt, men som alltid kan man, eller han bli bättre. När han nått toppen håller han nollan i 30 matcher :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro widemarsh
2014-10-27 00:27
Glad// Jo, visst såg jag matchen. Det är därför jag har svårt att komma på någon som var godkänd :)

Tycker Kubanerna (vi) knappt kommer undan med godkänt idag. Man önskar ju att klacken bara skulle köra på utan att påverkas för mycket av det som händer på planen, men det är svårt. Började riktigt bra men det dog ut efterhand.
Benny Böckling
2014-10-26 23:31
@Bulten i Boo:

Ja jävlar. Tur att det är någon som är vaken.
Då ska ju inte femteplatsen vara några bekymmer att nå!
Örebro Bulten i Boo
2014-10-26 23:26
@Benny Böckling:

Hur var det med mattelektionerna? Om ÖSK vinner med 10-0 så hamnar vi på +17 och Häcken på +6. Om vi vinner med 5-0 hamnar vi på +12 och Häcken på +11....
Benny Böckling
2014-10-26 23:21
Häcken ligger på +16 i målskillnad och ÖSK ligger på +7. Gäller att vinna med 10-0 på lördag alltså för att ta femteplatsen.
Nog för att vi har Pode men det blir nog fan tufft.
Örebro Bulten i Boo
2014-10-26 23:07
Underbar presskonferens. En helt fullständigt ödmjuk Axén följt av 7-8 minuter "enorm glädje för att all ångest nu ikväll föll från våra axlar" från Janne Andersson. Fotboll som konst och estetik när det är på sin höjd! Kärleken till detta underbara som vi kallar fotboll finns med i varenda stavelse och med ett sånt fullständigt eftertryck från Janne. Härligt.
Örebro Sparkabolleninimål
2014-10-26 22:45
Var på min första bortamatch. Besviken på att ösk inte riktigt gav det en chans, även om viljan kanske fanns(men inte 100%?). Wiktorsson gjorde dagens insats och det visar kanske mer att de andra inte presterade på topp(och att vi behöver en vänsterfot?). Gillade tifot idag :)
Örebro Bulten i Boo
2014-10-26 22:45
@widemarsh:

Håller absolut med. Nya Parken känns nästan som ett "andra hem" när det kommer till arenor. Tråkigt dock att hemmalaget inte lyckats att få till större publikstöd till en så viktig match. Av 6,7 tusen på plats var vi väl kanske tusen ÖSK:are?
Till skillnad från en del andra här så känner jag mig inte så besviken. Tycker att ÖSK gjorde en helt OK match. Det som varit stolpe in under en lång räcka av matcher blev idag stolpe ut. Kan heller inte låta bli att glädjas med min svärfar som fick se sitt Snoka rädda sig kvar i allsvenskan genom en från deras sida perfekt genomförd match.

Nu slår vi Häcken med 5-0 (eller 6-1, 7-2) så är dagens miss glömd!
Örebro Glad
2014-10-26 22:15
Widemarsch, såg du inte matchen? Om du såg matchen(allafall Oscars missar enligt dig)så borde du väl sett att de var lätt som en plätt att underkänna alla utom Kubanerna
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro widemarsh
2014-10-26 21:31
Glad// Har tyvärr inget svar på den frågan.
Benny Böckling
2014-10-26 21:24
Var väl tyvärr på tiden med en riktig skitmatch ifrån ÖSK.
Bara Kubanerna får godkänt idag.
Finns mycket att klaga på idag egentligen men örk. Sportklubben har gjort en strålande säsong. Ge mig bara en fucking vänsterfot på vänsterkanten så blir jag nöjd och belåten.
Örebro Glad
2014-10-26 21:13
Widemarsh, vem är godkänd idag?
Örebro widemarsh
2014-10-26 20:53
Håller med om att Oscar inte imponerat på slutet. Idag är han inte godkänd. Första borde han kunna ta och det andra ska han ta. Kanske borde Rinne få chansen mot Häcken?
Örebro widemarsh
2014-10-26 20:31
På något sätt en väntad reaktion efter att det har gått så underbart bra på slutet. Norrköping var det laget som var hungrigt idag, ÖSK stod inte att känna igen alls. Väldigt tråkigt att det här bottennappet ska komma när så många laddat för och sett fram emot den är matchen så länge, ett starkt stöd på läktarna som dog ut i takt med att spelet havererade. Peking gjorde det bra, och manövrerade ut oss och vi var inte ens nära idag.

Nu ser vi till att avsluta snyggt, vi har 6:e-platsen i egna händer och det vore en fantastisk placering efter den bedrövliga sommaren och med tanke på att vi är nykomlingar. 5:e-platsen är inte helt omöjlig men då krävs en 5-0-utskåpning av Häcken, känns kanske inte helt realistiskt :)

Positivt ändå att Peking klarar sig kvar, en arena och en stad som "ska" vara i Allsvenskan.
Örebro Glad
2014-10-26 20:00
Axel Vadd, du harchelt rätt, Oscar har förbättringspotential, vilket kommer att göra honom till en toppmålvakt i framtiden, han har gjort det fantastiskt i år med 3 skador i bagaget, faltum är ju att sedan han kom tillbaka vände ganska mycket, de kan man inte bortse ifrån,Hel o frisk hela nästa säsong så kommer han vara grym för ÖSK. Såg matchen i soffan idag och de var ju inte bara Oscar som slirade på "linjen" om man säger så, Forza ÖSK
Örebro Axel Vadd
2014-10-26 19:14
@Saywee:
Tycker inte Oscar imponerat på linjen och där finns en förbättringspotential. Undrar hur det blir med Rinne till nästa säsong? Han är för bra för att sitta på bänken och ruttna bort i sina bästa utvecklingsår
Örebro Bastard on Parade
2014-10-26 18:32
Norrköping gjorde det bra idag. De har helt klart gjort sin läxa och Janne Andersson vann coachkampen på knock. Synd att ÖSK inte kunde tända till i en sådan här match när så många Örebroare var på plats.

Riktigt svaga insatser av flera spelare borde ha resulterat i tidigare byten.
Örebro Bäst när det gäller
2014-10-26 18:30
Totalt sett är jag så klart riktigt nöjd med säsongen. Men - jag tycker med några få undantag att både Dajje och DG får för lite uträttat. Dajje utmanar på sin kant och får i bästa fall med sig ett inkast. Jämför Wiktorsson som i alla fall sätter in bollen på ytan. Samma sak med DG, viker in och skjuter över eller utanför alternativt blir av med bollen. Så för mig är det läge att leta ersättare på de posterna. Mittback bredvid Moberg är ett ? för mig. Berisha har vi nog bänkat bort och Mange har lyft sig under hösten men blir inte snabbare eller mindre skadebenägen. Så klart bör vi hitta en lösning med Berisha eller leta ersättaren. I övrigt gäller det att lösa Sobra och Nordin samt behålla Crespo!
AIK Saywee
2014-10-26 17:37
DaSa, i dagens pappers-NA kan man läsa följande ... Rubriken "Därför har ÖSK fått ordning på försvaret" och "Alla pratar om offensiven. Men längst bak står Oscar Jansson och upplever en helt annan defensiv säkerhet än tidigare" Inte vet jag vad som var problemet i eftermiddags, men tråkigt eftersom det var denna match som valdes som säsongens "bortamatch", men det kunde man ju omöjligtvis veta innan. Kanske hade jag tur som fick förhinder ...
Call For Rain
2014-10-26 17:34
Ett riktigt bottennapp, här ser man att motivation slår klass. Men grabbarna har gjort en stark säsong ändå!
Örebro DaSa
2014-10-26 17:03
16 mål på 11 matcher.

Jävligt sur förlust, men kan förhoppningsvis vara en liten väckarklocka att vår defensiv inte är den bästa. Vi har släppt in 16 mål på de senaste 11 matcherna, dvs nästan 1.5 per match. Hade inte vår offensiv varit glödhet så skulle vi inte haft många poäng.

Att vi måste ha en minst en riktigt bra vänsterback har varit tydligt hela säsongen men har nog dolts lite i vår sjukt fina höst. Tycker även att Wiken har gjort sitt, han visade idag prov på sin långsamhet. För att vi inte skall ha för hög omsättning på spelare i backlinjen så vill jag behålla Hagge och Moberg.
Örebro Sparkabolleninimål
2014-10-26 16:59
Fan vad besviken man blir!
AIK Saywee
2014-10-26 16:58
Vi blir iallafall sämst 8, de enda som kan passera, är Djurgården och Helsingborg ...
Örebro Bäst när det gäller
2014-10-26 16:24
Trenden består, kan inte ÖSK och ÖHK prestera på topp samtidigt?
Örebro Trivseltorsten
2014-10-26 15:41
Slappt av ÖSK och bra defensiv av Peking, Janne A har läst på...
Örebro mr olafski
2014-10-26 15:28
Någon som ser vad det står på banderollen som är mitt i klacken?
Örebro Ösk-groda
2014-10-26 15:14
prova denna http://www.wiziwig.tv/broadcast.php?matchid=279375&part=sports Den funkar hos mig...
Örebro Marta (hane)
2014-10-26 14:59
Instämmer i DaSa:s fråga. Stream?
Annons: