/fotboll/osk/forum/1266.aspx/fotboll/osk/forum/1266.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bulten i Boo
2014-10-30 13:02
Från Haginges Facebook-inlägg: "Jag har en klump i magen och tänker att det här är inte rätt beslut. Hur ska någon kunna fylla den luckan? Det är, och nu är jag helt ärlig, helt omöjligt. Humorn, kunskapen och allt där emellan. Jag blir mer och mer övertygad om att det här är fel. Klubben har tagit ett beslut som inte är rätt. Du kan inte ersätta Mange, det går inte"
Örebro Restalundsvägen
2014-10-30 12:50
Berisha håller inte för spel enligt läkarna, hans fotbollskarriär är tyvärr över. Även om han håller i 90 min så skulle han behöva vila i 10-15 dagar efteråt. Så mittbacksplatsen är en öppen historia! Själv håller jag tummarna för att Almebäck kommer tillbaka!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Restalundsvägen
2014-10-30 12:50
Berisha håller inte för spel enligt läkarna, hans fotbollskarriär är tyvärr över. Även om han håller i 90 min så skulle han behöva vila i 10-15 dagar efteråt. Så mittbacksplatsen är en öppen historia! Själv håller jag tummarna för att Almebäck kommer tillbaka!
Örebro Bulten i Boo
2014-10-30 11:26
@Axel Vadd:
Bäst när det gäller menar väl antagligen att Nkili är en "Erlingmark-typ" som spelare. Kan spela lite var som helst..
AIK Saywee
2014-10-30 08:49
Urreburre Spurtklubb fixar sjätteplatsen, inte tusan låter vi jyrgårn passera ... ... har inte hittat årets "prispengar", men vi bör bevaka en halv miljon, på ett ungefär.
AIK Saywee
2014-10-30 08:24
BP är rehab ...
Örebro Axel Vadd
2014-10-30 08:16
@Benny Böckling:
Jo det var han. Var ofta borta titt som tätt även om det inte var lika allvarliga skador som knäskadan. En av orsakerna första tiden var att han alltid gick all in i varje närkamp, särskilt i luften och ådrog sig vissa skador. Men det var andra saker också. Räkna krasst men att han är borta kanske 25% av en säsongs matcher vilket fall som det varit tidigare Sen gillar jag honom också och i luften är han ju outstanding. Han gav inte Oremo en jalle i de långa uppspelen från Gefles backlinje tidigare i höstas och Oremo blev till sist utbytt. Berisha är en perfekt stötande mittback på höga bollar. Lite som Wikström jobbade. Men det känns som om han ska vara kvar ska man också våga satsa på honom. Men då behöver man också en mittback till. Skulle gärna se en yngre kommande förmåga med kapacitet redan nästa år att göra enstaka matcher, och inte att man låter Hagge vara backup eller liknande lösning
Örebro Axel Vadd
2014-10-30 08:10
@Bäst när det gäller:
Nordmark? Erlingmark?
Örebro Bäst när det gäller
2014-10-29 22:51
Fortsätter på mitt analys-slutsats spår. Om Moe är ute så måste det väl betyda att ÖSK nått/är på god väg att nå en överenskommelse med IFK om Nordin och/eller Sobra. Har svårt att tro att man går all-in på heders-Boris eller Erlingmark-Nkili jämte RÅP?!
2014-10-29 22:46
Vad gäller Atashkadeh så är det bara att vända blad. Han var talangfull men oj så bräcklig. För mig var han en utav få ljusglimtar det fasansfulla året 2012. I övrigt har han mest synts jogga i gympaskor på plasten!
AIK Saywee
2014-10-29 22:42
Kan man inte låna ut Wille till BP, det var väl där Haddad blev frisk ...
2014-10-29 22:41
Håller med böcklingen - tycker ryktet om Berisha som skadebenägen är lite överdrivet. Vi vet hans kapacitet och glöm inte att killen faktiskt är 90-talist. Finns grym potential att förädla och sälja på något års sikt.
Benny Böckling
2014-10-29 21:51
Förlåt för dåligt minne men var Berisha så himla skadebenägen innan den svåra knäskadan? Kan väl hända den bäste att paja knäet och bli borta en längre tid för att sedan komma tillbaka till fullt skick igen och spela.
Å vad gäller Berisha så verkar han ju har återhämtat sig mycket bra.
Jag hoppas absolut att han blir kvar.
Örebro DaSa
2014-10-29 21:41
Är medveten om att ÖSK fortfarande är i den sits så att vi måste gå på andra sorteringen, dvs köpa/behålla skadebenägna spelare. Skulle inte Wille ha varit skadbenägen så hade han förmodligen spelat i ett europeiskt storlag och varit given i landslaget. Men jag tycker fortfarande inte att vi skall förlänga med Berisha eller Wille. Att ha kontinuitet i mittbacksparet är extremt viktigt och då ha en spelare som spelar max 60% av matcherna håller inte, bättre då att satsa på en annan spelare. Min drömvärvning är också Iron-Mike som jag även tror är en realistisk värvning.

Tycker det är lite tråkigt att Moe lämnar, jag gillade honom. Tror att kommer att fortsätta att utvecklas och hamna i en större klubb än ÖSK i framtiden.

Sen är det bra att vi får besked av både Wiken och Moe redan nu så att vi kan börja planera för ersättare. Bara hoppas att ÖSK kan göra klart med utlåning/försäljning av Nilsson och Eidur också så snart som möjligt om vi inte tänker att satsa på dem.

Utgår från att Boris försvinner. Även Wiktorsson tycker jag att vi skall fundera på om vi kan låna ut eller sälja. Jag ser Mensah som reserv på vänsterbacken nästa säsong.

Tycker även att ÖSK redan nu skall sondera marknaden om det finns ngn klubb som vill låna Rinne och Lipovac under vårsäsäsongen. Båda behöver speltid.
Örebro combatspenat
2014-10-29 21:29
Problemet är ju att William är redan tillräckligt bra för att vara en stjärna i allsvenskan bara han får vara skadefri och få förtroende. Känns tungt att behöva släppa en sådan spelare.
Örebro Lekiller
2014-10-29 20:50
Mmm tyvärr. Men bara inse att William aldrig blir bättre i ÖSK. Sjukt skadebenägen spelare. Tyvärr!
Benny Böckling
2014-10-29 20:22
@Lekiller:

Ja det tar jag för givet. Detsamma gäller William A.
Örebro Lekiller
2014-10-29 20:21
Kan Boris ha gjort sitt i ÖSK nu oxå månntro? För hans egen utveckling borde han söka sig till ett Superettan lag eller div 1 för att få spela regelbundet.
AIK Saywee
2014-10-29 18:42
BiB, jag instämmer i din oro om det innebär arr Berisha skall ta över i mitten, han är en otroligt bra mittback som frisk, men tyvärr så himla skadebenägen ... Hujedanemej
Örebro go_osk (We are on the road again!)
2014-10-29 17:25
Ge oss Almebäck!
Örebro Bulten i Boo
2014-10-29 17:01
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Synd. Jag tror att Wikström hade hållit en säsong till. Han har en stor del i den otroligt fina avslutningen. Vem ska ta platsen bredvid Moberg nu då? Vågar ÖSK satsa på Berisha?
2014-10-29 17:01
@ÖSK KRILLE (GFG 2015):

Nu blir jag imponerad av ÖSK:s arbete bakom kulisserna. Att Mange inte förlängs betyder ju rimligen att Berisha fått klartecken sedan länge om en fortsättning. Tydligt direktiv om att skynda långsamt efter skada, din tid kommer - vi satsar på dig!

Har jag nu tolkat fel blir jag däremot bekymrad...
Benny Böckling
2014-10-29 16:50
Väntat att Wiktström och Saeid lämnar. Hoppas på fina avtackningar på lördag då.
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-10-29 16:28
Magnus Wikström gör sin sista match på lördag.
Örebro frrreddo
2014-10-29 16:23
MO lämnar sportklubben
AIK Saywee
2014-10-29 12:59
Tråkigt att ännu en lirare lämnar jordelivet, tänker mest på hans nära och kära :( Tyvärr sker sådant varje dag, för så många människor ... ... man får glädjas i nuet och man är någorlunda frisk och njuta av många fina minnen ...
Örebro Axel Vadd
2014-10-29 10:40
@mr olafski:

::((( Så tråkigt.
Örebro mr olafski
2014-10-29 10:01
Så tragiskt att läsa om Klas Ingesson, även fast jag är för ung för att minnas vm 94 så känner jag ändå att en stor hjälte men ännu större kämpe har lämnat oss. Cancer är verkligen en vidrig jävla sjukdom. Vila i frid Klas
Örebro ÖSK KRILLE (GFG 2015)
2014-10-29 08:09
NA-TV var på plats igår på U21-matchen för att bevaka provspelarna.
Örebro Lekiller
2014-10-29 03:59
[QUOTE=Conjuration]Tack Lekiller för att du lade upp länken. Skickade iväg ett mejl med flera frågor :) [/QUOTE] Bra, bra! :-)
Annons: